Ikkunat joissa korvausilmaventtiilit????

Anonyymi

Mulle tyrkkyttävät tällaisia ikkunoita:
Ikkunat varustellaan korvausilmaventtiilillä, jonka avulla korvausilma voidaan tuoda hallitusti sisään niin painovoimaisessa kuin koneellisessa ilmanvaihdossa ja turvata näin riittävä raitisilman saanti huonetiloihin.

En oikeesti ymmärrä kannattaako tuollaiset laittaa. Vanha talo. Tarviinko tuota. Pitääkö tuota jotenkin säädellä vai toimiiko automaattisesti?

6

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsellä myös edessä ikkunoiden vaihto vanhaan taloon. Ikkunat on vetoiset. Olen miettinyt kuinka vetoiset nämä uudet sitten ovat. Ja onko niihin pakko laittaa tuo korvausilma venttiili. Odotan vastausta viisaammilta!!!!

• Anonyymi

Minulla on nuo ikkunoissa, mutta ovat koko ajan kiinni. Ongelma on se, että uloin lasi huurtuu, kun venttiili on auki. Vanhassa talossa kun ilma kulkee miten sattuu.

• Anonyymi

Eipä voi tietää millaisia ikkunoita aloittajalle tarkalleen on tyrkytetty. Jos ei talossa mitään korvausilmaventtiileitä ennestään ole, niin parempi että ikkunoissa kuin ei missään. Ihan riippuu tapauksesta ja ratkaisusta säätyykö nuo tarjotut ikkunaventtiilit automaattisesti vai ei.

Itse olen vanhassa talossa laittanut rakoventtiilejä ikkunakarmien yläreunaan. Kesällä pitää olla aivan auki ja ilmojen viiletessä säädettävä sään mukaan pienemmälle. Mitään kunnollisia suodattimia noihin rakoventtileihin ei voi laittaa kun silloin ilma ei liiku, mutta sellaiset karkeat filtterisuikaleet sinne taakse asentelin. Isompiin seinäventtiileihin saa sitten parempia suodattimia, melusuojauksia ja automatiikkaakin.

• Anonyymi

Millaiset karkeat filtterisuikaleet ? Mistä ne tehty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaiset karkeat filtterisuikaleet ? Mistä ne tehty?

Sellaista vähän kuin karkeaa pesusientä muistuttavaa muovihöttöä, reikien koko vaihtelee muutamassa millissä. En löytänyt aikanaan juuri rakoventtiilille tehtyä, mutta vastaan tuli seinäventtiiliin tarkoitettu karkeasuodatin, josta sain halkaisemalla näppärästi filtterit kahteen rakoventtiiliin. Poikkileikkaus on noin 1cm x 2cm. Sittemmin olen kyllä tainnut nähdä rautakaupassa samanlaista myös juuri rakoventtiilille.

Kerran vuodessa kesällä siitepölykauden jälkeen olen nuo suotimet pesaissut nestesaippuan kanssa. Yllättävän likaiseksi nuokin vuodessa menevät - varsinkin sillä puolella taloa missä on liikennettä - joten ehkä niistä jotain hyötyäkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista vähän kuin karkeaa pesusientä muistuttavaa muovihöttöä, reikien koko vaihtelee muutamassa millissä. En löytänyt aikanaan juuri rakoventtiilille tehtyä, mutta vastaan tuli seinäventtiiliin tarkoitettu karkeasuodatin, josta sain halkaisemalla näppärästi filtterit kahteen rakoventtiiliin. Poikkileikkaus on noin 1cm x 2cm. Sittemmin olen kyllä tainnut nähdä rautakaupassa samanlaista myös juuri rakoventtiilille.

Kerran vuodessa kesällä siitepölykauden jälkeen olen nuo suotimet pesaissut nestesaippuan kanssa. Yllättävän likaiseksi nuokin vuodessa menevät - varsinkin sillä puolella taloa missä on liikennettä - joten ehkä niistä jotain hyötyäkin on.

Samaa kamaa kuin ilmanvaihtokoneen karkeasudattimet, kuvauksesta päätellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe