Olla työssä on aina kannattavaa

Katastrofaaliset terveysmenot kasautuvat pitkäaikaistyöttömille ja työkyvyttömyyseläkeläisille.
Köyhimpien kotitalouksien maksukyky on parantunut, mutta toisaalta itse maksetut terveyskulut ovat myös harvinaistuneet köyhien keskuudessa. Tämä saattaa johtua siitä, että terveyskuluja korvattiin yhä enemmän toimeentulotuesta, tai siitä, että joidenkin palvelujen, kuten suun terveydenhuollon, käyttö väheni maksukorotusten vuoksi.
Pienituloisilla terveysmenot haukkasivat suuremman osan kokonaiskulutuksesta kuin suurempituloisilla, vaikka euromääräisesti suurituloisemmat kotitaloudet käyttivät enemmän rahaa terveysmenoihin.

mm Li Anderssonin väite " älä tee työtä saat saman sossusta" on tuhoisa kaikille.
Jos hän siinä hakeekin sen äänestäjoukkonsa, jolle uskotellaan, että työnteko on turhaa, kun saman työpalkan saa laiskottelemallakin. Se vain tulee sille sille kohderyhmälle kalliiksi, kun ei opita työtekoon, ja eritoten ei kehitetä eri alojejn ammattimiehiksi, joilla palkka on taasen paljon suurempi normia. Jäämällä työn ulkopuolelle, menettää paljon sosiaalisia kontakteja.

esim. Yliväpeli Orhonen on aina kehittänyt itseään, ja työ on sitä seurannut.
Ei olisi muuten työstä saaduilla tuloilla hankittuja mm omakotitaloa,kesäpaikkaa jne. mm juuri odotan uuden auton laittoa, vaikka entinenkin on ihan mukiinmenevä, jossa jo on hybridi ominaisuus. Kun kehitys ollut niin huimaa sähköauto puolella, silloin n70 km oli akulla ajo mahdollista max kesäaikaan, nyt jo 500 km. Akuilla jo 8 vuoden takuitakin, niin se yksi kiihoke myös.

Yliväpeli Orhonen ja rouva Yliväpeli alkaa nyt aterioitsemaan.

23

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää ruokahalua. Sitä varmasti on maalaisruuan ympärillä.

    • Anonyymi

      On se pitkää odotella tuilla pääsyä takuueläkkeelle, jos sinne asti elää.

      • Anonyymi

        Töihin..töihin, sanoi Lapatossukin.


    • Anonyymi

      "najuri" se jaksaa toistella tuota valhetta "mm Li Anderssonin väite " älä tee työtä saat saman sossusta".

      Li ei ikinä missään yhteydessä ole moista sanonut.

      Koska siis noin selvästi valehtelet niin yhtä selvää valhetta on myös nuo "majurimaiset" jorinasi taloista ja kesäpaikoistasikin.

      • Anonyymi

        On sannut monestikit pitää teidät vasuri äänestäjinä.
        Myös Thai marjanpoiijoille esitti saman, onnettomat alkoivat lakkoileen, joku kymmen. Li hävisi sen oikueudessa, jossa päätös ettei he kuulu valtion sosiaaliturvaan, jäivät ilman Li Anderssonin lupaamia työttömyys päivärahoja. Marja isäntä lunastheidän paluumatkansa, siltikin vaikkeivat viitsineet työtään tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sannut monestikit pitää teidät vasuri äänestäjinä.
        Myös Thai marjanpoiijoille esitti saman, onnettomat alkoivat lakkoileen, joku kymmen. Li hävisi sen oikueudessa, jossa päätös ettei he kuulu valtion sosiaaliturvaan, jäivät ilman Li Anderssonin lupaamia työttömyys päivärahoja. Marja isäntä lunastheidän paluumatkansa, siltikin vaikkeivat viitsineet työtään tehdä.

        Käräjillähän nuo olivat, vasurein oikeusavustaja heitä avusti -hävisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käräjillähän nuo olivat, vasurein oikeusavustaja heitä avusti -hävisivät.

        Li jätti Thaipoimijat kuin nallin kalliolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li jätti Thaipoimijat kuin nallin kalliolle.

        Li*: älä tee työtä, saat saman sossustakin*"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li*: älä tee työtä, saat saman sossustakin*"

        Li terhakkaana kalastelee ääniä työtä tekemättömiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li terhakkaana kalastelee ääniä työtä tekemättömiltä.

        Mutta sinä Kelan asiakkaana olet antanut äänesi Riikalle. Joko tyhmyytesi alkaa realisoitumaan?


    • Anonyymi

      Satosen reformin tavoitteena on lopettaa TES:n mukaiset työsuhteet, joiden palkalla on tähän asti tullut toimeen ainakin kohtalaisesti. Tilalle tulee 100 000 uutta orjatyöpaikkaa (0-9 €/pv), joten työkorvaus on pienempi kuin työpäivän matkakulut julkisilla liikennevälineillä.

      Kokkareiden reformin tavoitteena on muodostaa segregaatioyhteiskunta keskiajan sääty-yhteiskunnan tapaan, jossa pieni- ja keskituloiset ovat rikkaiden halpatyövoimaa em. 0-9 €uron päiväkorvauksella. Näinkö pannaan Suomi kuntoon? (vrt. Orpo vaalivalvojaisissa)

      • Anonyymi

        Suomessa on tunnistettu jo toistakymmentä vuotta vallinneen ikäsyrjinnän työmarkkinoilla. Huolimatta tuosta ii ei ole valtiollisesti puututtu ,joten on katsottava sen tapahtuneen valtiollisen tahon myötä vaikutuksella /hiljaisella hyväksynnällä, jolloin valtiolliselle taholle on muodostunut vastuu kysymys syrjinnän seuraamuksista ja henkilöitä jotka on siten joutuneet syrjäytetyksi työelämästä.

        Työelämästä syrjäytetyt ovat joutuneet kärsimään vallinneen tilanteen seurauksena pysyvistä ansiotulon menetyksistä, sekä tulevien eläkekarttumien aleneumista, jotka johtavat eläke köyhyyteen. Nämä on valtiollisesti korvattava ikääntymisen myötä työelämästä syrjäytetyille pitkä aikais työttömille jotka ovat joutuneet ikä rasismin uhreiksi.

        Se mitä voidaan ensi alkuun tehdä ja pitää tehdä on huolehtia heidän eläkepäivillä toimeentulostaan kompensoiden eläkekarttuma menetykset, joka on pienin mahdollinen korvaus ,heitä kohtaan kohdistuneesta ihmisoikeus rikoksesta.

        https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/ikasyrjinta

        https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/ikasyrjintaako-yli-50-vuotiaat-ovat-tyomarkkinoiden-sivuutettu-voimavara

        https://www.ely-keskus.fi/uutiset-virastoittain/-/asset_publisher/k4V8ZxD5sxGH/content/yli-55-vuotiaiden-asema-työmarkkinoilla-onko-ikäsyrjintä-vain-murtamista-kaipaava-myytti-häme-

        https://www.kdlehti.fi/2020/12/08/ikasyrjinta-on-isoin-este-yli-50-vuotiaiden-tyollistamisessa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on tunnistettu jo toistakymmentä vuotta vallinneen ikäsyrjinnän työmarkkinoilla. Huolimatta tuosta ii ei ole valtiollisesti puututtu ,joten on katsottava sen tapahtuneen valtiollisen tahon myötä vaikutuksella /hiljaisella hyväksynnällä, jolloin valtiolliselle taholle on muodostunut vastuu kysymys syrjinnän seuraamuksista ja henkilöitä jotka on siten joutuneet syrjäytetyksi työelämästä.

        Työelämästä syrjäytetyt ovat joutuneet kärsimään vallinneen tilanteen seurauksena pysyvistä ansiotulon menetyksistä, sekä tulevien eläkekarttumien aleneumista, jotka johtavat eläke köyhyyteen. Nämä on valtiollisesti korvattava ikääntymisen myötä työelämästä syrjäytetyille pitkä aikais työttömille jotka ovat joutuneet ikä rasismin uhreiksi.

        Se mitä voidaan ensi alkuun tehdä ja pitää tehdä on huolehtia heidän eläkepäivillä toimeentulostaan kompensoiden eläkekarttuma menetykset, joka on pienin mahdollinen korvaus ,heitä kohtaan kohdistuneesta ihmisoikeus rikoksesta.

        https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/ikasyrjinta

        https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/ikasyrjintaako-yli-50-vuotiaat-ovat-tyomarkkinoiden-sivuutettu-voimavara

        https://www.ely-keskus.fi/uutiset-virastoittain/-/asset_publisher/k4V8ZxD5sxGH/content/yli-55-vuotiaiden-asema-työmarkkinoilla-onko-ikäsyrjintä-vain-murtamista-kaipaava-myytti-häme-

        https://www.kdlehti.fi/2020/12/08/ikasyrjinta-on-isoin-este-yli-50-vuotiaiden-tyollistamisessa/

        Ihmisoikeusrikos olla työssä, yrität sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on tunnistettu jo toistakymmentä vuotta vallinneen ikäsyrjinnän työmarkkinoilla. Huolimatta tuosta ii ei ole valtiollisesti puututtu ,joten on katsottava sen tapahtuneen valtiollisen tahon myötä vaikutuksella /hiljaisella hyväksynnällä, jolloin valtiolliselle taholle on muodostunut vastuu kysymys syrjinnän seuraamuksista ja henkilöitä jotka on siten joutuneet syrjäytetyksi työelämästä.

        Työelämästä syrjäytetyt ovat joutuneet kärsimään vallinneen tilanteen seurauksena pysyvistä ansiotulon menetyksistä, sekä tulevien eläkekarttumien aleneumista, jotka johtavat eläke köyhyyteen. Nämä on valtiollisesti korvattava ikääntymisen myötä työelämästä syrjäytetyille pitkä aikais työttömille jotka ovat joutuneet ikä rasismin uhreiksi.

        Se mitä voidaan ensi alkuun tehdä ja pitää tehdä on huolehtia heidän eläkepäivillä toimeentulostaan kompensoiden eläkekarttuma menetykset, joka on pienin mahdollinen korvaus ,heitä kohtaan kohdistuneesta ihmisoikeus rikoksesta.

        https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/ikasyrjinta

        https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/ikasyrjintaako-yli-50-vuotiaat-ovat-tyomarkkinoiden-sivuutettu-voimavara

        https://www.ely-keskus.fi/uutiset-virastoittain/-/asset_publisher/k4V8ZxD5sxGH/content/yli-55-vuotiaiden-asema-työmarkkinoilla-onko-ikäsyrjintä-vain-murtamista-kaipaava-myytti-häme-

        https://www.kdlehti.fi/2020/12/08/ikasyrjinta-on-isoin-este-yli-50-vuotiaiden-tyollistamisessa/

        "Suomessa on tunnistettu jo toistakymmentä vuotta vallinneen ikäsyrjinnän työmarkkinoilla."
        Ei ainoastaan toistakymmentä vuotta, vaan toistasaataa vuotta, kuten itse olen ollut liian vanha 16-vuotiaasta alkaen.


    • Anonyymi

      Eikä sanaakaan taaskaan palstan aiheesta.

      • Anonyymi

        Niin Pankkomajuri kuin sinäkin haistakaa molemmat
        v..u. Samanlaisia häiriöitä

        Asevelisosialisti.


    • Anonyymi

      100 080 nyt Elokapinan poistamiseen. Lähtenee kuin kuppa Töllöstä.

      • Anonyymi

        Lähtenee kuin kuppa Töölöstä.


    • Anonyymi

      Yliväpeli Orhonen ja rouva Yliväpeli alkaa nyt aterioitsemaan.

      • Anonyymi

        Rapu ja simpukka illallinen kaviaarilla.


    • Anonyymi

      Nyt Yliväpeli Orhonen lähtee naisten tykö

    • Anonyymi00022

      Li Anderssonin väite " älä tee työtä saat saman sossusta" on tuhoisa kaikille.
      Jos hän siinä hakeekin sen äänestäjoukkonsa, jolle uskotellaan, että työnteko on turhaa, kun saman työpalkan saa laiskottelemallakin. Se vain tulee sille sille kohderyhmälle kalliiksi, kun ei opita työtekoon, ja eritoten ei kehitetä eri alojejn ammattimiehiksi, joilla palkka on taasen paljon suurempi normia. Jäämällä työn ulkopuolelle, menettää paljon sosiaalisia kontakteja.

    • Yliväpeli Orhonen ollut vuosia pois keskustan palstaltalta, nyt vähän kasaan taaksejääntiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe