Mutta lämpenekö liikaa.
Nyt kun  jo kylmiä öitä ollut niin huomasin että uusi edes zoom lämmitintä käyttäessä galix lämmitysjohto lämpenee liittimen kohdasta auton keulassa.
Mikä mahtaa olla likaa , kuinka paljon tulppa saisi lämmetä
Autossa lämmitysjohtopistoke lämpenee
51
947
Vastaukset
- AnonyymiSinulla on joku Kiinan ihme, osta alkuperäisiä Calix-tarvikkeita. - AnonyymiOletko kelan lääkäri kun käy kotiini autoon mikä lämmitysjohto minulla todellisuudessa on. 
 
- AnonyymiKyllä tuo töpselin ja johdon lämpeneminen on normaalia ja aika tavallista. Varsinkin käytettäessä sisätilanlämmitintä. Kuormitus on silloin 1500 - 2500 wattia. Lohko ja sisälämmittimen tehoista riippuen. 
 Pistotulpan ja pistorasian kosketuspinnat ovat johdon heikoin lenkki. Lämpeneminen alkaa juuri niistä. Johtokin lämpenee myös.- AnonyymiJep, patteriautojen tiimoilta on paljastunut, ettei normaaleja shukopistorasioita ole tarkoitettu kestämään pitkäaikaisesti suurta kuormitusta. Tätä on jopa kutsuttu sähköalan likaiseksi salaisuudeksi. Eli shukopistorasiasta noin teoriassa saisi repiä sen max. 16 A / 3,7 kW mutta vain lyhyen aikaan kerrallaan! 
 Sisätilanlämmittimien kanssa paska ei vielä osunut tuulettimeen, koska a) niitä yleensä käytetään vain pari tuntia kerrallaan ja b) enimmäkseen ulkoilämpötilan ollessa pakkasen puolella.
 Vaan kun patteriauton töpselilataus voi kestää toista vuorokautta ja sitä harrastetaan kesähelteilläkin...
 Sattuneesta syystä patteriautojen töpselilataus on yleensä rajattu max. 8 A eli vain 50 % shukotöpselille valehdellusta kapasiteetista.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jep, patteriautojen tiimoilta on paljastunut, ettei normaaleja shukopistorasioita ole tarkoitettu kestämään pitkäaikaisesti suurta kuormitusta. Tätä on jopa kutsuttu sähköalan likaiseksi salaisuudeksi. Eli shukopistorasiasta noin teoriassa saisi repiä sen max. 16 A / 3,7 kW mutta vain lyhyen aikaan kerrallaan! 
 Sisätilanlämmittimien kanssa paska ei vielä osunut tuulettimeen, koska a) niitä yleensä käytetään vain pari tuntia kerrallaan ja b) enimmäkseen ulkoilämpötilan ollessa pakkasen puolella.
 Vaan kun patteriauton töpselilataus voi kestää toista vuorokautta ja sitä harrastetaan kesähelteilläkin...
 Sattuneesta syystä patteriautojen töpselilataus on yleensä rajattu max. 8 A eli vain 50 % shukotöpselille valehdellusta kapasiteetista.Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Suksihan nyt siittä, kyllä esim vw:tä työkaveri lataa ihan normaaleista lämmityspistorasioista parkkipaikalla, autolla on aikaa se 8 tuntia latautua, ei mikää voimavirta pikalaturi olla tarvitse.. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Ei yksikään patteriautoo käytä kolmivaiheista vaihtovirta tietääkseni. 
 Vaikka liitäntä onkin. Kolmivaihe töpö.
 Ainostaan kaksi nastaa kytkeytyy läpi lataus piirissä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suksihan nyt siittä, kyllä esim vw:tä työkaveri lataa ihan normaaleista lämmityspistorasioista parkkipaikalla, autolla on aikaa se 8 tuntia latautua, ei mikää voimavirta pikalaturi olla tarvitse.. Onkohan se työkaveri kysynyt tuohon hommaan luvan työnanajaltaan? Eivät yleensä sitä anna, ainakaan ensimmäisen tulipalon jälkeen. Lämmityspistorasia on tarkoitettu "tilapäiseen" käyttöön, mikä ilmeisesti on se munakellolla ajoitettu max. kaksi tuntia 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suksihan nyt siittä, kyllä esim vw:tä työkaveri lataa ihan normaaleista lämmityspistorasioista parkkipaikalla, autolla on aikaa se 8 tuntia latautua, ei mikää voimavirta pikalaturi olla tarvitse.. Ei kestä tavalliset lämmitystolpat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Patteripetterillä lurahti hätäkakat housuun ja sitten lähti valhemylly pyörimään. 
 Petterit itse ovat julistaneet, että patteriauton latauspisteen saa tehtyä minnevaan pelkästään rapsimalla kellon pois lämpötolpasta. Ei onnistu, kun ei kestä kaapelit eikä pistorasiatkaan. 1-vaihelataukseen tarkoitetuissa latauspisteissä käytetään suuremmalle kuormitusvirralle mitoitettua shukotöpseliä, jonka tuntomerkkinä on sininen väri. Tunnetaan myös "karavaanaripistorasiana", koska näitä on käytetty asuntovaunujen ja -autojen sähkösyöttöön. Niissäkin tulee lämmityksestä sitä pitkäaikaista kuormitusta, mitä normaali (valkoinen) shukopistorasia ei kestä.
 Vanhoissa pientaloissa saadaan vielä lisää jännitystä seinien sisälle, lämmöneristeen keskelle, tehdyistä kaapelivedoita. Tässäkin voi jaska osua tuulettimeen ja petterillä pöksyt likaantua uudemman kerran, kun patteriauton latauksella saadaan väärin asennetut piuhat sulamaan. Nämä ohjeiden vastaiset asennukset kun ovat maan tapa ja "OK, kun vielä ei ole mitään sattunut".
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei yksikään patteriautoo käytä kolmivaiheista vaihtovirta tietääkseni. 
 Vaikka liitäntä onkin. Kolmivaihe töpö.
 Ainostaan kaksi nastaa kytkeytyy läpi lataus piirissä.Petterin leikkiauto toimii tasavirralla, mitä saadaan paristoista. 
 Lataus- eli huijaushybridit (verotus 1,5 l/100 km polttoaineenkulutuksen mukaan, todellisuus sitten jopa 300 %) pääsääntöisesti ladataan 1-vaihelatauksena, mutta useimmissa täyssähköautoissa on 3-vaihelataus. Poikkeuksena lähinnä joku tojoloota ja pari muuta idän ihmettä, jotka vaativat kummallisen 1x32 A.
 3x16 A on paljon fiksumpi ratkaisu.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Petterin leikkiauto toimii tasavirralla, mitä saadaan paristoista. 
 Lataus- eli huijaushybridit (verotus 1,5 l/100 km polttoaineenkulutuksen mukaan, todellisuus sitten jopa 300 %) pääsääntöisesti ladataan 1-vaihelatauksena, mutta useimmissa täyssähköautoissa on 3-vaihelataus. Poikkeuksena lähinnä joku tojoloota ja pari muuta idän ihmettä, jotka vaativat kummallisen 1x32 A.
 3x16 A on paljon fiksumpi ratkaisu.Nyt kyllä yrittä joku sähköauto myyjä selittää taas omiaan. 
 En ole yhtään sähköauton pistoketta nähnyt jossa olis jännipinnejämkuin kaksi.
 Nolla ja vaihe.
 Esim Volvo c6o. Ei idönihme eikä luotettavuuden huippukaan.
 Ehkä kanavaa perehtyä autojen luotettavuuteen enen kun alkaa tojotaa haukkumaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Nyt kyllä yrittä joku sähköauto myyjä selittää taas omiaan. 
 En ole yhtään sähköauton pistoketta nähnyt jossa olis jännipinnejämkuin kaksi.
 Nolla ja vaihe.
 Esim Volvo c6o. Ei idönihme eikä luotettavuuden huippukaan.
 Ehkä kanavaa perehtyä autojen luotettavuuteen enen kun alkaa tojotaa haukkumaan.No sitten et ole yleensäkään nähnyt latauspistokkeita. 
 Olet luullut lämmityspistokkeita latauspistokkeiksi :D
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No sitten et ole yleensäkään nähnyt latauspistokkeita. 
 Olet luullut lämmityspistokkeita latauspistokkeiksi :DSinä luulet kolmivaihe vieran kulkevan kahta jihtoo. 
 Lattaustöpöissä myös kaksi ohjausnastaa.
 Mutta eihän. Yyjällö mitään muua tietoo oo kun saada båvaa kauppa klousattua väkikisin ja probiikat himaan. Ja hvät provikat
 Siinähän se ammattitaito on
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Vanhat jätkät sano, että olivat kerran nähneet oikean asiallisen vastauksen johonki kysymykseen tässä ryhmässä. Epäilen että puhuvat paskaa. 
- AnonyymiVarsin hurjista teholukemista kerroit. Kylmässä peltitallissa Avensis on mielestäni leudossa etelä-Suomnen talvessa loistavasti starttivalmis 500w sisätilalämppäriä käyttäen ja nyky-moottorilämmitin taitaa olla jotain alle 300w. Eli alle 1000w riittää, tosin taustalla se, että hiukan pitää varoa sulakkeita, vaarana kun on "sisätilalämmitinkielto, jos ongelmia alkaa ilmaantumaan". 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Ei se mikään salaisuus ole, että 16 A normi pistorasia ei välttämättä tykkää, että sitä kuormitetaan pitkäaikaisesti lähellä nimellisvirtaa, ns SuperSchuko olisi passelimpi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Älä nyt jaksa paskaa jauhaa. Sähköautoille tehdään omat 3-vaiheiset latausasemat ja ei ole mitään "likaista salaisuutta" tavallisissa pistorasioissa. Kirjoitellaan asiallisesti niin kaikilla on mukavaa. Täällä käy myös nuoria. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kirjoitellaan asiallisesti niin kaikilla on mukavaa. Täällä käy myös nuoria. Nuoriahan nuo juuri on jotka noin kirjoittelee. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sinä luulet kolmivaihe vieran kulkevan kahta jihtoo. 
 Lattaustöpöissä myös kaksi ohjausnastaa.
 Mutta eihän. Yyjällö mitään muua tietoo oo kun saada båvaa kauppa klousattua väkikisin ja probiikat himaan. Ja hvät provikat
 Siinähän se ammattitaito onNiin et tiedä että kahden vaiheen välistä sadaan latauskätyttöön 400v 
 
- AnonyymiEi oo kiinan paskaa aito aivan uusi galix ruotsalainen on 
 Siis ei kyse psttersutosts vaan hybridi.
 Siis johdon liitin lämpenee auton pistokkeesta siitä joka on maskissa.
 Mikäköhän turvallinen lämpötila.
 Sulakkeet 16 a ja vikis on joten jos sulaa katkera kyllä ajoissa virta pois.
 Nyt kun on uusi tehokkaampi Sisä lämmitin.
 Johtohan on myös 16 a nimellisvirta.- Anonyymi"Siis ei kyse psttersutosts vaan hybridi. 
 Siis johdon liitin lämpenee auton pistokkeesta siitä joka on maskissa.
 Mikäköhän turvallinen lämpötila.
 Sulakkeet 16 a ja vikis on joten jos sulaa katkera kyllä ajoissa virta pois.
 Nyt kun on uusi tehokkaampi Sisä lämmitin.
 Johtohan on myös 16 a nimellisvirta."
 Opettele edes kirjoittamaan!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Siis ei kyse psttersutosts vaan hybridi. 
 Siis johdon liitin lämpenee auton pistokkeesta siitä joka on maskissa.
 Mikäköhän turvallinen lämpötila.
 Sulakkeet 16 a ja vikis on joten jos sulaa katkera kyllä ajoissa virta pois.
 Nyt kun on uusi tehokkaampi Sisä lämmitin.
 Johtohan on myös 16 a nimellisvirta."
 Opettele edes kirjoittamaan!Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Siis ei kyse psttersutosts vaan hybridi. 
 Siis johdon liitin lämpenee auton pistokkeesta siitä joka on maskissa.
 Mikäköhän turvallinen lämpötila.
 Sulakkeet 16 a ja vikis on joten jos sulaa katkera kyllä ajoissa virta pois.
 Nyt kun on uusi tehokkaampi Sisä lämmitin.
 Johtohan on myös 16 a nimellisvirta."
 Opettele edes kirjoittamaan!Hanki sinä homo oma elämä 
 Se kantaasi. vieläkin
 
- AnonyymiTietenkin se lämpenee, onhan se lämmitysjohto. 
- AnonyymiKoita hinkata puhtaaksi se auton rasia, niin että lähtee epäpuhtaudet pois. Kankaalla ja kliinerillä, vesihionta paperilla tms... 
 Jos käteen tuntuu selvädti lämmintä niin tehoja pienemmälle
- AnonyymiKannattaa tutkia onko pistokkeen paikoilleen työntö ja pois veto huomattavan löysä. Siinä pitää olla havattavaa vastusta joka tulee liittimien kunnollisesta kontaktista. Tässä ei päde vanha viisaus että "ei ole väljän voittanutta". 😄 
- AnonyymiAloitus on lähinnä provotasoa kun edes Calixia aloittaja ei osaa oikein kirjoittaa !! - AnonyymiOi että löytyi se kielioppinatsikin. Oma itsetunto pysyy ylhäällä kun pääsee muille pätemään. Oliko ihan "a" kun piti olla vieresen napin "s"? Taitaa olla tälläinen päteminen ainoa keino millä vielä stondiksen ylipäänsä saa. 
 
- AnonyymiEi Provo , ihan oikee ongelma tai epätietoisuus ja käytännön vinkkejä kyselen ja kokemuksia . Ilmeisesti on liikaa kuormaa . Muistaakseni kohtasin virran ennen uutta sisälämppärii ja se oli. 8 A 
 Silloinhan jäis vielä puolet nimellisbirrasta käyttämättä.
 Pitääkin katsoo litinten puhtaista vaikka ei vielä kun 2 vuotta vanhan hybriid.
- AnonyymiNiinpä onkin galix väärin kirjoitettu että olen aika huolimaton senkin suhteen mutta ei se kään vaikuta siihen johdon tulpan lämpenemiseen vaikka on väärin kirjoitettu. 
 Vastaajalla ei ainakaan sähköasioita ole mitään ymmärrystä jos luule laitteen kirjoitusvirheet vaikuttavan kytkentöihin ja vaihtovirta n tehoon.
- AnonyymiKohtasin virran lämmitin puolitehola virta liitäntä johdossa on 13,t A ja isommalla teholla 16,2A 
 Autossa lisäksi haarassa webaton moottorilämmitin ottaa 8A ilman lisäpitorasiaan liitettyä slim Defaa.
- AnonyymiHae kaupasta kaksi moottorisahan teräketjun teroittamiseen tarkoitettua viilaa ja hankaa niillä pistorasiasta epäpuhtaudet pois. Niitä ei ulospäin näe joten pyörittele viiloja ahkerasti. - AnonyymiEikö .yksi Viila riitä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eikö .yksi Viila riitä. Ei, jos sähköt päällä puhdistaa... 
 
- AnonyymiVika ja lämpeneminen ei edelleenkään ole pistorasiassa vaan auton keula olevassa pistoke tulpassa sitä irroitatsessa 
 Lukemin kannattaa aina, vaikkei tajuukkaan lukemaansa.
 222hv- AnonyymiOta rälläkkä ja poista koko liitin niin sitten se ei enää lämpene. 
- AnonyymiKannattaa irroittaa johto suhtkoht nopeasti eikä hivuttamalla niin silloin se ei ehdi irroitettaessa lämmetä. 
- AnonyymiJos auton keulassa on pistoke niin onhan silloin johdossa pistorasia. 
 
- AnonyymiJos pistoke lämpenee, niin liittimet ovat likaiset tai hapettuneet. Lämpeneekö liikaa, sen tietää sitten vasta kun syttyy tulipalo. Normaalikäytössä johdon ei kuulu lämmetä mistään. 
- AnonyymiTäytyy soittangalixille ja kysyy saako johtoon l äyttää nimellisvirrallaan 
 Johto on uusi .
- AnonyymiJos nyt ihan asiaa vielä niin näiden uudempien autolämmitys kojepistorasiaan ( = jatkopistorasia joka kytketään laitteeseen, tässä tapauksessa autoon ) ongelmana on juuri lämpeneminen. Nyt on kysymyksessä tämä uudempi pieni johdon pää. Niissä on kosketuspintoina ohuet halkaistut holkit jotka siis ottaa kontaktin autossa olevaa kojevastakkeeseen jossa on tapit, vaihe nolla ja suojamaa. Aikaisemmin vanhoissa autolämmitysjohdon päissä tätä lämpenemisongelmaa ei ollut koska olivat kooltaan isompia ja kosketuspinnat olivat vahvempaa materiaalia. Tulipaloja on syttynyt erityisesti näissä pienitulppaisissa johdoissa. 
 Vielä kun myydään näitä kiinankopioita niin en lämpenemistä ja kuumenemista yhtään ihmettele. Tässä mielessä vanha autolämmitys johto tuolla isolla pistorasiapäällä on sähköiseltä liitokseltaan varmempi. Kaikki uusi ei ole aina parannus vanhaan.
- AnonyymiMutta tietääkö kukaan paljonko johto kestää virtaa . 
 Nimellisjännite en 16a. Vai vähemmän.
 Kuinka paljon on turvallista antaa tulpan lämmetä.
 14 a. Vai 16a. Vai irroittaa kokonaan Webasto pois
 Ammattimies- AnonyymiLaiton pieni rullan julkaisunsa porakone en kärkeen. 
 Hionnkiltäväksi liittimet. Oli aika mustat ilmeisesti läppä ollut poissa joskus.
 Laskeskelin että jos ylimeno vastus on vaikka vaan yksi ohmi niin. 16 a. Virralla tullaan jää 25o w lämpöteho joka aikalailla vastaa sen kuumenekista.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Laiton pieni rullan julkaisunsa porakone en kärkeen. 
 Hionnkiltäväksi liittimet. Oli aika mustat ilmeisesti läppä ollut poissa joskus.
 Laskeskelin että jos ylimeno vastus on vaikka vaan yksi ohmi niin. 16 a. Virralla tullaan jää 25o w lämpöteho joka aikalailla vastaa sen kuumenekista.250W noin pienessä pisteessä on semmoinen teho että sulaisi saman tien. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Laiton pieni rullan julkaisunsa porakone en kärkeen. 
 Hionnkiltäväksi liittimet. Oli aika mustat ilmeisesti läppä ollut poissa joskus.
 Laskeskelin että jos ylimeno vastus on vaikka vaan yksi ohmi niin. 16 a. Virralla tullaan jää 25o w lämpöteho joka aikalailla vastaa sen kuumenekista."Laiton pieni rullan julkaisunsa porakone en kärkeen. 
 Hionnkiltäväksi liittimet. Oli aika mustat ilmeisesti läppä ollut poissa joskus.
 Laskeskelin että jos ylimeno vastus on vaikka vaan yksi ohmi niin. 16 a. Virralla tullaan jää 25o w lämpöteho joka aikalailla vastaa sen kuumenekista"
 Mitä kieltä tämä on tällä kerralla ?
 
- AnonyymiMittasin pistokkeen lämpötilan noin 4o c. Onko liian kuumana - AnonyymiEihän toi vielä mahdoton ole jos siihen jää eikä vaan jatka nousemistaan 
 esim sähköjohdoilla max sallittu lämpö on yleensä 70 astetta
 
- AnonyymiHyvä tieto kiitos vaan. 
- AnonyymiHuono johdin eli resis-Tanssi pielessä. 
- AnonyymiKiitos johto aivan uusi. Galix systeemi kaapelointi kasksivuita vanha. 
 Pitäis Olla kyllä ei paska
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8210005
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1287735
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906027
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään554139
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804020
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503689
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133080
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi593080
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73067