Millaiset äänet miellyttävät?

Anonyymi

Katselin Juha Kankkusen haastattelua. Hänelläpä on miellyttävä ääni. Sitten pikkasen paikallismurre tai intonaatio pilkistää.
Ja niin rauhallinen ääni.
En ole ralli-ihminen, mutta kilpailijoiden menestys tuntuu kivalta.
Beng

47

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matalat pehmeänjämäkät äänet yleensäkin miellyttävät, ei kimitys, jota on mm. brittiläisissä sarjoissa naisilla aika paljon.

    • Anonyymi

      Muistan Juhan kilpailuajan haastatteluista, hänellä oli pieni pilke silmäkulmissa jutellessa.

      Ei mikään totinen tohottaja.

      • "Anonyymi"

        Minkä-laisen kuvan olet saanut muista Suomi-Kuskeista?
        Näetkö kenenkään heistä olevan kiusattavissa?

        H.


      • Anonyymi

        Anteeksi kun poikkean vähän aiheesta....Katsoin eilen sitä Vain elämää....Kun minihame ....mineistä minein ilmestyi esiintymään ...niin miesten silmät oikein kirkastui ja säteili ...kun Suvi lauloi ...kauniilla äänellään..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minkä-laisen kuvan olet saanut muista Suomi-Kuskeista?
        Näetkö kenenkään heistä olevan kiusattavissa?

        H.

        En varma, oliko minulle. Äärettömän rauhallisia, mikä taas on hassua, kun pitää olla nopea reagoimaan.
        Kyllä minäkin autolla hiekkakasassa leikkiessä päästin poikia matkien: äänäänän äään...
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi kun poikkean vähän aiheesta....Katsoin eilen sitä Vain elämää....Kun minihame ....mineistä minein ilmestyi esiintymään ...niin miesten silmät oikein kirkastui ja säteili ...kun Suvi lauloi ...kauniilla äänellään..
        mimmimum-..mi

        Silmän vai korvan ilot?
        Olen jäävi; en katsonut.
        Mutta.
        No-o lauloihan Väinämöinen Joukahaisen sfuohon maailman vanhimmalla räpillä.
        Beng


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minkä-laisen kuvan olet saanut muista Suomi-Kuskeista?
        Näetkö kenenkään heistä olevan kiusattavissa?

        H.

        Mun mielestä huruksz sun ihana sänkykamariääni on ❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä huruksz sun ihana sänkykamariääni on ❤

        Älyttömän pitkät hihitykset....
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyttömän pitkät hihitykset....
        Beng

        Höh, mää oon kuullu hänen ihguihanan äänensä satoja plus kertoja 😍


    • Matalahko rauhallinen puheääni on miellyttävä.
      Ja ah, V8-ääni on kuin musiikkia korville,😁

    • Anonyymi

      Englantilaisella, ikääntynyttä perheenjäsentä näytellyt sarjassa 'tango califaxissa' tai jotakin, pääosassa vaarin kanssa, miten ihastuttava ääni voi jollakin olla.

      • Anonyymi

        Dos Vidas. Häiritseepä kimitys, huuto ja ylinäytteleminen.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dos Vidas. Häiritseepä kimitys, huuto ja ylinäytteleminen.
        Beng

        Sainpa striimattua tuon mainitsemasi espanjalaisen sarjan.
        Ylinäytelty ehkä, mutta äänensävyt ja intonaatio tai sävelkulku kuulosti aika autenttiselta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Sainpa striimattua tuon mainitsemasi espanjalaisen sarjan.
        Ylinäytelty ehkä, mutta äänensävyt ja intonaatio tai sävelkulku kuulosti aika autenttiselta.

        Saat siitä irti jotain enemmän kun minä, kun osannet espanjaa. Kertausta?
        Puhuvat valtavan nopeasti.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat siitä irti jotain enemmän kun minä, kun osannet espanjaa. Kertausta?
        Puhuvat valtavan nopeasti.
        Beng

        Puhuvat tosi nopeasti, mutta en tarvinnut laittaa tekstiä. Henkilökohtaisesti pidän enemmän rauhallisemmasta e-amerikkalaisesta nuotista :) En tiennytkään että Espanjan tv:stä voi striimata tänne.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Puhuvat tosi nopeasti, mutta en tarvinnut laittaa tekstiä. Henkilökohtaisesti pidän enemmän rauhallisemmasta e-amerikkalaisesta nuotista :) En tiennytkään että Espanjan tv:stä voi striimata tänne.

        No, hyvä juttu. Löytyy varmaan muutakin.
        Beng


    • Anonyymi

      Annika Saarikolla on miellyttävä ääni ja sitä paitsi hän puhuu hyvin asiaa. Miehistä Mikko Kekäläisellä, siitä kuulee hymyn.
      Naisen ääni on kaunis kun se on heleä ja nauru helähtää helposti. Eikä sillai kuin itse, purskahdan mataalaan epänaiselliseen nauruun.
      Äänikirjoissa äänellä on merkitystä. Ritva Valkama on hyvä. Kari Ketonen lukee liian nopeaa. Erja Mantonen on hyvä. Leena Pöysti lukee liian elävästi, se ei rauhoita yöllä.

      • Anonyymi

        Kirjoitit hauskasti. Päästin hihityksen.
        Sitten. On jännää se, että äänen tunnistaa. Ja jopa mielessään voi 'kuulla' sen. Vähän kuin tunnemuisti.
        Vain imitaattorit voivat matkia harhaanjohtavasti.
        Beng


    • Beng, ehdin juuri nähdä kysymyksesi, kun se poistettiin.
      Mitähän sääntöjen vastaista siinä muka oli.
      V-8 ääni on amerikanraudan moottorin ääni.🚘🙂

      • Anonyymi

        No, ei niin mitään. Chervolet Impala oli 60-luvulla kesämökkinaapureillamme. Tiesi äänestä, kun tulivat. Aika kehräävä.
        Beng


    • Anonyymi

      Minä pidän esim. alueuutisista Vesa Grekulan äänestä ja tavasta kertoa uutisia. Se on luonteva ja hyvä.

      • Anonyymi

        Vieras toimittaja minulle. Olen ehkä nähnyt, mutten muista.
        Beng
        Jos sanon Urkki ja kansalaiset, medborgare, luulen, että monella nousee muistikuva.
        Vakuuttava ja miehekäs ääni.


    • Anonyymi

      Pesee Pasi Ruohosen 10 - 0.

      • Anonyymi

        Tämäkään henkilö ei ole mitenkään tuttu. Tuleepa tutkittua Mr. Googlea kuten tuon Vesan osalta.
        Beng


      • Anonyymi

        Pasi Rutanen ja Washington sekä Aarne Tanninen.

        Selvä-äänisiä olivat myös: Juha Rihtniemi ja Hertta Kuusinen vastakkaista leiriä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasi Rutanen ja Washington sekä Aarne Tanninen.

        Selvä-äänisiä olivat myös: Juha Rihtniemi ja Hertta Kuusinen vastakkaista leiriä kyllä.

        Usean toimittajan ääni raportteineen on vaikuttanut, Pasi ja Aarne aikoinaan, nyttemmin Rauli Virtanen ja Kari Lumikero (viimeksimainitun haastattelu tuli juuri Flinkkilä & ...).
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usean toimittajan ääni raportteineen on vaikuttanut, Pasi ja Aarne aikoinaan, nyttemmin Rauli Virtanen ja Kari Lumikero (viimeksimainitun haastattelu tuli juuri Flinkkilä & ...).
        Beng

        Ilmaisun selkeys on myös ilahduttavaa toimittajalla,
        mikä tietysti kuuluu ammattitaitoon :)
        Olen lukenut sekä Lumikeron ensimmäisen kirjan että Virtasen kirjan,
        kiinnostavia kirjoja.


    • Anonyymi

      Minusta on vanhemmiten tullut ääniherkkä. Joku mainitsi Annika Saarikon, minun korville ei käy. Ylen aamu-tv:n eräällä säänaisella on myös ääni, joka sattuu korviin.
      Miesäänistä tulee mieleen Matti Rämö, tutkija, txt-tv -toimittaja. Fillaroinut todella pitkiä matkoja Aasiassa, Saharassa ym. Kuuntelin hänen lukemiaan matkakertomuksia noista matkoistaan nukkumaan mennessä ja nukahdin ;) Pehmeä, rauhallinen, tasainen ääni.
      Pinja Flink on äänikirjojen naislukijasuosikkini.
      Mainokset on hiljennettävä aina, niissä on liikaa meteliä ja sisältökin on mitä on.

      • Anonyymi

        Minulla taitaa olla samoin asennetut korvat, ääniherkät.
        Liian kova, käskevä ääni ja lakkaan kuulemasta. En pysty.
        Sitten kauniilla äänellä kauniit puheet ja pystyy melkein myymään mitä vaan. No ei ny sentään, mutta vaikuttaa. Kiihkottomuus ja rauhallisuus.
        Beng
        Noita äänikirjoja en ole vieläkään kokenut.


    • Anonyymi

      Teennäisyys puheessa/esiintymisessä ei kiinnosta.
      Katri-Helena "hyvä ihminen", Paula Bimbo Koivuniemi, Arja Aina-Hekottava Koriseva
      jne. Ei kiitos !

      • Anonyymi

        Voiko olla, että kaikki eivät ole ns. puheihmisiä. Mainitut henkilöt mielestäni tykkäävät laulaa, esiintyä musiikillaan ihmisille.
        Kukin on laulanut jonkin mieliinpainuneen laulun (ainakin itselleni).
        Ehkei haastatelluksi joutuminen heille ole ollut se sama juttu kuin nykyartisteille, joille tarjoutuu puhe-esiintymistilaisuuksia paljon enemmän jo nuorena.
        Lehtihaastatteluja on tehty kauan, mutta se on eri.
        Beng


    • Matalat pehmeät äänet ovat miellyttäviä.
      Miehillä matala basso,
      Kari Tapiolla on miehekäs ääni.

      Se on jännää, että ikäkin muuttaa ääntä.
      Paitsi ääni myös puherytmi vaikuttaa,
      miten hyvä puhetta mukava kuunnella.

      Äänikirjojen kuuntelijana, olen kuunnellut naisten lukemia,
      mutta ehkä jatkossa tulee kuunneltua enemmän myös miesääniä.
      Viimeksi kuuntelin Markku Jokisipilän kirjan Perussuomalaisista
      ja sen luki näyttelijä jarkko Pajula,
      sitä oli helppo kuunnella ja hänellä oli miellyttävä ääni.

      Heh,heh omistan myös miellyttävän äänen puhelimessa,
      näin annoin itselleni kertoa, olen sen tallettanut joissakin tapauksissa,
      kun olen nauhottanut kiperiä keskustelu tilanteita. Kyllä sillä pärjää...

      • Anonyymi

        Kieltämättä Kari Tapiolla on miellyttävä ääni.
        Eräs henkilö sanoi aikoinaan, että minulla on sänkykamariääni. No hihhih. Eipä raukka saanut tietää, että saatan välillä kuorsata kuin virtahepo kamarissa.
        Beng
        Lintujen laulu. Lähipikkumetsässä on ollut joka viikko parvia, mistä kuuluu kova tirskunta.
        Ovatko erimielisiä paluureiteistä vai kertovatko kokemuksistaan eri puolilta Suomea.
        Keväällä mustarastaan ensimmäiset huilukonsertot - voiko olla kauniinpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä Kari Tapiolla on miellyttävä ääni.
        Eräs henkilö sanoi aikoinaan, että minulla on sänkykamariääni. No hihhih. Eipä raukka saanut tietää, että saatan välillä kuorsata kuin virtahepo kamarissa.
        Beng
        Lintujen laulu. Lähipikkumetsässä on ollut joka viikko parvia, mistä kuuluu kova tirskunta.
        Ovatko erimielisiä paluureiteistä vai kertovatko kokemuksistaan eri puolilta Suomea.
        Keväällä mustarastaan ensimmäiset huilukonsertot - voiko olla kauniinpaa.

        Mieleenpainuvin lintuäänielämys on kun vuosia sitten,
        kaksi joutsenta rinnakkain, ilmeisesti pariskunta, lensivät matalalla ylitseni.
        Mitä lie siinä lentäessään kalkattaen rupattelivat,
        mutta tätä maanmatosta sykähdytti erityisesti se siipien suihke.
        Kevätaikaa sekin oli kun pohjoiseen päin olivat lentämässä.
        Se on totta, että keväisin aina pikkulinnun herkkä vihellyskin sykähdyttää.


      • maissiii kirjoitti:

        Mieleenpainuvin lintuäänielämys on kun vuosia sitten,
        kaksi joutsenta rinnakkain, ilmeisesti pariskunta, lensivät matalalla ylitseni.
        Mitä lie siinä lentäessään kalkattaen rupattelivat,
        mutta tätä maanmatosta sykähdytti erityisesti se siipien suihke.
        Kevätaikaa sekin oli kun pohjoiseen päin olivat lentämässä.
        Se on totta, että keväisin aina pikkulinnun herkkä vihellyskin sykähdyttää.

        Aikaisin viime keväänä, kun osin oli vielä järvessä jää, neljä joutsensa 'tanssivat' pitkän aikaa sulassa.
        Otin oikein tuolin rannalle ja istuin katsomassa.
        Tuo mustarastaan laulu on todella hienoa, onneksi niitä on.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Aikaisin viime keväänä, kun osin oli vielä järvessä jää, neljä joutsensa 'tanssivat' pitkän aikaa sulassa.
        Otin oikein tuolin rannalle ja istuin katsomassa.
        Tuo mustarastaan laulu on todella hienoa, onneksi niitä on.

        Lehtomaisessa lähimetsästä kuuluva mustarastaan laulun aloitus keväällä , on nautittavaa kuultavaa, ja suorastaan suloista on satakielen vierailut läheisyydessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lehtomaisessa lähimetsästä kuuluva mustarastaan laulun aloitus keväällä , on nautittavaa kuultavaa, ja suorastaan suloista on satakielen vierailut läheisyydessä.

        Näin syksyisin näkee joskus lintuja, jotka parvessa pyrähtelevät useinkin lehdettömästä puusta toiseen lehdettömään, hauskassa rytmissä ja ryhmässä. Näyttävät aaltoilevalta valkoiselta parvelta.
        Valkorintaiset pulmusethan siinä pyrähtelevät ja sirkuttavat keposesti.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Näin syksyisin näkee joskus lintuja, jotka parvessa pyrähtelevät useinkin lehdettömästä puusta toiseen lehdettömään, hauskassa rytmissä ja ryhmässä. Näyttävät aaltoilevalta valkoiselta parvelta.
        Valkorintaiset pulmusethan siinä pyrähtelevät ja sirkuttavat keposesti.

        Takametsän reunamalla on yleensä näihin aikoihin jo punatulkkupariskunta.
        Aamulla kuullosti siltä, että äänen perusteella olisivat jossain lähellä. En nähnyt.
        Välillä käyvät jossain ja taas ilmestyvät hetkeksi. Talven alkua. Vai saako tätä sanoa.
        Muuten ulkoäänet kuuluvat nyt paremmin, kun melkein kaikki lehdet ovat pudonneet.
        Lumi kun tulee, niin etäisen liikenteen äänet vaimenevat taas.
        Beng


    • Anonyymi

      Katsoin Ari Huuselan haastattelu (Flinkkilä &...)
      Miten rauhallinen henkilö.
      Jouduin taas miettimään, miten nopeitakin reaktioita vaativa purjehdus ja rauhallinen ilmaisu voi yhdistyä samassa persoonassa.
      Beng
      Vaikken mitään musiikkiketjua aloituksellani hakenut, Arja Saijonmaata muutaman kerran kuunneltuani, päädyin mietteeseen: miten mahtava tulkki. Kun toiset laulutaidollaan esittävät taidokkaasti melodian, Arja tekee suuren palveluksen sanoittajalle. Kuunteleekin, mikä sanoma laululla on. Kaikilla ei ole tätä taitoa.
      Hänen esittää keskittyneesti. Oma genre.

      • Anonyymi

        Aiemmin jaksoi aina höpöttää Mikistä, siitä kreku-Mikistä. Taiti olla suhinoita makkarissa.


      • Anonyymi

        En tunne sympatioita A. S:ää kohtaan. Ei ole hääppönen ääni
        ja ainakin nuorena se oli niiiiin leuhka ettei leuhkempaa ole nähty.
        "Suuri taiteilija" ! Tanssi pöydällä kännissä.
        Vanhuuttaan se on menettänyt viimeisenkin voimansa.
        Tulkki ? Hmh ... ehkä....siinä missä Loiri.


    • Anonyymi

      Ihana aloitus ! Taitaa olla ainoa, joka ei ole hullu-persun tekemä. Ihan hirveäksi on mennyt.
      Kyllä tykkään Kankkusen tyyppisistä äänistä. Tuli mieleen myös näyttelijä
      Keijo Komppa, jolla syvän jämäkkä ääni. No, ääni on synnyinlahja,
      jotkut on siunattu sielua hivelevillä äänillä :)

      • Anonyymi

        Kuuntelin ja katsoin eilen Teemalta Esko Valtaojan haastattelua. Hänen äänensä on tavanomainen, mutta oli niin mukava haastattelu, että jäi hyvä mieli loppuillaksi.
        Hänhän on avaruudentutkija ja erittäin symppis kirjoja ja taidetta rakastava henkilö,
        joka puhui mukavasti enimmäkseen ihmisen elämästä, ei niinkään työstään,
        josta hän onkin jo eläkkeelle jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin ja katsoin eilen Teemalta Esko Valtaojan haastattelua. Hänen äänensä on tavanomainen, mutta oli niin mukava haastattelu, että jäi hyvä mieli loppuillaksi.
        Hänhän on avaruudentutkija ja erittäin symppis kirjoja ja taidetta rakastava henkilö,
        joka puhui mukavasti enimmäkseen ihmisen elämästä, ei niinkään työstään,
        josta hän onkin jo eläkkeelle jäänyt.

        Tutkin kuulomuistiani. Kompalla oli t o d e l l a miellyttävä, miehekäs ääni.
        Valtaoja taas on kiinnostava persoona, joten 'tavallinen' ääni riittää. Hyvää on se, että hän kansanomaistaa = sivistää katsojaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkin kuulomuistiani. Kompalla oli t o d e l l a miellyttävä, miehekäs ääni.
        Valtaoja taas on kiinnostava persoona, joten 'tavallinen' ääni riittää. Hyvää on se, että hän kansanomaistaa = sivistää katsojaa.
        Beng

        Ts. Valtaoja (ja jokunen muukin) popularisoi tiedettä ja Valtaoja on hyvin vaatimaton.
        Se on erittäin mukava ja harvinainen piirre ihmisessä, eikö olekin ?
        Kun joillakin on tarve olla besserwisser, kaikentietävä ja aina oikeassa, Valtaoja ei korosta itseään.
        Satuitko katsomaan ko. ohjelman ? Se kuului "Toivomus"-uusintoihin. Ei se mikään maailmaamullistava ollut, mutta kaiken ohjelmatarjonnan keskellä se tuntui rauhallisuudessaan ja sisällöltään harvinaisuudelta.
        Henkilöhaastatteluja on vähän. Ne kiinnostaisivat minua.
        Fiksujen ihmisten ajatuksia elämästä, ihmisistä ja asioista on kiinnostava kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ts. Valtaoja (ja jokunen muukin) popularisoi tiedettä ja Valtaoja on hyvin vaatimaton.
        Se on erittäin mukava ja harvinainen piirre ihmisessä, eikö olekin ?
        Kun joillakin on tarve olla besserwisser, kaikentietävä ja aina oikeassa, Valtaoja ei korosta itseään.
        Satuitko katsomaan ko. ohjelman ? Se kuului "Toivomus"-uusintoihin. Ei se mikään maailmaamullistava ollut, mutta kaiken ohjelmatarjonnan keskellä se tuntui rauhallisuudessaan ja sisällöltään harvinaisuudelta.
        Henkilöhaastatteluja on vähän. Ne kiinnostaisivat minua.
        Fiksujen ihmisten ajatuksia elämästä, ihmisistä ja asioista on kiinnostava kuunnella.

        Valitettavasti en nähnyt.
        Pidän myös henkilöhaastatteluista, sellaisista tarinoinneista. Viimeksi Jutta Zilliacusin.
        Varttuneemmat ovat elämää kokeneina rehellisemmän oloisia, ei esitetä, ollaan.
        Beng
        Eva Biaudetin nauru; valta on ihanaa. Minuakin naurattaa joka kerta, vaikk' olen vallaton.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      63
      2875
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2202
    3. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1744
    4. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      49
      1668
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      271
      1588
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      80
      1280
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1185
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1160
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1022
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      822
    Aihe