Johnson 120hv -89

$$$

Oon ostamassa Johnssonin 120 heppasta perämoottoria.
Paljonko tuollaisesta kannattas maksaa? Paljo kuluttaa?? Tyyppivikoja??

19

7354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluttaa

      Jos se on se v4, niin se kulutta paljon, painaa paljon. Melko kallis kunnostaa (osat).
      Siitä särkyy perä ja ne leikkaa kiinni. Muuten varma peli.

      mulla oli 90 hv malli. v4

      • $$$

        Joo, V4. Oliko sulla kaikki nuo viat omassa koneessasi?? Paljonko kulutus tunnissa? Paljolla möit?


      • jarih

        on kyseessä jos leikkaa kiinni? Tuli myös ostettua Busteri, jossa tuli mukana Johnsonin V4 90. Siitä olin jotensakin käsityksessä ettei tuo väräruokainen ole, mutta mikä tästä tekee erityisen kiinnileikkaajan? Kulutuksesta ei ole mitään varmaa tietoa vielä, vähän ajettu vasta, mutta pitää laskeskella. Myyjän mukaan kulutus olisi noin litra merimailia kohden, tiedä sitten.


      • $$$

        Tässä kyseisessä moottorissa on VRO-tuorevoitelu otettu pois, vissiin se on ollu heikkokohta. V4 oon kuullu kehuttavan miellyttävästä käyntiäänestä.


      • jarih
        $$$ kirjoitti:

        Tässä kyseisessä moottorissa on VRO-tuorevoitelu otettu pois, vissiin se on ollu heikkokohta. V4 oon kuullu kehuttavan miellyttävästä käyntiäänestä.

        on todella miellyttävä. Lueskelin tuossa VRO:n toiminnasta ja testaamisesta Evinrude/Johnson Outboard Shop Manual -kirjasta. Hälytinsummerin toiminta pitäisi testata kauden alkaessa tai jokaisen 100 käyttötunnin jälkeen. Hälytyksiä on kolme eri tyyppiä:

        - öljysäiliössä öljy vähissä
        - öljyn saanti tyrehtynyt
        - moottorin ylikuumeneminen

        Manuaalissa kerrotaan kuinka jokainen noista voidaan turvallisesti testata. Myös öljypumpun muiden osien toiminnan tarkastamisesta ja testamisesta on selkeät maininnat. Taidampa tarkastaa omasta koneesta näiden toiminnan, ettei ilmene yllätyksiä.


      • HOj
        jarih kirjoitti:

        on todella miellyttävä. Lueskelin tuossa VRO:n toiminnasta ja testaamisesta Evinrude/Johnson Outboard Shop Manual -kirjasta. Hälytinsummerin toiminta pitäisi testata kauden alkaessa tai jokaisen 100 käyttötunnin jälkeen. Hälytyksiä on kolme eri tyyppiä:

        - öljysäiliössä öljy vähissä
        - öljyn saanti tyrehtynyt
        - moottorin ylikuumeneminen

        Manuaalissa kerrotaan kuinka jokainen noista voidaan turvallisesti testata. Myös öljypumpun muiden osien toiminnan tarkastamisesta ja testamisesta on selkeät maininnat. Taidampa tarkastaa omasta koneesta näiden toiminnan, ettei ilmene yllätyksiä.

        Itsellä -88 vuosimallin 110hp v4

        VRO toimii edelleen, seuraan toki öljysäiliön toimintaa tarkasti. bensaan voi sekoittaa öljyt ja poistaa VRO.n toiminnasta jos epäilyttää moinen.

        Tyyppivika, säilytyksen aikana starttimoottorin akselilla oleva hammaspyörä ruostuu helposti kiinni ja eipä keväällä starttaa kun hammaspyörä jumissa eikä nouse vauhtipyörälle, korjautuu vaseliinaamalla reilusti koko hammaspyörän seutu joka syksy.

        Trimmi itsellä mennyt 2 kertaa, osia saa mastertechmarine.com verkkokaupasta floridasta.

        Bensaa syö sen litran mailille. Riippuu potkurista.


      • $$$
        HOj kirjoitti:

        Itsellä -88 vuosimallin 110hp v4

        VRO toimii edelleen, seuraan toki öljysäiliön toimintaa tarkasti. bensaan voi sekoittaa öljyt ja poistaa VRO.n toiminnasta jos epäilyttää moinen.

        Tyyppivika, säilytyksen aikana starttimoottorin akselilla oleva hammaspyörä ruostuu helposti kiinni ja eipä keväällä starttaa kun hammaspyörä jumissa eikä nouse vauhtipyörälle, korjautuu vaseliinaamalla reilusti koko hammaspyörän seutu joka syksy.

        Trimmi itsellä mennyt 2 kertaa, osia saa mastertechmarine.com verkkokaupasta floridasta.

        Bensaa syö sen litran mailille. Riippuu potkurista.

        Paljonko trimmin laitto on tullu maksamaan. Antaako
        trimmi ennusmerkkejä hajoamisesta?


      • kuluttaa
        $$$ kirjoitti:

        Joo, V4. Oliko sulla kaikki nuo viat omassa koneessasi?? Paljonko kulutus tunnissa? Paljolla möit?

        Oli noi viat. Eli oli kallis kone.
        Myin sen - alle 1000 e hintaan, korjattuna.
        En saanut osakuluja takaisin...(jo vahtoperä oli kallis - männistä puhumattakaan....)
        Kalliiksi tuli, mutta jonkun vuoden ajelinkin.

        Liian painava se oli tarpeisiini.
        Mutta aika yksinkertainen korjata.


      • jarih
        HOj kirjoitti:

        Itsellä -88 vuosimallin 110hp v4

        VRO toimii edelleen, seuraan toki öljysäiliön toimintaa tarkasti. bensaan voi sekoittaa öljyt ja poistaa VRO.n toiminnasta jos epäilyttää moinen.

        Tyyppivika, säilytyksen aikana starttimoottorin akselilla oleva hammaspyörä ruostuu helposti kiinni ja eipä keväällä starttaa kun hammaspyörä jumissa eikä nouse vauhtipyörälle, korjautuu vaseliinaamalla reilusti koko hammaspyörän seutu joka syksy.

        Trimmi itsellä mennyt 2 kertaa, osia saa mastertechmarine.com verkkokaupasta floridasta.

        Bensaa syö sen litran mailille. Riippuu potkurista.

        Manuaalin mukaan VRO:ta käytetään sen takia, jotta saadaan tyhjäkäynnille eri seos mitä suurille kierroksille ettei tulpat turhaan karstotu. Seos on tyhjäkäynnillä luokkaa 1,33% ja täysillä 2%. Kyllähän tässäkin mainitaan, että järjestelmän voi ottaa pois käytöstä jos siltä tuntuu.

        Luulen etten omasta koneesta ota tuota pois käytöstä kun kerran toimii. Onpahan sitten "varalla" tämä keino jos tulee ongelmia nykyisen systeemin kanssa joskus tulevaisuudessa. Mulla motti on V4 90 hv ja vuosimallia 93.


      • jarih
        $$$ kirjoitti:

        Paljonko trimmin laitto on tullu maksamaan. Antaako
        trimmi ennusmerkkejä hajoamisesta?

        trimmissä.. olisi mukava kuulla.. oliko sama ongelma molemmilla kerroilla?


      • $$$
        jarih kirjoitti:

        Manuaalin mukaan VRO:ta käytetään sen takia, jotta saadaan tyhjäkäynnille eri seos mitä suurille kierroksille ettei tulpat turhaan karstotu. Seos on tyhjäkäynnillä luokkaa 1,33% ja täysillä 2%. Kyllähän tässäkin mainitaan, että järjestelmän voi ottaa pois käytöstä jos siltä tuntuu.

        Luulen etten omasta koneesta ota tuota pois käytöstä kun kerran toimii. Onpahan sitten "varalla" tämä keino jos tulee ongelmia nykyisen systeemin kanssa joskus tulevaisuudessa. Mulla motti on V4 90 hv ja vuosimallia 93.

        Sulla ei tuo kone oo vielä kovin vanha, joten ei ehkä vielä tarvii VRO:ta poistaa. Mutta onhan se aina riski kiinnileikkautumiselle, ainakin näissä vanhemmissa. Hinta arvioita ei hirvesti oo tullu, joten tarjosin 1000€ ja sillä se lopulta lähti. Oon ihan tyytyväinen vaikka sillä ikää on, mutta jos vertaa noihin uusien hintoihin, niin huh huh...


      • vanhois epävarmuudesta
        $$$ kirjoitti:

        Sulla ei tuo kone oo vielä kovin vanha, joten ei ehkä vielä tarvii VRO:ta poistaa. Mutta onhan se aina riski kiinnileikkautumiselle, ainakin näissä vanhemmissa. Hinta arvioita ei hirvesti oo tullu, joten tarjosin 1000€ ja sillä se lopulta lähti. Oon ihan tyytyväinen vaikka sillä ikää on, mutta jos vertaa noihin uusien hintoihin, niin huh huh...

        uusis on käyttötunteja. vanhois on korjuutunteja.


      • $$$
        vanhois epävarmuudesta kirjoitti:

        uusis on käyttötunteja. vanhois on korjuutunteja.

        Köyhän ei paljoo tarvii miettiä jos uus maksaa yli 10000€ ja käytetyn saa tonnilla. Onhan se uusi aina uusi mutta onneksi te rahamiehet jätätte meille köyhemmille vanhat. Eiköhän tuolla jonkun tunnin ajele kun kyse on lähinnä huviajelusta. Keksin kyllä 9000€:lle muuta käyttöö jos sattuu joskus olemaan.


      • tarjolla tanssiravintolassa
        $$$ kirjoitti:

        Köyhän ei paljoo tarvii miettiä jos uus maksaa yli 10000€ ja käytetyn saa tonnilla. Onhan se uusi aina uusi mutta onneksi te rahamiehet jätätte meille köyhemmille vanhat. Eiköhän tuolla jonkun tunnin ajele kun kyse on lähinnä huviajelusta. Keksin kyllä 9000€:lle muuta käyttöö jos sattuu joskus olemaan.

        Rikkaitten ex muijia on paljo tarjolla tanssibaareissa.
        Ei vaan tollasesta vanhasta kävystä ole pALJO ILOA POIKAMIEHELLE...


      • HOj
        jarih kirjoitti:

        trimmissä.. olisi mukava kuulla.. oliko sama ongelma molemmilla kerroilla?

        Hei
        Trimmin sähkömoottori hyytyi molemmilla kerroilla, ensimmäinen moottori oli "suljettu" alkuperäinen joten sitä ei saanut korjattua kuin vähäksi aikaa purkamalla ja kasaamalla. Ostin sitten uuden joka pelasi 5 vuotta ja taas hyytyi.

        En ole purkanut tuota toista moottoria, senkin saisi luultavasti vielä vuosiksi kuntoon jos purkaisi.
        Luulisin että ainut vika on kiinni ruostumista, ei siinä mitään hiilien kulumista synny jos kymmeniä kertoja kesässä minuutti trimmataan moottorin kulmaa.

        Kyseessä on hydrauliikkaöljyä pumppaava sähkömoottori ja mitään kuluvia osia tms. ei ole muuten tarvinnut vaihtaa, vain se moottori.


      • Käytön
        HOj kirjoitti:

        Hei
        Trimmin sähkömoottori hyytyi molemmilla kerroilla, ensimmäinen moottori oli "suljettu" alkuperäinen joten sitä ei saanut korjattua kuin vähäksi aikaa purkamalla ja kasaamalla. Ostin sitten uuden joka pelasi 5 vuotta ja taas hyytyi.

        En ole purkanut tuota toista moottoria, senkin saisi luultavasti vielä vuosiksi kuntoon jos purkaisi.
        Luulisin että ainut vika on kiinni ruostumista, ei siinä mitään hiilien kulumista synny jos kymmeniä kertoja kesässä minuutti trimmataan moottorin kulmaa.

        Kyseessä on hydrauliikkaöljyä pumppaava sähkömoottori ja mitään kuluvia osia tms. ei ole muuten tarvinnut vaihtaa, vain se moottori.

        puutetta,kun jumittaa.


      • Mikä siinä
        jarih kirjoitti:

        Manuaalin mukaan VRO:ta käytetään sen takia, jotta saadaan tyhjäkäynnille eri seos mitä suurille kierroksille ettei tulpat turhaan karstotu. Seos on tyhjäkäynnillä luokkaa 1,33% ja täysillä 2%. Kyllähän tässäkin mainitaan, että järjestelmän voi ottaa pois käytöstä jos siltä tuntuu.

        Luulen etten omasta koneesta ota tuota pois käytöstä kun kerran toimii. Onpahan sitten "varalla" tämä keino jos tulee ongelmia nykyisen systeemin kanssa joskus tulevaisuudessa. Mulla motti on V4 90 hv ja vuosimallia 93.

        VRO:ssa menee vikaan? kuluuko joku osa,vai jumiutuuko se muuten?


      • männät kuluu - leikkaa....
        Mikä siinä kirjoitti:

        VRO:ssa menee vikaan? kuluuko joku osa,vai jumiutuuko se muuten?

        Kyllä se muukin kuluminen johtaa siihen leikkaantumiseen ja laakerivaurioihin
        - ohipuhallus yms. Ei se ole pitkäikäinen kone.
        Männillä lienee aika pieni käyttötuntimäärä... siis ne pitäisi uusia useasti.

        Vanhanaikaista usa-tekniikka se on. Materiaalit halpoja. Osienkin pitäisi olla halpoja.
        Mutta meidän kauppiaskartelli pitää kaikki perämoottoriosat kalliina.


    • Anonyymi

      Pari tonnia näyttää pyytävän 120 V4 -87

      Itsellä Saman moinen.
      Toiminut moitteettomasti.

      Kulkee yli 40 solmua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe