Mitähän voisi tarkoittaa että narttu koirallamme (1,5kk) nousee välillä kaikki selkä ja niska karvat pystyyn, kun olemme koirapuistossa? Toisille ei nouse ollenkaan? Yleensä se on eka koira jonka näkee koirapuistossa ja sille nostaa, muille ei sit nouse karvat?
Koiralla karvat pystyssä
8
2147
Vastaukset
- Anonyymi
Eniten tässä mietityttää, mitä 1,5kk ikäinen pentu tekee puistossa.
- Anonyymi
Oho tarkoitin siis 1v ja 5kk :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho tarkoitin siis 1v ja 5kk :)
Ulosantisi on huonompaa kuin ala-asteikäiselläkään saa olla ja kaiken lisäksi et ymmärrä mitään edes perustason koirien elekielestä. Miksi sinulla ylipäätään on koira, jos tällaista tarvitsee kysyä?
Karvojen nostelu on kiihtymisen merkki. Nyt sitten riippuu kokonaisuudesta, eli esim. koiran rodusta ja perusluonteesta, miten suhtautuisin siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosantisi on huonompaa kuin ala-asteikäiselläkään saa olla ja kaiken lisäksi et ymmärrä mitään edes perustason koirien elekielestä. Miksi sinulla ylipäätään on koira, jos tällaista tarvitsee kysyä?
Karvojen nostelu on kiihtymisen merkki. Nyt sitten riippuu kokonaisuudesta, eli esim. koiran rodusta ja perusluonteesta, miten suhtautuisin siihen.Hienoa kiitos!
- Anonyymi
Pelkää ihan sikana😆
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Ei se mistään pelosta johdu.
"Jos koira on lisäksi epävarma tai kiukkuinen, hartioiden välissä ja takaosan päällä olevat karvat saattavat kohota pystyyn. Koira saattaa tehostaa viestiä paljastamalla hampaansa. Uhkauksen tärkein tehtävä on välttää tilanteen kärjistyminen riidaksi. "
Sinun tapauksessa koira on hieman epävarma uudesta tulijasta ja viestittää sillä, että on varuiltaan, mutta ei suoriltaan aggressiivinen.
Omat koirat keskenään viestii välillä myös karvojen nostolla pystyyn. Kun temutaan ja toinen koira nostaa karvat pystyyn, se viestittää toiselle, että meinaa leikki mennä rajuksi, rauhoitutaan hieman, ettei mene tappeluksi. Jos toinen ei osaa lukea villiyksissään toisen epävarmuutta tilanteesta, saattaa mennä rähinäksi toisen komentaessa, että menit nyt liian pitkälle.- Anonyymi
https://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/koiran-eleiden-aakkoset
Ja kannattaa lukea turid rugaas rauhoittavat signaalit. Ja ylipäätään seurata koirien eleitä, ne viestivät ihan hurjasti pienin elein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh563374Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli722707Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit612500- 942354
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412114Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö661755Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1421746Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1791689Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.901670Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3871646