Moikka. Oon tupakoinut n 40 vuotta ja takana nyt 30 päivää ilman tupakkaa.
Onko täällä muita lopettaneita? Miten on sujunut?
Mulla ei kovin hyvin,koska asia jatkuvasti mielessä. Esim bussin odotus on yhtä piinaa...aterian jälkeinen tupakanhimo...tupakansavu haistelu... En kohta kestä!!
Olen kirjaston jonossa Stumppaa Tähän-kirjaan joku suositteli (hän ei ole koskaan polttanut). Oletteko saaneet siitä apua?
Tupakoinnin lopetus
13
755
Vastaukset
- Anonyymi
Poltin noin kolme askia päivässä vielä vuonna 1999.
Lopetin kerrasta ja voin sanoa että oli vaikeaa.Olotila vieroitusoireiden kanssa'oli samanlainen kuin olisin ollut kahden promillen humalassa. Kävelin päin ovia yms. Ruokailutottumukset menivät uusiksi ja yölläkin piti saada yksi lämmin ateria. Hiki tuoksui nikotiinille . Tätä jatkui melkein kolme viikkoa ja sitten helpotti. Vielä 3 vuotta lopettamisen jälkeen näin unta tupakanpoltosta ja unet olivat niin todentuntuisia että heräsin suunnattomaan vitutukseen koska olin polttanut. No se selvisi että unessa vain. En ole yhtään röökiä polttanut tähän mennessä eikä minua haittaa vaikka muut vierellä polttaa.
Kyllä se ajan kanssa helpottaa. Niin minä ennätin polttaa yli 20 vuotta.- Anonyymi
Jäi hiukka vajaaksi tuo edellinen.. Siis käytin nikotiinilaastareita ja niistä oli suunnaton apu. Kunhan ei jää koukkuun niihin sitten..Tsemppiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi hiukka vajaaksi tuo edellinen.. Siis käytin nikotiinilaastareita ja niistä oli suunnaton apu. Kunhan ei jää koukkuun niihin sitten..Tsemppiä.
Olen tuo aloittaja. Mulla ei nicorettea tms. apuna. Ajattelin etten halua korvaavia A) koska varmasti jäisin koukkuun B) ne on yhtä kalliita ellei jopa kalliimpia kuin tupakat.
Nälkä ja unettomuus suurimpia potutuksen aiheita. Ruuat joista aiemmin pitänyt,ei maistu samalta eikä tee mieli tehdä mitään ruokaa. Leipää kuluu.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tuo aloittaja. Mulla ei nicorettea tms. apuna. Ajattelin etten halua korvaavia A) koska varmasti jäisin koukkuun B) ne on yhtä kalliita ellei jopa kalliimpia kuin tupakat.
Nälkä ja unettomuus suurimpia potutuksen aiheita. Ruuat joista aiemmin pitänyt,ei maistu samalta eikä tee mieli tehdä mitään ruokaa. Leipää kuluu..Ruoka todellakin maistuu mutta makumieltymykset ovat jotain käsittämättömiä.
Lihapiirakan väliin pekonia yms....Painoni nousi tästäjohtuen yli 20 kiloa.
Totesin että parempi se 20 kiloa ylimääräistä kuin tupakka.
Nyt tupakka ei haittaa enää mitenkään mutta paino jäi. No se on taas kyllä pudotettavissa. Kunhan taas saa itseä niskasta kiinni.
Tuohon unettomuuteen senverran että painajaisia tuli nähtyä paljon ja kaikki liittyi tupakkaan...Yöllä hikimärkänä herätessä hiukan vitutti. No eikun froteepyyhe lakanaksi ja nukkuminen jatkui.Tsemppiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoka todellakin maistuu mutta makumieltymykset ovat jotain käsittämättömiä.
Lihapiirakan väliin pekonia yms....Painoni nousi tästäjohtuen yli 20 kiloa.
Totesin että parempi se 20 kiloa ylimääräistä kuin tupakka.
Nyt tupakka ei haittaa enää mitenkään mutta paino jäi. No se on taas kyllä pudotettavissa. Kunhan taas saa itseä niskasta kiinni.
Tuohon unettomuuteen senverran että painajaisia tuli nähtyä paljon ja kaikki liittyi tupakkaan...Yöllä hikimärkänä herätessä hiukan vitutti. No eikun froteepyyhe lakanaksi ja nukkuminen jatkui.Tsemppiä.Mulla lopettaminen aikoinaan aiheutti vakavan masennuksen, lekuri selvitti että aivokemia meni sekaisin. Ottakaa riittävän pitkään korvaavaa nikotiini valmistetta. Jouduin työkyvyttömäksi masennuksesta yli 20vuotta sitten. 2askia päivä 16 v. VAROVASTI, varsinkin jos on jotain muuta masennukselle altistuttavaa samanaikaisesti.
- Anonyymi
Kävely retkiä on kiva tehdä, koko päivä siis.Mukaan ruokaa ja juomaa, 2 krt viikossa on ok.
- Anonyymi
Omien ja muutamien toistenkin kokemuksen mukaan lopettamisessa tuntuu pätevän eräänlainen maagisten kolmosten sääntö. Lopettamisesta laskien kolmas tunti, kolmas päivä, kolmas viikko, kolmas kuukausi ja kolmas vuosi ovat pahimmat. Niistä kun selviää, voi katsoa päässeensä tupakasta eroon. Noissa viimeisissä vaarana on liiallinen itsevarmuus ja ylimielisyys.
- Anonyymi
Aika jännä juttu tuo kolmosten ketju. Mullakin teki mieli tupakkaa kolme vuotta lopettamisen jälkeen. Neljäntenä vuonna ajattelin enää, että on sitä ollut typerä, kun on polttanut.
- Anonyymi
Itse päivä kerrallaan.
Hikoilu, pääkipu, ummetus, vaikea kävellä suoraan, tähtien näkeminen,
Muutkin nautintoaineet jäi pois, kahvia pakko juoda ummetuksen takia. - Anonyymi
Onneksi olkoon !!
Wau, itse yrittänyt, vaan ei kun ei . . .
joskus aiemmin yrittänyt, ja pääsin jo hyvällä vauhdilla reilu kuukauden, sitten vasta tuli "kunnon" viekkarit, duu, duu, ja siitä sitten rupesin uudestaan, ja nyt tuntuu lähes mahdottomalta, syitä "löytyy", siis niitä tekosyitä , janyt sekä harmiittaa, vaan ei jaksais uudestaan "taas kerran" . . .
et siis. aloittajalle, älä rupee edes kokeilleen uudestaan !! - Anonyymi
Nukuttaa tosi hyvin, 13 H nukuin . Välillä heräsin.
- Anonyymi
Minä olen käyttänyt Nicorellea, voimakkainta, ja on miellyttävä maku lakritsa siinä purkassa, kyllä auttaa paljonkin tuollaiset, mutta siltikin liian pieni se nikotiinipitoisuus noissä.
Tuo on hyvä kun on useita erilaisia makuja noissa nikotiinipurkissakin, omaan makuun oma. - Anonyymi
Paras kun luopuukaikista nautnto aineista.
Ei sitäkukaan tiedä että elää uutta elämäänsä hiljentyneenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767