är olaglig ?Då är väl obligatorisk finska det också?
Här påstås i flera kedjor att obligatorisk skolsvenska
50
748
Vastaukset
- Anonyymi
Hur är det med alla andra obligatoriska ämnen då ?
- Anonyymi
Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?
- Anonyymi
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?
Det blir inte många lagliga ämnen kvar.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?
Hur har våra beslutsfattare inte märkt det ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?
Hur tillåts det ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Det borde anmälas sådant som är olagligt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det borde anmälas sådant som är olagligt.
Varför har ingen gjort det ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Obegripligt att ingen tänkt på det förut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Säkert vore det drömskola.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Hur är det med läroplikten ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Hela grundskolan kanske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Hela grundskolan borde vara frivillig ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det borde anmälas sådant som är olagligt.
Varför får det fortgå ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla obligatoriska ämnen är olagliga ?
Allt borde vara frivilligt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla ämnen borde kanske vara frivilliga?
Aktiva vore nöjda?
- Anonyymi
Aktiivin mukaan kouluaine pitää mainita perustuslaissa, jotta sitä voi opettaa pakolla.
Biologia? Historia? - Anonyymi
udda och konstigt på en gång
- Anonyymi
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
I över 50 år redan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
I över 50 år redan ?
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
- Anonyymi
Man tror inte sina ögon.
- Anonyymi
Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?
Varför har inga organisationer slagit larm ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varför har inga organisationer slagit larm ?
Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Det har visst fått pågå i över 50 år ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Pakkoruotsi är rasism,förstås är pakkosuomi också.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
Inte ens Sipiläs regering.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?
Har föreningen torkat bort ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
För svenskspråkiga verkar det som tvångsförfinskande,så mycket finska måste svenskspråkiga barn plugga.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, miksi aktiivi ei ole ilmoittanut asiasta EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen?
De kunde försöka om deras problem tas till behandling
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Det är ju skandal.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det har visst fått pågå i över 50 år ?
Åtminstone 50 år,före det studerades nog både svenska och finska i gymnasier. (troligen obligatoriskt )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
Inte ens Sannfinländarna har protesterat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
Inte ens Sipiläs (då satt SFP i oppositionen )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
I över 50 år.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
I över 50 år redan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
I över 50 år,otroligt.
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Hur stiftar riksdagen lagvidriga lagar i det fallet? Undrar just om det är 0,0 % gänget eller Finlands enda lagstiftare som har missförstått lagligheten av de stiftade lagarna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nyt pitäisi näiden "Suomi yksikieliseksi"-yhdistysten alkaa toimia?
För länge sedan,inte kan olagligheter tillåtas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Tänk att ingen har märkt det tidigare.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
Det kan nu inte stämma,ingen slagit alarm ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
I över 50 år redan ?
Ingen har vetat om det ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Hur är det möjligt ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hur tillåter riksdagen lagstridiga studier?
Hur är det bara möjligt ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingen enda regering har tagit itu med frågan,otroligt.
Hur är det möjligt ?
- Anonyymi
Tämä väite sopii hyvin listan jatkoksi, jossa luetellaan mitä kaikkea kieliaktiivi on tällä palstalla väittänyt.
- Anonyymi
Man kan icke räkna dem alla,de är så många.
- Anonyymi
Aktiivi luulee, että koulun pakolliset aineet pitää mainita perustuslaissa.
- Anonyymi
Hur tillåter vår riksdag olagliga läroämnen ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501469
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m155471Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402