Tekemistä?

Anonyymi

Kun on tätä ylimääräistä energiaa ja intoa ollut moneen lähtöön aina, niin en oikein ymmärrä ihmisiä jotka osaavat olla vaan tekemättä mitään.

Ainoa milloin osaan olla paikoillaan on nukkuessa, joskus ruokalevolla ja hyvän seksin jälkeen 15 minuuttia.

Tämä tuli taas mieleen kun lukee Tapsan ja Numeromiehen juttuja. Senseitä ei ole olemassakaan vaan hän on Numeromiehen mielikuvituskaveri Jorma.

Siis mitä tekee Tapsa ja Numeromies Kaakkois-Aasiassa, kun he eivät tee mitään? Miettii eläkkeen riittävyyttä, vakuutuksen riittävyyttä, kaljan hintaa ja dokaa eläkkeen maksupäivästä seuraavat kaksi viikkoa.

Kaikella kunnioituksella, eikö olisi viisaampaa jäädä Suomeen elämään tuota elämää? Sossu maksaisi kämpän ja KELA korvaisi ison osan lääkkeistä, eikä tarvisi koko ajan olla huolissaan josko sairastuu tai joutuu onnettomuuteen.

Kummallakaan ei ole naista eikä lapsia, jotka veisi aikaa. Kummallakaan ei ole mitään harrastusta. Kumpikaan ei harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Kumpikaan ei harrasta ruoanlaittoakaan. Vain kauppamatkojen yhteydessä käyvät ulkoilmassa. Kummallakaan ei ole kavereita. Kumpikin on polttanut siltansa Suomeen. Molemmat on vähävaraisia.

Numeromiestä ei enää kuulema "tässä iässä" enää kiinnosta naiset. Vähän outo juttu, minä tunnen kasikymppisiä viriilejä ukkoja. Numeromies on vetänyt itsensä sairaseläkkeelle jo nelikymppisenä.

Jos minulla ei olisi perhettä ja kaikenlaista puuhaa ja siteitä tänne, lähtisin samantien Suomeen. En nauti kuumuudesta mutta olen oppinut elämään sen kanssa.

Minusta thaimaalaisen paras paikka asua on Thaimaa. Tämä on heidän koti. En koskaan ole edes harkinnut raahaavani perhettäni Suomeen. Tämä on nyt meidän kotimaa ja aina.

Tekemisiä ei tarvi hirveästi itseni tässä elämäntilanteessa miettiä, kun on vaimo, kaksi lasta, puutarha, kasvimaa, farmitoimintaa jne. Itse tehdään 90% safkat ja pestään pyykkimme.

Omaa aikaa jää tällä hetkellä varhaiselle aamulenkille ja pojan päiväunien aikaan tsekkaan meilit, soitan puhelut ja kirjoittelen tännekin joskus. Omaa aikaa jää illalla myöhään kun muut jo nukkuu. Minulle riittää kuuden tunnin yöunet.

Omalla ajalla jos en liiku, niin opiskelen kieltä, luen historiaa, tiedeuutisia, politiikkaa, katselen sporttia jos jotakin mielenkiintoista tulee, käyn kukkuloilla ajamassa vähän off roadia prätkällä tms.

Lasten kanssa puuhastelu on parasta mitä tiedän. Pikkuisen opetan samalla Muay Thaita aina silloin tällöin heille. Vastaanottavaisina oppi menee nopeasti perille. Saavat itsevarmuutta ja vähän ohjeita myös ravitsemukseen.

Tilanne muuttuu sitä mukaa kun lapset kasvaa ja meillä on vankka tukiverkosto ympärillä. Myönnän että mielelläni lähtisin nyt vaikkapa Vietnamiin viidakkoon pariksi viikoksi seikkailemaan, mutta sillekin ehtii vielä tulla aikansa.

Lomalaisten touhut on jokaisen oma asia. Kuten huomattua, nuoret viettää varsin aktiivisia lomia reissaillen ja harrastaen. Ei ne istu baareissa koko lomaa eikä makoile rannoilla. Pariskunnat myös haluaa tehdä ja nähdä, ja syödä hyvin.

Eka exäni halusi vain maata rannalla kaiken päivää ja illallisen jälkeen nukkumaan. Minusta se oli loman haaskaamista ja minä painelin pitkin kyliä ja sukellusretkiä sillä aikaa.

Kysynpä siis uudestaan sairaseläkkeillään kehuvia että kuolemaanko te olette Kaakkois-Aasiaan tulleet, vai miksi te ette tee mitään ettekä käy missään?

T 2010

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voin vakuuttaa että teen, maleksin kotona, päivystän suomi24 forkkaa lakkaamatta vuodesta toiseen. Täällä thaimaassa.

• Anonyymi

Minulla ei ole adhd kuten sinulla, lisäksi olen asunut täällä paljon kauemmin kuin sinä, ja sinä jopa tiedät sen.

• Anonyymi

Tiedossa on että olet vaan. Kertoisitko miksi olet, kun et tee mitään? Joku syyhän sinulla täytyy olla siihen asumiseen. Onko syynä se halpa kämppä ja asuminen vai pakoiletko Suomessa ulosottomiestä?

Ulkomuodostasi päätellen olet maatunut sohvaan kiinni. Facebookistasi päätelleen olet käynyt Thaimaassa ensimmäistä kertaa 2012. Minä olin jo 90- luvulla ollut Thaimaassa 1,5 vuotta Muay Thai- leireillä.

Ei se oleskeleminen paikoillaan tee kenestäkään mitään kokemusperäistä matkailijaa vaan tekeminen, kokeminen ja näkeminen.

T 2010

PS: Meinaatko etsiä uuden kodinkoneen itsellesi, jota vaimoksikin olet kutsunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedossa on että olet vaan. Kertoisitko miksi olet, kun et tee mitään? Joku syyhän sinulla täytyy olla siihen asumiseen. Onko syynä se halpa kämppä ja asuminen vai pakoiletko Suomessa ulosottomiestä?

Ulkomuodostasi päätellen olet maatunut sohvaan kiinni. Facebookistasi päätelleen olet käynyt Thaimaassa ensimmäistä kertaa 2012. Minä olin jo 90- luvulla ollut Thaimaassa 1,5 vuotta Muay Thai- leireillä.

Ei se oleskeleminen paikoillaan tee kenestäkään mitään kokemusperäistä matkailijaa vaan tekeminen, kokeminen ja näkeminen.

T 2010

PS: Meinaatko etsiä uuden kodinkoneen itsellesi, jota vaimoksikin olet kutsunut

miksi minun pitäisi ostaa uusi kodinkone täällä on kaikki mitä tarvitaan, luuletko sinun oleskelusi on jotenkin laatuaikaa minun oleskeluuni verrattuna, olen matkustanut elämäni aikana aivan hemmetisti, sinun pitäisi tietää että ulosottomiestä ei voi pakoilla ulkomailla jos sinulla on tulot suomessa, joten logiikkasi ei taaskaan toimi, siksi sinä nostit osakaslainaa, siihen mittari ei pääse kiinni, mutta eläkkeeseen pääsee, jopa helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi minun pitäisi ostaa uusi kodinkone täällä on kaikki mitä tarvitaan, luuletko sinun oleskelusi on jotenkin laatuaikaa minun oleskeluuni verrattuna, olen matkustanut elämäni aikana aivan hemmetisti, sinun pitäisi tietää että ulosottomiestä ei voi pakoilla ulkomailla jos sinulla on tulot suomessa, joten logiikkasi ei taaskaan toimi, siksi sinä nostit osakaslainaa, siihen mittari ei pääse kiinni, mutta eläkkeeseen pääsee, jopa helposti.

Kaikki tarinasi on tähänkin mennessä ollut valhetta. Eipä ole niistä matkoistasi kuultu yhtään mitään. Oletko jo unohtanut ne matkat vai olitko aina jokkepappana niin kännissä ettet muista mitään?? Muistisi kun on käsittämättömän huono ja matemaattinen älysi vielä huonompi. Tuolla järjellä ei ole koskaan päästy kunnon töihin eikä tuolla ulkomuodolla kukaan jaksa liikkua kuin jääkaapille ja takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki tarinasi on tähänkin mennessä ollut valhetta. Eipä ole niistä matkoistasi kuultu yhtään mitään. Oletko jo unohtanut ne matkat vai olitko aina jokkepappana niin kännissä ettet muista mitään?? Muistisi kun on käsittämättömän huono ja matemaattinen älysi vielä huonompi. Tuolla järjellä ei ole koskaan päästy kunnon töihin eikä tuolla ulkomuodolla kukaan jaksa liikkua kuin jääkaapille ja takaisin.

Niinkö hienoa että olet täydellinen, en mikään jokkepappa muutakuin sinun mielikuvituksessasi, ja olen ainakin laittanut enemmän framelle kuin sinä, jönöjussi... Lop Burissa on apinatemppelissä no mitä apinoita. Voin vakuuttaa että ole ollut erittäin hyvissä töissä ja pitkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö sieltä vuokrakoirankopin ikkunasta näkyy biitsi, vain köyhät asuu vuokralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö sieltä vuokrakoirankopin ikkunasta näkyy biitsi, vain köyhät asuu vuokralla.

Thaimaassa omakotitalossa on aina pakko asun ulkomaalainen vuokralla, koska ulkomaalainen ei voi omistaa maata thaimassa, tämä koirankoppi on samaa tasoa kuin suomalainen isohko omakotitalo, myös pinta-alaltaa, tosin vaimo voi omista, maa ja talon ja voi tehdä vuokrasopimuksen 3 x 33 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thaimaassa omakotitalossa on aina pakko asun ulkomaalainen vuokralla, koska ulkomaalainen ei voi omistaa maata thaimassa, tämä koirankoppi on samaa tasoa kuin suomalainen isohko omakotitalo, myös pinta-alaltaa, tosin vaimo voi omista, maa ja talon ja voi tehdä vuokrasopimuksen 3 x 33 vuotta.

Ja muuten vuonan 2014 kuvassa ollut talo ei ollut omakotitalo vaan eräänlainen rivitalon yksi osa, nämä on erittäin suosittuja thaikkujen keskuudessa, toinen kuva taas oli pranburin eräästä lomakylästä, jossa olin viikonlopun vaimoni sukulaisten kanssa silloin niitä mökkejä oli 12 nyt niitä on 36.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulkomaalainen voi omistaa talon, ei maata. Tontti missä talo sijaitsee vuokrataan, joten älä taas puhu höpöjä. Sinä tosin et omista edes taloa koska olet köyhä ja asut vuokralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulkomaalainen voi omistaa talon, ei maata. Tontti missä talo sijaitsee vuokrataan, joten älä taas puhu höpöjä. Sinä tosin et omista edes taloa koska olet köyhä ja asut vuokralla.

Ei kannata tehdä niin jos on thaipuoliso, jos on farangipuoliso tilanne on toinen... niin asun vaimolleni vuokralla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata tehdä niin jos on thaipuoliso, jos on farangipuoliso tilanne on toinen... niin asun vaimolleni vuokralla...

Eli puhuit taas puutaheinää kuten olet jo tehnyt vuosia, sinulla ei ole enää vaimoa joten se siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli puhuit taas puutaheinää kuten olet jo tehnyt vuosia, sinulla ei ole enää vaimoa joten se siitä.

Niinkö sinäkö sen reppana päätät, kenellä on vaimo sinulle tuo naispuolinen on vaikea asia, siitäkö vihaisuutesi johtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että aviopuolison pitäisi olla puolisolle vuokralla, olet vain yksinäinen sairaseläkeläinen jonka elämä on suomi24 palstalla. Huuhaa juttuja sinun satusi. Katsellaanko videoita tubesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö sinäkö sen reppana päätät, kenellä on vaimo sinulle tuo naispuolinen on vaikea asia, siitäkö vihaisuutesi johtuu.

Olit menestyksekkään sotilasuran tehnyt kovaeläkkeinen majuri.
        Vuosia sanoit rakennuttaneesi talon Hin Lek Faihin altaineen kukkatarhoineen päivineen.
        Talo oli valtavan kokoinen, 28 x 30 metriä. Jäähdytit uima-allasta jääkuutioilla kun kaverisi sanoi että on liian kuuma. Rentokill putsasi allastasi "muutamallakymmenellätuhannella paaterolla vuodessa". Kukkatarhassasi oli henkilökuntaa töissä ja sitä ennen vaimo. Se oli ensin harrastus ja sitten menestyvä bisnes. Autoja oli kaksi ja moottoripyöriä kolme.
        Sinulla pelko vasemmanpuoleiseen liikenteeseen ja kihti, vaimolla fibromyalagia.

Yhtäkkiä et ollutkaan enää majuri ja et ollutkaan rakennuttanut mitään taloa. Allasta eikä kukkatarhaa ei enää ollutkaan, vaan olit vain vuokralainen. Katosi samalla autot ja moottoripyörät ja vesisäiliöt. Jäljelle jäi jonkun toisen nimissä oleva vanha Navara.
        Samantien myös vaimosi laittoi sinut eri osoitteeseen vuokralle. Sanoit sen tötterön olevan pohjapinta-alaltaan 25 neliötä, joten mistään suuresta asunnosta ei puhuta.
        Samalla katosi unelmasi Rolls Royceista ja titaani-amexeista sekä suurista majurin eläkkeistä. Paljastui että oletkin ollut sairaseläkkeellä jo kauan ja nyt odottaa maitojuna jos vaimo hylkää sinut myös paperilla. Ei ole mikään varsinainen saalis se vaimosi muutenkaan.

TT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosia sanoit rakennuttaneesi talon Hin Lek Faihin altaineen kukkatarhoineen päivineen.
        Talo oli valtavan kokoinen, 28 x 30 metriä. Jäähdytit uima-allasta jääkuutioilla kun kaverisi sanoi että on liian kuuma. Rentokill putsasi allastasi "muutamallakymmenellätuhannella paaterolla vuodessa". Kukkatarhassasi oli henkilökuntaa töissä ja sitä ennen vaimo. Se oli ensin harrastus ja sitten menestyvä bisnes. Autoja oli kaksi ja moottoripyöriä kolme.
        Sinulla pelko vasemmanpuoleiseen liikenteeseen ja kihti, vaimolla fibromyalagia.

Yhtäkkiä et ollutkaan enää majuri ja et ollutkaan rakennuttanut mitään taloa. Allasta eikä kukkatarhaa ei enää ollutkaan, vaan olit vain vuokralainen. Katosi samalla autot ja moottoripyörät ja vesisäiliöt. Jäljelle jäi jonkun toisen nimissä oleva vanha Navara.
        Samantien myös vaimosi laittoi sinut eri osoitteeseen vuokralle. Sanoit sen tötterön olevan pohjapinta-alaltaan 25 neliötä, joten mistään suuresta asunnosta ei puhuta.
        Samalla katosi unelmasi Rolls Royceista ja titaani-amexeista sekä suurista majurin eläkkeistä. Paljastui että oletkin ollut sairaseläkkeellä jo kauan ja nyt odottaa maitojuna jos vaimo hylkää sinut myös paperilla. Ei ole mikään varsinainen saalis se vaimosi muutenkaan.

TT

Kookospuistoa unohtamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TT

Niinkö totuustollo, jälkeen kerran mielikuvituksesi luoma kuva meni varsin paljon pieleen, mutta se ei ole mitään poikkeavaa, juttusi tosin on.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkö totuustollo, jälkeen kerran mielikuvituksesi luoma kuva meni varsin paljon pieleen, mutta se ei ole mitään poikkeavaa, juttusi tosin on.

Hauska tuo totuustollo, toinen on illuusioidiootti ja kolmas haavehuuhaa, kaikki saman näppiksen takan "yksikkömonikko".

Saas nähdä koska junttilassa herätään aamulenkille ja opiskelemaan kaikkea nahdollista.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Hauska tuo totuustollo, toinen on illuusioidiootti ja kolmas haavehuuhaa, kaikki saman näppiksen takan "yksikkömonikko".

Saas nähdä koska junttilassa herätään aamulenkille ja opiskelemaan kaikkea nahdollista.

Vakava persoonallisuuden jakautumishäiriö, id4 206, suomen suvisesta pattaya savosta.

• Anonyymi

ADHD on parasta mitä ihminen voi saada syntyessään!
      BiPolar'in kanssa se tekee ihmisesta kaikeen kykenevän!
      Kun on "drive" päällä saa aikaa viikossa enemmän kuin "terveet" kuukaudessa!
      Kun tulee se "romahdus" voi maata ja odottaa maailman loppua tai uutta drive'a rauhassa kun tietää eläkerahat ovat jo jemmassa.

• Kuuleppas nyt chopperineiti, ensinnäkin ihan vain muistin virkistämiseksi naamailit minulle aiheesta ruoanvalmistaminen kotona.

Ja kuten olen sanonut elä sinä poju senssutteluelämääsi siellä haaveilluusioedenissäs tuhansin ja tuhansin sanoi, mutta jos uskallat minut tavata internetpupuilujesi sijaan, niin räps räps ja tervetuloa tänne Chiang Maihin saamaan turpaasi.

• Anonyymi

Noh noh pappa älä nyt kuikuttele tällä ressukalle, ymmärtäminen rulettaa paremmin,

• Anonyymi

Touhutessani pihatöissä niin paikalle tuli ukkokööri ihmettelemään. Totesin näille tyhjäntoimittajille, jos teillä ei ole mitään tekemistä niin älkää tehkö sitä täällä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      172
      4726
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3296
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1806
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe