Kärsin piiloahdistuksesta nykyään eli se ei ole päällimmäisenä vaikeuttamassa elämääni. Ruokahalut aika vähissä, aamuisin pakotan itseni syömään puuroa ja marjoja kun se on terveellistä ja pitää syödä, voisin pärjätä pelkällä kahvilla pitkälle iltaan asti. Hedelmät maistuu.
Onkohan mitään keinoa herätellä ruokahaluja?
Ruokahalut
11
244
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi käytät sanaa piiloahdistus ?
Mitä sillä tarkoitat ?
Jos hyväksyisit, että se on ahdistusta, ja hoitaisit itseäsi, ehkä hakisit apua, niin voisi alkaa ruokakin maistua. - Anonyymi
Olen kärsinyt kovasta ahdistuksesta johon oli lääkitys, nyt vaan minimaalinen mutta alitajunnassa muistot suurista menetyksistä jotka tosiaan ei ajatustasolla ole niinkään läsnä. Vähän kuin jalan menettänyt on rampautunut.
- Anonyymi
Nälkä kasvaa syödessä. Lisää vaikka maustamatonta jugurttia niitten hedelmien kanssa. Ulkoilu monesti lisää ruokahalua myös.
- Anonyymi
Ja ulkoilu rauhallisessa ympäristössä, kuten metsässä myös vähentää ahdistuneisuutta. Ikävämpi jos asuu ison kaupungin keskustassa... Itsellä ainakin sellaisessa ympäristössä ulkoilu lisää ahdistusta...
- Anonyymi
Itsellä vaikka vain puolen tunnin rauhallinen kävely niin kotiin tullessa on nälkä.
Toinen mikä lisää ruokahalua on ottaa vähän ennen ruokaaikaa snapsi vaikka gammel danskia - Anonyymi
Lenkkeilen yksin ja mieheni kanssa, ei tee nälkää😁. Onneksi illansuussa ruokamaistuu kuitenkin. Oikeastaan olen kärsinyt ruokahaluttomuudesta aika paljon elämäni aikana, mitä sitten lienee, olen normaalipainoinen kun en syömättä sentään ole. Jos tulee joku stressitilanne niin äkkiä tippuu paino kilon pari.
- Anonyymi
Ennen en voinut ikipäivinä uskoa, että voisin kokea ruokahaluttomuutta.
Toisin kuitenkin kävi aviokriisin aikana. Ahdisti niin paljon, että hädin tuskin sain mitään syötyä. Stressi sai painon putoamaan useita kiloja lyhyessä ajassa. - Anonyymi
Kyllä, näin voi käydä.
Eräs tuttu joutui miehensä hylkäämälsi kun mies salamarakastui toiseen, ennen pyylevä nainen laihtui muutamassa viikossa valtavasti.😟 - Anonyymi
Syöminen lisää ehkä nälkää, mutta lääke voi sekoittaa sun kehon kuuntelua.
Pakolla syöminen antaa sun keholle ravintoa, mutta mielen osuus voi jäädä vähemmälle huomiolle. Siksi olisi ehkä hyvä löytää jotain rentoutta ruokailuun. Itsellä syömishäiriöstä paranemisen kanssa auttoi tämä pakkoa paremmin, koska ruoasta oli saatavilla myös jokin psyykkinen nautinto.
Onko sulla mitään lohtua tuovia ruokia? Lapsuuden, nuoruuden, minkä tahansa hyvän hetken?
Helposti alas menevät ruoat ovat itsellä käytössä paremmin noina aikoina. Mulla niitä on smoothie, munakas, perunamuusi rasvalla, leipä juustolla ja voilla.- Anonyymi
Joo, oikeastaan hoksasin että joskus söin aamuisin smoothien, kaikkea hyvää ja terveellistä ja menee hienosti alas. Aamulla syöminen on pahinta, välillä meinaa tulla puurot ylös.
Illansuussa laitan ekan lämpimän ruuan joka kyllä jo siihen aikaan aika hyvin maistuu.
- Anonyymi
Vasta kahdeksalta vihdotaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392030
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7711Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 65574
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78467