Älä tee kissallesi mitä et haluaisi itsellesi tehtävän.

Anonyymi

En haluaisi itseäni sterilisaatioleikattavan.

33

625

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauhoitu. Ei sua väkisin steriloida. Saat rauhassa lisääntyä.

    • Anonyymi

      Miksi olet huolestunut, jos joku omistaa kissan ja haluaa steriloida sen ettei tule pentuja turhaan?

      Selitä tuo kysymys.

      • Anonyymi

        Eikö kissalla ole oikeus nauttia elämästään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kissalla ole oikeus nauttia elämästään?

        Onko se nautintoa jos kissa on jatkuvasti tiineenä? Saavatko kaikki lukuisat pennut varmasti hyvän ja rakastavan kodin vai jäävätkö luontoon puskapennuiksi? Onko varmaa ettei pentujen isällä ole sairauksia ja periytyviä vikoja ja tauteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kissalla ole oikeus nauttia elämästään?

        Kyllä ainakin mua naurattaa tuo vastaus. Vastaaja tuntee suurta huolta kissan nautinnosta.


    • Anonyymi

      Et ilmeisesti omista kissaeläintä.
      Kissaa yleisesti ja erityisesti omia kissojani yli puolivuosisataa seuranneena olen oppinut tästä suomalaisten suosituimmasta lemmikistä jos älykkyys voidaan kompensoida määrän suhteen.
      Oma kollini veljensä kera leikattiin kahdeksankuisena.
      Se into puolustaa omaa n.2000m2 reviiriä ei vähentynyt yhtään leikkauksen jälkeen.
      Oikeastaan viimeisen veljeksen reviirin puolustaminen on vain yltynyt viimeisinä vuosina.
      Rippikouluikäisen on kollini taistelut reviirirajojensa turvaamiseen ovat tosi kunnioittettavia vammoista huolimatta.

      • Anonyymi

        Aitaa pihapiirisi jottei kissasi joutuisi tappelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitaa pihapiirisi jottei kissasi joutuisi tappelemaan.

        Todella surullista jos kissa joutuu omaa reviiriään puolustamaan 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullista jos kissa joutuu omaa reviiriään puolustamaan 😢

        Taas yksi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut.
        Terve kissa puolustaa ja kulkee pihansa rajoja merkaten ja vieraita merkkauksia nuuhkien.
        Yli puolivuosisataa kissoja seuranneena olen varma siitä että jokainen kissaeläin on onnensa kukkuloilla kun saa reviirikseen oman alueen jota voi puolustaa ja tarkkailla.

        Leikattu kollini kulki voimiensa päivinä haastamassa vieraita kolleja kilometrienkin päässä.

        Voimansa tunnossa se käännytti portilta pihalle pyrkineet koiratkin pois.
        Yksi koiranomistaja joka oli muuttanut vasta läheiselle rivitalolle kirjelmöi vihaisena kun sen pihalleni eksynyt saksanpaimenkoira oli joutunut tikkauttaan silmäkulmansa kissani ajamisessa saamien vammojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitaa pihapiirisi jottei kissasi joutuisi tappelemaan.

        Pihapiirimme on aidattu koirille tarkoitetulla aidalla ja ilman katiskaverkolla kattamista seinien ja kattojen suhteen, kissat eivät tunnusta rajoja pihapiirissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut.
        Terve kissa puolustaa ja kulkee pihansa rajoja merkaten ja vieraita merkkauksia nuuhkien.
        Yli puolivuosisataa kissoja seuranneena olen varma siitä että jokainen kissaeläin on onnensa kukkuloilla kun saa reviirikseen oman alueen jota voi puolustaa ja tarkkailla.

        Leikattu kollini kulki voimiensa päivinä haastamassa vieraita kolleja kilometrienkin päässä.

        Voimansa tunnossa se käännytti portilta pihalle pyrkineet koiratkin pois.
        Yksi koiranomistaja joka oli muuttanut vasta läheiselle rivitalolle kirjelmöi vihaisena kun sen pihalleni eksynyt saksanpaimenkoira oli joutunut tikkauttaan silmäkulmansa kissani ajamisessa saamien vammojen vuoksi.

        Ilmeisesti minäkin olen mielestäsi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut kun komppaan ettei kissan pitäisi joutua omaa reviiriään tappelemalla puolustamaan. Kissan reviirin on oltava turvallinen ja meidän ihmisten on se taattava. Kissako muka nauttii tappelusta ja mahdollisista sen tuoksinasta tulleista vammoista? Eiköhän kissa nimenomaan stressaannu jos koko ajan joutuu omaa reviiriään puolustamaan. Kulkukissat, nämä villiintyneet tai puolivillit kissakansalaiset joutuvat toki omaa reviiriään puolustamaan, mutta hei haloo, kotikissan on pystyttävä elämään ilman reviiritappeluiden aiheuttamaa stressaavaa tilannetta.

        Tunnut olevan ylpeä leikatusta kollistasi joka kilometrikaupalla kävi haastamassa muita katteja. Oletko ihan varma? Seurasitko kissaasi? Jospa kävikin niin, että heitteillä oleva kollisi sai turpaan muilta kun erehtyi oman pihapiirinsä ulkopuolelle? Miksi kissasi liikkui kilometrikaupalla? Hei haloo, sehän oli lain mukaan heitteillä, sillä kissa saa liikkua ulkona vapaana ilman valvontaa vain omassa pihapiirissään.

        Mistäs minä mitään kissoista tietäisin. Eihän mulla ole ollut kuin 8 kissaa ja parikymmentä kodinetsijää / hoitolaista. Minähän vain muumipehmoja halin, tosin yhtään sellaista mulla ei ole, ei prkl edes muumimukeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti minäkin olen mielestäsi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut kun komppaan ettei kissan pitäisi joutua omaa reviiriään tappelemalla puolustamaan. Kissan reviirin on oltava turvallinen ja meidän ihmisten on se taattava. Kissako muka nauttii tappelusta ja mahdollisista sen tuoksinasta tulleista vammoista? Eiköhän kissa nimenomaan stressaannu jos koko ajan joutuu omaa reviiriään puolustamaan. Kulkukissat, nämä villiintyneet tai puolivillit kissakansalaiset joutuvat toki omaa reviiriään puolustamaan, mutta hei haloo, kotikissan on pystyttävä elämään ilman reviiritappeluiden aiheuttamaa stressaavaa tilannetta.

        Tunnut olevan ylpeä leikatusta kollistasi joka kilometrikaupalla kävi haastamassa muita katteja. Oletko ihan varma? Seurasitko kissaasi? Jospa kävikin niin, että heitteillä oleva kollisi sai turpaan muilta kun erehtyi oman pihapiirinsä ulkopuolelle? Miksi kissasi liikkui kilometrikaupalla? Hei haloo, sehän oli lain mukaan heitteillä, sillä kissa saa liikkua ulkona vapaana ilman valvontaa vain omassa pihapiirissään.

        Mistäs minä mitään kissoista tietäisin. Eihän mulla ole ollut kuin 8 kissaa ja parikymmentä kodinetsijää / hoitolaista. Minähän vain muumipehmoja halin, tosin yhtään sellaista mulla ei ole, ei prkl edes muumimukeja.

        Lähde: SEY

        Lemmikkieläinten suojelua koskeva eurooppalainen yleissopimus; Suomessa saatettu voimaan asetuksella nro 49/1992
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1992/19920049

        3 § Eläinten hyvinvoinnin perusperiaatteet
        1. Lemmikkieläimelle ei saa tuottaa tarpeetonta kipua, kärsimystä tai tuskaa.
        2. Lemmikkieläintä ei saa jättää heitteille.”

        Heitteillä oleva lemmikkieläin:

        1. Artikla, määritelmät, kohta 5. ”Heitteillä oleva eläin tarkoittaa joko koditonta lemmikkieläintä tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti minäkin olen mielestäsi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut kun komppaan ettei kissan pitäisi joutua omaa reviiriään tappelemalla puolustamaan. Kissan reviirin on oltava turvallinen ja meidän ihmisten on se taattava. Kissako muka nauttii tappelusta ja mahdollisista sen tuoksinasta tulleista vammoista? Eiköhän kissa nimenomaan stressaannu jos koko ajan joutuu omaa reviiriään puolustamaan. Kulkukissat, nämä villiintyneet tai puolivillit kissakansalaiset joutuvat toki omaa reviiriään puolustamaan, mutta hei haloo, kotikissan on pystyttävä elämään ilman reviiritappeluiden aiheuttamaa stressaavaa tilannetta.

        Tunnut olevan ylpeä leikatusta kollistasi joka kilometrikaupalla kävi haastamassa muita katteja. Oletko ihan varma? Seurasitko kissaasi? Jospa kävikin niin, että heitteillä oleva kollisi sai turpaan muilta kun erehtyi oman pihapiirinsä ulkopuolelle? Miksi kissasi liikkui kilometrikaupalla? Hei haloo, sehän oli lain mukaan heitteillä, sillä kissa saa liikkua ulkona vapaana ilman valvontaa vain omassa pihapiirissään.

        Mistäs minä mitään kissoista tietäisin. Eihän mulla ole ollut kuin 8 kissaa ja parikymmentä kodinetsijää / hoitolaista. Minähän vain muumipehmoja halin, tosin yhtään sellaista mulla ei ole, ei prkl edes muumimukeja.

        Jos ei aivan muumeista opittua lemmikkitietoutta niin kaupunkilaisen kaikkitietävää holhokkien ja väärinkohdeltujen kissojen kirjaviisautta tuntuu riittävän.
        Kissani on yksi niistä jonka olen pelastanut erään hevos, aasi, laama.koira kissa yms kasainväliseltä välittäjältä joka hankki mm. eteläeuroopan mustanpörssin teuraaksi meneviä kavioeläimiä ruotsin kautta suomeen ja joita joutui jopa näihin elämyspuistoihin valkoisina aaseina yms.
        Kun kaksi parikuukautisena emostaan erotettua metsäkissarotuista poikakissaa oli joutumassa lihamyllyyn niin onnistuin pelastamaan ne muutamalla eurolla kun ne olivat karanneet kotipaikkani pelloille....
        Näiden kissojeni kasvattaja ja alkuperäinen omistaja on tuomittu eläinsuojelurikoksista ikuiseen eläinpito ja eläinvälityskieltoon
        Mikä tietysti jatkuu lähes samanmoisena bulvaaniomistajan suojassa
        Toivoisi cityvihreiden jalkautuvan maaseudun villiin eläinten hyväksikäyttöön perehtymään niin ei pihakissoista tarvis sydänverta vuodattaa -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei aivan muumeista opittua lemmikkitietoutta niin kaupunkilaisen kaikkitietävää holhokkien ja väärinkohdeltujen kissojen kirjaviisautta tuntuu riittävän.
        Kissani on yksi niistä jonka olen pelastanut erään hevos, aasi, laama.koira kissa yms kasainväliseltä välittäjältä joka hankki mm. eteläeuroopan mustanpörssin teuraaksi meneviä kavioeläimiä ruotsin kautta suomeen ja joita joutui jopa näihin elämyspuistoihin valkoisina aaseina yms.
        Kun kaksi parikuukautisena emostaan erotettua metsäkissarotuista poikakissaa oli joutumassa lihamyllyyn niin onnistuin pelastamaan ne muutamalla eurolla kun ne olivat karanneet kotipaikkani pelloille....
        Näiden kissojeni kasvattaja ja alkuperäinen omistaja on tuomittu eläinsuojelurikoksista ikuiseen eläinpito ja eläinvälityskieltoon
        Mikä tietysti jatkuu lähes samanmoisena bulvaaniomistajan suojassa
        Toivoisi cityvihreiden jalkautuvan maaseudun villiin eläinten hyväksikäyttöön perehtymään niin ei pihakissoista tarvis sydänverta vuodattaa -

        Vai vielä cityvihreä kaupunkilainen! Luulo ei ole tiedon väärti.

        Hienoa että olet pelastanut kissasi kovalta kohtalolta, mutta sitä samaa ovat muutkin harrastaneet. Esim. meidän kateista on vain yksi riihikuivalla rahalla ostettu ja muut ovat rescue-tapauksia aina pikkiriikkisestä pennusta aina kissavanhukseen, taustoiltaan hyvin erilaisia ja erilaisista paikoista.

        Kaikki kissamme ovat kastroitu tai steriloitu ja ne kaikki ulkoilevat joka päivä saaden reipasta liikuntaa, mutta ainoastaan valvotusti. Koskaan kissani eivät ole joutuneet rajariitoja kynsin ja hampain selvittelemään, eivätkä vieraita kissoja pihapiirissämme sietämään. Poikkeus vahvistaa säännön eli kyläläisen jättiläismäisen suuri ja häjy katti alkoi aikoinaan meillä vierailemaan ja kissoillemme sekä koirillemme uhittelemaan, mutta loppujen lopuksi tämä ongelma tuli onnellisesti ratkaistua.

        Kissani ja koirani ovat onnellisia. Ne ulkoilevat, saavat liikuntaa ja virikkeitä, mutta ainoastaan valvotusti ja turvallisesti. Ei tulisi mieleenkikään laskea kissaa tai koiraakaan vapaasti pitkin metsiä ja kyliä haahuilemaan, sillä yksin ulkoileva eläin joutuu monelle vaaralle alttiiksi, vaarantaa tai jopa tappaa muita eläimiä, ja saattaa aiheuttaa häiriötä tai k*rpiintymistä naapurustossa.

        Taidan huomenna ostaa elämäni ensimmäisen muumimukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei aivan muumeista opittua lemmikkitietoutta niin kaupunkilaisen kaikkitietävää holhokkien ja väärinkohdeltujen kissojen kirjaviisautta tuntuu riittävän.
        Kissani on yksi niistä jonka olen pelastanut erään hevos, aasi, laama.koira kissa yms kasainväliseltä välittäjältä joka hankki mm. eteläeuroopan mustanpörssin teuraaksi meneviä kavioeläimiä ruotsin kautta suomeen ja joita joutui jopa näihin elämyspuistoihin valkoisina aaseina yms.
        Kun kaksi parikuukautisena emostaan erotettua metsäkissarotuista poikakissaa oli joutumassa lihamyllyyn niin onnistuin pelastamaan ne muutamalla eurolla kun ne olivat karanneet kotipaikkani pelloille....
        Näiden kissojeni kasvattaja ja alkuperäinen omistaja on tuomittu eläinsuojelurikoksista ikuiseen eläinpito ja eläinvälityskieltoon
        Mikä tietysti jatkuu lähes samanmoisena bulvaaniomistajan suojassa
        Toivoisi cityvihreiden jalkautuvan maaseudun villiin eläinten hyväksikäyttöön perehtymään niin ei pihakissoista tarvis sydänverta vuodattaa -

        Millainen kissa on pihakissa? Joku koriste-eläin vai ulkona värjöittelevä ressukka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen kissa on pihakissa? Joku koriste-eläin vai ulkona värjöittelevä ressukka?

        Pihakissa on muinaisjäänne ajalta jolloin isoisä lampun osti ja jolloin kissat ja myös koirat kulkivat pitkin maita ja mantuja täysin vapaina, kulkureina.
        Kissat lisääntyivät holtittomasti kun kukaan ei kattejaan leikkauttanut.
        Kissanpentuja syntyi luontoon ja joskus pihapiireihinkin. Ensin mainitut villiintyivät tai joutuivat petoeläinten ruuaksi, ja ne toiset "onnelliset" tapettiin tavalla jos toisella tai luovutettiin halukkaille melkein vastasyntyneinä.
        Pihakissoja pidettiin lemmikin asemassa äärimmäisen harvoin jos koskaan. Ne söivät mitä kiinni saivat tai löysivät, ja ehkä pääsivät lypsytuoretta maitoakin hieman maistelemaan.
        Kylillä, metsissä ja muualla maastossa liikkui paljonkin kissoja ja varsin moni päätyi surman suuhun esim. metsämiehen luodin takia tai jopa rapumertaan syötiksi.
        Kissoja ei arvostettu yksilöinä eikä perheenjäseninä, niitä ei rakastettu vaan ne olivat vapaita sieluja jotka olivat helposti korvattavissa jos sattuivat kuolemaan tai katoamaan.
        Tämä kaikki koskee myös koiria, vaikka koiria arvostettiin kissoja enemmän jos ne olivat hyviä metsästyskoiria tai talon vahteja. Toisaalta, ei niitäkään lemmikin asemassa pidetty vaan koiratkin rilluttelivat pitkin kyliä ja lisääntyivät vapaasti.
        Pihakissa eli "vapaasti ilman valvontaa ulkoileva" on nykyisen lainsäädännön mukaan heitteillä, ja kukaan eläintään rakastava ja sitä kunnioittava ei sitä heitteille jätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei aivan muumeista opittua lemmikkitietoutta niin kaupunkilaisen kaikkitietävää holhokkien ja väärinkohdeltujen kissojen kirjaviisautta tuntuu riittävän.
        Kissani on yksi niistä jonka olen pelastanut erään hevos, aasi, laama.koira kissa yms kasainväliseltä välittäjältä joka hankki mm. eteläeuroopan mustanpörssin teuraaksi meneviä kavioeläimiä ruotsin kautta suomeen ja joita joutui jopa näihin elämyspuistoihin valkoisina aaseina yms.
        Kun kaksi parikuukautisena emostaan erotettua metsäkissarotuista poikakissaa oli joutumassa lihamyllyyn niin onnistuin pelastamaan ne muutamalla eurolla kun ne olivat karanneet kotipaikkani pelloille....
        Näiden kissojeni kasvattaja ja alkuperäinen omistaja on tuomittu eläinsuojelurikoksista ikuiseen eläinpito ja eläinvälityskieltoon
        Mikä tietysti jatkuu lähes samanmoisena bulvaaniomistajan suojassa
        Toivoisi cityvihreiden jalkautuvan maaseudun villiin eläinten hyväksikäyttöön perehtymään niin ei pihakissoista tarvis sydänverta vuodattaa -

        Elämyspuiston valkoiset aasit? Mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut.
        Terve kissa puolustaa ja kulkee pihansa rajoja merkaten ja vieraita merkkauksia nuuhkien.
        Yli puolivuosisataa kissoja seuranneena olen varma siitä että jokainen kissaeläin on onnensa kukkuloilla kun saa reviirikseen oman alueen jota voi puolustaa ja tarkkailla.

        Leikattu kollini kulki voimiensa päivinä haastamassa vieraita kolleja kilometrienkin päässä.

        Voimansa tunnossa se käännytti portilta pihalle pyrkineet koiratkin pois.
        Yksi koiranomistaja joka oli muuttanut vasta läheiselle rivitalolle kirjelmöi vihaisena kun sen pihalleni eksynyt saksanpaimenkoira oli joutunut tikkauttaan silmäkulmansa kissani ajamisessa saamien vammojen vuoksi.

        "Leikattu kollini kulki voimiensa päivinä haastamassa vieraita kolleja kilometrienkin päässä."

        Miksi jätit kissasi heitteille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi muumipehmojen kautta eläimiin tutustunut.
        Terve kissa puolustaa ja kulkee pihansa rajoja merkaten ja vieraita merkkauksia nuuhkien.
        Yli puolivuosisataa kissoja seuranneena olen varma siitä että jokainen kissaeläin on onnensa kukkuloilla kun saa reviirikseen oman alueen jota voi puolustaa ja tarkkailla.

        Leikattu kollini kulki voimiensa päivinä haastamassa vieraita kolleja kilometrienkin päässä.

        Voimansa tunnossa se käännytti portilta pihalle pyrkineet koiratkin pois.
        Yksi koiranomistaja joka oli muuttanut vasta läheiselle rivitalolle kirjelmöi vihaisena kun sen pihalleni eksynyt saksanpaimenkoira oli joutunut tikkauttaan silmäkulmansa kissani ajamisessa saamien vammojen vuoksi.

        Tuollainen on Lakien vastaista. Päästit kissan tappelemaan tahallasi, myös eläinrääkkäystä siis.

        Älä ota mitään eläintä, jos et pysty pitämään sitä lakien mukaan.
        Kissa on pidettävä omistajansa alueella, muuten rikot lakeja.

        Jos ei kykene pitämään kissaa omalla pihalkaan, sellaista EI pidä ottaa.

        Omistajan pihapiirin ulkopuolelle menevä kissa on lakien vastaisesti heitteillejätetty!

        Noudata lakeja,Kissa ja luonnoneläimet kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei aivan muumeista opittua lemmikkitietoutta niin kaupunkilaisen kaikkitietävää holhokkien ja väärinkohdeltujen kissojen kirjaviisautta tuntuu riittävän.
        Kissani on yksi niistä jonka olen pelastanut erään hevos, aasi, laama.koira kissa yms kasainväliseltä välittäjältä joka hankki mm. eteläeuroopan mustanpörssin teuraaksi meneviä kavioeläimiä ruotsin kautta suomeen ja joita joutui jopa näihin elämyspuistoihin valkoisina aaseina yms.
        Kun kaksi parikuukautisena emostaan erotettua metsäkissarotuista poikakissaa oli joutumassa lihamyllyyn niin onnistuin pelastamaan ne muutamalla eurolla kun ne olivat karanneet kotipaikkani pelloille....
        Näiden kissojeni kasvattaja ja alkuperäinen omistaja on tuomittu eläinsuojelurikoksista ikuiseen eläinpito ja eläinvälityskieltoon
        Mikä tietysti jatkuu lähes samanmoisena bulvaaniomistajan suojassa
        Toivoisi cityvihreiden jalkautuvan maaseudun villiin eläinten hyväksikäyttöön perehtymään niin ei pihakissoista tarvis sydänverta vuodattaa -

        Pidäkkin ne omalla pihallasi, etteivät lähde heitteille, ja tapa pikkulintuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen kissa on pihakissa? Joku koriste-eläin vai ulkona värjöittelevä ressukka?

        Ulos heitteille ja vaaroihin tahallisesti jätetty Lakien vastaisesti pidetty kissa= pihakissa


    • Anonyymi

      Höpö höpö! Kissalla on eri tarpeet kuin minulla. Se syökin eri ruokaa kuin minä, tykkää raa'asta possun sydämestä, minä en sitä söisi. Sterkattuna se on onnellisempi.

      • Anonyymi

        Anna kissallesi possun munuaista jota saa tuoreena lähituotettuna ja vielä luomuna.
        Possun sydän kyllä maistuu meilläkin mutta erään kissanomistajan vinkistä kokeilin kerran munuaista ja se on ainoa ruokalaji jonka syömistä on pitänyt suitsia.
        Riistalinnut tulevat seuraavana herkkuruokana josta kissani munuaisten lisäksi puskee ja naukuu saadakseen lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna kissallesi possun munuaista jota saa tuoreena lähituotettuna ja vielä luomuna.
        Possun sydän kyllä maistuu meilläkin mutta erään kissanomistajan vinkistä kokeilin kerran munuaista ja se on ainoa ruokalaji jonka syömistä on pitänyt suitsia.
        Riistalinnut tulevat seuraavana herkkuruokana josta kissani munuaisten lisäksi puskee ja naukuu saadakseen lisää.

        Porsaan munuaista saa antaa vain harvakseltaan ja silloinkin erittäin hyvin huuhdeltuna. Sydäntä sen sijaanvoi antaa vaikka joka päivä osana kissan muuta ravintoa vitaminit, hivenaineet ym. huomioiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porsaan munuaista saa antaa vain harvakseltaan ja silloinkin erittäin hyvin huuhdeltuna. Sydäntä sen sijaanvoi antaa vaikka joka päivä osana kissan muuta ravintoa vitaminit, hivenaineet ym. huomioiden.

        Totta turiset... ikään kuin kuurina voi munuaista antaa tehokasvatettujen possujen elimistä.
        Luomusellaiset kuuluvat eri kastiin ja niitä voi antaa muutaman viikon välein turvallisesti.
        Tupakoimattoman hajuaistilla voi erottaa niisiäkin parhaat huuhdellessa ja leikatessa niitä pakkauksista annospaloiksi säilytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset... ikään kuin kuurina voi munuaista antaa tehokasvatettujen possujen elimistä.
        Luomusellaiset kuuluvat eri kastiin ja niitä voi antaa muutaman viikon välein turvallisesti.
        Tupakoimattoman hajuaistilla voi erottaa niisiäkin parhaat huuhdellessa ja leikatessa niitä pakkauksista annospaloiksi säilytykseen.

        Luonnoton sapuska.


    • Anonyymi

      Meillä täällä itämailla on eunukkeja.Ne ovat niin iloisia ja nauttivat elämästään vartioidessaan haaremiamme. Syövät ruokaa ja lauleskelevat kimeällä äänellään. Tämähän on aivan luonnollista kohtelua täällä itämailla.

    • Anonyymi

      Älä ota kissaa, jos et osaa huolehtia siitä.

    • Anonyymi

      Lintujen väheneminen on yksi selvimmistä ja huolestuttavimmista luontokadon ilmentymistä Suomessa. Muutos on jo niin suuri, että sen voi huomata kuka tahansa....

      Kissan omistajat,jotka päästätte kissanne tsppamaan lintuja. Ottakaa vastuu lintujen vähenemisestä.
      Jokainen tapettu lintu, on merkittävä menetys. Se on menetys, ja sen jälkipolvet jäävät syntymättä, jolloin kyse on jo monista lintu sukupolvista. Voitte laskea että paljonko kissanne tappaa lintuja, yli puolet salassa omistajalta. Ja miettiä, miten kissanne tappamien satojen lintujen määrä, vaikuttaa vuosien saatossa lintujen määrään.

      Pitäkää Kissat itsellänne. Poissa lintujen kimpusta. Kissa on lemmikki, josta omistaja vastuussa.
      Lintujen väheneminen ON teidän aiheuttamaanne. Hävetkää!!!!!!

      • Anonyymi

        Saalistaminen on kissalle ihan luonnollinen toiminta. Ei ne mahda sille mitään, se on pitänyt niitä hengissä aikojen alusta saakka. Monet eläimet saalistavat, esim. pöllöt, ketut, jopa linnut. Ja kuinka paljon lintuja kuolee talvella pakkasiin ja nälkään ? Ei se ole kissojen vika. Kissat harvoin saavat lintuja kiinni ! Jos kissat eivät pyydystäisi hiiriä, niin mitä olisi tapahtunut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalistaminen on kissalle ihan luonnollinen toiminta. Ei ne mahda sille mitään, se on pitänyt niitä hengissä aikojen alusta saakka. Monet eläimet saalistavat, esim. pöllöt, ketut, jopa linnut. Ja kuinka paljon lintuja kuolee talvella pakkasiin ja nälkään ? Ei se ole kissojen vika. Kissat harvoin saavat lintuja kiinni ! Jos kissat eivät pyydystäisi hiiriä, niin mitä olisi tapahtunut ?

        Kaikki irto kissat pitää lopettaa.


    • Anonyymi

      Olen ihan samaa mieltä. Jos kaikki kissat leikataan, niin ne kuolevat sukupuuttoon. Varsinkaan uroskissoja ei ole pakko leikata. Kastraation syynä on usein vaan omistajan mukavuudenhalu, ettei virtsa tuoksuisi voimakkaasti.

    • Anonyymi

      Turha pentujen teko kissoille aiheuttaa suku- ja virtsaelinten syöpää ja muita tauteja, eli kuolevat ikäviin sairaiksiin.
      Kissa kannattaa steriloida 10 viikon ikäisenä tai kilon panoisena, jo ensimmäinen kiima lisää tautiriskejä.
      Poikaksissojen sterilointi on suunilleen 20 sekuntia kestävä helppo toimenpide, eivät edes huomaa, että jotain on tehty.
      Jokaisella on velvollisuus huolehtia, että ei aiheuta turhaa pentukierrettä (ellei ole juuri tarkoitus teettää vaikka yksi pentue)
      Jotku pässi-ihmiset luulevat, että heiltä menee mieskunto, jos tekee eläimelleen palveluksen ja päästää ne kiiman ja ei toivottujen raskauksien vaivoista.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe