Kysymys/vastaus -5

Tässä säikeessä voi kysyä apua satunnaisiin ristikko-ongelmiin. Uusi alku ja toive, että toimii paremmin kuin edellinen.

63

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jatkoa 02.11.2021 17:42

        Taitaa olla korttipakka ja sen valkoinen varakortti. Onneksi nykyisin ristikon kuvittajan piirrokset ovat värillisiä ja paljon selvempiä.


    • 29.11.2021 keskiksessä vihjeeseen PESIJÖ en saanut vihjeelle järkevän tuntuista ratkaisusanaa. Mikähän mättää?

      • Po. PESIJÄ.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Po. PESIJÄ.

        No kyllä siihen kohtalaisen toimivan ratkaisusanan sain. Asian voi unohtaa.


    • IS 11.12.2021 koviksesta en ratkonnan jälkeen kekannut yhden kuvavihjeen ideaa. Kuvassa on vanhanaikainen herätyskello (aika viisi yli neljä), joka on laitettu sitaatteihin.

      • Anonyymi

        Pistä ratkaisusanasi ratkojiin ja hämmästy.


      • Anonyymi

        Kukas se täällä onkaan ensimmäisenä apuja vonkaamassa? Kun sinä niin kerkeästi kerskailet ratkontasuorituksillasi, niin luulisi että yrittäisit ainakin hieman pitempään löytää selityksen ihan itse, etkä luovuttaisi jo heti ilmestymispäivänä ennen klo 15:tä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se täällä onkaan ensimmäisenä apuja vonkaamassa? Kun sinä niin kerkeästi kerskailet ratkontasuorituksillasi, niin luulisi että yrittäisit ainakin hieman pitempään löytää selityksen ihan itse, etkä luovuttaisi jo heti ilmestymispäivänä ennen klo 15:tä.

        Pitänee pohtia pidempään. Ratkaisusana on kyllä selvä. En minä ratkaisusanan paljastamista kaipaa. Jotain vinkkiä logiikkaan vaan.

        Piilis ei ole palkintoristikko, mutta en siitäkään ratkaisusanaa ole kinuamassa.

        Vuokilan piiliksessä P2 alku, jossa on piilovihje, ihmetyttää:

        Pensseli opetti Harnon ja Rahikaisen kumoamaan...

        Piilosana on ns. käänteinen jaotelma, jossa sana "kumoamaan" ilmaisee, että jaotelma pitää lukea alhaalta ylöspäin. Ratkaisusanassa "opetti" = "kuoli".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pistä ratkaisusanasi ratkojiin ja hämmästy.

        Joo, selkis. Viitattu synonyymi ei tullut heti mieleen. Kieltämättä olin kovin hätäinen kun heti ratkonnan jälkeen piti ottaa esille.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joo, selkis. Viitattu synonyymi ei tullut heti mieleen. Kieltämättä olin kovin hätäinen kun heti ratkonnan jälkeen piti ottaa esille.

        Itse asiassa hämäsi se, että kuvassa on vanhanajan vekkari eikä jokin nykyaikaisempi kello. Kiinitin huomiota epäolennaiseen asiaan, mihin satunnaisesti sorrun.


    • SK 50 on Arto Kuivaselta. Hauska ristikko. Seuraavan ristikon ratkaisusanaa en pystynyt Googlen avulla vahvistamaan: IRANISTA MEILLE

      Löysin vain Iranissa olevaa, en sieltä tuotua. Toinen kirjain on numeroitu. Pystysanaksi sai kyllä mielekkään sanan, mutta kun en voinut varmistua ratkaisusanan oikeellisuudesta, hieman epävarma olo jäi. Löysikö joku varman osuman?

      • Joitakin ristikon vihjeitä on ihmetelty muuallakin. Olisi kiva saada tähän jotain kommenttia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joitakin ristikon vihjeitä on ihmetelty muuallakin. Olisi kiva saada tähän jotain kommenttia.

        Etkö haluaisi mieluummin ratkaisua maailman pakolaisongelmaan tai muuhun oikeasti tärkeään asiaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö haluaisi mieluummin ratkaisua maailman pakolaisongelmaan tai muuhun oikeasti tärkeään asiaan?

        Olen täällä asiallisiin ristikkokommentteihin saanut aiemmin asiallisia kommentteja, jkissa on anettu hyviä vinkkejä ja on pysytty asiassa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joitakin ristikon vihjeitä on ihmetelty muuallakin. Olisi kiva saada tähän jotain kommenttia.

        Sain ratkaisusanan, joka on suomalaise naisen nimi genetiivissä. Sellaisena se ei ristikoihin kelpaa. En löytänyt vihjeeseen IRANISTA MEILLE sopivaa perusmuotoista sanaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain ratkaisusanan, joka on suomalaise naisen nimi genetiivissä. Sellaisena se ei ristikoihin kelpaa. En löytänyt vihjeeseen IRANISTA MEILLE sopivaa perusmuotoista sanaa.

        Ei voi auttaa, kun ei ole ristikkoa hallussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi auttaa, kun ei ole ristikkoa hallussa.

        Sen saa helposti eMagZ-palvelusta, jos kirjastokortin numero ja sen pin on tiedossa. eMagz on useimpien suomalaisten käytettävissä, joten lehden ristikoita voi ladata omaan käyttöön ilmaiseksi. Saatat kuitenkin asua aleella, jossa se ei ole käytettävissä.

        Arkistosta löytyy n. vuoden lehdet, joten SK:n koviksia voi ratkoa jälkikäteenkin.

        Mobiililaitteella saa rajatun kuvakaappauksen helposti. Läppärin tai pöytäietoneella näytön resoluutio ei yleensä riitä kunnon kopion ottamiseen (Vivaldilla kyllä saa helposti rajattua kaapattavan alueen). Läppärillä on varsin työlästä saada ristikko tulostettavaan muotoon, joten ristikko kannattaa kaapata mobiililaitteella ja siitä siirtää tietokoneelle tulostettavaksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sen saa helposti eMagZ-palvelusta, jos kirjastokortin numero ja sen pin on tiedossa. eMagz on useimpien suomalaisten käytettävissä, joten lehden ristikoita voi ladata omaan käyttöön ilmaiseksi. Saatat kuitenkin asua aleella, jossa se ei ole käytettävissä.

        Arkistosta löytyy n. vuoden lehdet, joten SK:n koviksia voi ratkoa jälkikäteenkin.

        Mobiililaitteella saa rajatun kuvakaappauksen helposti. Läppärin tai pöytäietoneella näytön resoluutio ei yleensä riitä kunnon kopion ottamiseen (Vivaldilla kyllä saa helposti rajattua kaapattavan alueen). Läppärillä on varsin työlästä saada ristikko tulostettavaan muotoon, joten ristikko kannattaa kaapata mobiililaitteella ja siitä siirtää tietokoneelle tulostettavaksi.

        Että näin helposti voisin auttaa sinua? Kiitos mutta ei kiitos. Ehkä joku muu tuskaasi helpottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että näin helposti voisin auttaa sinua? Kiitos mutta ei kiitos. Ehkä joku muu tuskaasi helpottaa.

        Maitsin tuon tavan myös vinkiksi sinulle, jos haluat ratkoa SK:n mainioita ristikoita.

        Maananataikeskisessä jäi piilokirjain arvaukseksi vihjeessä. KUMMELISSA KAIKUNUT. No muutamalla arvauksella selvisi. Ei ole tullut Kummeleita juuri katsottua, hieman sentän, mutta tätä en entuudestaan tiennyt. Oliko sivistyksen puutetta?😏


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Maitsin tuon tavan myös vinkiksi sinulle, jos haluat ratkoa SK:n mainioita ristikoita.

        Maananataikeskisessä jäi piilokirjain arvaukseksi vihjeessä. KUMMELISSA KAIKUNUT. No muutamalla arvauksella selvisi. Ei ole tullut Kummeleita juuri katsottua, hieman sentän, mutta tätä en entuudestaan tiennyt. Oliko sivistyksen puutetta?😏

        Jos vihjeen IRANISTA MEILLE sijaan olisi NAINEN, IRANISSA olisi piilistyylinrn vihje. Ratkaisusana nyt on minulla Aulis Lehto -tasoa, mikä Sanarisin julkaisemassa ristikossa tuntuu väärältä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos vihjeen IRANISTA MEILLE sijaan olisi NAINEN, IRANISSA olisi piilistyylinrn vihje. Ratkaisusana nyt on minulla Aulis Lehto -tasoa, mikä Sanarisin julkaisemassa ristikossa tuntuu väärältä.

        No ihan mielekkään ratkaisusanan sain vaihtamalla alkukirjaimen. Pintshiivsolutita on muitakin kuin mitö olin laittanut ratkaisusanaksi. Kun vaihdoin alkukirjaimen, sain jörkevän sisällön vihjeelle IRANISTA MEILLE. Kiikasti sius vain siitä pintahiivaoluesta.


      • Anonyymi

        Kaikille ihmisille ei ole maailman tärkein asia ymmärtää jokikinen vihje.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille ihmisille ei ole maailman tärkein asia ymmärtää jokikinen vihje.

        Minulle kaiken ymmärtäminen on kyllä päähänpinttymä. Joskus annan periksi, mutta aika harvoin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulle kaiken ymmärtäminen on kyllä päähänpinttymä. Joskus annan periksi, mutta aika harvoin.

        Onko tämä selvinnyt?

        Piilosana on ns. käänteinen jaotelma, jossa sana "kumoamaan" ilmaisee, että jaotelma pitää lukea alhaalta ylöspäin. Ratkaisusanassa "opetti" = "kuoli".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä selvinnyt?

        Piilosana on ns. käänteinen jaotelma, jossa sana "kumoamaan" ilmaisee, että jaotelma pitää lukea alhaalta ylöspäin. Ratkaisusanassa "opetti" = "kuoli".

        Ei, koska sitaateissa olevat sanat eivät ole ainakaan minulle synonyymejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, koska sitaateissa olevat sanat eivät ole ainakaan minulle synonyymejä.

        Oletko ajatellut, että siinä ei lue opetti = kuoli vaan jotain muuta? Piilosanavihje pitää tutkia huolella, jos epäilee virhettä, varsinkin silloin, jos virhettä ei ole kaikkialla kailotettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, koska sitaateissa olevat sanat eivät ole ainakaan minulle synonyymejä.

        Oletko Huuhaa, kun olet anonyymi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että siinä ei lue opetti = kuoli vaan jotain muuta? Piilosanavihje pitää tutkia huolella, jos epäilee virhettä, varsinkin silloin, jos virhettä ei ole kaikkialla kailotettu!

        En muuta saanut

        Pensseli opetti Harnon ja Rahikaisen
        Ratkaisusana on TAUTILUOKITUS, joka on toisin päin SUTIKUOLITUAT
        Pensseli = SUTI ja Harnon ja Rahikaisen =TUAT. Väliin jää opetti = KUOLI.

        Jos joku petti minut, voi sanoa, että hän kuoli minulle. Tässä kuiten vertauskuvallinen kuoleminen on syy-seuraus-suhteessa keskenään, eivät synonyymejä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En muuta saanut

        Pensseli opetti Harnon ja Rahikaisen
        Ratkaisusana on TAUTILUOKITUS, joka on toisin päin SUTIKUOLITUAT
        Pensseli = SUTI ja Harnon ja Rahikaisen =TUAT. Väliin jää opetti = KUOLI.

        Jos joku petti minut, voi sanoa, että hän kuoli minulle. Tässä kuiten vertauskuvallinen kuoleminen on syy-seuraus-suhteessa keskenään, eivät synonyymejä.

        Lue vielä kerran kaikki! Mielenrauha löytynee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue vielä kerran kaikki! Mielenrauha löytynee.

        Joo. Oli lukenut O ja U kirjaimen väärin päin. Opetti = kouli.
        Kuoli kanssa tulee TAUTILOUKITUS. Luin sanan väärin päin väärin.

        Lohdutuksekseni voin sanoa, että kerran laatijalle oli käynyt vastaava lipsahdus. Kun lukee sanoja väärin päin pitää olla huolellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue vielä kerran kaikki! Mielenrauha löytynee.

        No niin, Huuhaa, ennen pitkää saat ahaa-elämyksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, Huuhaa, ennen pitkää saat ahaa-elämyksen!

        Nyt ei spoilattu! Äklösivusto ei ollut äklö! Ja lohdutuskin löytyi, laatijan mokan ansiosta tietenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, Huuhaa, ennen pitkää saat ahaa-elämyksen!

        Sain joo. Ihmetteken jotenkin sitä, että kirjoitin sanan väärin päin kahden kirjaimen osalta väärin. En muista, että aiemmin olisin tehnyt samaa virhettä. Sana "kouli" vain ei heti tullut mieleen korjaamaan lukuvirhettä. Määritin siis piilovihjeen antaman sanan keskimmäisen osan ratkaisusanaa väärin päin lukemalla, enkä piilovihjeen sanan "opetti" perusteella, mikä mahdollisti lukuvirheen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei spoilattu! Äklösivusto ei ollut äklö! Ja lohdutuskin löytyi, laatijan mokan ansiosta tietenkin.

        Tämä säie on toiminut varsin hyvin. Kiitos siitä. Lukuvirheitä ei aina itse huomaa. Tietenkin on huono puolustus, että vastaavia lukuvirheitä tulee muillekin. Kun niitä itselle sattuu ja kaipaa niissä armeliaisuutta, pitää olla armelias myös laatijoiden satunnaisille lukuvirheille. Vuokila on kyllä niin tarkka piiliksissään, etten häneltä muista kyllä yhtään lukuvirhettä (kuten en myös Neitolalta).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä säie on toiminut varsin hyvin. Kiitos siitä. Lukuvirheitä ei aina itse huomaa. Tietenkin on huono puolustus, että vastaavia lukuvirheitä tulee muillekin. Kun niitä itselle sattuu ja kaipaa niissä armeliaisuutta, pitää olla armelias myös laatijoiden satunnaisille lukuvirheille. Vuokila on kyllä niin tarkka piiliksissään, etten häneltä muista kyllä yhtään lukuvirhettä (kuten en myös Neitolalta).

        Voi ei, nyt se luulee, että siitä tykätään täällä. Nyt se alkaa käyttämään tätä sivustoa satunnaisissa ongelmatilanteissa. Somesddiktio saa jatkua aina vaan. Miksi joudumme kärsimään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, nyt se luulee, että siitä tykätään täällä. Nyt se alkaa käyttämään tätä sivustoa satunnaisissa ongelmatilanteissa. Somesddiktio saa jatkua aina vaan. Miksi joudumme kärsimään?

        Toivon, että voi hyvässä hengessä käyttää satunnaisiin tarpeisiin.

        HP on ominut kaikki IS- ja PuPe-säikeet itselleen, joten minun ei kannata täällä enää IS- ja PuPe-säikeisiin osallistua.

        Omia PuPe- ja IS-ongelmiakin kannattanee ottaa esille vain tässä säikeessä. Niissä minun ei kannattane täällä edes ketään auttaakaan. PuPe:sta minulta kysytään paljon, IS:stä ei juuri mitään, Suomen Kuvalehdestä eli SK:sta hieman.


    • PuPe 1/2020 otan tässä säikeessä aiemmin esittämäni esittämäni kysymyksen:

      "Voisiko joku RATKAISUSANAA PALJASTAMATTA antaa jotain vinkkiä s. 30-31 ristikon vihjeen NUHAISEN SUUSSA SAA SYTTYMÄÄN logiikasta.

      Ratkaisusana on siihen on saatu, mutta yhteys vihjeeseen ei ole löytynyt. Ajattelin, että saattaisi olla tuplavihje, jolloin alkuosa olisi luettava erillisenä vihjeenä. Sitten ajattelin jonkinlaisena sisäkkönä. Mutta mitään tolkkua en niinkään saanut."

      • Anonyymi

        Minulla on lehti tallessa, mutta en kerta kaikkiaan löydä tuota vihjettä siitä ristikosta. Alkaa jo pänniä, että yrittää auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lehti tallessa, mutta en kerta kaikkiaan löydä tuota vihjettä siitä ristikosta. Alkaa jo pänniä, että yrittää auttaa.

        Vuosiluku väärä - ajatuskatko. Kyse on 1/2022. Joku halusi varmistua, että ratkaisusana on oikein. Koska lehti on uusi, toivon vain vinkkiä, mihin suuntaan pitää ajatuksia kääntää.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vuosiluku väärä - ajatuskatko. Kyse on 1/2022. Joku halusi varmistua, että ratkaisusana on oikein. Koska lehti on uusi, toivon vain vinkkiä, mihin suuntaan pitää ajatuksia kääntää.

        Ja sivunumerokin oli väärin. S. 29 alhaalla hieman keskilinjasta oikealle. Pahoittelen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ja sivunumerokin oli väärin. S. 29 alhaalla hieman keskilinjasta oikealle. Pahoittelen.

        Onko totta, lehti ja sivu väärin? No olihan se. Ja vihjekin oli väärin! Se on NUHAISEN SUUSSA SYTTYVIÄ. Tulee mieleen, oletko ansainnut vinkkiä ja voiko tämä vaivata, kun et edes muista siitä mitään. Vaivaako se vaan jotenkin periaatteessa muttei oikeasti?

        Tämän kerran lempeästi: lue vastaus duhad saadeeda!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko totta, lehti ja sivu väärin? No olihan se. Ja vihjekin oli väärin! Se on NUHAISEN SUUSSA SYTTYVIÄ. Tulee mieleen, oletko ansainnut vinkkiä ja voiko tämä vaivata, kun et edes muista siitä mitään. Vaivaako se vaan jotenkin periaatteessa muttei oikeasti?

        Tämän kerran lempeästi: lue vastaus duhad saadeeda!

        Vinkki ymmärretty, kiitos. Kyse enemmän periaatteesta kuin oikeasti vaivaavasta asiasta. Harmittaa mokailut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vinkki ymmärretty, kiitos. Kyse enemmän periaatteesta kuin oikeasti vaivaavasta asiasta. Harmittaa mokailut.

        Sinua asia ei vaivannut mutta päätit silti vaivata muita. Vähän tuli petetty olo, mutta onhan se hyvä, että sinuakin harmittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua asia ei vaivannut mutta päätit silti vaivata muita. Vähän tuli petetty olo, mutta onhan se hyvä, että sinuakin harmittaa.

        Vaivasin siksi, että asia vaivasi ennen kaikkea kohtaa minulta kysyneeltä. Hänelkehän ristikko oli tärkeä eikä minulle.

        Kun en itse keksinyt logiikkaa, kysyin täältä. Ei 28.12.2021 18:45 vastaus mitenkään turha ollut. Vinkki oli erittäin hyvin muotoiltu ja kiitos siitä.

        Sekoilu vihjeen esittämisessä harmittaa.


      • Minun sivustoni laatu on sentään "valovuosia" tämän sivuston laatua parempi, koska mitään asiatonta ei ole vaan keskitytään 99,99% itse asiaan. Tässä suhteessa voittaa myös Sanarisin foorumin. Mutta jos ajatellaan syvällisempää ja asiantuntevinta ristikoiden pohdintaa, Sanarisin foorumi on paras, koska siellä keskustelee eräitä Suomen arvostetuimpia ristikoiden laatijoita.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minun sivustoni laatu on sentään "valovuosia" tämän sivuston laatua parempi, koska mitään asiatonta ei ole vaan keskitytään 99,99% itse asiaan. Tässä suhteessa voittaa myös Sanarisin foorumin. Mutta jos ajatellaan syvällisempää ja asiantuntevinta ristikoiden pohdintaa, Sanarisin foorumi on paras, koska siellä keskustelee eräitä Suomen arvostetuimpia ristikoiden laatijoita.

        Otsikoissa Huuhaa vai Putin?

        Asiantuntijalta karu arvio: ”Se on hänelle suorastaan pakko­mielle”


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minun sivustoni laatu on sentään "valovuosia" tämän sivuston laatua parempi, koska mitään asiatonta ei ole vaan keskitytään 99,99% itse asiaan. Tässä suhteessa voittaa myös Sanarisin foorumin. Mutta jos ajatellaan syvällisempää ja asiantuntevinta ristikoiden pohdintaa, Sanarisin foorumi on paras, koska siellä keskustelee eräitä Suomen arvostetuimpia ristikoiden laatijoita.

        Millainen Sanariksen foorumi, kun sinä siellä vaikutit? Huonompi vai parempi kuin nyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millainen Sanariksen foorumi, kun sinä siellä vaikutit? Huonompi vai parempi kuin nyt?

        Asia ei oke yksiselitteinen. Nykyisin on moderaattori, joka poistaa välittömästi ainakin pahimmat ilkeilyt. Ylläpito on kertonut, että suuri määrä P-alkuisen nimimerkin kommentteja on välittämästi poistettu. Välillä on joitakin esimerkin omaisesti jätetty. Kun alkuaikoina kirjoitin, kaikki ilkeilyt jäi näkyviin. Vieläkin vähän sallitaan epäasialliseen tyyliin esitettyjä kommentteja, jotka minä asioiden esittämistyylien takia poistaisin. Moderaattori on parantanut merkittävästi kirjoittelun tasoa. 2021 tilanne ei ole vertailukelpoinen esim. vuoden 2014 kanssa.


    • Näemmä tämä säie meni taas ohi aiheen, vaikka piti käsitellä vain ristikko-ongelmia eikä mitään muuta. Esitin kysymykseni äärimmäisen huolimattomasti, mutta sen ei pitäisi ketään oikeuttaa ohi asian kirjoittamiseen. Tämänkin säikeen on trollaus pilannut.

      Kun täällä ei Sanarin foorumin tapaan ole aktiivista ihmismodea, jokainen säie on helppo pilata. Sanarisin mode olisi vastaavaa säiettä siivonnut paljon ja minä vielä enemmän.

      Hylkään tämän säikeen.

      • Anonyymi

        Väki purkaa turhautumistaan. Tuttu juttu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väki purkaa turhautumistaan. Tuttu juttu?

        Aloitin tämän säikeen täysin asiallisesti ja aiheessa pysyen siihen asti, kun joku lipesi aiheesta. Olen toki itse säikeitä pilannut, minkä jotkut kokevat turhauttavana.

        Mutta kyllä minuakin turhauttaa se, että tämä kutne moni aiempi samankaltainen säie on toisten toimesta pilattu epäasiallisella tai ohi aiheen kirjoittelulla.

        Kun tämkin säie piti jonkun tulla pilaamaan, käytettäköön tätä sitten itse kunkin turhautumien purkamiseen, ettei joka säikeessä, johon kirjoita, ole minun tai jonkun muun tarve purkaa omia turhautumiaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Aloitin tämän säikeen täysin asiallisesti ja aiheessa pysyen siihen asti, kun joku lipesi aiheesta. Olen toki itse säikeitä pilannut, minkä jotkut kokevat turhauttavana.

        Mutta kyllä minuakin turhauttaa se, että tämä kutne moni aiempi samankaltainen säie on toisten toimesta pilattu epäasiallisella tai ohi aiheen kirjoittelulla.

        Kun tämkin säie piti jonkun tulla pilaamaan, käytettäköön tätä sitten itse kunkin turhautumien purkamiseen, ettei joka säikeessä, johon kirjoita, ole minun tai jonkun muun tarve purkaa omia turhautumiaan.

        Kun päsmäät tuon viimeisen kappaleen tapaan, kaikki menee jo lähtökohtaisesti pieleen. Itsehän et itseäsi tottele. "Hylkään tämän säikeen." Niin, et enää kysele. Mutta et todellakaan hylkää.


      • Anonyymi

        Käyttäydyt kuin Keisari ikään ”Hylkään tämän säikeen.”.. Mahdutko pääsi kanssa enää vessan ovesta sisään vai kakitko pottaan?

        Koko muu kirjoittelijakunta odottaa kieli pitkällä lausetta ”Hylkään tämän palstan.”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun päsmäät tuon viimeisen kappaleen tapaan, kaikki menee jo lähtökohtaisesti pieleen. Itsehän et itseäsi tottele. "Hylkään tämän säikeen." Niin, et enää kysele. Mutta et todellakaan hylkää.

        Hylkäsin tämän säikeen asiakirjoittelun osalta. Oli tarkoitus kokonaan hylätä, mutta ajattelin, että tämä saa olla paikka purkaa omia tuntemuksiaan.

        Yritän olla kirjoittamatta tähän säikeseen lainkaan. Aloita uusia tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hylkäsin tämän säikeen asiakirjoittelun osalta. Oli tarkoitus kokonaan hylätä, mutta ajattelin, että tämä saa olla paikka purkaa omia tuntemuksiaan.

        Yritän olla kirjoittamatta tähän säikeseen lainkaan. Aloita uusia tarvittaessa.

        "Aloita(n) uusia tarvittaessa." No mitäpäs muutakaan äklöpalstalla voisi tehdä kuin avata loputtomasti uusia säieyritelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloita(n) uusia tarvittaessa." No mitäpäs muutakaan äklöpalstalla voisi tehdä kuin avata loputtomasti uusia säieyritelmiä.

        Addiktio on niin kova, että lopettaa ei voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Addiktio on niin kova, että lopettaa ei voi.

        Kysymyksien esittämisessä ei siitä ole kyse. Kyse on vai n saada kysymykset pois mielestä. Omasta puolestani hävettää se, että osassa kysymyksiä oli kyse silkasta huolimattomuudesta.

        Sain myös ihan asiallisia vastauksia, mistä vielä kerran kiitos.

        Jos nyt saisin enemmän vastauksia omiin ongelmiin foorumissani, tämän säikeen kaltasia säikeitä tarvitsisin vähemmän.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kysymyksien esittämisessä ei siitä ole kyse. Kyse on vai n saada kysymykset pois mielestä. Omasta puolestani hävettää se, että osassa kysymyksiä oli kyse silkasta huolimattomuudesta.

        Sain myös ihan asiallisia vastauksia, mistä vielä kerran kiitos.

        Jos nyt saisin enemmän vastauksia omiin ongelmiin foorumissani, tämän säikeen kaltasia säikeitä tarvitsisin vähemmän.

        Sinä et voi lopettaa kirjoittelua. Sinun on päästävä useita kertoja päivässä paheksumaan ja ohjeistamaan muita. Addiktio on liian voimakas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et voi lopettaa kirjoittelua. Sinun on päästävä useita kertoja päivässä paheksumaan ja ohjeistamaan muita. Addiktio on liian voimakas.

        Täällä nöemmä kirjoittelu pyritään tekemään mahdottomaksi. Jos yrittää aloittaa uuden säikeen, se tulee välittömästi trollatuksi. Tänään kaksi uutta säiettä trollattu.

        Harmi, sillä täällä on sentän muitakin kirjoittajia kuin trolleja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä nöemmä kirjoittelu pyritään tekemään mahdottomaksi. Jos yrittää aloittaa uuden säikeen, se tulee välittömästi trollatuksi. Tänään kaksi uutta säiettä trollattu.

        Harmi, sillä täällä on sentän muitakin kirjoittajia kuin trolleja.

        Yrityksesi huomaa toivottomaksi ihan ei-trollikin. Eikö aiheet yleensä avata, kun on asiaa? Sinä panet alulle ilman asiaa ja altistat aiheen heti muiden kommenttien tai ehkä mielestäsi hyökkäysten kohteeksi. Mitä kauemmin tätä jatkat, sen toivottomampaa se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksesi huomaa toivottomaksi ihan ei-trollikin. Eikö aiheet yleensä avata, kun on asiaa? Sinä panet alulle ilman asiaa ja altistat aiheen heti muiden kommenttien tai ehkä mielestäsi hyökkäysten kohteeksi. Mitä kauemmin tätä jatkat, sen toivottomampaa se on.

        No täytyy yrittää käyttää tä säiettä, vaikka tässäkin säiettä on pilattu.

        Tässä säijeessä on sentään myös hyviä, asiallisia kommentteja. Virhelukemiseeni kommentointiin ihan asiallisesti. Sain PuPeen todella hyvin muotoillun vinkin.

        En minä Kysymys/vastaus -däikeeltä muuta pyydä kuin asiallusta kommentointia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe