Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koivun pakuri?

Utelias

Tietääkö kukaan koivun pakurikäävästä?
Hankin kimpaleen pakuria, kun kuulin, että Itämaissa ja Venäjällä ihovaivoja ja paljon muita vaivoja on hoidettu pakurilla. Olen juonut kahdesti päivässä (kimpaleesta hienonnettua) viikon ajan ja kokemukset ovat kullä hyvät ja yllättävätkin. Maku on tosi hyvä, vatsa toimii kuin kello, eikä kipupisteitä vatsassa ole ollenkaan. Iho on psorikohdissa pysynyt suurinpiirtein samanlaisina, tosin karstaa ei ole tullut lisääkään, vaikka en ole rasvaillut. Terveen kohdan iho on erilaisen tuntuinen, mutta en osaa selittää millä lailla. Jotenkin se on ilmavanpi ja raikkaamman tuntuinen (voi olla kuvittelua).

14

12741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias

      Innoissani selostin vähän huonosti.
      Siis kuivatusta ja hienonnetusta koivunpakurikäävästä valmistan teetä jota olen viikon ajan juonut kahdesti päivässä.

    • shaga

      Pakuri on sieni ja on Itämailla rapakon takana tutkittu tosi tarkkaan. Hakusanalla CHAGA löytyy englannninkielistä teksiä shagan (koivupakurikäävän) ominaisuuksista tosi paljon. Näyttää heidän tutkimuksissa olevan aivan ihmeainetta. Ihovaivojen lisäksi pitäis vaikuttaa kymmeniin muihin vaivoihin mm syöpään, verenpaineeseen, ja pitäis vahvistaa immuunijärjestelmää, jopa HIV-virusta vastaan. Voisin itsekin kokeilla, jos vaan tietäisin mistä sitä saa.

      • metsämies233

        Metsästä löytyy ja usein vanhoista koivuista.

        Toisinaan voi olla korkeallakin niin joutuu vähän kiipeämään.

        Meidän perheessä pakuria on juotu vatsatauteihin jo satoja ellei tuhansia vuosia ja itsekin nappaan käävän mukaan oksasaksella irroittaen jos sattuu kohdalle.

        mummo tunsi luonnonyrtit


    • teen juoja

      Tee nä erinnomaista ja terveellistä. Ongema on vaan, että mistä sitä saa. Itse olen joskus metsästä löytänyt. Kuivasin ja jauhoin ja join teenä niin kauan kuin jauhetta riitti. Olen lukenut, että se on erittäin terveellistä mm Helsingin yliopiston tutkimuksien mukaan.

      • SER-9

        Pakuritee:

        Kehoittaisin tutustumaan Toivo Rautavaaran kirjaan: TERVEYSTEETÄ LUONNONKASVEISTA. Siinä mainitaan pakuriteen säilyvän jääkaapissa nelisen päivää. Siinä neuvotaan myös valmistus. Siinä valmiista teestä poistetaan pakurijauhe, omien kokemusteni mukaan se on virhe. Sillä silloin tee ei säily, vaan neljäntenä päivänä siinä alkaa olla hometta. Venäjällä Pakuriteestä ei poisteta pakurijauhetta. Eikä säilytetä jääkaapissa ja siihen voi lisätä keitettyä sopivan haaleaa vettä kun vesi alkaa olla vähissä, säilyvyys on mielestäni rajaron. Itse olen juonut sitä teetä jo useita vuosia. En ole kuitenkaan yhtämittaa vaan silloi tällöin. En ole poistanut teestä jauhetta enkä säilyttänyt sitä jääkaapissa. 3 vuotta olen pitänyt sitä huoneen lämmössä eikä se miksikään ole muuttunut. Mikä tekee säilyvyyden näin hyväksi? olisi mukava tietää.


    • Utelias

      kaksi kuukautta olen nyt juonut pakuriteetä pari kuppia päivässä ja vatsan toiminta on ollut aivan täydellistä. Psoriin en ole ainakaan vielä huomannut sen suuresti vaikuttaneen, mutta ehkä sekin aika vielä tulee. Vatsan toiminta ja pirteä olotila voi pitkässä juoksussa vaikutta vielä ihoonkin. Pitäis vaan kiireesti löytää pakuriteen suomalainen valmistaja.

      • Itse olen tilannut pakuria Petäjän Voimasta (petajanvoima.fi)


    • JS

      Kannattaa kokeilla myös ulkoisesti, eli samalla vedellä voidellaan ongelma-alueita.

    • petrip

      ei taida löytyä pakurille suo9malaista valmistajaa, sillä sen käyttö elintarvikkeena on hiljattain kielletty... kai se havaittiin liian terveelliseksi ja siksi uhkaksi lääketeollisuudelle.

    • Ei roskapostirobotti

      Höpö höpö sanoi Kiviniemikin. Lifestä saa ostaa valmista pakurijauhetta 130 gramma ja 23 egee.

    • Merikarvia

      Minä itse olen käyttänut valmistamaani pakuriuutetta n. 3 viikkoa ja olo on monella tapaa paljon, paljon parempi. Voi voi...
      Kuivaan ja myyn ensiluokkaista, tuoksuvaa pakurijauhetta sekä luontaiskaupoille (tukkuhintaan) että monille yksityisille (13€/150€) .
      Isommista eristä voidaan sopia.
      Ohjeeni on tälläinen (laimeat "litku-teet" eivät sisällä tarpeeksi tehoaineita sairaille).
      - lisää 100g pakuriuutetta/1L (kuitenkin vähintään 50g) 80 asteiseen veteen
      - lisää hiukan vaniljaa/vanilliinia uutokseen
      - anna poreilla n 80 asteessa 1½-2h
      - laita uute sakkoineen termospulloon yön yli
      - siivilöi erittäin hienojakoisella teesihdillä ym
      - lisää sakan päälle vielä 3-5dl 80-asteista vettä ja sekoita siivilöity uutos ensimmäiseen erään.
      - Säilyy jääkaapissa viikon
      ANNOSTUS: 3-4 kertaa/vrk x 30-40ml/kuppi kuumaa vettä hunajaa/muuta makeutusta
      Kahden viikon päästä kiroilette kun ette aiemmin keskinyt pakuria...

    • tipsukka
    • Joinb

      Säilyy huoneenlämmössä, vettä lisäilen kun loppuu ja keittelen taas.

    • Anonyymi

      Pakurista saa kyllä valmistettua juomaa mutta teeksi se ei muutu kuten monet virheellisesti hehkuttavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe