Surullinen tarina moottoripyöräkorjaamosta

Anonyymi

Vein pyöräni X korjaamoon X heinäkuun alkupuolella 2021, sillä akun vaihdon jälkeen ajovalojen toiminta temppuili.
21. heinäkuuta sain yrittäjältä WA-viestin: ”onnistuin kippaamaan sun pyörän nurin…”

Pyörän tankissa oli tullut lommo, muoviseen sivukatteeseen reikä ja pakoputken suojaritilä oli rikki. Sovimme luonnollisesti, että yrittäjä tietysti korjaa vahingot (edit: ehjä pakoputken suojaritilä oli tuotu eilen postilaatikkoon).

Sähköt saatiin kuntoon elokuun lopulla, siis pyörä X oli ko. ”korjaamossa” sähköjen vuoksi yli kuusi viikkoa! Siinä meni sitten paras kesän paras ajokausi. Toisaalta yritin olla ymmärtäväinen, sillä yrittäjä ei päätoimisesti työskennellyt ”korjaamossaan”.

Kaatumisesta aiheituneita vaurioita ei oltu korjattu, vaan sovimme, että ne hoidetaan myöhemmin syksyllä.

Kuinka ollakaan, hakiessani pyörää 27.elokuuta, se suostui käymään ainoastaan yhdellä sylinterillä!
Silloin alkoi jo kilttiäkin ihmistä v…tuttamaan, pyörä jäi tietysti edelleenkin ko. hajottamolle. Sain pyörän itselleni 29.8. ja vika oli ollut toisen sylinterin sytytystulpassa. Itseäni maallikkona ihmetytti, että miten pyörään oli itsestään tullut moinen vika? Minulle sanottiin, että pyörää olisi jouduttu käyttämään kovilla kierroksilla, että sähkövika saataisiin selville. Miten ihmeessä ei oltu kokeiltu pyöräni toimivuutta ennen kuin menin sitä hakemaan?

Sain sitten pyöräni kotiin kotiin ja odottamaan yrittäjän yhteydenottoa ja sitten alkaakin se todellinen ”hauskuus”!

1) Sain ko. henkilöltä WA-viestin 16.syyskuuta: ”tuun hakeen pyörän ensi viikon alussa, hoidellaan se kuntoon”. Kuinka ollakaan, ketään ei koskaan näkynyt ja sain WA-viestin 11. lokakuuta, jossa asiaa jotenkin pahoiteltiin.
2) sovimme uudeksi noutoajaksi viime torstain (14. lokakuuta) sopimuksella ”joo plusmiinus puoltuntia”. Ketään ei tietenkään näkynyt eikä peruutuksesta tullut mitään ilmoitusta!
3) sain vastauksen kyselyviestiini tänään (17. lokakuuta eli kolme päivää myöhemmin) , jossa vedottiin siviilipuolen kiireisiin! Tällöin vastasin, että korjautan itse pyöräni ja laitan laskun ko. yrittäjälle.
4) ko. yrittäjä laittoi vielä laskun perääni sähkötöistä (334€ ALV), vaikka olin monesti sanonut, että ensin pyörä korjataan vastaavan kuntoon kuin se oli ko. ”korjaamolle” vietäessä, sitten loppusummasta vähennetään sähkötöistä koostunut lasku ja katsotaan mitä jää viivan alle. Pyörään oli vaihdettu töiden ohella jännitteensäädin.

Huvittava on myös tämänpäiväinen WA-viesti koskien laskua ” en ole kirjannut tunteja vian metsästyksestä lähellekään kaikkia, sillä annetut lähtökohdat olivat puutteellisia”. Mitkä helvetin lähtökohdat!? Jos tietäisin, miksi ajovalot eivät toimi kunnolla, niin ei kai minun tarvitsisi pyörääni viedäkään minkäänlaiseen huoltoon!

Summa summarum:
• pyörä on tallissani edelleen kolhittuna, aikaa olisi ollut kolme kuukautta hoitaa asia kuntoon
• pyörä luvattiin kaksi kertaa noutaa korjattavaksi, kummallakaan kerralla ei ketään näkynyt paikkaansa eikä asiasta tullut minkäänlaista peruutusviestiä!
• yrittäjä aikoi vielä laskuttaa sähkötyöt kun sanoin vieväni pyörän muualle korjattavaksi, vaikka nimenomaan olin sanonut, että ensin pyörä täytyy saada kuntoon ja sitten katsotaan, mitä jää viivan alle

Missä on ammattiylpeys ja etiikka?

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

        Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        139
        2033
      2. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        27
        1918
      3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

        Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
        Ikävä
        23
        1868
      4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

        Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
        Perussuomalaiset
        85
        1670
      5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

        Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
        Perussuomalaiset
        62
        1468
      6. Sakarjan kirjan 6. luku

        Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
        Profetiat
        20
        1266
      7. Avaa sydämesi mulle

        ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
        Ikävä
        38
        1170
      8. Elia tulee vielä

        Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
        Helluntailaisuus
        37
        1163
      9. Söpö lutunen oot

        Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
        Ikävä
        11
        1158
      10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

        Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
        Isovanhempien jutut
        10
        1137
      Aihe