Ymmärsin että ainakin 500km kannattaa välttää rajuja kiihdytyksiä/jarrutuksia ja ajaa mutkat/risteykset rauhallisesti. Mutta onko muuta huomioitavaa ja onko tuo 500km sopiva matka? Mietin esim suuria nopeuksia motarilla, onko haitallista sisäänajon aikana?
Nastarenkaiden sisäänajo
11
50
Vastaukset
- Anonyymi
500 km on sopiva matka. Koita välttää motariajoa tai aja max 90 km/h. Se ei suinkaan tarkoita sitä että sisäänajon jälkeen voi rauhassa suditella ja ajaa renkaat vinkuen mutkat. Ajoa aina rauhallisemmin kuin nastattomilla renkailla.
- Anonyymi
Vielä 2021 vuonna ja ihmisten autoihin laitetaan nastarenkaat oikeasti;
Ilmastoteko oli ajaa kitkoilla!
Vinkkinä että Torista olen ostanut monen monet kitkarenkaat suht halvalla kun ne on kalliimpia kuin piikkirenkaat uutena mutta asenteelliset ja osaamattomat ja huonoilla autoilla liikkuvat uskovat siihen pieneen eroon että nastarenkailla olisi turvallisempaa,- Anonyymi
Taas joku city-urpo ulisee vaikka ei ole itse koskaan hastaavissa oloissa joutunut ajamaan. Voisin luetella tilanteet missä viime talvena olisi kitkoilla ollut ongelmissa, mutta en jaksa niin pitkä lista kirjoittaa. City-urpot ei ymmärrä että jotku ajaa pk-seudun vilkkaiden väylien ukopuolella.
- Anonyymi
Mitä tekemistä kitkoilla on ilmaston kanssa? Vähentääkö CO2 päästöjä paljonkin? TM testin mukaan Hankookin nasta päihitti useimmat kitkat vierintävastuksessa eli ilmasto kiittää.
- Anonyymi
Kannattaisi lukea myös viimeisimmät rengastestit, mikä ero on nastarenkaalla ja kitkarenkaalla talvisissa oloissa.
- Anonyymi
Luettu on, jäisellä tiellä kitka luistaa vielä 20% pidemmälle ja vetopidossa yhtä paljon heikompi. Itse kun ajan muuallakin kuin pk-seudun vilkkailla väylillä, nin nastan jääpito on todella hyödyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luettu on, jäisellä tiellä kitka luistaa vielä 20% pidemmälle ja vetopidossa yhtä paljon heikompi. Itse kun ajan muuallakin kuin pk-seudun vilkkailla väylillä, nin nastan jääpito on todella hyödyksi.
Harmi vaan kun niitä oikeita nastakelejä ei juurikaan ole ja kitkoilla pärjää paremmin 95% ajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vaan kun niitä oikeita nastakelejä ei juurikaan ole ja kitkoilla pärjää paremmin 95% ajasta.
Miten usein kitkat pitää vaihtaa että pito pysyy? Voiko ajaa esim 5 vuotta helposti menee nastoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten usein kitkat pitää vaihtaa että pito pysyy? Voiko ajaa esim 5 vuotta helposti menee nastoilla.
Riippuu paljonko ajaa. Itse vetelin 6 vuotta Nokian kitkoilla ja auto meni niillä vaihdossa seuraavalle ja ainakin yhden talven niillä meni.
Nastarenkaiden pito heikkenee kulumisen vuoksi paljon nopeammin kuin kitkan.
- Anonyymi
Kyllä ne sen satasen kestää, minkä saa ajaa.
- Anonyymi
Jotkut rengaskauppiaathan väittää myös että nastat hyvä sisäänajaa asvaltilla. Liukkaalla sutaisee tai liukuu vahingossa paljon helpommin ja ilmeisesti voi olla haitallista jos nasta ei oikein asettunut paikoilleen vielä. Kuulemma sileät syysavaltit ei ole pahaksi nastoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989