Tuli käytyä ajamassa tuo ladattava lexus. Se mitä täytyy sanoa niin lexus liike on sisältä hieno ja tarjoilut oli kohdillaan. Oli saaristolaisleipäpaloja poro täytteellä ja hyvää kahvia. Muutenkin ystävällistä palvelua ja porukkaakin oli hyvin. Lexus oli saanut suomeen ajettavaksi uuden nx450h mallin. Jännä yksityiskohta ja ehkä hienoin asia koko autossa on nuo sähköiset ovenkahvat sisältä ja ulkoakin eli auton kahva ei nouse ulkoa vaan toimii lähes kuin imuovi eli ei tarvii kolauttaa ovea kiinni mutta napakasti painaa täytyy. Lähdettiin ajamaan tummalla F sportilla ja kyllä sen vaan heti huomaa että kyseessä toyota pohjimmiltaan eli muovinen fiilis on sisällä vahvasti läsnä sekä sekavuus. Vaihdekeppi on jo todella sekava heti alkuun eikä meinaa löytää D asentoa. Ihmettelin myös etten tähän 450 malliin saa ollenkaan edes lisävarusteena mark levinson soittimia? Joutuu tyytymään pioneeriin. Noh autohan on ajossa ihan hiljainen. F sport penkki on epämukava ja puristaa liikaa jos vertaa esim bmw ja mersun sporttipenkkeihin. Ohjaus autossa ihan taattua toyotaa eli ihan hyvä muttei missään nimessä pääse bmw tai mersun tuntumaan. Kamalinta NX450h mallissa on kyllä vaihteisto ja tehottomuus. Päälle 300 heppaa ja luulis liikkuvan mutta kun ei. Cvt vaihteistolla kokeiltiin useamman kerran kiihdytystä ja kyllä on uskomaton tuo moottori kun huutaa kun syötävä ja neliveto sutasi tyhjää erittäin helposti heti alkuun. Bmw, mersu, audi neliveto ei tätä tee edes hybridinä. Kulkupuoli ei siis ole kunnossa ja auto kuitenkin maksaa 75 tuhatta asiaan kuuluvilla varusteilla. Hevosvoimia saisi olla 100 ainakin lisää tuohon painoon niin ehkä se riittäisi jotenkin. Pitää muistaa että kaikki jonka kilpailijaksi tämä on asetettu on aivan eri luokan pelejä eli mersu,bmw,audi ja volvo. 75 tuhannella saa täyteen ladatun T8 455hv ja kunnon nelivedon, huippusisustan nappanahoilla jne. Tähän lexukseen ei saa kuin sitä halvan näköistä nahkaa joka on varmaan samaa kuin kiassa ja hyundaissa. Voisin sanoa että lexus NX450h kilpaileekin oikeasti juuri kian ja hyundain kanssa parhaiten. Ongelma on se että 75 tuhatta on täysin väärä hinta, tämä lexus myisi jos hinta olisi 50 tuhatta, siihen luokkaan olisikin ihan hyvä auto. NX450h on myös todella pieni sisätiloiltaan kilpailijoihin nähden. Täällä palstalla jotkut puhuu lexuksesta että on luxus ja premium jne mutta todellisuus on vähän eri eikä todellisilla premium autoille ajaville lexus tunnu millään tavalla premiumilta, lähinä vaan halvalta premiumin pilailu versiolta. Ehkä lexus voisi kilpailla jaguarin kanssa? Siinä yhtä muovinen auto nykyään. Täytyt ihmetellä millainen ihminen näitä sitten ostaa? Ehkä sitten se toyotasta lexukseen meno tuntuu ihmeelliseltä mutta ei jos hyppäät lexukseen saksalaisesta tai volvosta. Niin ja se mittaristo, aivan käsittämättömän halvan näköinen ja vanhanaikainen pieni näyttö, miksi uuteen autoon laitetaan tälläisiä? A sarjan mersu esim on mitttistoltaan hienompi ja sisustaltaan kuin tämä lexus ja se on kuitenkin paljon halvempi auto…silti täysin eri luokan premium auto.
Lexus NX450h F-sport koeajettu. Kaukana premium luokasta
30
1835
Vastaukset
- Anonyymi
MOPOPOJUN VALETTA KOKO JUTTU. Et ole ajanut kuule ajanut muulla kun omalla Kiina skootterillas.
- Anonyymi
Eihän se Tero totuutta kestä.
- Anonyymi
TM on sitten totaalisen väärässä, kun kirjoittaa:
"UUSI LEXUS NX tarjoaa tasokkaan mutta hieman erilaisen lähestymisen noin 60 000 euron hintaisten premium-katumaastureiden sarjaan. Ensimmäisen koeajon perusteella voi todeta, että sen ei tarvitse antaa tasoitusta missään ominaisuudessa, mutta samalla se pitää kiinni omasta tyylistään."- Anonyymi
450h maksaa 75 tonnia plus verokoukku ja renkaat niin varmaan sen 79 tonnia. Sillä saa jo vaikka mitä. 60 eurolla ei saa 450h autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
450h maksaa 75 tonnia plus verokoukku ja renkaat niin varmaan sen 79 tonnia. Sillä saa jo vaikka mitä. 60 eurolla ei saa 450h autoa.
TM-taulukossa 450 64072,-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM-taulukossa 450 64072,-
Siis 450h on tuon 64072,- (h unohtui välistä)
- Anonyymi
Lexusta kannattaa koittaa niin tietää ettei ole kiaa kummempi. Oikeastaan hyvin samanlainen
- Anonyymi
Lexuksella ja Kialla hakkaa Saksansätöksen mennentullen.
- Anonyymi
Uusin Hyundai Tucson hybrid awd on paljon halvempi ja samaa tasoa tuon Lexus NX:n kanssa sekä päältä että sisältä. Siinä sentään on oikea neliveto kardaanilla ja momentinmuunninautomaatti eikä huutava eCVT.
- Anonyymi
Yksityiskohtaisen kirjoituksen perusteella on uskottavaa, että henkilö on todellakin käynyt koeajolla.
Veikkaisin kuitenkin että ei ole tosiostaja. Mitä tuolla liikenteessä Lexuksia näkee, niin niitä ajetaan aina siististi, kaasupohjassa kiihdytyksiä tms. en muista nähneeni.
Lexus ja Mercedes ovat samanhenkisiä tuotteita. BMW omistajat ovat oman tuttavapiirini perusteella useammin näitä "urheilullisen" ajotyylin suosijoita ja siksi BMW nyt menettääkin paljon asiakkaita Teslalle, koska se on selvä valinta jos kiihtyvyys on autossa pääasia.
Uusi NX vaikuttaa Youtube koeajojen perusteella oikein kilpailukykyiseltä tuotteelta ominaisuuksiltaan ja plug-in malli on myös hinnaltaan Suomessa kilpailukykyinen kun aletaan vertaamaan saksalaisiin kilpailijoihin samoilla varusteilla. Volvoa vastaan on hinnan osalta tiukempaa.
Jostain syystä itselataavan mallin verotonta hintaa on korotettu niin paljon, että se on verojen jälkeen samoissa hinnoissa kuin plug-in. Uusi itselataavahan kuluttaa paljon vähemmän kuin vanha, eli autovero on pienempi kuin ennen.- Anonyymi
Lexus myyjä kommentoi asiaa🤣onnea vaan
- Anonyymi
Näitä Kia-kirjoituksia on tänne aikaisemmin riipustanut joku alakouluikäinen. Juttujen tyyli on juuri sen mukainen. Jotain pätkiä voi kopioida toisten jutuista mutta läpi paistaa että ei ole varhaisteiniä vanhempi. Ei ole koeajolle vielä menossa moneen vuoteen.
- Anonyymi
Lexus/kia/hyndai/mazda….kaikki sitä samaa. Luxus auton on erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexus/kia/hyndai/mazda….kaikki sitä samaa. Luxus auton on erikseen.
Opettele edes kirjoittamaan oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele edes kirjoittamaan oikein.
Tuosta kirjoittelusta ja sekavuudesta näkee noitten pentujen sekavuuden.
- Anonyymi
Kuule, Pentti on yli kuusikymppinen. Se että juttunsa ovat vieläkin räkänokan amissällin tasoa, ei ole ilman "uudelleenohjelmointia" korjattavissa.
- Anonyymi
Lexusta ei kannata ostaa uutena vaan 3-5v vanhana jolloin se toimii edelleen täysin virheettömästi, kuten uutena. Hintakin on silloin jo järkevällä tasolla. Lekalla voi sitten ajella helposti huolettomia kilometreja seuraavat 10 vuotta, kunhan jaksaa laitetta huollattaa ohjelman mukaan.
NX joka maksaa 75k€ on kyllä aika huvittavaa, kun saman vekottimen saa UK:sta alken 60k€ joka on minusta lähempänä totuutta. Ei se siis tuotteen vika ole, vaan maamme verotuksen.
Aloittaja puhuu 'premium'autoista ja jokaisella meillä on siinä oma vinkkelimme. Itse vetäsin rajavedon Lexuksella siihen, että jos malli on takavetoinen (= LS, LC, RC ja GS jonka myynti on jo lopetettu) tai edellä mainituista takavetoisesta tehty 4wd malli, tai puhdas maastoauto (= GX, LX) niin sitten voi odottaa jo jotain. BMW:n premium status on häilyvä, koska tuotteen elinkaari on sellainen, että usein koko paska hajoaa käsiin viimeistään 5-10v ikäisenä. Siinä vaiheessa MB, Lexus ja ehkä myös useimmat Volvot toimivat vielä lähes moitteitta. Volvon etuvetoisuus ja hybridien etuvetopainotteisuus on kyllä itselle täysin myrkkyä. Siksi koko minulle Volvon paletti on poissa laskuista, kuten myös liuta Lexuksen malleja = NX, UX, RX, ES jne.- Anonyymi
Volvon uudet 455hv hybridit on ihan kunnon nelivedolla, niitä ennen oli T8 juuri samaa kuraa kuin lexus nyt elikä etu ja takapää eri paria. Nyt volvo siirtää vetoa myös taakse hienosti toisin kuin NX
- Anonyymi
Cvt on kyllä paholaisen keksintö. Kiihdytyksissä moottori ulvoo kuin kidutettu pölyimuri. Ehkä surkeimmat moottoriäänet missään.
- Anonyymi
CVT- vaihteisto on parasta mitä saa ja se moottori huutaa kyllä jokaisessa autossa kun täysillä kiihdytetään. Itsellä ollut kaikenmaalaisia autoja ja kaikissa, myös saksalaisissa moottori huutaa kuin se pölynimuri, pahin oli huutamaan DSG-vaihteistolla oleva Audi, jonka vaihteisto hajosi jo takuuaikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CVT- vaihteisto on parasta mitä saa ja se moottori huutaa kyllä jokaisessa autossa kun täysillä kiihdytetään. Itsellä ollut kaikenmaalaisia autoja ja kaikissa, myös saksalaisissa moottori huutaa kuin se pölynimuri, pahin oli huutamaan DSG-vaihteistolla oleva Audi, jonka vaihteisto hajosi jo takuuaikana.
Aivan kamala ja vanhanaikainen. Siinä suurin syy miksi monelle ei lexus ja toyota kelpaa eikä niitä lueta premiumiksi. Kamala huuto ja no ei sitä voi sanoin kuvailla kuinka se pilaa auton. Onneksi sitä ei mikään oikea premium merkki käytä.
- Anonyymi
CVT on loistavan hyvä ja huutoa ei kuulu mistähän johtuu ? onko mitään hajua? Huutoa ei kuulu ollenkaan koska ajan ennakoiden rauhallisesti ja moottorin kierrokset on kokoajan matalat. Luontokin kiittää semmoista ajoa. Aja älä huudata.
- Anonyymi
Mazda cx-5 luxuryvarustuksella on sisustaltaan laadukkaampi kuin tämä Lexus. Ennen Lexus oli luksusta mutta ei ole enää.
- Anonyymi
Niinhän se on. Tämän huomasin itsekkin. Mazda on jo esim tuolla mallilla laadukkaampi kuin lexus. Ja juuri se laatu punnitaan hyvin pitkälti sillä sisustalla. Peltiä on ulkona kaikilla mutta sisusta on se joka tekew sen premiumin tunnun.
- Anonyymi
Kuinka kirjoittaa uusin Tuulilasi-lehti?
SUORAAN HUIPULLE
Toisen sukupolven NX on merkkinsä ensimmäinen lataushybridi - erinomainen sellainen.
KENELLE?
Hyvin viimeisteltyä ja ladattavaa premium-katumaasturia hakevalle, jolle kertyy paljon kilometrejä myös silloin kun akun virta loppuu. Erinomainen vaihtoehto dieselille.- Anonyymi
Heh... Tietenkin kirjoittaa noin. Jokainenhan ymmärtää, että suomi24:ään "autoarvioita" kirjoittelevat katkerat kateelliset, joilla ei ole varaa ostaa haukuttavaa autoa - oli merkki mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh... Tietenkin kirjoittaa noin. Jokainenhan ymmärtää, että suomi24:ään "autoarvioita" kirjoittelevat katkerat kateelliset, joilla ei ole varaa ostaa haukuttavaa autoa - oli merkki mikä tahansa.
Ja vielä enemmän niiden lapset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh... Tietenkin kirjoittaa noin. Jokainenhan ymmärtää, että suomi24:ään "autoarvioita" kirjoittelevat katkerat kateelliset, joilla ei ole varaa ostaa haukuttavaa autoa - oli merkki mikä tahansa.
Asia vaan on niin ettei täällä Toyotaa tai Lexusta hauku kukaan muu kuin meidän oma pikku trollipojumme Pentti Jyväskylästä.
- Anonyymi
riittää kun yks vaihtaa MBstä lexukseen, kertoo riittävästi
- Anonyymi
OLipa lapsellinen tuo aloitus teksti! Huh mikä lapsi!!
Jos laitetaisiin 75€ ja pakko ostaa auto: Bmw, mersu, audi ja LEXUS niin eipä tarvitse millä noista ajaisin jelpottuneena ja levolisin mielin LEXUS!!! Auto joka on toimii ja on leppoisa ja laatu auto. Tehoa on enenmmän kuin tarpeeksi. Kasva jo aikuiseksi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875