Gps-seuranta kännykkään?

Anonyymi

Olen 80-vuotias sepelvaltimotautia sairastava mies . Viime tammikuussa minulle tehtiin pallolaajennus ja jaksamiseni on sen jälkeen hissukseen parantunut, nyt menee 5 km. lenkki ihan tosta vaan. Vaimo on kuitenkin huolissaan jos minulle sattuu jotakin ja haluaisi olla tietoinen missä olen. Kokeiltiin tuollaista sovellusta:
https://play.google.com/store/search?q=gps seuranta&c=apps&hl=fi&gl=US
4 km. lenkillä se tallensi 3 pistettä joissa olin muka liikkunut. Olihan ne vähän sinne päin mutta tositilanteessa minua ei olisi ainakaan ihan pienellä etsinnällä löydetty. Sovellus on kuukausimaksullinen, 5,5€/kk. Ei jatkoon.
Onko jollakulla noista "koirapanta" tyylisistä gps-laitteista kokemusta? Mainosten mukaan vaikuttavat tutustumisen arvoisilta mutta onhan se hinnakas jos ei sitten toimikaan. Onhan siinä paniikkinappi lisäturvana https://shop.minifinder.com/minifinder-pico-en

8

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikös tuohon ole googlellakin joku systeemi, jaa sijaintisi kavereille tai vastaava...

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuo aloituksessa mainitsemani sovellus, ensimmäinen linkki on juuri tuollainen kaverilta kaverille paikannustieto. Se vain ei minun tapauksessani toiminut kuin 30 %:sti. Voisihan toki kokeilla muitakin vastaavia josko tärppäisi. t. aloittaja


    • Anonyymi

      Puhelimille löytyy ilmaisia jäljityssovelluksia, joten maksullisissa palveluissa ei nähdäkseni ole järkeä. Mutta toki myös omistamallasi puhelinmallilla on merkitystä: Joidenkin puhelinten virransäästöasetukset voivat estää seurantasovellusten toiminnan.

      Markkinoilla on lisäksi älykelloja, joissa on kaatumisentunnistus ja automaattinen hätäpuhelutoiminto., Eli kello osaa soittaa automaattisesti hätänumeroon, jos esimerkiksi kaadut ja menetät tajusi.

    • Anonyymi

      Nyt olen muutaman päivän ollut "lapsi". Laitoin puhelimiimme Google Family Link sovelluksen jossa vaimoni on "äiti" ja minä se kakara. Toimii ihan riittävällä tarkkuudella ja on ilmainen. Kiitos kaikille hyvistä vastauksista 😀😀 t. Aloittaja

    • Anonyymi

      TK ja sote osannee kertoa toimivista välineistä vanhuksille. Joillakin sukulaisillani on rannekkeita jotka ovat luottavia ja tarkkoja ja niiden käyttö ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      mummo haluaa vahvtia ettei pappa käy teineissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      270
      2973
    2. 201
      2856
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      69
      2436
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      214
      1916
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1192
    Aihe