Olen laittamassa ulkovarastoon/työtilaan uutta sähköpatteria jonka ohjaus tapahtuu erillisellä termostaatilla. Auttaisiko joku ymmärtämään minkälaisia teknisiä ominaisuuksia termostaatilta vaaditaan että osaan ostaa netistä sopivan. Kävin jo paikallisissa sähköliikkeissä joissa valikoima oli surkea ja hintataso järkyttävä.
Ohjattava patteri on siis öljytäytteinen sähköpatteri 1250w jossa ei ole termostaattia, vaan tarkoitus kytkeä erilliseen termostaattiin. Vaatimuksena olisi että ohjaus on elektroninen, eli ei mekaaninen on/off malli, ja ilma-anturilla. lattiaan ei tule lämpöä eikä entureita. Mielellään vielä mahdollisuus seurata virrankulutusta.
Käykö tähän mikä tahansa huonetermostaatti vai mitä pitäisi huomioida?
https://www.talotarvike.com/ebeco-eb-therm-500-yhdistelmatermostaatti-p66209?gclid=CjwKCAjwk6-LBhBZEiwAOUUDpxOyZOsERkGHSvZGrXOBcRaqxzx-Sv-iKZLPCfOXhrrzwcstQtDiYxoCCMYQAvD_BwE
tuossa olisi alessa suht kohtuu hintainen yhdistelmä termostaatti, josta voisin vain jättää lattia anturin pois. Passaisikohan tuo?
Toki tuo on tarkoitettu lattialämmitykselle mutta hel**ta ko se sähkö tietää meneekö se patteriin vai lattialämpöön?
Kysyin tätä jo hieman eri paikassa ja vastauksena oli pelkkää kinastelua saako patteria kiinnittää seinään ilman sähköpätevyyksiä. Liitännät teetän ammattilaisella mutta itse vedän johdot ja laitan laitteet seinälle oli säännöt mitkä hyvänsä. Eli siitä ei tarvitse erikseen tapella vaan voi keskittyä itse kysymykseen.
Sähköpatterille termostaatti
5
110
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikissa pattereissa on termostaatti. Sen vaatii laki. Etenkin öljytäytteiset. Muuten tulipalo on varmaa. Meinaatko polttaa varastosi? Olisiko parempi hankkia sellainen lämmitin jossa on se termostaatti. Se on halpa kun ei pala koko koppi. Vakuutus ei korvaa mitään jos itse virittelet.
- Anonyymi
Erikoista että niitä termostaatittomia silti myydään liki joka rautakaupassa. Luulisi kauppiaiden ja erityisesti valmistajien tietävän jos sellainen laki on olemassa.
Hienoa seurata kun taas tietäjät pätemässä, ei tietenkään mitään kysyjää auttavaa ja vielä kaikenlisäksi väärää tietoa.
- Anonyymi
Ei tuo taida soveltua oikein ulkovaraston lämmityksen ohjaukseen, jossa lämpötilan vaihtelut ovat suuria eli kytkisi lämmitystä jatkuvasti päälle/pois. Lattialämmityksen lämpötilavaihtelut ovat hitaita ja siksi säädin toimii - 0,3 asteen kytkentäeroilla. Mitä tulee mainitsemaasi mekaaniseen kytkimeen niin kyllä tuossakin on mekaaninen 16A kestävä kytkin. Valitsisin termostaatin, jonka kytkentäeron voi säätää suuremmaksi.
- Anonyymi
tämä on varmaan ensimmäinen kerta suomi24 historiassa kun joku antaa järkevän vastauksen ilman kettuilua.
- Anonyymi
"Hienoa seurata kun taas tietäjät pätemässä, ei tietenkään mitään kysyjää auttavaa ja vielä kaiken lisäksi väärää tietoa."
Pääasia että komentteja tulee, se on ratkaisevinta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107