Olisiko tietoa missä sairaalassa olisi paras praktiikka ja laitteet? Menen ensi kevänä tutkimuksiin, enkä haluaisi mennä ihan randomilla. Yksityiset ja julkiset sairaalat, kaikki huomioiden. Pääseekö julkisiin sairaaloihin tutkimuksiin ja hoitoon yksityispotilaana?
Vitrektomia, kokemuksia
1
635
Vastaukset
Siis miksi sinulle on tarkoitus tehdä vitrektomia? Lasiaissamentumien takiako? Mulla on sellainen käsitys, ettei kaikkia samentumia välttämättä saa pois vitrektomialla, sillä osia lasiaisesta jää silmään ainakin niillä ihmisillä, joilla lasiainen ei ole kokonaan irronnut. Ja kun lasiainen poistetaan, syntyy silmään ”tyhjää tilaa”, joka on riski verkkokalvon irtaumalle.
Mulle tehtiin vikrektomia, kun oli pakko. Ensin irtosi itsestään osa lasiaisesta ja se irtoaminen hajotti verkkokalvoa. Verkkokalvoreikä piti paikata leikkauksessa. Samalla poistettiin lasiainen niin isosti kuin pystyttiin. Tilalle laitettiin kaasua, jonka tarkoitus oli tukea verkkokalvoa, jottei kokoon kursittu kohta hajoaisi uudestaan. Oli aika iso operaatio, vaikka tehtiinkin paikallispuudutuksessa. Leikkauksen jälkeen kesti melkein kaksi kuukautta, ennen kuin kaasu oli kokonaan poistunut silmästä. Kaasukupla oli alussa niin iso, etten nähnyt leikatulla silmällä juuri mitään ja myöhemminkin esim. kävelyliikkeen mukaan pomppiva kupla haittasi näkemistä isosti.
Kun tehdään silmän sisäisiä leikkauksia, seurauksena voi olla jälkikaihi parin vuoden päästä. Mun kohdalla puhuttiin jälkikaihista niin kuin automaatista, en tiedä onko mulle tehty operaatio jotenkin erityisesti kaihia aiheuttava. Joka tapauksessa kannattaa miettiä tarkkaan, onko leikkauksesta tarpeeksi hyötyä näön kannalta. Itse olisin ilman leikkausta sokeutunut toisesta silmästä, joten ehkä tässä jatkoleikkauksenkin kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218257Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016503Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753745- 772948
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402590- 452553
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222286- 1212243
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054- 481633