Pitäis rakentaa paalujen päälle ontelolaatta perustus, 80cm ryömintätilalla. Mitä mahtaa maksaa jos ottaa avaimet käteen?.
Olisko vastaavanlainen liittolaatta perustus halvempi?
ontelolaatan hinta
11
24387
Vastaukset
- halvemmaksi
jos on omaa työtä käytettävissä ja edullista puutavaraa tilapäiseen tukemiseen.
Onteloilla hinta 10000 euroa, liittolaatalla itse tehden 3000-4000 euroa.- asiantuntemusta?
"Avaimet-käteen"-toimitus ja oma työ ei oikein toteudu samassa yhtälössä. Ontelolaattojenkin hinnan osasit heittää tietämättä neliömääriä.
200-millisen ontelolaatan materiaalikustannus on noin 35 euroa neliöltä. Asennus kestää omakotikohteessa joitakin tunteja. Betonia kuluu pari kuutiota saumavaluihin. - syntyvät
Ei tietoa neliöistä yms. mutta hinta tiedossa. Tsemppiä vaan " omalla työllä säästäjät".
- roiskasee sen
asiantuntemusta? kirjoitti:
"Avaimet-käteen"-toimitus ja oma työ ei oikein toteudu samassa yhtälössä. Ontelolaattojenkin hinnan osasit heittää tietämättä neliömääriä.
200-millisen ontelolaatan materiaalikustannus on noin 35 euroa neliöltä. Asennus kestää omakotikohteessa joitakin tunteja. Betonia kuluu pari kuutiota saumavaluihin.hinnan hatusta työtilanteen mukaan, ei siinä tarvitse neliöitä tietää, omakotitalot on kaikki samassa sarjassa, joko 10000 tai 20000 tai 30000 muodostuu hinnaksi riippuen työtilanteesta.
- maksoi
265 ontelot 110m2 taloon 4300€, lisäksi tuli nosturikulut 150€, juotosbetonia kului 3,5 m3 hintaa en muista (kysy lohjarudukselta).
- kolpo
Juu unohtui neliöt eli 96m2 alakerran koko...
Ja juu tosiaan avaimet käteen, kun ei noi hommat itseltä onnistu ja pitäis omatkin työt hoitaa.
- uupunut mies
En sitten tiedä mistä olet ja mistä muut..tuntuvat saavan halvalla:)
Oma tontti pääkaupunkiseudulla ja 100m2 liittolaatta perustuksista lähettelevät tarjouksia, jotka kaikki ovat yli 20 000€ (6kpl) ja samainen 80cm ryömintätila meilläkin.???? - konnari
saadaan yleensä pitkä jänneväli. Liittolaatta ei välttämättä edes pärjää kantavuudeltaan. Mutta mitäs näitä täältä kyselet, onhan sinulla sitä varten rakennesuunnitelmat ja ne tehnyt konnari. Kysy häneltä. Hän tietää mikä taloosi sopii.
- klin
Kyllä asia on niin että tuohon ontelolaattaan saat varata asennettuna sen 10000 euroa. Ja tosiaan jänneväli voi olla hyvinkin suuri ontelolaatalla verrattuna liittolevyyn. Ontelolaatta on kaikkein kallein mutta todennäköisesti paras ja helpoin tapaus. Itse olisin tehnyt ontelolaatalla mutta kun laskin puurossialapohjalla niin säästin ainakin puolet hinnassa, enkä tarvitse lattialämmitystä kun on alapohja pelkkää puuta ja 300 mm villaa.
- JJM
Hei
Teimme kolmikerroksisen talon jonka ensimmäinen välipohja tuli 200 mm onteloista. Onteloita tuli 83m2 ja hinta oli noin 2400 eli noin 30€m2. Asennukseen kului 1h joka maksoi nosturille 150€ matkoineen. Juotos betonia noin pari kuutiota myllyllä sekoitettuna.
Eli mielestäni ontelot ovat todella edullisia, koska jos laskee em alalle liittolaatalle betonimenekin, niin siitä tulee jo 2/3 osaa onteloiden hinnasta. Ja mikä työmäärä onteloon verrattuna.
Meillä myäskin ilman kantavia väliseiniä.- pääkaupunkiseudulle
rahteineen tuohon hintaan onteloita, epäilen lähes tuplahintaa pyydettävän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265