Här påstås i flera kedjor att obligatorisk skolsvenska

Anonyymi

är olaglig ?Då är väl obligatorisk finska det också?

50

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hur är det med alla andra obligatoriska ämnen då ?

      • Anonyymi

        Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?


      • Anonyymi

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?

        Det blir inte många lagliga ämnen kvar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?

        Hur har våra beslutsfattare inte märkt det ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?

        Hur tillåts det ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Det borde anmälas sådant som är olagligt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det borde anmälas sådant som är olagligt.

        Varför har ingen gjort det ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Obegripligt att ingen tänkt på det förut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Säkert vore det drömskola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Hur är det med läroplikten ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Hela grundskolan kanske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Hela grundskolan borde vara frivillig ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det borde anmälas sådant som är olagligt.

        Varför får det fortgå ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?

        Allt borde vara frivilligt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?

        Aktiva vore nöjda?


    • Anonyymi

      Aktiivin mukaan kouluaine pitää mainita perustuslaissa, jotta sitä voi opettaa pakolla.

      Biologia? Historia?

    • Anonyymi

      udda och konstigt på en gång

      • Anonyymi

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        I över 50 år redan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I över 50 år redan ?

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.


      • Anonyymi

        Man tror inte sina ögon.


      • Anonyymi

        Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?

        Varför har inga organisationer slagit larm ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varför har inga organisationer slagit larm ?

        Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Det har visst fått pågå i över 50 år ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Pakkoruotsi är rasism,förstås är pakkosuomi också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.

        Inte ens Sipiläs regering.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?

        Har föreningen torkat bort ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        För svenskspråkiga verkar det som tvångsförfinskande,så mycket finska måste svenskspråkiga barn plugga.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?

        De kunde försöka om deras problem tas till behandling


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Det är ju skandal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det har visst fått pågå i över 50 år ?

        Åtminstone 50 år,före det studerades nog både svenska och finska i gymnasier. (troligen obligatoriskt )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.

        Inte ens Sannfinländarna har protesterat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.

        Inte ens Sipiläs (då satt SFP i oppositionen )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        I över 50 år.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        I över 50 år redan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        I över 50 år,otroligt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Hur stiftar riksdagen lagvidriga lagar i det fallet? Undrar just om det är 0,0 % gänget eller Finlands enda lagstiftare som har missförstått lagligheten av de stiftade lagarna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?

        För länge sedan,inte kan olagligheter tillåtas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Tänk att ingen har märkt det tidigare.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.

        Det kan nu inte stämma,ingen slagit alarm ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        I över 50 år redan ?

        Ingen har vetat om det ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Hur är det möjligt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?

        Hur är det bara möjligt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.

        Hur är det möjligt ?


    • Anonyymi

      Tämä väite sopii hyvin listan jatkoksi, jossa luetellaan mitä kaikkea kieliaktiivi on tällä palstalla väittänyt.

      • Anonyymi

        Man kan icke räkna dem alla,de är så många.


    • Anonyymi

      Aktiivi luulee, että koulun pakolliset aineet pitää mainita perustuslaissa.

    • Anonyymi

      Hur tillåter vår riksdag olagliga läroämnen ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe