Hyvä Jumala ei enää

Kohta vaihtuu kuukausi.
Pian koittaa viimeinen Jouluni Valtio-Kirkkomme yhteydessä.
Olen ajatellut kaivattaa vanhempieni ja siskoni haudalta ristin-merkin pois.
Nykyisen "Kirkkomme" "Piispat" näyttelevät ristiään jalkansa välit levällään.
Tissejä tulvillaan.

H.

40

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai ...miehiä ärsyttää naiset pappeina .....minua vähän värikäs persoona Vesilahden pappi ...joka on löytänyt naisellisuutensa ...pitää pinkistä ja muistakin värikkäistä vaatteista ....käynyt mallikoulun ja meikkaa... ei sovi papin persoonaan mitenkään .....mielestäni...On niitä varmaan muitakin.
      mimmimum--.mi

      • Anonyymi

        Mitä vikaa siinä on jos pappi pitää pinkistä ja meikkaa? Jospa se sopiikin hänen persoonaansa.
        Ravistelkaa luutuneita käsityksiänne ja pinttyneitä aivojanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikaa siinä on jos pappi pitää pinkistä ja meikkaa? Jospa se sopiikin hänen persoonaansa.
        Ravistelkaa luutuneita käsityksiänne ja pinttyneitä aivojanne!

        Entäs, jos...

        Jeesus olisikin ollut nainen?
        Nuori, isorintainen blondi, joka olisi riippunut ristillä rinnat paljaina ja pelkät stringit alapään verhona.
        Olisiko roomalainen sotilas hennonnut tökkiä keihäällä kylkeen ja huudella tälle herjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs, jos...

        Jeesus olisikin ollut nainen?
        Nuori, isorintainen blondi, joka olisi riippunut ristillä rinnat paljaina ja pelkät stringit alapään verhona.
        Olisiko roomalainen sotilas hennonnut tökkiä keihäällä kylkeen ja huudella tälle herjoja?

        Koskas stringit mahdettiin keksiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koskas stringit mahdettiin keksiä?

        Muistan lohenpunaiset alushoust naisilla. Ylsivät puolireiteen ja niissä oli kuminauhan lahkeen suussa.
        Varmaan väikkyivät isiemme mielissä rintamalla seksikkyyden huipentumana .
        Aloituksesta, ristiin haudalla on niin tottunut että sitä ei tule noteerattua.
        En ole uskovainen, mielestäni hautausmaat pitäisi erottaa kirkosta. Siunauksen voi silti toimittaa jos niin halutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs, jos...

        Jeesus olisikin ollut nainen?
        Nuori, isorintainen blondi, joka olisi riippunut ristillä rinnat paljaina ja pelkät stringit alapään verhona.
        Olisiko roomalainen sotilas hennonnut tökkiä keihäällä kylkeen ja huudella tälle herjoja?

        Turha hänen kuolemansa silloin olisi ollutkin, sillä eihän hän silloin olisi ollut se "Jumalan Poika, joka pois ottaa maailman synnit".

        Kyllähän nuokin isisläiset, talipaanit ja sellaiset ... raaskivat tappaa, katkovat päitä naisiltakin, etenkin niiltä joilla on pikkusenkaan paljasta rannetta tai nilkkaa näkyvissä burkhansa alta.
        Varmaan ei Rooman kirkkokaan ole säälinyt naisia kuppikoon mukaan noitavainoissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs, jos...

        Jeesus olisikin ollut nainen?
        Nuori, isorintainen blondi, joka olisi riippunut ristillä rinnat paljaina ja pelkät stringit alapään verhona.
        Olisiko roomalainen sotilas hennonnut tökkiä keihäällä kylkeen ja huudella tälle herjoja?

        Mahtoikohan Jeesuksellakaan oikeasti olla ristillä roikkuessaan sitä pientä söpöä lannevaatetta, joka häveliäästi on kuviin laitettu peittämään hänen alapäätään.

        Raamatun mukaan ei luultavasti ollut rihman kiertämää hänellä päällään, koska hänet häpäistiin ja hänen vaatteistaan heitettiin arpaa hänen siinä roikkuessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs, jos...

        Jeesus olisikin ollut nainen?
        Nuori, isorintainen blondi, joka olisi riippunut ristillä rinnat paljaina ja pelkät stringit alapään verhona.
        Olisiko roomalainen sotilas hennonnut tökkiä keihäällä kylkeen ja huudella tälle herjoja?

        Älä epäilekkään etteikö olis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas stringit mahdettiin keksiä?

        Stringit keksittiin silloin, kun koit keksivät syödä suurimman osan tekstiilistä ja eteen jäi läpykkä ja taakse takasauma ja lonkan päälle remelit; keksintö varmaan Laihialta: mitään ei kannata heittää pois, aina löytyy käyttöä.
        Beng


      • Tellukka kirjoitti:

        Turha hänen kuolemansa silloin olisi ollutkin, sillä eihän hän silloin olisi ollut se "Jumalan Poika, joka pois ottaa maailman synnit".

        Kyllähän nuokin isisläiset, talipaanit ja sellaiset ... raaskivat tappaa, katkovat päitä naisiltakin, etenkin niiltä joilla on pikkusenkaan paljasta rannetta tai nilkkaa näkyvissä burkhansa alta.
        Varmaan ei Rooman kirkkokaan ole säälinyt naisia kuppikoon mukaan noitavainoissaan.

        Noitavainot taisivat olla yleisempiä protestanttisissa maissa.


    • Anonyymi

      Sopii hyvin oikea päätös sanoisin, tueksesi kerron, menetin itse uskoni 12-vuotiaana uskontotunnilla kävin rippikoulun
      Kauhistelin siellä kansakoulusta tai jostsin tulleita lähes lukutaidottomia kanssamatkustajiani kun me luimme konjunktiivin käyttöä saksan sivulauseissa

      Rippikoulu oli rattoisa vanha herrasmiepappi puhui miesasiaa

      Ylioppilastentissä sain tehtäväksi aiheen Jee Suksen merkitys
      Pärjäsin hyvin koska luin Hymy-lehteä kirjastossa ja siinä käsiteltiin juoppoja spurguja ja vuorisaarnaa
      Sain reaalista ällän vaikken uskaltanut vastata uskontokysymyksiin vaikka osasin ruotsinvallan uskontopolitiikan

      Kun sain ensi tilin erosin heti
      Nykyisin fanitan kirkkohistoriaa ja Roomaa (paavi otti eilen vastaan Bidenin ja puhui sitä ennen ympäristöstä italiaksi) ja Konstantinuksen aikaa, olen selvitellyt, Augustus on kuitenkin mielikeisarini jos saan valita

      Tiedän missä on graalin malja ja olen juonut samaa viiniä jota jkristus ristillä, kumpaankaan en usko

      Eli eroaminen on ok

      • Anonyymi

        Tunnistan tekstisi RR. Sopii tälläiseen aloitukseen. Kirjoittaja käy elämänkouluaan kahdeksankymmentäkuusi vuotta täyttäneenä.


    • Anonyymi

      Törkeä aloitus.
      Voisit ilmaista luottamuksesi menetyksestä toisin.
      Beng

      • Anonyymi

        Älä hermostu, juopuneen horinoita on.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä nimim. Bengin kanssa aloitusviestistä: Ehkä yksi kuppi liikaa?


    • Anonyymi

      H, kannattaako vanhempien ja siskon ristiä irti repiä. Vielä kummittelevat sinulle jos alat sekaantua heidän ristiinsä ja uskoonsa.
      Jos ärtymys piispastoon on ilmaantunut niin oma ero on ok.
      Ihan vaan mielipiteeni sanon, kukin tehköön itselleen ja omaisilleen niin kuin oikeaksi tuntee. Minulle ei ole annettu oikeutta tuomitsemiseen enkä sitä kaipaa.
      Ja jos ei muita elossa olevia sisaruksia ole asiasta äänestämässä.

      • Anonyymi

        Toisen uskoon on helppo puuttua ja tuomita se vääräksi. Varsinkin jos se toinen on kuollut.
        Mormonit ovat asian havainneet jo kauan sitten ja kastavat seurakuntalaisten esivanhempia ja muitakin kirkonkirjoista poimimiaan ihmisiä, mormoniuskoon. Seurakunnan nuoret jäsenet toimivat sijaiskastettavina upotusaltaassa Leppävaaran Temppelissä.

        Siitä vaan repimään hautaristit pois. Kyllä se vainas kiven alla varmasti sitten ymmärtää olleensa väärässä koko elämänsä ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen uskoon on helppo puuttua ja tuomita se vääräksi. Varsinkin jos se toinen on kuollut.
        Mormonit ovat asian havainneet jo kauan sitten ja kastavat seurakuntalaisten esivanhempia ja muitakin kirkonkirjoista poimimiaan ihmisiä, mormoniuskoon. Seurakunnan nuoret jäsenet toimivat sijaiskastettavina upotusaltaassa Leppävaaran Temppelissä.

        Siitä vaan repimään hautaristit pois. Kyllä se vainas kiven alla varmasti sitten ymmärtää olleensa väärässä koko elämänsä ajan.

        Taitaa olla useampia vuosikymmeniä ennen kuin kivettömään ja hoitamattomaan hautaan uusi vainaja haudataan. Siellä ne luut lepäävät siunatussa kirkkomaassa, ehkä jäävätkin kuoppaan uuden kaverin seuraksi.
        Tietääkö kuollut onko haudallaan kivi ja risti?


      • Luukkis kirjoitti:

        Taitaa olla useampia vuosikymmeniä ennen kuin kivettömään ja hoitamattomaan hautaan uusi vainaja haudataan. Siellä ne luut lepäävät siunatussa kirkkomaassa, ehkä jäävätkin kuoppaan uuden kaverin seuraksi.
        Tietääkö kuollut onko haudallaan kivi ja risti?

        "Luukkis"

        Maallinen Siunaus ei enää vakuuta minua.
        Jos aikani riittää, käyn Hauta-Paikalla juttelemassa.
        Sikäli kun siinä kasvaa muutakin Kukkaa kun Mustaa Ruusua.
        Kuvitellaanpa että olisi Sininen Harakan-Kello:
        -
        - Heippa sinä kaunis Lintu.
        - Taivailla lentelijä.
        - En minä tarkoittanut sinulle tällaista Pesä-Paikkaa.
        - Annatko minulle anteeksi?
        -
        - Jos minulla olisi armo ja oikeus, antaisin sinulle siunaukseni.
        - Antaisitko sinä minulle, jos oppisit vielä laulamaan kauniisti?

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Luukkis"

        Maallinen Siunaus ei enää vakuuta minua.
        Jos aikani riittää, käyn Hauta-Paikalla juttelemassa.
        Sikäli kun siinä kasvaa muutakin Kukkaa kun Mustaa Ruusua.
        Kuvitellaanpa että olisi Sininen Harakan-Kello:
        -
        - Heippa sinä kaunis Lintu.
        - Taivailla lentelijä.
        - En minä tarkoittanut sinulle tällaista Pesä-Paikkaa.
        - Annatko minulle anteeksi?
        -
        - Jos minulla olisi armo ja oikeus, antaisin sinulle siunaukseni.
        - Antaisitko sinä minulle, jos oppisit vielä laulamaan kauniisti?

        H.

        "Jos minulla olisi armo ja oikeus, antaisin sinulle siunaukseni."

        Ihanasti kirjoitetteu tuosta tuntesa.

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen uskoon on helppo puuttua ja tuomita se vääräksi. Varsinkin jos se toinen on kuollut.
        Mormonit ovat asian havainneet jo kauan sitten ja kastavat seurakuntalaisten esivanhempia ja muitakin kirkonkirjoista poimimiaan ihmisiä, mormoniuskoon. Seurakunnan nuoret jäsenet toimivat sijaiskastettavina upotusaltaassa Leppävaaran Temppelissä.

        Siitä vaan repimään hautaristit pois. Kyllä se vainas kiven alla varmasti sitten ymmärtää olleensa väärässä koko elämänsä ajan.

        Täällä lemmikkieläintenkin hautausmaalla ovat ihmiset pystyttäneet ristit kissojen ja koirien haudoille,lienevät nekin kristittyjä.Pilattu on lepolehto!


    • Anonyymi

      Omdurmanissa kovia mielenosoituksia, loukkaantuneita
      Stanstedin kentältä löydetty epäilyttävä paketti, evakuoitu

      Lähde. Omdurmanin keisari, PLipponen seikkailija nro 7

    • Anonyymi

      Älä tee tee itsellesi kuvia luu tai puutisseistä😂🤣😅

    • Kun nyt sellaiselle risti(nviha)retkelle aiot, niin mitä aiot tehdä Suomen lipulle?

      https://www.youtube.com/watch?v=MAfgFYGHmoE

      Miksi lut.kirkko vieläkin pitää symboolinaan ristiä, niin sitä ihmettelen. Sehän on niillä pelkkää hämäystä, jopa ristin häpäisemistä. Eihän niistä papeista/kirkon jäsenistäkään suurin osa (josko kukaan) pidä edes Jumalaan Luojanaan (josko uskovat Jumalaankaan).

      • Anonyymi

        Papit sitten valehtelevat lukiessaan ääneen uskontunnustusta " minä uskon isään jumalaan" jne. Epärehellustä sakkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Papit sitten valehtelevat lukiessaan ääneen uskontunnustusta " minä uskon isään jumalaan" jne. Epärehellustä sakkia.

        Tyhjää huulten heilutusta heillä.

        Moniko kirkkokansastakin lukee ripillä sitä samaa ja kuitenkin toisella suupielellään kertovat jonkun BigBangin luoneen heidät ja kehittäneen jostain alkueliöstä miljardien vuosien mittaan.


    • Anonyymi

      Joo, minä erosin kirkosta mutama vuosi sitten. En enää nähnyt
      "minun kirkokseni" laitosta jossa naispapit riehuvat maahanmuuttajien puolesta lentoasemilla ynnä muuta hulluutta.

      Uskoani en kuitenkaan ole menettänyt, jossakin se takaviistossa edellenkin piileskelee
      mutta kirkkoa se nykymuodossaan tarvitse.

    • Anonyymi

      No voi kamala. Oletko muuten miettinyt koskaan miksi puuseppä Jeesus hengaili juuri porttojen kanssa.

    • Viimeinkin älysit tehdä hyvän päätöksen. Miksi kuulua jengiin jonka toiminta, teot ja henkilöstö eivät vastaa omia käsityksiä ja toiveita.
      Nyt voit luovuttaa ja jättää kirkon risteineen ja pappeineen "herran haltuun"..
      Puhtain purjein eteenpäin, vapaasti hengitellen.

    • Jos Kirkko siirtyy Suku-Puoli-Vammaisten hoidettavaksi.
      Minkä-Laiseksi uskotte Moraalin muuntautuvan.
      Koulu-ja opiskelu-maaimathan alkavat olla jo jokainen "Dömbere-laisia".
      Onko tuloksena Moraali, joka on Sanan-Vaputta vain harvoille?

      H.

      • Anonyymi

        Älä suotta huolestu rulla-tuoleja riittää sinulle ja Jesselle myös.


    • Anonyymi

      Harvinaisen likainen mielikuvitus aloittajalla. - Nm. Ja kipeä

    • Anonyymi

      Anna se risti olla siellä haudalla! Kuolet ei tiedä tätä maailmaa enää, Jos olivat uskovaisia,risti suojelee heidän ikiuntaan!Itse voit erota kirkosta ja olla ihan mitä mieltä tahansa kirkosta,kirkoista uskonoista.Sillä sinä elät!

      • "Anonyymi"

        Nooo...
        Ota rauhallisesti.
        Kyllä hauta minun puolestani saa rauhassa olla.
        -
        Minä, kerta-kaikkiaan en tykkää pliisuudesta kirjoituksissa.
        Varsinkaan en omissa kirjoituksissani.
        Kuvittelehan:

        Aamulla paistoi Aurinko.
        Aamu-Puurooni ripautin pikkuisen Suolaa...
        Aloin nauttia kahdesta Lämmöstä.
        -
        Taatelin Taivas! Taas paistaa Aurinko, tuo kesäinen jankuttaja.
        Saisin tehtyä Ukon-Ilmalla paljon maukkaamman Aamu-puuron.
        Paljon Suolaa, Musta-Pippuria ja Viipale Habaneroa, pieneksi pilkottuna.

        :)

        H.


    • Anonyymi

      Joitakin kommentteja lukiessa tulee mieleen, että miksiköhän se on aina helpompi löytää vika toisissa ihmisissä kuin itsessään. Helpompi tuomita toisia kuin katsoa peiliin. Ehkä se on pelkoa siitä, mitä peilistä voisi paljastua (Raamatusta löytyy muuten lääke siihenkin). Olen itse saanut oppia tästä kovimman kautta, ns. kantapää-opistossa. Ja opiskelu jatkuu...
      P.S. Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassakaan, niin kuin ei täydellisiä ihmisiäkään.

      • "Anonyymi"

        Vasta-syntynyt Lapsi uskoo vain kahteen asiaan.
        Lämpöiseen Kainaloon ja Maidon-Lähteeseen.
        Se(Ennen kastetta, sitten vasta hän) ei edes ymmärrä poski- tai otsa-pusuja.
        Niiden merkitystä.
        Ymmärrys tuomitsemisesta ja toisista ihmisistä kehityy 2-3 vuotiaana.
        Kun äiti sanoo: Tuhma Lapsi
        Tai isä: Peehanan Kakara.
        -
        Mitenkä sitten?
        Jos Seura-kunnista päättää Ihminen?
        Eikä enää Usko.

        H.


    • Anonyymi

      Mitenkä sitten?
      Jos Seura-kunnista päättää Ihminen?
      Eikä enää Usko.

      Joissakin asioissa näin tuppaa käymään. Olin päättämässä asioista, mitään päättänyt, nujerretuksi tulin järkevine kannanottoineni. Otin asioista selvää riippumatta puolueista, en mielistellyt ketään ja esitin juuri niin kuin oikeaksi faktojen perustella katsoin sekä talouden että arjen käytöin huomioiden. Ei asioita päätetä seurakuntalaisten parhaaksi, Niillä on jokin toinen tavoite, oma etu, kaverin tai egoa pullistava vallankäyttö.
      Päätöksiä ja kieroutta päästä päämäärään on vaikea ymmärtää. Turhauduin.

      Uskon kyllä joillakin päättäjillä uskon olevan kyseessä kun sukupuoliasioista päätetään, että kaikille olisi tila. He ovat sydämestään asti tätä mieltä.
      Toinen päättää sukupuoliasioista siten. että väki pysyisi maksamassa veroa.
      Ja kristinuskon lahkot päättävät että muut eroaisivat ja he vain oikeine uskoineen jäisivät nauttimaan tiloista ja valtionavuista.

      • "Anonyymi"

        Olet siis toiminut kuin ihminen ilman uskoa.
        Jumalalla on sinussa työn-sarkaa.
        Joka näyttää johtavan sinut kadotukseen.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Olet siis toiminut kuin ihminen ilman uskoa.
        Jumalalla on sinussa työn-sarkaa.
        Joka näyttää johtavan sinut kadotukseen.

        H.

        Ei suinkaan H.
        Katsoin etten tarvitse välikäsiä ja otin yhteyden suoraan Jumalaan. Hyvin me pärjätään ja koen olevan siunattu, armahdettu, rakastettu ja oikeaan johdatettu, siis oikealla tiellä.
        En tiedä minne joudun, mutta elän tätä päivää oikein.
        Kirkko ja siellä päättävät ihmiset hääräävät omiansa, en siihen enää sekaannu. Mitä minä heitä arvostelemaan. En heille mitään pahaa tahdo eikä minulla olisi siihen valtaakaan. Tuomio on isommissa käsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan H.
        Katsoin etten tarvitse välikäsiä ja otin yhteyden suoraan Jumalaan. Hyvin me pärjätään ja koen olevan siunattu, armahdettu, rakastettu ja oikeaan johdatettu, siis oikealla tiellä.
        En tiedä minne joudun, mutta elän tätä päivää oikein.
        Kirkko ja siellä päättävät ihmiset hääräävät omiansa, en siihen enää sekaannu. Mitä minä heitä arvostelemaan. En heille mitään pahaa tahdo eikä minulla olisi siihen valtaakaan. Tuomio on isommissa käsissä.

        Järkyttävä aloitus!
        Hävytön ja rietas, ei mitään kunnioitusta vainajia, omaisiaan kohtaan, törkeän röyhkeätä!

        Mikä tämä aloittaja oikein on?
        Jatkuvalla syötöllä törkeyksiä ja pitää itseään esille ( kuten yks toinenkin)!

        Mikä on syy?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      316
      3183
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      202
      2613
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2439
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1955
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1947
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1622
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1456
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1296
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1208
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      219
      1134
    Aihe