Kaukaa on pitkä matka - mutta onko kaukana kaukana?

Anonyymi

Jos universumi on tietoisuudessa tapahtuva digitaalinen simulaatio niin mitä silloin on avaruus?

Simuloitu universumi on datapaketteja jotka liikkuvat serverin (universumin tietokanta ja tapahtumageneraattori) ja clientin (elävä olento) välillä. Serveri ja clientti eivät sijaitse simuloidun universumin avaruudessa eikä niiden väliillä ole avaruudellista tilaa. Avaruus on tapa esittää tietynlainen serverin lähettämä data clientin tietoisuuudessa. Clientin näkemät avaruudessa sijaitsevat objektit eivät ole sellaisenaan olemassa, eikä niiden välillä ole mitään etäisyyttä. Objekti on tietyssä paikassa simuloidussa universumissa koska sen koordinaatit paikoittavat sen siihen. Jos clientti kykenee muuttamaan objektin koordinaatteja, niin objekti siirtyy ilman viivettä uusien koordinaattien määräämään sijaintiin, riippumatta siitä onko uusi sijainti simulaatiossa kaukana vai lähellä.

Jos objekti on ufo niin kaukana on hyvin lähellä.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostava aihe kyllä - ja uusi Matrix elokuvakin tulossa -, mutta fyysikon mukaan maailmamme ei ole simulaatio ja keinotodellisuus.

      https://tekniikanmaailma.fi/ela-rikki-menneessa-matrixissa-fyysikko-tyrmaa-teorian-simulaatiota/

      Käsitttääkseni elämme ulottuvuudessa ja todellisuudessa, jossa vallitsevat osittain rajoitetut fysiikanlait ja siksi kvanttilomittumistakaan ei vielä ymmärretä lainkaan. Korkeammassa ulottuvuudessa se sen sijaan saatetaan tuntea hyvin ja sovelletaan monin tavoin.

      Miten siis kaksi kvantittunutta(lomittunutta) hiukkasta voi olla yhteydessä toisiiinsa fyysisestä välimatkasta riippumatta? Tuo arvoitus saattaa ratkaista tähtien väliseen avaruusmatkaliuunkin liittyviä kysymyksiä.

      Ainehan on tunnetusti energiaa ja jotkut korkeammin kehittyneet sivilisaatiot ja olennot ehkä kykenevät liikkumaan jonkinlaisen hienomman energian muodossa ja ulottuvuuksienkin välillä vapaasti.

      Sitä en tiedä, että miksi elääme rajoitetetun tietoisuuden tilassa ja tässä ulottuvuudessa. jos tämän rinnalla voi olla täyden tietoisuuden olentoja ja ufoaluksiakin korkeammasa ja meille näkymättömässä dimensiossa.

      • Anonyymi

        Netti tarjoaa artikkeleita joissa fyysikko A on yhtä mieltä simulaatioteoriasta ja toisessa artikkelissa fyysikko B on päinvastaista mielä, so tilanne on avoin.

        Simuloidussa maailmassa kvanttilomittuminen ei ole mikään ongelma: Ei avaruutta, ei välimatkoja.

        Olen etsiskellyt netistä simulaatiomallin selitystä kvanttimekaniikan
        kummallisille ilmiöille, vielä en ole löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti tarjoaa artikkeleita joissa fyysikko A on yhtä mieltä simulaatioteoriasta ja toisessa artikkelissa fyysikko B on päinvastaista mielä, so tilanne on avoin.

        Simuloidussa maailmassa kvanttilomittuminen ei ole mikään ongelma: Ei avaruutta, ei välimatkoja.

        Olen etsiskellyt netistä simulaatiomallin selitystä kvanttimekaniikan
        kummallisille ilmiöille, vielä en ole löytänyt.

        David Icke ja Elon Musk näköjään uskovat simuloituun Matrixiin. En ole perehtynyt vielä juurikaan tähän aiheseen, mutta nyt vähän ihmettelen kyllä.

        https://www.heraldscotland.com/news/16981855.future-shock-owe-david-icke-elon-musk-apology-quantum-experiment-proves-living-matrix/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        David Icke ja Elon Musk näköjään uskovat simuloituun Matrixiin. En ole perehtynyt vielä juurikaan tähän aiheseen, mutta nyt vähän ihmettelen kyllä.

        https://www.heraldscotland.com/news/16981855.future-shock-owe-david-icke-elon-musk-apology-quantum-experiment-proves-living-matrix/

        Mihinkään maailmamme ja univesumin digitaaliseen simulaatioon en itse usko, mutta aikoinaan luin Paul Bruntonin kirjaa "Yliminän Viisaus", jossa esitetään, että tämä maailma olisi eräänlaista maailmanhengen ajatusta. Tuon kirjan lukemisesta on nyt jo noin 35 vuotta aikaa, mutta muistelen, että teoksessa väitetään, että ulkopuolisena koettu maailma painetaan mieliimme sisältäpäin ja maailman harha on kakille sama, koska yliminämme luo kaikille saman ulkoisen maailman. Hetken ajan jopa uskoinkin aikoinaan tuohon. Brunton on ammentanut oppejaan kaukoidästä, mutta kertoi, että oli kokemusperäsisestikin valaistunut ja kokenut todeksi maailman harhanomaisuuden.

        Sen olen jo oppinut, että tiedon kanssa on syytä olla varovainen ja tarkkana, eikä uskoa ihan kaikkea. Silti olemassaoloomme ja tähän maailmaan liittyy vielä monia asioita, joita ei yleisesti tunneta ja ymmärretä. Sen olen kyllä valmis hyväksymään, että maailmamme on ainakin jossain määrin harhakuvakin (näköaistimmekin kattaa vain noin 1% näkyvästä valosta).


    • Avaruus on laaja .... mutta avaruudessa on jotain niin suuri massaista eli jos meidän ajatellut teoriat vetovoimista pitää paikkansa niin avaruudessa on silloin jotain sellaista ,mitä ei voi edes tutkia ja perustuen siihen ajatukseen ,että gravitaatio on niin vahva ,että meillä ei ole mahdollista havannoida tapahtumia tai sitten ne on niin mahdottomia vääristymiä ,että emme ymmärrä ,miksi jokin asia näyttää kulkevan täysin väärin maan laskelmien mukaan.

    • Anonyymi

      Monenlaista ajatusta ja olettamaa on meidän päänupeissa. Ehkä ei kuitenkaan pidä ajatella liian vaikeasti. Maailma on tässä ja nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe