Kärsin piiloahdistuksesta nykyään eli se ei ole päällimmäisenä vaikeuttamassa elämääni. Ruokahalut aika vähissä, aamuisin pakotan itseni syömään puuroa ja marjoja kun se on terveellistä ja pitää syödä, voisin pärjätä pelkällä kahvilla pitkälle iltaan asti. Hedelmät maistuu.
Onkohan mitään keinoa herätellä ruokahaluja?
Ruokahalut
11
150
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi käytät sanaa piiloahdistus ?
Mitä sillä tarkoitat ?
Jos hyväksyisit, että se on ahdistusta, ja hoitaisit itseäsi, ehkä hakisit apua, niin voisi alkaa ruokakin maistua. - Anonyymi
Olen kärsinyt kovasta ahdistuksesta johon oli lääkitys, nyt vaan minimaalinen mutta alitajunnassa muistot suurista menetyksistä jotka tosiaan ei ajatustasolla ole niinkään läsnä. Vähän kuin jalan menettänyt on rampautunut.
- Anonyymi
Nälkä kasvaa syödessä. Lisää vaikka maustamatonta jugurttia niitten hedelmien kanssa. Ulkoilu monesti lisää ruokahalua myös.
- Anonyymi
Ja ulkoilu rauhallisessa ympäristössä, kuten metsässä myös vähentää ahdistuneisuutta. Ikävämpi jos asuu ison kaupungin keskustassa... Itsellä ainakin sellaisessa ympäristössä ulkoilu lisää ahdistusta...
- Anonyymi
Itsellä vaikka vain puolen tunnin rauhallinen kävely niin kotiin tullessa on nälkä.
Toinen mikä lisää ruokahalua on ottaa vähän ennen ruokaaikaa snapsi vaikka gammel danskia - Anonyymi
Lenkkeilen yksin ja mieheni kanssa, ei tee nälkää😁. Onneksi illansuussa ruokamaistuu kuitenkin. Oikeastaan olen kärsinyt ruokahaluttomuudesta aika paljon elämäni aikana, mitä sitten lienee, olen normaalipainoinen kun en syömättä sentään ole. Jos tulee joku stressitilanne niin äkkiä tippuu paino kilon pari.
- Anonyymi
Ennen en voinut ikipäivinä uskoa, että voisin kokea ruokahaluttomuutta.
Toisin kuitenkin kävi aviokriisin aikana. Ahdisti niin paljon, että hädin tuskin sain mitään syötyä. Stressi sai painon putoamaan useita kiloja lyhyessä ajassa. - Anonyymi
Kyllä, näin voi käydä.
Eräs tuttu joutui miehensä hylkäämälsi kun mies salamarakastui toiseen, ennen pyylevä nainen laihtui muutamassa viikossa valtavasti.😟 - Anonyymi
Syöminen lisää ehkä nälkää, mutta lääke voi sekoittaa sun kehon kuuntelua.
Pakolla syöminen antaa sun keholle ravintoa, mutta mielen osuus voi jäädä vähemmälle huomiolle. Siksi olisi ehkä hyvä löytää jotain rentoutta ruokailuun. Itsellä syömishäiriöstä paranemisen kanssa auttoi tämä pakkoa paremmin, koska ruoasta oli saatavilla myös jokin psyykkinen nautinto.
Onko sulla mitään lohtua tuovia ruokia? Lapsuuden, nuoruuden, minkä tahansa hyvän hetken?
Helposti alas menevät ruoat ovat itsellä käytössä paremmin noina aikoina. Mulla niitä on smoothie, munakas, perunamuusi rasvalla, leipä juustolla ja voilla.- Anonyymi
Joo, oikeastaan hoksasin että joskus söin aamuisin smoothien, kaikkea hyvää ja terveellistä ja menee hienosti alas. Aamulla syöminen on pahinta, välillä meinaa tulla puurot ylös.
Illansuussa laitan ekan lämpimän ruuan joka kyllä jo siihen aikaan aika hyvin maistuu.
- Anonyymi
Vasta kahdeksalta vihdotaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2335860Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.394698KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa104276Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123021Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1192977Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,772463Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1212406Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1901669- 461639
Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:231296