Liperiiin johtava tie:)

Anonyymi

Ajan päivittäin Liperin kylälle ja takaisin.
Onko tien tarkoitus hajoittaa auto?
Ihan,kuin junakiskoilla(pikipaikkaus) kuulisi töms,töms kokoajan ja ajat vasempaa reunaa tai oikeaa,niin ei korjaannu.
Tie on,niin karkea että ohjaamossa tuntuu ja tiedän,että se syö renkaita.
Näin taas valitan mutta on huonossa kunnossa.
Mihin autoista kertyvät verot menevät?

75

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän tienpätkästä nyt onkaan kysymys?

      • Anonyymi

        Varmaankin ylämylly-liperi väliä tarkoittaa?


    • Anonyymi

      ei sitä tietä ole tarkoitus käyttää

      • Anonyymi

        Pakko on ajaa vaikka tiedän,että viimeinen sammuttaa valot ja helitenkorhonen virnuilee siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko on ajaa vaikka tiedän,että viimeinen sammuttaa valot ja helitenkorhonen virnuilee siellä.

        On se vaikeaa, kun ensin on tie pilalla ja sitten määränpäässä odottaa ties mitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi Ylämyllyltä pitäisi käydä Liperiin kylällä?

      • Anonyymi

        Taitaa täällä olla työpaikka monella, kunnanjohtajallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa täällä olla työpaikka monella, kunnanjohtajallakin.

        Tie näyttää,etä työnä voi hoitaa kaikki.
        Aivan paska tie!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie näyttää,etä työnä voi hoitaa kaikki.
        Aivan paska tie!

        Ajoin kesällä Ylyltä kirkolle ja takaisin muutamaan kertaan, se tiehän on ihan ok. Turhaa valitat.
        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika ja niin menee kuin sukkasillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin kesällä Ylyltä kirkolle ja takaisin muutamaan kertaan, se tiehän on ihan ok. Turhaa valitat.
        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika ja niin menee kuin sukkasillaan.

        No ne Ylämyllyläiset ei tyytyväisiä mihinkään, mikä koskee Liperiä. Eihän ne osaa käyttää edes sitä kiertoliittymää, valittaminen taitaa liittyä mielenterveysongelmiin, ja nyt kohteena on tie. Hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin kesällä Ylyltä kirkolle ja takaisin muutamaan kertaan, se tiehän on ihan ok. Turhaa valitat.
        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika ja niin menee kuin sukkasillaan.

        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika

        Kjäh,kjäh,kjäh..vai citika?
        Ladakin on parempi,kuin Ranskalainen romu.
        Lada on lämmin ja toimii mutta Ranskalainen on täys paska:))
        Niin,mulla on Mersu..

        Naurattaa vieläkin osta joku oikea auto:))) esim. c5 kemiallisen ruosteen merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne Ylämyllyläiset ei tyytyväisiä mihinkään, mikä koskee Liperiä. Eihän ne osaa käyttää edes sitä kiertoliittymää, valittaminen taitaa liittyä mielenterveysongelmiin, ja nyt kohteena on tie. Hoitoon.

        No ne Ylämyllyläiset ei tyytyväisiä mihinkään, mikä koskee Liperiä.

        No,katsokaa Liperin keskustietä:))) Buahaahaa..!
        Tiedän kuka PERUSKORJASI..teitä kusetettiin.
        Ihan pahempi,kuin sinne johtava tie Ylämyllyltä.
        Liperin keskustietä kun ajaa,niin pitäis olla kypärä päässä autossa,kun keikkuu kokoajan ja ettei lyö päätä sivulasiin.
        Mutta,TÄTÄ ON MEIDÄN SUOMI JA HALLITUS!
        Moneen vuoteen ei hallitus laita rahaa tiestöön,vaikka 8mrd kerätään rahaa autoilijoilata.
        Nyt tämä raukkamainen hallitus antoi rahaa ulkomaille 6mrd ja niin ovat tyytyväisä,että parilanttia tuli takaisin.On se niin ihana tuo vetelä ja hidasroska EU !
        Maailaman tappiian asti käännellään kelloja,kun makaroonit ja muut pasteijat miettii..Kiesus miten tyhmiä maita on mukana,vai olemmeko me väärässä laiskojenkansojen liitossa?
        Mutta,rahaa kun vaaditaa niin heti ollaan valmitta,kun Suomen hallitus toisten taskuilla varastamassa ja ahdistamassa ihmisiä.
        SDP käy jo ennakkon toisten taskuilla !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika

        Kjäh,kjäh,kjäh..vai citika?
        Ladakin on parempi,kuin Ranskalainen romu.
        Lada on lämmin ja toimii mutta Ranskalainen on täys paska:))
        Niin,mulla on Mersu..

        Naurattaa vieläkin osta joku oikea auto:))) esim. c5 kemiallisen ruosteen merkki.

        Oletkos muuten koskaan ajanut SeeVitosella? Kokeilehan joskus. On niissä joskus voinut olla jotain ongelmaa, mutta minä en ole havainnut omissani mitään sellaista, jonka vuoksi se on niinkin aliarvostettu. Lisäksi ne ajo-ominaisuudet ovat aivan huikeat.

        Ensimmäinen kokemukseni Citikasta oli DS vm. -73 tai jotain niiltä vuosilta. Köröttelin nelosella Tohmajärveltä etelään päin. Auton omistaja istui kyydissä ja tuumasi, että vaihda vitoselle.
        - Häh?
        Ei siihen aikaan ollut juuri missään merkissä viittä vaihdetta, joten olihan se huikea juttu ajaa vitosvaihteella. Ei paljon moottorin metelit kuuluneet, eikä muukaan.

        SeeVitosen ostin erään taksiautoilijan kehotuksesta. Pääsin näet kokeilemaan sitä hänen Vitostaan ja olin myyty.
        Sen jälkeen on ollut jo kaksi ja nyt on kolmas menossa. Välillä kokeilin tosin Volvoa, mutta sehän on "möhkäle" ajettavaksi.
        Siitä ruosteen merkistä et taida tietää mitään. SeeVitoset ovat sinkittyjä, olleet jo kauan.
        Harmi vaan kun näitä on aika vähän tarjolla, oikeassa värissä ja vähän ajettuna. Pitäisi olla musta tai valkoinen ja alle satatonnia ajettu. Yksi sopiva olisi tulossa ehkä myyntiin tulevana keväänä. Sen minä ehkä ostan ja se saa riittää loppuajoiksi. Tuskin minulla on korttiakaan enään kymmentäkään vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos muuten koskaan ajanut SeeVitosella? Kokeilehan joskus. On niissä joskus voinut olla jotain ongelmaa, mutta minä en ole havainnut omissani mitään sellaista, jonka vuoksi se on niinkin aliarvostettu. Lisäksi ne ajo-ominaisuudet ovat aivan huikeat.

        Ensimmäinen kokemukseni Citikasta oli DS vm. -73 tai jotain niiltä vuosilta. Köröttelin nelosella Tohmajärveltä etelään päin. Auton omistaja istui kyydissä ja tuumasi, että vaihda vitoselle.
        - Häh?
        Ei siihen aikaan ollut juuri missään merkissä viittä vaihdetta, joten olihan se huikea juttu ajaa vitosvaihteella. Ei paljon moottorin metelit kuuluneet, eikä muukaan.

        SeeVitosen ostin erään taksiautoilijan kehotuksesta. Pääsin näet kokeilemaan sitä hänen Vitostaan ja olin myyty.
        Sen jälkeen on ollut jo kaksi ja nyt on kolmas menossa. Välillä kokeilin tosin Volvoa, mutta sehän on "möhkäle" ajettavaksi.
        Siitä ruosteen merkistä et taida tietää mitään. SeeVitoset ovat sinkittyjä, olleet jo kauan.
        Harmi vaan kun näitä on aika vähän tarjolla, oikeassa värissä ja vähän ajettuna. Pitäisi olla musta tai valkoinen ja alle satatonnia ajettu. Yksi sopiva olisi tulossa ehkä myyntiin tulevana keväänä. Sen minä ehkä ostan ja se saa riittää loppuajoiksi. Tuskin minulla on korttiakaan enään kymmentäkään vuotta.

        Taisi vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan Citikka olla eniten tielle hajonnut automerkki, ennen Audia. Eli hinureilla riittää duunia. Yksi Citikka meillä oli, ja toista ei tule, oli täysi paska. Kaiken lisäksi siitä ei meinannut millään päästä eroon, kun kukaan ei halunnut sitä ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan Citikka olla eniten tielle hajonnut automerkki, ennen Audia. Eli hinureilla riittää duunia. Yksi Citikka meillä oli, ja toista ei tule, oli täysi paska. Kaiken lisäksi siitä ei meinannut millään päästä eroon, kun kukaan ei halunnut sitä ostaa.

        Älä jauha skeidaa. Kyllä autoliikkeet on tähän mennessä ainakin vaihdossa ottaneet, ihan kitisemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha skeidaa. Kyllä autoliikkeet on tähän mennessä ainakin vaihdossa ottaneet, ihan kitisemättä.

        Tietääkö kukaan. paljoka metallinkerääjät maksavat tällä hetkellä Citikasta? Saisiko jopa 100 exua, kun romumetallin hinta on niin korkealla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin kesällä Ylyltä kirkolle ja takaisin muutamaan kertaan, se tiehän on ihan ok. Turhaa valitat.
        Myy Ladasi ja osta joku OIKEA auto. Minulla on vähän isompi Citika ja niin menee kuin sukkasillaan.

        Ei viittis sitikalla kehua. Häpeä.


      • Anonyymi

        Alko


      • Anonyymi

        Viinakaupassa ainaki!!!!!


    • Anonyymi

      Voisko asfaltin kuoria pois Yly-Liperi?
      Olisiko parempi?

      • Anonyymi

        Lopetaan Liperi kk.Kielletään siellä asuminen ja betoniesteitä,ettei kukaan sinne mene.:))
        No,ei kunhan ..ihan hyvä kk,mutta tien sais VALTIO KORJATA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetaan Liperi kk.Kielletään siellä asuminen ja betoniesteitä,ettei kukaan sinne mene.:))
        No,ei kunhan ..ihan hyvä kk,mutta tien sais VALTIO KORJATA!

        Voisikos Ylyn lanata tasaseksi? Se on liian täynnä, ihan pihall...pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisikos Ylyn lanata tasaseksi? Se on liian täynnä, ihan pihall...pilalla.

        Samaa mieltä. Taitaa Ylyläisiä jo ahistaa se rivitalolähiö. Sitten ollaan kateellisia jos kirkonkylää kehitetään, joka on luonnonkaunista seutua. Tilaa riittää hengittää vapaasti. Tervetuloa Liperin kirkonkylälle.


    • Anonyymi

      Onneksi nykyisin ei ole mitään asiaa ns. kirkon kylälle, että sinne olisi tarve mennä. Liperin kepulaiset pykäsivät pystyyn puoli milliä maksavan projektin, nimi taisi olla satama/ranta alueen kehittäminen. Eli jatkossa Liperiin voi matkustaa paremmin laivalla, eli silloinhan tie joutaa kääri kokoon. Tien paikalle voidaan perustaa hanhien levähdyspaikkoja. Tai sitten perustetaan taas uusi puoli milliä maksava ns. kehittämisprojekti, joka sitten keksii kehitys päälikkö jäniksen, ja kahden projekti sihteerin kanssa, mitä entisen tien paikalle sijoitetaan. Olisiko se vaikka se nyt kirkon kylälle suunniteltu caravan alue, Tosin silloin pitää keksiä miten ne caravaanarit pääsevät paikalle, kun tie on kääritty kokoon. Siinä olis taas aihetta perustaa uusi puoli milliä maksava projekti. Sehän johtaa siihen, että Liperissä on keksitty ikiliikkuja, sen nimi on projekti ikiliikkuja. Terveisiä, ja menestystä kaikille Liperin kepulaisille, olette kekseliästä porukkaa. :)

    • Anonyymi

      Liperin pitkään istunut kunnanjohtaja on nukkunut autuaan unta pitkään, ja nauttinut lähes kymppitonnin kuukausipalkaa. Jos ajatellaan vastaavaa kuntaa kuten Kontiolahti. Sinne on saatu kunnan ylimmän johdon aktiivisuuden ansiosta Lehmon, ja Uuron eritaso liittymät, ja myöskin Pielisjoen ylittävän Mönnin sillan rakentamis tavoitteessa kunnan johto oli aktiivinen. Kunta oli osittain rahoittamassa kaikkia näitä kohteita. Pitäisiköhän kunnan johtajan oikeasti herätä unestaan, ja rueta tekemäänkin jotakin hyödyllistä. Muutakin kuin sitä jatkuvaa tekohymyä.

    • Anonyymi

      Olen viimeisten kuukausien aikana asustanut työni vuoksi Liperissä. Ja olen havainnut, että kuntaa haukutaan aina ja kaikkialla. Voisikos joku kertoa mitkä asiat ovat hyvin Liperissä. En osaa itse tunnistaa, koska kotikuntani on muualla enkä ole oikein kotiutumassakaan tänne. - Kertokaa, niin muutkin saavat tietää. Kiitos etukäteen.

      • Anonyymi

        Jos nyt oikeasti olet ulkopaikkakuntalainen, niin voin kertoa sinulle, että tämä palsta on vain paria haukkujaa varten. Heillä on henkilökohtaista kaunaa kyseisiä henkilöitä kohtaan. Tavalliset kuntalaiset tietävät tilanteen ja vähän välittävät heidän haukkumisistaan ja ovat suhteellisen tyytyväisiä kunnan toimintaan. Joka kunnassa on omat taistelunsa ja Liperissä on varsinaiset saksanseisojat pitämässä meteliä ja tämä Suomi24 antaa mahdollisuuden lähes kunnianloukkaukseen asti. Ole huoleti, täällä on hyvä elää. Tietänet senkin, näköjään vierailet palstalle muulloinkin.


      • Anonyymi

        Kaikesta päätellen osaat kaiken ala-arvoisen sanaston. Osaatko muutakin ja mitä se on?


      • Anonyymi

        Pitäisiköhän kommentoijien vilkaista peiliin. Sieltäkin voisi jotain vikaa löytyä.


    • Anonyymi

      Tutkittua tietoa: Kuntatutkimus 2021. Arvosteluasteikko 5-1. Esim. Liperi 2, Joensuu 4. Siis Liperissä kuntalaisista kuntatyöntekijöistä 60% kokee ettei asiat/ilmapiiri ole hyvin. Niin valtakunnanllisesti kuin myös maakunnallisesti Liperi on peränpitäjiä.

      • Anonyymi

        Liperin asiat tulevat kuntoon vasta kun Reijonen ja hänen hanslankkarinsa saadaan pois kunnan johdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liperin asiat tulevat kuntoon vasta kun Reijonen ja hänen hanslankkarinsa saadaan pois kunnan johdosta.

        Liperin asiat tulevat kuntoon vasta kun Reijonen ja hänen hanslankkarinsa saadaan pois kunnan johdosta.

        Olen samaa mieltä,Reijoset pois ja äkkiä.Vieläkin keskutalainen yrittää aluevaaleihin ja niin ihanasti,että arpomalla 70e lahjakortin ,joka osallistuu hänen tupailtaan.
        Hei,nyt pois nää Reijoset,ovat rasittaneet Liperiä todella pitkään ja on haitaksi jo 50v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liperin asiat tulevat kuntoon vasta kun Reijonen ja hänen hanslankkarinsa saadaan pois kunnan johdosta.

        Olen samaa mieltä,Reijoset pois ja äkkiä.Vieläkin keskutalainen yrittää aluevaaleihin ja niin ihanasti,että arpomalla 70e lahjakortin ,joka osallistuu hänen tupailtaan.
        Hei,nyt pois nää Reijoset,ovat rasittaneet Liperiä todella pitkään ja on haitaksi jo 50v.

        Reijosella on rahaa, vaikka ostaa äänestäjiä.


    • Anonyymi

      Saako yksityinen olla hyvä samarian ja itse tasoittaa valtion tietä?
      Vaarana on sakko ja omaisuuden takavarikointi.

      Mutta kun vastustaa lakia ja itse tasoittaa koko tien?

      • Anonyymi

        Ole hyvä vaan, niin tulee itsellesi mieluinen. Minä olen kulkenut sitä tietä Joensuuhun, olipas hyvässä kunnossa. Aika paljonhan Ylyläiset tietä käyttää ainakin loppuviikolla, ja varmaan lasti mennnyt ehjänä perille. Ainahan valittamista löytyy, ihan mielenterveydellisistä syistä. Kiva asua kirkonkylällä.


    • Anonyymi

      Tie on valtion hoidettavissa ja tässä näkyy SDP,KESKUSTA,VASEMMAN KÄDEN LIITTO JA VIHREÄT!
      2020 oli öljy halpaa mutta ei typerä hallitus tajunnut,että nyt voisi korjata teitä.
      Muistan ede,vaalit kun Reijonen hymysuin sainoi,kun kysyin teiden korjauksista..Että 600milj.€ käytetään. No,etelä Suomea paikattiin.
      Vittu tää Reijonen keskusta on aina ihmellinen ihminen,hymysuin valehtetelee kansalle !

      • Anonyymi

        Hau,hau,:)


      • Anonyymi

        En kyllä Reijoselle selkääni uskaltaisi kääntää, on asiasta kokemusta noin viidentoista vuoden takaa. Takki kääntyy hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hau,hau,:)

        tsrik,tsrik rotta keskustalainen sulle:)
        Kepu valehtelee aina!
        Mitä teit Sipilä vuonna 2015 ?
        Et mitää ja mitä tapahtui,kaikki peitelläämn nykyisin..Media ei puhu ja se on samaa!
        Rottalahkolaiset keskusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä Reijoselle selkääni uskaltaisi kääntää, on asiasta kokemusta noin viidentoista vuoden takaa. Takki kääntyy hetkessä.

        Uskon ihan varmasti, puhuu ja teot on toista! Normi kepu pässi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon ihan varmasti, puhuu ja teot on toista! Normi kepu pässi!

        Tuntuu siltä, että Ilomantsissa on sama touhu päällä, kuin Liperissä. Molempien kuntien "pääpässit" touhuavat samassa puolueessa. Ilomantsissa on sama kuvio, eläkkeelle jäänyt kunnan johtaja, ja myös tämä nykyinen (ovat molemmat lähtöisin Rääkkyästä), toimivat näiden "pässien" juoksupoikana. Eli ajatuksella joo, joo, kunhan vain hyvä palkkainen virka säilyy. Jokunen vuosi sitten Kontiolahden entinen kunnanjohtaja sai kenkää, näiltä "pääpässeiltä" kun ei suostunut niiden kaikkiin juoksutuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että Ilomantsissa on sama touhu päällä, kuin Liperissä. Molempien kuntien "pääpässit" touhuavat samassa puolueessa. Ilomantsissa on sama kuvio, eläkkeelle jäänyt kunnan johtaja, ja myös tämä nykyinen (ovat molemmat lähtöisin Rääkkyästä), toimivat näiden "pässien" juoksupoikana. Eli ajatuksella joo, joo, kunhan vain hyvä palkkainen virka säilyy. Jokunen vuosi sitten Kontiolahden entinen kunnanjohtaja sai kenkää, näiltä "pääpässeiltä" kun ei suostunut niiden kaikkiin juoksutuksiin.

        Entä Sipilä sitten. Kaikkia tanssittaa,niin Ilomantsilaisia ja Joinsuulaisia.KESKUSTA Saarikko ja TOISET JUOKSUPOJAT.Ihan suolet väänttyy sykkyrälleeen,kun kaikk juoksuttaa kaikkia.....Jos vielä joinsuu ja liperi liittyvät yhteen, niin Sipilästä tullee sen pormestari.:)Rääkkyä varmaan jääpi yksin.Onha rotat ja pässit sitä varten varassa.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä Reijoselle selkääni uskaltaisi kääntää, on asiasta kokemusta noin viidentoista vuoden takaa. Takki kääntyy hetkessä.

        En kyllä Reijoselle selkääni uskaltaisi kääntää, on asiasta kokemusta noin viidentoista vuoden takaa. Takki kääntyy hetkessä.

        Keskutan elätti..TIEDÄN !


    • Anonyymi

      Täällä viikolla oli esitelty paikallisen monopolilehden Karjalaisen palstoilla Liperin kunnan lähivuosien investointeja. Huomioni kiinnittyi kunnan johdon budjetoimaan määrärahaan kirkonkylän kehittämiseen (satama-alue). Summa taisi olla noin puoli miljoonaa, vai oliko hiukan ylikin. Kävi vain mielessä kannattaisiko kunnan johdon keskittyä enemmän tärkeimpien asioiden hoitoon em. Liperiin johtavan tien kuntoon saattmiseen. Olen jutellut muutamien nuorien työkavereiden kanssa, jotka ovat ostamassa ensimmäistä omaa asutoa. Kun olen maininnut että Liperin kirkolta löytyy hyvin asunto tarjontaa. He ovat heti maininneet, etteivät osta asuntoa sieltä, koska kirkolle johtava tie on surkeassa kunnossa. Käy vain mielessä, onko kunnan johdolle joku satunnainen ohikulkija (turisti) tärkeämpi investointikohde, kuin vakituisten veronmaksajien hankkiminen kuntaan.

      • Anonyymi

        Kävi vain mielessä kannattaisiko kunnan johdon keskittyä enemmän tärkeimpien asioiden hoitoon em. Liperiin johtavan tien kuntoon saattmiseen.

        No,valtion tie.Ely ja Suomen kommunisti hallitus määrää tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi vain mielessä kannattaisiko kunnan johdon keskittyä enemmän tärkeimpien asioiden hoitoon em. Liperiin johtavan tien kuntoon saattmiseen.

        No,valtion tie.Ely ja Suomen kommunisti hallitus määrää tämän.

        Luulen että Ely keskuksessa kyllä kuunnellaan tarkalla korvalla esityksiä, mitä tulee paikallisilta kuntapäättäjiltä/johdolta. Taitaahan siellä olla Liperin suunnassa joku kansanedustajakin, vai putosiko se viime vaaleissa ulos eduskunnasta. :)
        Olen kuullu sellaisenkin jutun että joku kepulainen kansanedustaja keskisestä Suomesta korjautti oman maatilansa vieressä kulkevan maatien, kansanedustajilla olevan millin kohdennusrahalla. Kaikilla 200 kansanedustajalla on käytössään yksi milli, minkä se voi kohdistaa parhaaksi katsomaansa asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että Ely keskuksessa kyllä kuunnellaan tarkalla korvalla esityksiä, mitä tulee paikallisilta kuntapäättäjiltä/johdolta. Taitaahan siellä olla Liperin suunnassa joku kansanedustajakin, vai putosiko se viime vaaleissa ulos eduskunnasta. :)
        Olen kuullu sellaisenkin jutun että joku kepulainen kansanedustaja keskisestä Suomesta korjautti oman maatilansa vieressä kulkevan maatien, kansanedustajilla olevan millin kohdennusrahalla. Kaikilla 200 kansanedustajalla on käytössään yksi milli, minkä se voi kohdistaa parhaaksi katsomaansa asiaan.

        Oliko varkaudentie? siitä minäki kuulin. Elyn roistot!


      • Anonyymi

        Kaikesta päätellen on, liittyen sìihen Kitkkolahteen ja kehittämiskyselyyn. No minäkin laitoin, oli vastauksia tullut peräti 200 eikä yhtään kirkonkylän keskustasta. Miekii kun oon tästä läheltä Kirkkolahtea laitoin toivomukse, minne lie esilukija laittanut, kun ei ole mennyt perille. No veronmaksajien rahoilla on kahvitettavii, kun kunnanjohtaja on niin kiintynyt niihin. Miun pittää tyytyy sumppiin, jotta ois vieraille kahvii ja kaikkee hyvvee. No jo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta päätellen on, liittyen sìihen Kitkkolahteen ja kehittämiskyselyyn. No minäkin laitoin, oli vastauksia tullut peräti 200 eikä yhtään kirkonkylän keskustasta. Miekii kun oon tästä läheltä Kirkkolahtea laitoin toivomukse, minne lie esilukija laittanut, kun ei ole mennyt perille. No veronmaksajien rahoilla on kahvitettavii, kun kunnanjohtaja on niin kiintynyt niihin. Miun pittää tyytyy sumppiin, jotta ois vieraille kahvii ja kaikkee hyvvee. No jo on.

        Laitoit vastauksen Kitkkolahden kehittämiskyselyyn. Vieläkin kunnassa etsivät, että missähän Kitkkolahti onkaan??? He tarjoovat sitten Presidentistä keitetyt kahveet, kunhan ensin löytävät kyseisen paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit vastauksen Kitkkolahden kehittämiskyselyyn. Vieläkin kunnassa etsivät, että missähän Kitkkolahti onkaan??? He tarjoovat sitten Presidentistä keitetyt kahveet, kunhan ensin löytävät kyseisen paikan.

        No se on se entinen Kirkkolahti, vielä ihan luonnonkaunis, mutta jos suunnitelnat toteutuu(joihin kirkonkyläläisten ehdotukset eivät kelvanenneet) niin ei se ole minusta enää se entinen Kirkkolahti, vaan turistien huvittelupaikka, johon meikäläisellä ei ilmeisesti ole asiaa, eikä kaiken tämän jälkeen kiinostakaan. Laitoin vastauksen Kirkkolahti kyselyyn. Kysymyksessä on syntymäkotikunta ihan näin luonnonkauniina hyvä. Kyllähän mökkeilijät ovat tervetulleita, mutta mine kuntajohdolta on unohtunut vakituisten asiakkaiden tarpeet. Onneksi täällä kirkonkylällä on aktiivisia puuhamiehiä, eikä paljon rasita kuntaa. Muuallakin asuu ihmisiä kuin Ylämyllyllä, vaikka kuntajohto ei sitä ilmeisesti tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit vastauksen Kitkkolahden kehittämiskyselyyn. Vieläkin kunnassa etsivät, että missähän Kitkkolahti onkaan??? He tarjoovat sitten Presidentistä keitetyt kahveet, kunhan ensin löytävät kyseisen paikan.

        Taitavat tietää kun ovat tälle keskustelupalstalle osanneet. Älä puhu p.........aa. Naurattaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitavat tietää kun ovat tälle keskustelupalstalle osanneet. Älä puhu p.........aa. Naurattaa!!!

        Nauru pidentää ikää. Joko sait kaikki kolme rokotusta?


      • Anonyymi

        Paljonkohan siihen Pärnävaaraan on investoitu, ei taida riittää edes 1,5 miljoonaa. Kyllä se tie yhtä hyvässä kunnossa kuin ajajatkin, joskus ehkä paremmassakin. Onko ne Pärnävaaralla kävijät vakituisia asukkaita vai naapuri pitäjästä ja turistija. Tälläkin palstalla voisi joskus puhua faktaa.


    • Anonyymi

      Taitaa nykyisin ne 80400 alueella asuvat, kuntaan veroja maksavat Liperin asukkaat pitää kuntaa pysyssä. Sehän on tosi asia että Ylämyllyllä asuvat nykyisin ns. kunnan "suuri kenkäisimmät" (lukuunottamatta mm. pyrkyri Reijosta). Taisi viimeisessä tilastossa olla Tutjunniemi kylä jossa asuu eniten kunnan ns. "persaukisia", ja ei kirkonkyläkään kaukana ollut Tutjunniemen lukuja. Siinä valossa näkisi, että kunta satsaa eniten Ylämyllyyn. Terveyskeskus olisi pitänyt ehdottomasti rakentaa Ylämyllylle. Siten se olisi voinut palvella myös em. Outokummun, ja Polvijärven asukkaita. Mutta eihän tämä käynyt kepun kyläpolitikoille. Nythän ne kailottavat puheenjohtaja Saarikon suulla, sotepalvelut joka kylään. Uskokoon kuka uskoo Joulupukin tarinoita. Uskoihan ne demari eläkeläisetkin Rinteen vappusatanen puheisiin.

      • Anonyymi

        Kaikki täällä on veroja maksettu, joka kylällä ja Ylämyllyä kehitelty, että heillä olisi kaikki hyvin. Niitä # persaukisia# on kuulemma Ylämyllylläkin tarpeeksi. Minulla on oma asunto, velkaa 0 euroa, ei asumistukia eikä muitakaan tukia. Ylämyllyläisistä on jostain syystä tullut # narsistija#. Ei se Ylämyllyn kehittyminen ole yksin kenenkään erinomaisuudesta kiinni, taitaa olla aika avustusten ja lainojen turvin rakennettuja. Terveyskeskus on oikealla paikalla. Sinä voit käydä Siilaisella jonottamassa. Otahan se 3 rokote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki täällä on veroja maksettu, joka kylällä ja Ylämyllyä kehitelty, että heillä olisi kaikki hyvin. Niitä # persaukisia# on kuulemma Ylämyllylläkin tarpeeksi. Minulla on oma asunto, velkaa 0 euroa, ei asumistukia eikä muitakaan tukia. Ylämyllyläisistä on jostain syystä tullut # narsistija#. Ei se Ylämyllyn kehittyminen ole yksin kenenkään erinomaisuudesta kiinni, taitaa olla aika avustusten ja lainojen turvin rakennettuja. Terveyskeskus on oikealla paikalla. Sinä voit käydä Siilaisella jonottamassa. Otahan se 3 rokote.

        Kyllähän minä sen kolmannen rokotteen otan kun tämä kepun Vehviläisen tänne rakentama koekaniini Sote sen antaa. Muualla maassa jossa ei ole tätä kepulaisten koekaniini Sotea yksityisten lääkeriasemien rokotukset on jo käynnissä. Siellä työnantajat maksaa työntekijöiden rokotusten kustannukset, valtio maksaa koronaroketteen. Ei toimi täällä, ja tätäkö me haluamme? Sunnuntaina äänestetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minä sen kolmannen rokotteen otan kun tämä kepun Vehviläisen tänne rakentama koekaniini Sote sen antaa. Muualla maassa jossa ei ole tätä kepulaisten koekaniini Sotea yksityisten lääkeriasemien rokotukset on jo käynnissä. Siellä työnantajat maksaa työntekijöiden rokotusten kustannukset, valtio maksaa koronaroketteen. Ei toimi täällä, ja tätäkö me haluamme? Sunnuntaina äänestetään.

        Eikös siinä työryhmässä ollut kunnanjohtaja ja Reijonenkin ja nykyään THL:n palkkalistoilla oleva Anu Niemi. #Susi# siitä tuli ja niiin kustannustehokas, että taitaa rahat upota hallintohimmeliin. Eihän siellä ole hoitajia, joka sen piikin tökkäisi ja tuskin Pirskaselta onnistuu. Eihän tämä pilottisoteyhtymä oikein onnistunut, siitä minäkn olen samaa mieltä ihan kokemuksesta, eikä se maakuntamallikaan sitä paremmaksi tee. Voi tätä kärsimyksen määrää. Pirskanen kehuu, se kuuluu hänen toimenkuvaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siinä työryhmässä ollut kunnanjohtaja ja Reijonenkin ja nykyään THL:n palkkalistoilla oleva Anu Niemi. #Susi# siitä tuli ja niiin kustannustehokas, että taitaa rahat upota hallintohimmeliin. Eihän siellä ole hoitajia, joka sen piikin tökkäisi ja tuskin Pirskaselta onnistuu. Eihän tämä pilottisoteyhtymä oikein onnistunut, siitä minäkn olen samaa mieltä ihan kokemuksesta, eikä se maakuntamallikaan sitä paremmaksi tee. Voi tätä kärsimyksen määrää. Pirskanen kehuu, se kuuluu hänen toimenkuvaansa.

        Anu Niemi on vetänyt jo kepu aatteen äidin maidostaan.Tiettävästi hänen ukkinsa toimi aikoinaan Kontiolahden valtuuston puheenjohtajana, ja kunnan johto henkilönä. Isä jatkoi sitten kepun rivivaltuutettuna, mutta ei päässyt nousemaan sen pitemmälle. Niemi toimi jonkun aikaa Kontiolahden kepulaisten johtoelimissä. Mönniin peruskorjatun tien asvaltti, loppuu juuri Niemen asuinpaikan kohdalle. Tiettävästi tien korjauskustannuksiin, ja uuden sillan rahoitukseen osallistui myös melko isolla summalla Kontiolahden kunta. Tietenkään ei voida väittää onko tällä asvaltin loppumis paikalla mitään yhteyttä Niemen asuinpaikkaan, eikä todisteita ole asiasta. Tämä asia voi olla vain vahinko. Asvalttiha on tietenkin loputtava johonkin kohtaa tietä. Ei se voi jatkua em. jonnekkin metsäkorpeen, jossa asuu vanha mökin mummo. Nämä asiat on vain pohdintoja, eikä perustu mihinkään faktaan.. Tiettävästi Niemi on puhemies Vehviläisen ns. kepulaisia luottohenkilöitä, ja asiantuntija kun Kepu on rakentanut väksisin tätä uutta kepusoten hiekkalaatikkoa, mistä mekin Liperiläiset olemme jo saaneet nauttia, jokusen vuoden., ja sen hyvistä palveluista :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anu Niemi on vetänyt jo kepu aatteen äidin maidostaan.Tiettävästi hänen ukkinsa toimi aikoinaan Kontiolahden valtuuston puheenjohtajana, ja kunnan johto henkilönä. Isä jatkoi sitten kepun rivivaltuutettuna, mutta ei päässyt nousemaan sen pitemmälle. Niemi toimi jonkun aikaa Kontiolahden kepulaisten johtoelimissä. Mönniin peruskorjatun tien asvaltti, loppuu juuri Niemen asuinpaikan kohdalle. Tiettävästi tien korjauskustannuksiin, ja uuden sillan rahoitukseen osallistui myös melko isolla summalla Kontiolahden kunta. Tietenkään ei voida väittää onko tällä asvaltin loppumis paikalla mitään yhteyttä Niemen asuinpaikkaan, eikä todisteita ole asiasta. Tämä asia voi olla vain vahinko. Asvalttiha on tietenkin loputtava johonkin kohtaa tietä. Ei se voi jatkua em. jonnekkin metsäkorpeen, jossa asuu vanha mökin mummo. Nämä asiat on vain pohdintoja, eikä perustu mihinkään faktaan.. Tiettävästi Niemi on puhemies Vehviläisen ns. kepulaisia luottohenkilöitä, ja asiantuntija kun Kepu on rakentanut väksisin tätä uutta kepusoten hiekkalaatikkoa, mistä mekin Liperiläiset olemme jo saaneet nauttia, jokusen vuoden., ja sen hyvistä palveluista :).

        Niin, se Vehviläisen hymy. Tomera puhenainen se (ei kun mies) on.
        Emäntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki täällä on veroja maksettu, joka kylällä ja Ylämyllyä kehitelty, että heillä olisi kaikki hyvin. Niitä # persaukisia# on kuulemma Ylämyllylläkin tarpeeksi. Minulla on oma asunto, velkaa 0 euroa, ei asumistukia eikä muitakaan tukia. Ylämyllyläisistä on jostain syystä tullut # narsistija#. Ei se Ylämyllyn kehittyminen ole yksin kenenkään erinomaisuudesta kiinni, taitaa olla aika avustusten ja lainojen turvin rakennettuja. Terveyskeskus on oikealla paikalla. Sinä voit käydä Siilaisella jonottamassa. Otahan se 3 rokote.

        Niitä häschtäck persaukisia häschtäck on pitkin pitäjää, ei yksin Tutjunniemessä. Jos aikoo rakentaa tai ostaa uutta, niin on otettava lainaa ja velkaannnuttava, asuipahan sitten Liperissä tai Heinävedellä. Niin on tehty aina, eikä siinä ole mitään hävettävää. Vuosien kuluessa velat maksetaan ja päästään siihen sinun 0 muottiin. Onnittelen olotilastasi. Eikä ylämyllyläiset ole häschtäck narsistija häschtäck sen kummemmin kuin kirkonkyläläiset, sinusta vain näköjään tuntuu siltä. Eikä siitä ole edes kauan aikaa, kun esim. Joensuun Siltakadun päässä käyskeli lehmiä niityllä. Niin stadilaisia täällä ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä häschtäck persaukisia häschtäck on pitkin pitäjää, ei yksin Tutjunniemessä. Jos aikoo rakentaa tai ostaa uutta, niin on otettava lainaa ja velkaannnuttava, asuipahan sitten Liperissä tai Heinävedellä. Niin on tehty aina, eikä siinä ole mitään hävettävää. Vuosien kuluessa velat maksetaan ja päästään siihen sinun 0 muottiin. Onnittelen olotilastasi. Eikä ylämyllyläiset ole häschtäck narsistija häschtäck sen kummemmin kuin kirkonkyläläiset, sinusta vain näköjään tuntuu siltä. Eikä siitä ole edes kauan aikaa, kun esim. Joensuun Siltakadun päässä käyskeli lehmiä niityllä. Niin stadilaisia täällä ollaan.

        Laittakkee niillä velkarahoilla edes nuo jalkakäytävät kuntoo, ylämyllyläisetkin ihmettelee niiden kuntoa. Eipä silti kyllä mulle välttävät.Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä häschtäck persaukisia häschtäck on pitkin pitäjää, ei yksin Tutjunniemessä. Jos aikoo rakentaa tai ostaa uutta, niin on otettava lainaa ja velkaannnuttava, asuipahan sitten Liperissä tai Heinävedellä. Niin on tehty aina, eikä siinä ole mitään hävettävää. Vuosien kuluessa velat maksetaan ja päästään siihen sinun 0 muottiin. Onnittelen olotilastasi. Eikä ylämyllyläiset ole häschtäck narsistija häschtäck sen kummemmin kuin kirkonkyläläiset, sinusta vain näköjään tuntuu siltä. Eikä siitä ole edes kauan aikaa, kun esim. Joensuun Siltakadun päässä käyskeli lehmiä niityllä. Niin stadilaisia täällä ollaan.

        Onko sulla korona vai lunssa kun aivastuttaa. Kyllä minun mielestä kunnanjohdon pitäisi satsata enemmän kuntalaisten terveydenhuoltoon, niin että tarvittava hoito
        olisi kaikkien saatavissa ajallaan, sillä pitkittyessä silläkin on tapana pahentua. Mielekkäämpää olisi kaikkien kannalta, että mahdollisimman moni pysyisi toimintakykyisenä mahdollisemman pitkään. Jos ei pääse harrastuksiin, esim. vaikka kävelylenkille, vääjämättä kunto heikkenee ja hoitojono kasvaa ja tilanne vaikeutuu niin hoidettavien kuin hoitotahon kannalta. Jos ei ole hoitajia eikä lääkäreitä siihen tulisi satsata enemmän. Nämä turistien palvelut ovat toissijaisia. Niihin kunnalla tuntuu olevan varaa. Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitä, kun tuo kirjoituskäsi on vähän remppa, ihan hoidon puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä häschtäck persaukisia häschtäck on pitkin pitäjää, ei yksin Tutjunniemessä. Jos aikoo rakentaa tai ostaa uutta, niin on otettava lainaa ja velkaannnuttava, asuipahan sitten Liperissä tai Heinävedellä. Niin on tehty aina, eikä siinä ole mitään hävettävää. Vuosien kuluessa velat maksetaan ja päästään siihen sinun 0 muottiin. Onnittelen olotilastasi. Eikä ylämyllyläiset ole häschtäck narsistija häschtäck sen kummemmin kuin kirkonkyläläiset, sinusta vain näköjään tuntuu siltä. Eikä siitä ole edes kauan aikaa, kun esim. Joensuun Siltakadun päässä käyskeli lehmiä niityllä. Niin stadilaisia täällä ollaan.

        Lehmät lähteneet ostoksile! IHAN HYVÄ,


    • Anonyymi

      Kirkonkylän savivelli lahteen on Liperin kunnan toimesta luvattu/päätetty laittaa seuraavan neljän vuoden aikana yhteensä 2,4 miljoonaa euroa. Konsullti Jänis on laatinut huippu suunnitelmat alueen kehittämiseen. Aivan käsittämätöntä touhua, tässä kepu johteisessa kunnassa. Ehkä olis ollut kunnalla parempiakin ja, hyödyllesempiä investointi kohteita. Esimerkiksi eräs Joensuulainen yritys, joka etsi uusia tiloja entisten palaneiden tilojen tilalle. Firma olisi tuonut oikeita työpaikkoja Liperin kuntaan, jos olisi sijoittunut Liperiin. Firma taisi mennä jonnekkin itärajan kuntaan. Oliko sen kunnan nimi mahdollisesti Tohmajärvi, tai jotakin sinne päin.

      • Anonyymi

        Sanomalehti Karjalainen: Kunnan omistama yhtiö rakennuttaa suksivoideyhtiölle uuden tehtaan Tikkalaan. Tuotantotilan koko n.2000 neliömetriä. Tohmajärven kunnanvaltuusto myönsi takauksen enintään 4,5 miljoonan euron lainalle. Alueelle tullaan rakentamaan kunnallistekniikka teollisuuden tarpeita silmällä pitäen arviolta 1,5 miljoonalla eurolla.

        Mikähän laulu olisikaan syntynyt, jos tämä olisi tapahtunut Liperissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanomalehti Karjalainen: Kunnan omistama yhtiö rakennuttaa suksivoideyhtiölle uuden tehtaan Tikkalaan. Tuotantotilan koko n.2000 neliömetriä. Tohmajärven kunnanvaltuusto myönsi takauksen enintään 4,5 miljoonan euron lainalle. Alueelle tullaan rakentamaan kunnallistekniikka teollisuuden tarpeita silmällä pitäen arviolta 1,5 miljoonalla eurolla.

        Mikähän laulu olisikaan syntynyt, jos tämä olisi tapahtunut Liperissä.

        Olet oikeassa, niistä takauksista taitaa olla Liperissä huonoja kokemuksia. Pahimmassa tapauksessa sen lainan maksaa veronmaksajat. Velka on veli ottaessa, veljenpoika maksaessa. Toivotaan Tohmajärvelle onnea yritykselle.


    • Anonyymi

      Mistähän se kunta semmosen rahan kehittää, eikä siitä ole kellekkään muulle hyötyä kuin turisteille, eli sille paremmalle väelle. Meidän vakituisten asukkaiden mielipiteistä ei ole tykätty, vaikka niitä muodon vuoksi kysyttiin. Kuulemma tulee kahviloita (montako sopii) ja maamerkkikin ilmeisesti puusta Reijosen veistämänä. Kiŕkkorantaan ei pitäisi se sijaintinsa vuoksi mitään #sirkuksia# rakentaa, vaan jotain pientä alueelle sopivaa. Pitääkö kuntalaisten niille turisteille kaikki huippupalvelut järjestää, kun kaikilla kunnan asiakkaille ei ole pyykkikonettakaan. Isokenkäisten suunnitelmia, jonka kunnan veonmaksajat loppujen lopuksi maksaa. Ylellisyyttä ja Master Plankin on aluesuunnitelma vapaasti suomennettuna ja paljon uppoaa rahaa, veronmaksajilta. Suuruden hulluutta tämä Liperin kunnan touhu. Jokohan se Konovinharju on miehitetty. Näin näitä luontoarvoja Liperissä hoidetaan, niin kuin isokenkäiset haluaa.

    • Anonyymi

      Sanna sanoi, ei ole pakko ajaa, rahaa ei laiteta teihin. Afriikassa laitetaan rahaa teihin, Italiassa ja Espanjassa.

      • Anonyymi

        Sannahan lentää sinne Eu:n rahakassi mukanaan, ei sen tarvitse ajaa, Istuksella vain kyydissä, ja meikata.


    • Anonyymi

      JOENSUUSSA EI PELAA MIKÄÄN JULKINEN ESN PAIKALLISLIIKENNE, AURAUS / HÖYLÄYS ON AIKA KAUPUNGIN PANEUTUA ASIAAN HETI ENNEN KUIN ON PAKKO. VERORAHOILLE ON OLTAVA VASTINETTA VEROT ON MAKSETTU AJALLAAN. AIVAN TURHA ON YLLÄPIDON POISTAA ASIALLISIA VIESTEJÄ ON MUITAKIN KEINOJA ONGELMAT JULKI TUODA.

    • Anonyymi

      Liperiiin johtava tie:)

      Luinko oikein,että kommunisti vasemmisto hallituksella on jopa rahaa päällystää?
      Keskustahan haluisi varmaan hiekkatien..?
      Nää kommunisti hallituspuolueet on niin sekaisin,toinen plösö puhuu toista ja sitten toinen hubbapubba puhuu toista ja marin luurankona vetelee ihan mitä sattuu puheissan..
      Toivotaan parasta,että tää nuoret kotka kommunisti hallitus saa jotain aikaan.
      Vaikka,kaikki näyttää ihan paskalta..!!!!!

    • Anonyymi

      Pääseehän Liperin kk Käsämän kautta.

    • Anonyymi

      Hyvä tiehän tuo on ajella, tosin ajelenkin enimmäkseen "nasta laudassa" ei haittaa pikku töyssyt/montut, kun eihän niit edes huomaa kovasa vauhdisa. Sama kuin ajelisi moottorikelkalla lanaamatonta reittiä, jos siellä ajaa hiljaa, pitää käydä jokainen nyppylä ja patti kokemassa. Mut jos "matalalentoa ajaa sinkki kireellä" ei huonoa reittiä ees huomaa.

    • Anonyymi

      Minäkin valitin:)) mutta ensi kesänä se korjataan ja asfaltoidaan,jep!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe