15v ja elämä hakusessa

Anonyymi

Oon siis 15v tyttö ja taustana kerron et oon meistä 4 lapsesta vanhin, äiti on alkoholisti ja lastensuojelun kans ollaan koko elämä vanhempien eron jälkeen taisteltu millon mistäkin. Isä ei koskaan oo oikeen henkisesti ollu mun elämä mukana ettei ikinä puhuta mistään ja se pienikin puhe liittyy kouluun. Asutaan nyt siis meijän isän luona, kun lastensuojelu päätti taas pari kuukaut sit et äitin touhu meni nyt tälläkertaa yli, kun ollaan ny monta vuotta katottu sitä sen jokapäivästä ryyppäämistä. Elämä vaan on nyt pari vuotta ollu mulle tosi raskaita kaiken perhe juttujen, kaveri suhteide ja oman kehon takii. Oon vaa alkanu eristäytyy kaikista kun en vaa jaksa mitää ja se on toiminu hyvin ku ei mulla enää oo jäljellä melkee yhtää kaverii. Viiltely tuli tutuks vuosi sitten ja sitä mä en enää kauheen usein tee mut kyllä mun reisissä vieläkin on arvet. Jokin aika sitten myös kannabis tuli kokeiltuu yhen kaverin kans ja parin aikusen miehen kans. Painokin on täs itseinhos pudonnu aika paljonkin. Itsemurhasta mä haaveilen joka päivä enne nukkumaan menoo ja toivon ettei aamuu ikin tuliskaan. Tuntuu ettei kenellekään voi puhua ja ainoot joille mä avaudun on random ihmiset Snapchatissa. Haen niin paljon hyväksyntää muilta ihmisiltä että jos ne kehuu vähänkin ja pyytää nudeja, niin mä laitan niitä.
Kukaan vaan ei tunnu huomaavan tai välittävän, mut en mä niitä syytä. :/

8

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä hankkia apua!

• Anonyymi

Onhan hän yrittänyt hakea apua ja varmaan sitä saanutkin. Kuitenkin, tuossa perheessä varsinaisen avun tarpeessa ovat ihan muut ihmiset, kuin ap. Miksi toisten traumatisoimaa pidetään aina viallisena ihmisenä, joka pitäisi korjata? Kehotus avun hakemiseen on sinänsä hieno juttu, mutta voidaan myös tulkita kehotukseksi "vialliselle" ihmiselle mennä korjattavaksi. Kun sinne "avun" piiriin sitten nuori ihminen joutuu, alkaa viallisen ja mielialahäiriöisen ihmisen roolin omaksuminen. Siltä tieltä voi olla vaikeaa enää palata takaisin.

Olen itse psykiatrisen hoidon traumatisoima alkoholistiperheen lapsi, joten tiedän mistä puhun.

• Anonyymi

Aina on ihmisiä, jotka välittävät, vaikka saattaakin heikoimmalla hetkellä tuntua, ettei niin ole.

Aloittajalle sen verran, älä syytä itseäsi, et ole millään tavoin syyllinen tilanteeseen.
      Voimia.

• Anonyymi

Aloittajalle! Oliko mielestäsi päteväkin trololoo?

• Anonyymi

Lupaa että lähdet toiselle paikkakunnalle opiskeleen heti kun mahollista.

• Anonyymi

Kai sä ymmärrät, että pedofiilit käyttää sua hyväksi, kun pyytävät alastonkuvia ja sä niitä lähetät. Lopeta heti niiden kuvien lähettäminen ja kerro tästä kaikesta jollekin luotettavalle aikuiselle esim. Koulussa terveydenhoitajalle.

• Hei,

Jos haluat jutella tilanteestasi jonkun turvallisen aikuisen kanssa, niin tässä tiedoksesi mahdollisia paikkoja:

Sekasin-chat https://sekasin247.fi/

Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa itseään mietityttävästä aiheesta. Tukinetissä on monia tukisuhdepalveluia, joista esim. Mieli Tukisuhde https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/ tai Etsivan nettityön tukisuhde https://tukinet.net/teemat/etsivan-nettityon-tukisuhde/tukisuhteet/ voisivat sopia sinulle.

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Voimia tilanteeseesi!

Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Anonyymi

Saakohan ap lisäkiksejä kun oikein Kriisikeskuskin lähtee 80v. trololoota auttamaan? Onnittelut!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3561
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2294
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2013
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1403
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1075
    Aihe