BMW osaa koetella

Anonyymi

Ostin tässä puoli vuotta takaperin yksityiseltä BMW 320 F31 touring xDrivenä 2.0l dieselillä vm2016 hieman reilu satatuhatta ajettuna. Kuukauden päivät ja n. 2000km jälkeen alkoi jakolaatikko nykimään, kunnes lakkasi kokonaan liikkumasta. Laakkosella töineen 4400e ja 2 viikkoa auto pois pelistä. Hyvin meni tämän jälkeen 110tkm asti, kunnes pari viikkoa sitten alkoi jakoketju rallattelemaan. Laakkoselle taas ja pata pois, uusi vanospyörä ja kiristimet ja ketjut. Hinta töineen aivan älytön pelkästä jakoketjuremontista. MUTTA, ei siinä vielä kaikki, eilen alkoi jakolaatikko nykimään TAAS! Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen. Mitä teen? Laitanko paskan kiertoon? Vai uusisiko vielä kerran jakolaatikon kun autosta kuitenkin tykkään?

33

2260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun on noin messevät vaatimukset, saa varautua laskun lankeamiseen.

    • Anonyymi

      Muistaisin nähneeni tuosta videon. Siellä on nailoninen ratas joka sitä jakoa suorittaa. Sen rattaat vaan oli ko. videossa kuluneet. En tiedä miten sinulla. EN usko että noin usein kuluisi. Jokin muu mättää. Mutta asiaan:
      Se ratas maksoi muistaakseni jonkun 10-20 dollaria ja vaihto on jotenkin siinä laatikon ulkopuolella olevasta paikasta tehtävissä joka liuttaa vetoa etu ja takapäälle.
      Minulla on käsitys ettei mainitsemasi liike oikein ole kärryillä asioista ja vaihtavat siksi koko laatikon, kun eivät ymmärrä asioita paremmin. Kannattaa kysellä bemarin erikoiskorjaamoista. Niitä on. Kysyä vaan.
      En tiedä tekeekö kukaan suomessa noita jakorattaan vaihtoja mutta videota katsoin joskus youtubesta. Varmaan se löytyy sieltä vieläkin. Ehkä joku korjaamo heppu voisi tutkia myös videon ja miettiä korjaushintaa? Mutta yhdestä halvasta rattaasta oli vain kyse. Hyvä auto muuten. Mainio !

    • Anonyymi

      Eikö Laakkosen työllä ole sentään takuu..ku noin pian oireilee taas.

      • Anonyymi

        No provahan tuo aloitus on.


    • Anonyymi

      Minulla 15 v vanha Toyota RAV4. Ei mitään vikoja. Jakolaatikko toimii moitteetta. Ainut että kuukauden välien joutuu tankkaamaan...

      • Anonyymi

        On kyllä vaikea kuvitella miksi roikut BMW-palstalla puhumassa pötyä 15 vuotta vanhoista toyotoista. Menepä hitsailemaan alustaa siitä, hushus.


      • Anonyymi

        Ahaa, RAV4 onkin noin vanha malli, mielenkiintoista.


      • Anonyymi

        Sulla ei ole tojossa nelivetoa .


    • Anonyymi

      Tekniikan laadussa on kyllä huimaava ero, Baijerin nahkahousut eivät pärjää toitsulle ikipäivänä!🤥🤥

      • Anonyymi

        Toitsusta ja muista itäautoista ei voi puhua samana päivänämeurooppalaisten kanssa. Laatuerot ovat valtaistst eikä itäautot ole lähelläkään eurooppalaista osaamista. Sen on toyotakin oppinut: ammmattilaisten vehkeet ovat PSA:lta ja kun piti tehdå suorituskykyinen urheilluauto niin se ostettiin kokonaisuudessaan "baijerilaisilta nahkahousuilta" ja lyötiin toyotan pönttölogot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toitsusta ja muista itäautoista ei voi puhua samana päivänämeurooppalaisten kanssa. Laatuerot ovat valtaistst eikä itäautot ole lähelläkään eurooppalaista osaamista. Sen on toyotakin oppinut: ammmattilaisten vehkeet ovat PSA:lta ja kun piti tehdå suorituskykyinen urheilluauto niin se ostettiin kokonaisuudessaan "baijerilaisilta nahkahousuilta" ja lyötiin toyotan pönttölogot päälle.

        Juu ei voi. Minulla oli F30 (sedan) uudesta ostettuna ja sen surkeampaa suuntavakautta ei ole ollut yhdessäkään autossani. Etupäähän vaihdettiin osiakin jotta edes pyörän kulmat olisi saatu kohdalleen vaikka kyseessä uusi auto.
        Ikinä se kippo ei kulkenut suoraan, edes niin hyvin kuin 90-luvun Toyota.
        Tuo oli jossain määrin surkuyksilö mutta ei sitä takuuaikana kuntoonkaan saatu.


      • Anonyymi

        On niitä ongelmia Toyotankin laatikoissa ja varsinkin niitä on haukuttu toiminnaltaan surkeiksi.
        Teitkö itse tuon aloituksen, että saat väännettyä Toyotan sekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei voi. Minulla oli F30 (sedan) uudesta ostettuna ja sen surkeampaa suuntavakautta ei ole ollut yhdessäkään autossani. Etupäähän vaihdettiin osiakin jotta edes pyörän kulmat olisi saatu kohdalleen vaikka kyseessä uusi auto.
        Ikinä se kippo ei kulkenut suoraan, edes niin hyvin kuin 90-luvun Toyota.
        Tuo oli jossain määrin surkuyksilö mutta ei sitä takuuaikana kuntoonkaan saatu.

        Älä jaksa keksiä noita satuja. No onhan Bemua asiasta moitittukin, mutta vertailu Toyotan kulkuun on jo naurettavaa, sellainen laidasta laitaan seilaava Toyota on.
        Tulitko purkamaan Bemun palstalle pettymystäsi ja angstiasi kun VW pölyytti taas Toyotaan myynnissä?


      • Anonyymi

        No Toyotan huippumalli Supra on BMW. Niin vaan nahkahousujen tekeleet kelpaa kun pitää tehdä oikeati hyvä auto. Onhan sitä tietysti rumennettu ja laitettu pönttölogot, mutta muuten BMW.


    • Anonyymi

      Nuissa 2.0 koneissa on aika paljo ollu vikoja. 3.0 kestää paljo paremmin.

      • Anonyymi

        Kaikissa Nxx koneissa on ongelma jakopää, myös 6-mukisessa. Tämä isompi vaan ei rasita nokkaketjua niin paljon koska useamman mukin vuoksi nokkaketju kokee tiheämmin venttiilinnostoja ja niinpä nokkaketjuun tuleva voima on tasaisempaa. Sama surkea viritys se silti on.
        Tuo on korjattu Bxx konesiin mihin sitten totetutettiin hajoava EGR jäähdyttimen ojausventtiili mikä aiheuttaa muovisen imusarjan paloja ja sitä kautta palaneita autoja. Tähän on korjaussetti eikä kaikissa yksilöissä ole hajoava osa. Kannattaa vaatia tarkastus ja korjaus jos itellä on B-sarjan kone autossaan. Huolto kyllä pullikoi vastaan mutta ei kannata antaa periksi. Netistä löytyy tehtaan tiedote asiasta.


    • Anonyymi

      Miksi ostit yksityiseltä, se on tuon hintaisessa Bemarissa tyhmä teko.

    • Anonyymi

      Olettaisin että Laakkonen nyt ainakin antaa työlleen (ja diagnoosilleen) jonkinlaisen takuun, samoin BMW:n alkuperäisiltä varaosilta voi odottaa monikymmenkertaista käyttöaikaa. Pääset varmasti sopimukseen heidän kanssaan jos kerran kallis korjaus auttoi vain muutaman tuhannen kilometrin ajan. En näe tässä mitään ongelmaa. Joko vika on jossain muualla (jolloin edellinen korjaus oli turha) tai se on väärin korjattu (jolloin edellinen korjaus oli ongelma). Jos taas jotain on jäänyt huomaamatta silloin kun kone on ollut auki, en näe että Laakkonen haluaisi laskuttaa Sinua kahdesta koneen aukaisusta.

      en ole mikään ajatusten tonava mutta ihmettelen vähän joitain tähän tulleita kommentteja. Miten aloittajaa auttaa tieto siitä että joku japanilainen tila-auto on muka luotettava, tai että oli tyhmää ostaa yksityiseltä? Auto on varmaan ihan laatupeli kunhan tuon yhden osan saa kuntoon. Tsemppiä aloittajalle.

    • Anonyymi

      EU kakkaa tulee joka tuutista ja urzula tahtoo lisää avustuksia, siksi vaihdoin Toyotan!😉😉

    • Anonyymi

      Alati hajoaviin bemareihin kyllästyneet osarijupit trollaa toyota-palstalla minkä ehtiivät. Itsekin joskus bemarin omistaneena ja vikavaloihin, sekä jatkuvaan korjaamolla juoksemiseen kyllästyneenä totean, että luotettavat autot tehdään edelleen japanissa.
      Jotkut valitettavasti tarvitsevat itsetunnon boosterin auton muodossa.

      • Anonyymi

        Tuossa se taas tyhmyys, katkeruus ja kateus tiivistyi yhdessä postauksessa, hih.

        Luotettavuus korjaantuu rahalla, ajo-ominaisuuksia et siihen japanialaiseen saa edes sillä.
        Autonvalinnalla ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa, jokainen ostaa sellaisen mihin on varaa, ja minkä ominaisuudet miellyttää.

        Jos rahasta ei olisi kiinni, ei noilla tojotilla ja foordeilla yms kukaan ajaisi, myönnä pois vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa se taas tyhmyys, katkeruus ja kateus tiivistyi yhdessä postauksessa, hih.

        Luotettavuus korjaantuu rahalla, ajo-ominaisuuksia et siihen japanialaiseen saa edes sillä.
        Autonvalinnalla ei ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa, jokainen ostaa sellaisen mihin on varaa, ja minkä ominaisuudet miellyttää.

        Jos rahasta ei olisi kiinni, ei noilla tojotilla ja foordeilla yms kukaan ajaisi, myönnä pois vaan.

        Tällaisilla autoilla miljardöörit ajelevat arkiset ajonsa. Ei kauheasti saksalaisia listalla näy...

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisilla-kotteroilla-miljardoorit-korottelevat-maailman-rikkain-ajaa-hondalla/a64bafe5-eb02-31bc-8eb0-d951b86c14f2


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eivät pysty niin huonoa toyotaa mulle myymään, että bemarin ostaisin.

    • Anonyymi

      -16 vuonna tuli facelifteihin parannettu jakopää jonka pitäisi kestää paremmin, samalla jakolaatikoksi vaihtui Mexicon viritelmä jotka paskoo juurikin tuossa 100tkm paikkeilla. Monesti jo paljon aiemmin. Käytettynä ei saa ehyttä, uusi maksaa jakolaatikon tyypistä riippuen 3500-5000e. XDrive, ajamisen iloa!

      • Anonyymi

        Niihin jakolaatikoihin pitäisi vaihtaa öljyt säännöllisesti mutta ei kuulu huolto-ohjelmaan. Tyypillistä kaikille germaaneille tuo huolto-ohjelmassa oikaisu. Saadaan halvat huoltohinnat.
        Selvittelin tuota jakolaatikkoasiaa kun olin ostamaisillani 5-sarjaista nelivedolla.

        Se kannattaa tarkkaan testailla ennen kuin ostaa. Hitaasti parkkiksella ratti laidassa molempiin suuntiin. Ei saa kuuluta tai tuntua mitään jurinaa tai nyöksähtelyä. Jurina tms. voi kyllä kertoa myös vetonivelistä. Niin tai näin kumpikin on pahasta.


      • Anonyymi

        Ihan höpöjä puhut.
        Neljäs xdrive menossa, 60tkm/vuosi, ei yhtään jakolaatikkovikaa.
        On niitä mennyt, mutta ei mikään laajamittainen ongelma, sitäpaitsi sisäosat saa erikseen.


    • Anonyymi

      Miten voi neljätuhatta euroa saada menemään jakolaatikkoon. Onko sinulla se vanha?

      Itse katsoisin sisälle mikä rikki jos olisi sellainen auto. Eli talon pihalla pukeile ja osaa pois.

      • Anonyymi

        bemarien jakolaatikot on pienoinen murheenkryyni. Niitä porsii jatkuvasti, ei tietysti jokaisesta.
        Porsimiseen auttaa säännöllinen öljynvaihto mutta sepä ei ole huolto-ohjelmassa. Sehän nostaisi huoltohintaa ja auto voisi kestää jopa maailman tappiin asti. Tämä on tyypillistä euromerkeille. Autojen kirjan mukainen huolto sisältää vain minimin ja siitä puuttuu paljon asioita millä auto kestäisi paremmin. Sama ongelma on VAGenien DSG öljynvaihdossa. VW suosittaa vähintään parin vuoden välein öljynvaihtoa kuivakytkin askeihin mutta ei se olekuitenkaan huolto-ohjelmaan asti ehtinyt. Siinä tulisi lehtien testeissä huonot pisteet kun kun 7L erikoisöljyä vaihdeltaisiin tämän tästä.


    • Anonyymi

      Ota vaan yhteyttä laakkoseen äläkä vielä luovuta.

    • Anonyymi

      Joo, yhteyttä Laakkoseen....ellei sitten kyseessä ole mielikuvitusauto.

    • Anonyymi

      Aika outoa tuo että BMWn paaliin menoikä on vai pari kuukautta enemmän kuin Rellulla.Ford yli puoli vuotta vanhempana kuin Bemari. Toyota jo yli 2,5 v vanhempana.. Volvo ja Mersu muutamman kukkauden erolla vanhempina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1208
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      988
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      205
      921
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      835
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      825
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      812
    Aihe