Handai 52c raivuri

Anonyymi

Ostin kaksi Handai 52 c raivuria ihan koemielessä.
Tulppa siihen on vaihdettava ensimmäi-
seksi. Sarvet on melko heiveröiset ,joten
ei passaa vedellä kovin voimakkaasti.
Asensin Stihl 460 sarvet siihen ,mutta
oli keskeltä kavennettava. On toiminut
hyvin. Bensaletku joskus irronnut ,kun
on altis risuille.
Olen sahannut ensimmäisellä useita
kuukausia ammattikäytössä ja tehot riit-
tää. Etenkin kun kaadettava puu on pie-
nempää ,niin oikein näpsäkkä.
Käyntiin lähtee lämpimänä ensi nykäi-
syöpä. Moottori ja kulmavaihde kestää.
Eli halparaivurin osto on suhteellinen
asia. Eräs huoltomies sanoi ,että toisilla
kestää sama raivuri ,mikä toisilla ei.
Varaosia saa Handaihin , ja ne ovat halpoja.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pakko kysyä, paljonko sahaat ammatiksesi vuodessa?

      Itse sahaan sen 200-250 ha vuodessa ja saha kestää 1.5-2 kautta. Ruottin poikien 53cc päryytin. Polttoainetta palaa n. 5l päivässään eli useampi sata litraa vuodessa.

      • Anonyymi

        Tuolla hehtaarimäärällä ehtii tehdä ainakin 6 kuukautta vuodessa muutakin.
        Itsellä raivaussaha vähintäin kerran vuodessa vaihtoon. Ei kannata tuhlata aikaan ruuvailuun kun voi tehdä ansiotöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla hehtaarimäärällä ehtii tehdä ainakin 6 kuukautta vuodessa muutakin.
        Itsellä raivaussaha vähintäin kerran vuodessa vaihtoon. Ei kannata tuhlata aikaan ruuvailuun kun voi tehdä ansiotöitä.

        Eikös se raivuu kausi kestä n. 6kk, pohjoisessa ei sitäkään.


      • Anonyymi

        Eihän tuo 200-250 ole mitään minä sahaan 400 hehtaaria joka vuosi. Sahan vaihdan joka viides vuosi. Bensaa palaa päivässä helevetisti. Tienaan rutosti. Pattijoen huorat odottavat kauhulla saapumistani joulun jälkeen. Eivät kuulema jaksa sitä rääkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo 200-250 ole mitään minä sahaan 400 hehtaaria joka vuosi. Sahan vaihdan joka viides vuosi. Bensaa palaa päivässä helevetisti. Tienaan rutosti. Pattijoen huorat odottavat kauhulla saapumistani joulun jälkeen. Eivät kuulema jaksa sitä rääkkiä.

        400 ha vuodessa, eihän tuolla määrällä etes kehtaisi metsään lähteä. Ja vielä raivurilla. Minä poika teen vesurilla nuoren metsän kunnostuksia vähintään saman, laskuta vain
        joka toisen hehtaarin. Männöö muuten selkä rikki, kun pittää rahhoo viiä pankkiin niin paljon.

        Evväänä 1.5 litran vissy.


    • Anonyymi

      Kirjoituksen aloittaja. Tietysti en suosittele ykkösraivuriksi Handai
      52 c konetta. Ihan koemielessä vain kokeilin , kun hinta oli viimeksi os-
      tetulla verottomana vähän yli 100 e.
      Siinä on joitain " lastentauteja" , niinkuin hintakin antaa ymmärtää.
      Stihlin miehiä olen ollut n. vuodesta 1995.
      Kun on ikää 71 vuotta , niin hehtaarimäärät ei ole vuodessa tärkein
      asia , vaan työstä saatu kunto ,ja että pyrkii tekemään laatutyötä.
      100 hehtaaria on jo kova raja kesäkautena ollut itsellä , kun joskus
      meni yhden ha. raivaukseen 4. päivää ylisakeassa pusikossa . Seitse-
      män tunnin päiviä.

      • Anonyymi

        "Olen sahannut ensimmäisellä useita
        kuukausia ammattikäytössä ja tehot riit-
        tää."

        Tämän takia kyselin hehtaareita. Näin ajattelinkin ettei urakkasahuri ole kyseessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe