Asiasta ja asian vierestä

Anonyymi

Joskus palstalla huomautellaan, että pitää puhua otsikon asiasta, ei sen vierestä. Valitetaan asiallisuuden puutteesta. Mutta missä ne asian rajat kulkee ja kuka ne määrittelee ja määrää?

74

894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oma mielipiteeni on, että pääsääntöisesti keskusteltaisiin otsikon/aloituksen aiheessa. Näin kunnioitettaisiin aloituksen tekijää.
      Useinhan lähtee "rönsyjä", jonkun kommenteista ja ne mielestäni vain elävöittävät.
      Esim. aloitus koskee Harakan varpaita. Kirjoittajat käsittelevät varpaiden muotoja, pitoa jne. Joku vertaa harakan varpaita kukon askeliin, jotka ovat pidempiä, johtuuko kukon varpaista. Kukon askelista, joku saa kimmokkeen kukonaskelkankaaseen jne.

Palstalle ei voi kirjoittaa kaunokirjoitusta, joten kenenkään "harakan varpaista" ei ole näyttöä.

Tietoisrsti aloituksen aiheesta poikkeava on minusta sabotointia.

Tässä minun mielipiteeni. Toivottavasti pysyin aiheessa.

🐾

• Anonyymi

Tosita mieltä
        normaalissa elämässäki
        jälleen näkemistilanteessa keskuskustelu rönsyilee kaikenlaisia tapahtumia
        varsinki kun pitkiin aikoihin ei ole esm. tavattu.

poikkeamat
        ei pitäisi ketään häiritä

MIELIPIDE !

• Samaa mieltä edellisen kanssa.
      Hyvätkin aloitukset vesittyvät nopeasti ja lakkaavat olemasta mielenkiintoisia kun asian tai asian rönsyjen sijasta aletaan puuttua kirjoittajien persoonaan ja kohdistamaan maalitusta tai vaikkapa vain ivallisia naljailuja jotka kohdistuvat henkilöön.

• Anonyymi

Entä jos kommentoija itse turhaan alkaa selostaa omia asioitaan kuten mitä tänään söi, vaikka aloitus ei edes ruokaa koske saati tätä ihmistä koske ? Saako silloin kommentoida sitä ihmistä, joka itsensä asiaan vetää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos kommentoija itse turhaan alkaa selostaa omia asioitaan kuten mitä tänään söi, vaikka aloitus ei edes ruokaa koske saati tätä ihmistä koske ? Saako silloin kommentoida sitä ihmistä, joka itsensä asiaan vetää?

Tuo pitää kyllä paikkansa. Olen useaan otteeseen huomannut, että yhdellä lauseella sivutaan asiaa tai ei ollenkaan. Sen jälkeen tulee monen kappaleen selostus oman päivän kulusta.
        Se on raskasta ja sabotaasina tuomittavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä on runsaasti sellaisia aloituksia jotka sietää arkipäivän kuulumisten kertomista ja blogimaista keskustelua. Kiikkustuoli on yksi niistä.
        Periaatteessa saisi olla kommentoimatta ketään palstalle kirjoittajaa, ellei mielipidettä jostain asiasta ole toivottu. Esimerkiksi joku saattaa kommentoida ruokalistaansa, mutta siihen ei liity mitään erityistä pointtia mistä keskustella,
        Kyllä omista asioistaan saa kommentoida (olipa se sitten jonkunmielestä turhaa tai ei), jos kommentoiminen on asiallista ja sen voi silloin laskea "rönsyksi".
        (Näin minä näen tämän palstakirjoittelun toimivuuden parhaiten toteutuvan)

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Täällä on runsaasti sellaisia aloituksia jotka sietää arkipäivän kuulumisten kertomista ja blogimaista keskustelua. Kiikkustuoli on yksi niistä.
        Periaatteessa saisi olla kommentoimatta ketään palstalle kirjoittajaa, ellei mielipidettä jostain asiasta ole toivottu. Esimerkiksi joku saattaa kommentoida ruokalistaansa, mutta siihen ei liity mitään erityistä pointtia mistä keskustella,
        Kyllä omista asioistaan saa kommentoida (olipa se sitten jonkunmielestä turhaa tai ei), jos kommentoiminen on asiallista ja sen voi silloin laskea "rönsyksi".
        (Näin minä näen tämän palstakirjoittelun toimivuuden parhaiten toteutuvan)

Kyllä kaurapuuro aamiaisena on yhtä erityinen pointti kuin 15 lajin brunssi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo pitää kyllä paikkansa. Olen useaan otteeseen huomannut, että yhdellä lauseella sivutaan asiaa tai ei ollenkaan. Sen jälkeen tulee monen kappaleen selostus oman päivän kulusta.
        Se on raskasta ja sabotaasina tuomittavaa.

"Se on raskasta ja sabotaasina tuomittavaa."

Ei ole, koska sinusta ei tiedetä tarkemmin ja jos vaikka tiedetään, niin heti suuttuisit, että sinusta ei saa kirjoittaa.

Minua on ärsyttänyt nuo "Paloman ja Korppiksen" henkilöhahmoille lähetetyt kuvailut, jotka aina tuomitaan ja herjoja kirjoitellaan heille, joten poistojen määräkin on suuri ja vain siksi.

Minä taas lukisin mielenkiinnolla vaikka kuinka monesta brunssista aamiaispöydässäni tai, jos sinne istuisi lisäkseni perheenjäseniä, mutta ei nykyisin istu. Toki terassilleni voisin istua vaikka joka päivä juomaan kaakaota, tai vaikka lasin valkkaria, mutta näin vanhana juon ne sisätiloissa, mikäli juon. Kaakaota ja Valkkaria en koskaan.

Toista se oli ennen, kun jopa 20 ihmistä oli odottamassa aamupalaa ja sitähän löytyi aina.

Tuo olikin hieno idea Korppis, että avaisitte oman ryhmän ja keksitte sille vetävän nimen jostain ruokaan liittyvää. Tulen mukaan sitten.

• Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

Ei ole, koska sinusta ei tiedetä tarkemmin ja jos vaikka tiedetään, niin heti suuttuisit, että sinusta ei saa kirjoittaa.

Minua on ärsyttänyt nuo "Paloman ja Korppiksen" henkilöhahmoille lähetetyt kuvailut, jotka aina tuomitaan ja herjoja kirjoitellaan heille, joten poistojen määräkin on suuri ja vain siksi.

Minä taas lukisin mielenkiinnolla vaikka kuinka monesta brunssista aamiaispöydässäni tai, jos sinne istuisi lisäkseni perheenjäseniä, mutta ei nykyisin istu. Toki terassilleni voisin istua vaikka joka päivä juomaan kaakaota, tai vaikka lasin valkkaria, mutta näin vanhana juon ne sisätiloissa, mikäli juon. Kaakaota ja Valkkaria en koskaan.

Toista se oli ennen, kun jopa 20 ihmistä oli odottamassa aamupalaa ja sitähän löytyi aina.

Tuo olikin hieno idea Korppis, että avaisitte oman ryhmän ja keksitte sille vetävän nimen jostain ruokaan liittyvää. Tulen mukaan sitten.

Paloma on aloittanut Rasvakeitin nimellä ruokaketjun. Sinne voit mennä kirjoittamaan ja lukemaan. Paloman luvalla.

• Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

"Ei ole, koska sinusta ei tiedetä tarkemmin ja jos vaikka tiedetään, niin heti suuttuisit, että sinusta ei saa kirjoittaa."

Kyllä se on minusta tuomittavaa ja sabotaasia.

Jos aloituksen aihe on aikuisbaletti. Niin ei kyllä ruokablogia siihen ketjuun, mikäli aloittaja ei pyydä balettitansssijalle sopivia ateriavinkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paloma on aloittanut Rasvakeitin nimellä ruokaketjun. Sinne voit mennä kirjoittamaan ja lukemaan. Paloman luvalla.

Ei lupia tarvita, mutta tuntuu mukavalta, kun ketjun aloittaja on myötämielinen aiheelle, seuraa ketjua ja vastailee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistakaa pysyä aiheessa, ettei tarvitse käskeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei lupia tarvita, mutta tuntuu mukavalta, kun ketjun aloittaja on myötämielinen aiheelle, seuraa ketjua ja vastailee.

Tämän allekirjoitan.
        Ketjun aloittaja ei tietenkään omista ketjuaan, mutta hyvään keskustelukulttuuriin kuuluu että hän emännöi/isännöi omaa ketjuaan, vastailee kommentteihin ja laajentaa tarpeen mukaan aihetta.

• Anonyymi

Samaa mieltä edellisen kanssa. Eli kk ja ploma ovat samaa mieltä ja ovat ohjeensa
        antaneet. Muistakaa noudattaa niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi joku toinen oitis tarttuu asiattomiin kommentteihin ja vie keskustelun henkilötasolle, kuten ano 10:32 vihjaa?
        Siitähän se alkaa, väärään suuntaan kääntyminen, ja alkuperäinen ajatus häviää. Ketju saattaa lipsahtaa kokonaan yhden kirjoittajan ominaisuuksien repostelemiseen, oli aihe mikä hyvänsä alun alkaen.
        Palstalaisten keskuudesta löytyy yhden ihmisen kimppuun kävijöiden joukko, jotka eivät muunlaisia puheenaiheita pysty käsittelemään.
        Aivan sama. kuka henkilö tai kirjoittaja on kohteena, kenestä vaan löytyy jotain reposteltavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pakko kommentoida,ihan helppoa on kirjoittaa kommentti aloitteen aiheesta. Jos joku harhautuu sivuun, ei ole syytä seurata häntä.

• Ruokaketju voisi olla kiva, esim. mitä tänään syötäisiin.

Onnistuisko?

• Anonyymi

Ei kukaan ala kilpailemaan teidän prunssien ja lisujen kanssa. Kyllä tämän ikäiset tietää mitä syö, ei tarvita mainoksia matkoilta missä niitä on syöty. Siihen ne ruokaketjut on aina menneet.

• Olen jo aloittanut sellaisen, vapaasti saa rönsyillä.

• Anonyymi

Mikä ettei onnistuisi. Aloituksen aihe on ruoka ja kaikki siihen liittyvä voisi rönsyillä. Otetaanko ruoan terveellisyys/epöterveellisyys mukaan vai ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ala kilpailemaan teidän prunssien ja lisujen kanssa. Kyllä tämän ikäiset tietää mitä syö, ei tarvita mainoksia matkoilta missä niitä on syöty. Siihen ne ruokaketjut on aina menneet.

Oliko tämä mielestäsi asiallinen mielipide?
        Voisimme vaihtaa ruokaohjeitakin tai käytännön niksejä siitä miten kaalilaatikko parhaiten onnistuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Luonnollisesti matkakokemusten myötä myös ruokareseptit monipuolistuvat.

Mitkä ovatkaan ihanimpia vaihteluita päivällispöytään kuin kaukoidän herkut buplingit eli mykyt.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Luonnollisesti matkakokemusten myötä myös ruokareseptit monipuolistuvat.

Mitkä ovatkaan ihanimpia vaihteluita päivällispöytään kuin kaukoidän herkut buplingit eli mykyt.

Kehut aina miten puhut kotikielenä englantia. Mitähän ne buplingit on, koska myky on englanniksi dumpling? Naurettavaa brassailla kielellä jota ei hallitse, miksei se myky kelvannut tänne suomenkieliselle palstalle?

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Olen jo aloittanut sellaisen, vapaasti saa rönsyillä.

...mutta sinähän käsket ketjuissasi pysymään aiheessa, vaikka itse saatat rönsyillä
        muitten ketjuissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kehut aina miten puhut kotikielenä englantia. Mitähän ne buplingit on, koska myky on englanniksi dumpling? Naurettavaa brassailla kielellä jota ei hallitse, miksei se myky kelvannut tänne suomenkieliselle palstalle?

Minä en ainakaan olisi tiennyt mikä "myky" voisi olla. Olisin epäillyt limapaakkua nenässä "moco". Ymmärsin sanan englanninkielen perusteella vaikka olihan siinä pieni kirjoitusvirhe, naurettavaa takertua tuollaiseen.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Minä en ainakaan olisi tiennyt mikä "myky" voisi olla. Olisin epäillyt limapaakkua nenässä "moco". Ymmärsin sanan englanninkielen perusteella vaikka olihan siinä pieni kirjoitusvirhe, naurettavaa takertua tuollaiseen.

Kyllä siinä on 3 kirjainta väärin, ei vain pieni kirjoitusvirhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä on 3 kirjainta väärin, ei vain pieni kirjoitusvirhe.

Onkohan yhtään ruoka-ainesta, joita eivät paloma ja kk olisi käsitelleet noin
        100 kertaa ? Ruokasooda tulee mieleen, mutta siitäkin on varmaan pitkä ketju.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei kukaan ala kilpailemaan teidän prunssien ja lisujen kanssa".
        Tiedoksi, että meidän palstalaisten ei ole tarpeen kilpailla kenenkään kanssa, ja jos ei joku ruokaketju houkuta osallistumaan, mitään velvoitetta kommentointiin ei ole.
        Se on tietenkin turha neuvo, sillä eräitten ketjujen kirjoittajien harrastuksena on, että vaanitaan jatkuvasti mahdollisuutta käydä kimppuun.
        Pitää olla valppaana, että saadaan heitettyä kapuloita rattaisiin, eli sotkettua ketjun aihe. Parhaiten se onnistuu muistuttamalla jostakin aikaisemmasta kirjoituksesta, jonka kommentoija on vuosia sitten kirjoittanut, ja jossa asia A on esitetty muodossa B.

Halutaan selitys, miksi ensin on kuvattu aihe sillä tavalla, ja nyt tällä tavalla.
        Se tietysti edellyttää huolellista arkistointia ja taulukointia, mutta koska palstalla oleminen on joillekin henki ja elämä, niin taitava osallistuja kyllä onnistuu.
        On upeaa, että voidaan viitata 15 v takaisiin tapahtuneisiin asioihin ja pilata sillä tavoin ketju kuin ketju.

Suuri osa palstalle kirjoittavista ei tietenkään ole perillä kaunan kantajien riidoista, mutta sehän ei tietenkään ole tärkeää asianosaisille.
        Ketjujen pilaaminen on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina?
        Sivullisena luen tiedon ensi kertaa.
        Tärkeimmät tiedot on syytä toistaa useammin!

• Anonyymi

Johan niitä "mitä tänään syön"juttuja on ollut toistakymmentä vuotta yhden ja saman kertomana joka päivä kyllästymiseen asti. EVVK.

• Kuka sun ohimollasi pitää pistoolinpiippua ja pakottaa lukemaan evvvk?
        Minä kuulun facebook-ryhmään jossa vaihdetaan reseptejä eri puolilta maailmaa ja kaikilla on kivaa.
        Miksei täälläkin voisi kirjoittaa ruuasta ja ruuanlaitosta, monia kiinnostaa ja ne joita ei kiinnosta, ei ole pakko lukea.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kuka sun ohimollasi pitää pistoolinpiippua ja pakottaa lukemaan evvvk?
        Minä kuulun facebook-ryhmään jossa vaihdetaan reseptejä eri puolilta maailmaa ja kaikilla on kivaa.
        Miksei täälläkin voisi kirjoittaa ruuasta ja ruuanlaitosta, monia kiinnostaa ja ne joita ei kiinnosta, ei ole pakko lukea.

Mikä sinua pakottaa niitä tuputtamaan tänne? Parabelluminko piippu? Eikö riitä että jauhat niitä muissa ryhmissä? Ei se suolen täyte joka foorumilla lässyttämistä ansaitse. Täällä ollaan jo opittu syömään.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua pakottaa niitä tuputtamaan tänne? Parabelluminko piippu? Eikö riitä että jauhat niitä muissa ryhmissä? Ei se suolen täyte joka foorumilla lässyttämistä ansaitse. Täällä ollaan jo opittu syömään.

Ikävää jos hyvin valmistettu ja kauniisi esille asetettu ruoka on sinulle suolen täyteettä, kommentistasi voin kuvitella mitä syöt ; )

• Anonyymi

Se antaa ihmisestä tyhmän kuvan, kun ei muuta ole kuin sörsseleistään kirjoittaa
        olettaen, että ne hänen juttunsa on "kuuminta kamaa" palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Se antaa ihmisestä tyhmän kuvan, kun ei muuta ole kuin sörsseleistään kirjoittaa

Mistä sinä muiden oletukset tiedät. Sinä itse oletat.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Ikävää jos hyvin valmistettu ja kauniisi esille asetettu ruoka on sinulle suolen täyteettä, kommentistasi voin kuvitella mitä syöt ; )

Uskotaan että kuvittelet toistenkin suolen täytettä. Niin paljon on divertikkelisi saaneet palstatilaa, samoin huussisi tyhjäys ja sen haravan varren pituin p-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jatkuvasti tyrkyttää sössöjään palstalle tietysti se tarkoittaa, että olettaa että kaikki on
        niistä hurrrjan kiinnostuneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jatkuvasti tyrkyttää sössöjään palstalle tietysti se tarkoittaa, että olettaa että kaikki on
        niistä hurrrjan kiinnostuneita.

Montako kertaa viikossa saa sörsseleitään tyrkyttää palstalle?

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kuka sun ohimollasi pitää pistoolinpiippua ja pakottaa lukemaan evvvk?

Eikö sinulle riitä FB-ruokaketju, jossa "vaihdetaan reseptejä eri puolilta maailmaa ja kaikilla on kivaa" ? Pitääkö saada päteä täälläkin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kenelläkään ole pakko kirjoittaa tänne, mutta täällä on mukana heitä, joiden on pakko lukea joka ketju.
        Heidän on myös pakko loukkaantua ja ärsyyntyä kaikesta lukemastaan.
        Todellisia ilopillereitä palstalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotaan että kuvittelet toistenkin suolen täytettä. Niin paljon on divertikkelisi saaneet palstatilaa, samoin huussisi tyhjäys ja sen haravan varren pituin p-.

Tässä taas päästään asiaan. Miten tulekaan mieleen ne vanhat iloiset ajat, jolloin . . . no siis, antaa olla. Nojatuoli on jo nurin.
        Nyt kohteet ovat vähissä.

• Anonyymi

Ruuanlaitto hyvenaineet nämä mummelit osaavat ja sen hienostelu ei ole ajanhukkaa ah
      vaan hlvetimoista ah

sitäpaitsi aiheuttaa karmeaa kinaa tämäntyyppisissä palstoissa kuten
      hivenaineet

ei kannata lukea hyven/hivenaineista mitään täältä

• Anonyymi

Kuvittelevatko ruokaohjeittensa tyrkyttäjät, etteivät kaikki täällä osaisi laittaa
        erilaisia ruokia ja kokeilla reseptejä jos kiinnostaa ?
        Kuvittelevatko he, ettei kukaan ole koskaan syönyt muuta ja muualla kuin kotikeittiössään kaurapuuroa ?Jotkut esittelevät suurena ihmeenä ruokiaan.
        Kaikilla on erikoisuutensa ja bravuurinsa.
        Joku taas ei ole sen syvällisemmin ruuasta kiinnostunut, ei elä syödäkseen,
        hyvä kotiruoka riittää ja on terveellistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvittelevatko ruokaohjeittensa tyrkyttäjät, etteivät kaikki täällä osaisi laittaa
        erilaisia ruokia ja kokeilla reseptejä jos kiinnostaa ?
        Kuvittelevatko he, ettei kukaan ole koskaan syönyt muuta ja muualla kuin kotikeittiössään kaurapuuroa ?Jotkut esittelevät suurena ihmeenä ruokiaan.
        Kaikilla on erikoisuutensa ja bravuurinsa.
        Joku taas ei ole sen syvällisemmin ruuasta kiinnostunut, ei elä syödäkseen,
        hyvä kotiruoka riittää ja on terveellistä.

Jos kirjoittaa vaatteista, kuvitteleeko sellainen että muut kulkee alasti?

Jos kirjoittaa asunnostaan, kuvitteleeko se että muut palelee taivasalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos kirjoittaa vaatteista, kuvitteleeko sellainen että muut kulkee alasti?

Jos kirjoittaa asunnostaan, kuvitteleeko se että muut palelee taivasalla?

Kuvitteleeko hyvästä itsetunnosta kirjoittava, että sitä ei ole muilla. Kuvitteleeko vaatimaton, että on ainut laatuinen vaatimattomuudessaan.

Kuvitteleeko joku jotain ja mitä joku kuvittelee?

• Kaameeta mitä temppuja tuo nopea huolimaton lukeminen tekee...luin
      hyvenaineet =hyvinaineet
      :)

• Anonyymi

M Koiviston sanoin, pitää olla jotakin asiaa ja kyky sanoa se.

• Anonyymi

Ja huomioida kiinnostaako se ketään.

• Anonyymi

Koivistolla oli monta ohjetta, kuten edellä siteerattu.
        Vakaumuksella voin sanoa, että täällä huseeeraa eräät, joilta puuttuu molemmat.

• Eihän täällä ole mitään homogeenistä kirjoittajaryhmää joita kaikkia kiinnostaisivat samat asiat.Vapaasti saa kirjoittaa aiheista jotka ovat omasta mielestä kiinnostavia ja voi toivoa että muutkin /tai ainakin joku ryhmässä) on kiinnostunut samasta aiheesta.

• Anonyymi

"o m a s t a mielestä kiinnostavia"
        Arvioin aina onko aihe e h k ä jonkun lukijan mielestä kiinnostava.
        itselläni on monia kiinnostuksen kohteita, jotka eivät taatusti kiinnosta ketään keskustelun
        alustaksikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itselläni on monia kiinnostuksen kohteita, jotka eivät taatusti kiinnosta ketään keskustelun
        alustaksikaan.

Riittää kun itseään kiinnostaa ja laittaa juttunsa ” paperille”. Voit yllättyä , ehkä jotakuta muutakin kiinnostaa. Ihan tavalliset arkipäivän jutut kiehtoo, kuten hyvä kahvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

alustaksikaan.

Ne vain omasta mielestä kiinnostavat aiheet ovat usein niitä,
        joissa keskustelu harhautuu kohta pois aloituksesta,
        koska ihmisillä on tarve ilmaista ajatuksiaan,
        vaikkei aloituksen aihe heitä kiinnostaisikaan.

Jotkut aloittajat siinä tilanteessa käskevät ja komentelevat muita
        pysymään aloituksen aiheessa ja asiassa,
        mikä on hieman huvittavaa yrittää pakottaa muita kuin lapsia
        "keskustelemaan" aiheesta, joka ei heitä kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittää kun itseään kiinnostaa ja laittaa juttunsa ” paperille”. Voit yllättyä , ehkä jotakuta muutakin kiinnostaa. Ihan tavalliset arkipäivän jutut kiehtoo, kuten hyvä kahvi.

Hyvä kahvi onkin aihe. Ei se, että join taas kahvia aamulla ja söin puuroa niinkuin
        teen 365 kertaa vuodessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne vain omasta mielestä kiinnostavat aiheet ovat usein niitä,
        joissa keskustelu harhautuu kohta pois aloituksesta,
        koska ihmisillä on tarve ilmaista ajatuksiaan,
        vaikkei aloituksen aihe heitä kiinnostaisikaan.

Jotkut aloittajat siinä tilanteessa käskevät ja komentelevat muita
        pysymään aloituksen aiheessa ja asiassa,
        mikä on hieman huvittavaa yrittää pakottaa muita kuin lapsia
        "keskustelemaan" aiheesta, joka ei heitä kiinnosta.

Mikä estää tekemästä omaa aloitusta aiheesta josta itse haluaa kirjoitella, ellei se mistä haluaa kirjoittaa sivua millään tavalla aloituksen aihetta?

Miksi toivomukset pysyä aiheessa mielletään "käskemiseksi ja komenteluksi"?

Minun mielestäni normaaliin aikuiseen keskustelukulttuuriin kuuluu ottaa huomioon aloittajan aikomus ketjun suhteen.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Mikä estää tekemästä omaa aloitusta aiheesta josta itse haluaa kirjoitella, ellei se mistä haluaa kirjoittaa sivua millään tavalla aloituksen aihetta?

Miksi toivomukset pysyä aiheessa mielletään "käskemiseksi ja komenteluksi"?

Minun mielestäni normaaliin aikuiseen keskustelukulttuuriin kuuluu ottaa huomioon aloittajan aikomus ketjun suhteen.

Toivomushan on kohtelias käsky ja on luettu myös "Asiaan!" tai "Pysykää aiheessa!"

• Anonyymi

Nose. Uutistaminen on aika ihmeellistä kun miettii mikä se uutismi olikaan toisaalta.

• Anonyymi

Lue tämä ketju, niin huomaat määrittelyn ja määrääjän.

• Anonyymi

Annetaan nyt ihmisten puhua asian vierestä täälläkin.Ei kai se halla tee? Ehkä ihminen todella on niin yksin ja ainoa kontakti on tämä esimerkki sivusto kokonaisuudessa?Eihän ole pakko lukea,mistä ei tykää ja on asian vierestä. Tiedätkös paljon on Suomessa yksinäisiä,joilla ei mmitään kontaktia ihmiset. Kun jäävät eläkeelle,sairaudet astuu kuvaan ja rahat menee ravinto,ruoka. Kyllä lähisuku menee kiireen taa puhelin.Ystävät kuolee ja jäät yksin,kun talossa ei liemin raha.Ainoa vieras on se kotihoidon väki.Heidän aika rajalinen. Maksimi 15 min.Kun kotihoidolla ei henkilökuntaa ja työntekijät uurastavat yli uupumuksen rajat. Ainakin ITÄ-Helsinki. Maa setu kaupungit kylät ihan eri asia ja kun sinä koti vanhuksella asuu puoliso tai aikuiset eläkeläislapset. Annetaan kaikien kukien kukia.

• Anonyymi

Tämmöiset aloitukset ovatkin parhaimpia sille, että "asiat" saavat heijata laidasta laitaan.
      Ne vakavammat asia-aloitukset pysyvät tällaisten aloitusten myötä siistimpinä.
      Minä, vanhus, kaipaan joskus mielipiteiden vaihtoa uutisista ja tukea itseäni koskeviin aiheisiin.

Hyvä aloittaja, tee vastakin näitä "puhetta" aikaansaavia aloituksia.

• Anonyymi

Oletteko syöneet mykyrokkaa? Mykyt on tehty verestä ja jauhoista. Tooosiii hyvää mutta verta vaikea saada.

• Minua on alkanut ärsyttää SPR.n kavallukset. Äskettäin joku johtaja oli kavaltanut lähes puoli miljoonaa euroa, taas on joku kähveltänyt 130,000 euroa.
      Eipä tee mieli laittaa rahaa keräyksiin.
      Autan suoraan tarvitsevia jos suinkin mahdollista että nämä ahneet kelmit eivät pääse väliin. Molemmat taisivat olla naisia. En usko että nämä ilmi tulleet ovat ainoat kavallukset. Tuollaiset tekevät paljon hallaa toiminnalle, vievät ihmisten luottamuksen.
      Meidän kylällä on aika monta Ukrainalaista perhettä, avustan heitä parhaani mukaan.
      Tiedän että SPR tekee kaikesta huolimatta paljon hyvää. Joka paikkaan näitä ketkuja soluttautuu, kai se on ajateltava hävikkinä.

• Anonyymi

Minä maksan kuukausittain Kirkon Ulkomaanavulle pienen summan. Jotenkin tuntuu, että kähmintä ei kirkon piirissä ole niin yleistä kuin monissa muissa hyväntekeväisyysjärjestöissä, joista liekkokin juuri mainitsee.
        Tietysti suuri osa lahjoituksista menee sinne kuin pitääkin, mutta joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.

• Anonyymi

Onhan ukrainalaisilla varaa sotiakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan ukrainalaisilla varaa sotiakin.

Ano 15:40.
        Ei ole.
        Ukrainalaisia avustetaan joka puolelta maailmaa, sillä he taistelevat koko läntisen maailman puolesta. Nato ei voi mennä sinne joukkoineen, koska siitä seuraisi väistämättä III:s maailmansota. Sen vuoksi Ukrainaa on autettava kaikin keinoin.

• Anonyymi

"Mitä vähemmän on asioista perillä, sitä helpompi on tyrmätä muiden mielipiteet."

Siinä erään palstaisen "viisaus" kirjoittelun perusteeksi.j

• Anonyymi

Tämä on jo yli vuoden ikäinen ketju.
      Lukeeko joku noin vanhoja kommentteja?

• Anonyymi

Mielenkiintoista on lukea vanhoja ketjuja. Toisaalta mikään ei ole muuttunut.

Korppis

• Anonyymi

Kommenttien laatu ja sisältö eivät ole vuodessa muuttuneet.
        Koska viimeksi on nähty hyväntuulinen ketju iloisista asioista? 90-luvulla?

• Anonyymi

Kaksi päällepäsmäriä antaa ohjeita hyvästä keskustelukulttuurista,
      vaikka ovat itse halunneet sen pilata tarkoituksella tai tahattomasti,
      miten milloinkin.

• Anonyymi

Olet toivottavasti ottanut opiksesi kun nämä hyväätarkoittavat kolleegasi ovat sinua ohjeistaneet.
        Iloitsen puolestasi.
        Nim, Ano minäkin.

• Anonyymi

Me kaikki muut ollaan sivullisia, kahden kopla jyräsi ja ylisti toisiaan
      ja kävi ylläpidossa kantelemassa jos heitä kritisoitiin.
      Täysin ulkopuolisena veikkaan, että toinen on jyrääjä-telaketjumörssäri-haravoitsija.

• Anonyymi

Samaa veikkaan minäkin, kaikki viittaa eturivin isoeetlaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe