Olen laittamassa ulkovarastoon/työtilaan uutta sähköpatteria jonka ohjaus tapahtuu erillisellä termostaatilla. Auttaisiko joku ymmärtämään minkälaisia teknisiä ominaisuuksia termostaatilta vaaditaan että osaan ostaa netistä sopivan. Kävin jo paikallisissa sähköliikkeissä joissa valikoima oli surkea ja hintataso järkyttävä.
Ohjattava patteri on siis öljytäytteinen sähköpatteri 1250w jossa ei ole termostaattia, vaan tarkoitus kytkeä erilliseen termostaattiin. Vaatimuksena olisi että ohjaus on elektroninen, eli ei mekaaninen on/off malli, ja ilma-anturilla. lattiaan ei tule lämpöä eikä entureita. Mielellään vielä mahdollisuus seurata virrankulutusta.
Käykö tähän mikä tahansa huonetermostaatti vai mitä pitäisi huomioida?
https://www.talotarvike.com/ebeco-eb-therm-500-yhdistelmatermostaatti-p66209?gclid=CjwKCAjwk6-LBhBZEiwAOUUDpxOyZOsERkGHSvZGrXOBcRaqxzx-Sv-iKZLPCfOXhrrzwcstQtDiYxoCCMYQAvD_BwE
tuossa olisi alessa suht kohtuu hintainen yhdistelmä termostaatti, josta voisin vain jättää lattia anturin pois. Passaisikohan tuo?
Toki tuo on tarkoitettu lattialämmitykselle mutta hel**ta ko se sähkö tietää meneekö se patteriin vai lattialämpöön?
Kysyin tätä jo hieman eri paikassa ja vastauksena oli pelkkää kinastelua saako patteria kiinnittää seinään ilman sähköpätevyyksiä. Liitännät teetän ammattilaisella mutta itse vedän johdot ja laitan laitteet seinälle oli säännöt mitkä hyvänsä. Eli siitä ei tarvitse erikseen tapella vaan voi keskittyä itse kysymykseen.
Sähköpatterille termostaatti
5
124
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikissa pattereissa on termostaatti. Sen vaatii laki. Etenkin öljytäytteiset. Muuten tulipalo on varmaa. Meinaatko polttaa varastosi? Olisiko parempi hankkia sellainen lämmitin jossa on se termostaatti. Se on halpa kun ei pala koko koppi. Vakuutus ei korvaa mitään jos itse virittelet.
- Anonyymi
Erikoista että niitä termostaatittomia silti myydään liki joka rautakaupassa. Luulisi kauppiaiden ja erityisesti valmistajien tietävän jos sellainen laki on olemassa.
Hienoa seurata kun taas tietäjät pätemässä, ei tietenkään mitään kysyjää auttavaa ja vielä kaikenlisäksi väärää tietoa.
- Anonyymi
Ei tuo taida soveltua oikein ulkovaraston lämmityksen ohjaukseen, jossa lämpötilan vaihtelut ovat suuria eli kytkisi lämmitystä jatkuvasti päälle/pois. Lattialämmityksen lämpötilavaihtelut ovat hitaita ja siksi säädin toimii - 0,3 asteen kytkentäeroilla. Mitä tulee mainitsemaasi mekaaniseen kytkimeen niin kyllä tuossakin on mekaaninen 16A kestävä kytkin. Valitsisin termostaatin, jonka kytkentäeron voi säätää suuremmaksi.
- Anonyymi
tämä on varmaan ensimmäinen kerta suomi24 historiassa kun joku antaa järkevän vastauksen ilman kettuilua.
- Anonyymi
"Hienoa seurata kun taas tietäjät pätemässä, ei tietenkään mitään kysyjää auttavaa ja vielä kaiken lisäksi väärää tietoa."
Pääasia että komentteja tulee, se on ratkaisevinta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806