Eli saisin tutulta suht. hyvät talvirenkaat jotka ois kooltaan 205/55R16 ja omat talvirenkaat ovat 205/60R16. Netistä tutkistelin niin jos vaihtaisin nämä alle niin nopeumittari voisi näyttää mitä sattuu ja sitten polttoaineen kulutuskin vissiin hiukan enemmän? Pitävätkö nämä paikkaansa ja aiheuttaisiko tuo kenties muuta ongelmaa autolle?
Toinen kysymys, pitäisi tutun renkaisiin vaihtaa omat vanteet niin menevätkö ne siihen? Onko siihen jokin koko sääntö tai vastaavaa? Kiitos jo valmiiksi vastauksistanne!
Rengasprofiilin vaihto?
6
254
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo saamasi renkaat toimivat autossa mainiosti, sillä noin pieni ero ei häiritse.
Auton mittariin tulee ehkä 5 %:n virhe, mikä ei haittaa.
Samalla maavara laskee muutaman millin, mikä ei käytännössä haittaa, sillä tuskin lähdet ajelemaan umpihankeen. Ole huoleti !- Anonyymi
Ei aiheuta 5% virhettä
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta!😊
- Anonyymi
Maavara laskee 10mm, nopeusmittarin näyttöön tulee noin 3 % ero, eli sillä näyttämällä, jolla nykyään kulkee tasan 100, kulkisi pienemmillä renkailla n. 97 km/h. Noita mittoja voi tutkiskella esim. tuolla: http://www.vuoksenkumi.fi/fi/renkaat/rengaskokolaskuri.html
- Anonyymi
Minä puolestani tein juuri päinvastoin eli kyllästyin siihen jytisevään
renkaaseen kooltaan 205/55 R 16 ja otinkin seuraavat eli 205/60 R 16.
Ero on ihan pienoinen, mutta uusi on hiljaisempi ja 10 € kalliimpi.
Mittarivirhe supistui sen 3 %:a ja vauhti nousi vain aavistuksen
samalla nopeusmittarin näyttämällä.- Anonyymi
Vai jytisevä ero 55-60 sarjalaisissa. Taitaa se ero jos sellaista on, niin renkaan ominaisuuksissa, eikä koossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026