A-sarja

koeajo

Koeajo.tv:n mukaan uusi A-sarja vaikutti todella hyvältä. Kannattaisiko tuohon iskeä kiinni vai löytyykö parempia vaihtoehtoja tässä kokoluokassa. En tarvitse mitään Honda Type R -tyyppisiä kiihdytinleluja vaan pienelle perheelle luotettava perheauto kaupunkipyörittelyyn. Olisiko jollain antaa koeajoraporttia?

23

2762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä

      mutta ylihintainen, kuten olet huomannut,niin tosi harvinainen näky katukuvassa....tietysti individualistin valinta, löytyy helposti marketin parkkipaikasta hopeisten corollojen seasta...

      • tietää

        A-sarjan Mersuissa on todella pitkät toimitusajat ja se on ainakin yksi syy miksei niitä vielä ole paljon näkynyt. Joulukuussa tilattujen autojen toimitukset ovat näinä päivinä. Suurin osa A-sarjan tuotannosta jää saksan markkinoille, näin on aina uuden mallin alkuvaiheessa. Uusi A on todella hyvä ja tyylikäskin auto.


    • jokker

      uusi aakkonen on nyt uudistuneena taattua mersun luxuslaatua pienempään kokoluokkaan!

      • Anonyymi

        Minulla on pieni ja kakkainen muna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on pieni ja kakkainen muna

        No voi sinua raukkaa, sillä ei päästä parhaaseen A-luokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sinua raukkaa, sillä ei päästä parhaaseen A-luokkaan.

        Ei kyllä se on paras "A-Klasse", sittetn tulee B, C, jne


    • Compact Sports Tourer

      Odota uutta B -sarjaa ja koeaja huviksesi ennen
      ostopäätöstä A 180 tai 200 CDI automaatilla.

    • Marx Turunen

      Uudet mersut kaikki kehnolaatuisia, etenkin sähkövempeleet täyttä paskaa. Okei, saat paskaa laatua kalliilla hinnalla, ja vielä hintaluokkansa lyhyimpiin kuuluvan tötterön...

      • Lenin

        Asiaa Marx! Marxin oppeihin kannattaa luottaa. Ladahan se ainoa oikea on eikös vaan. Mistä nämä sympatiasia Mercedes-autoja kohtaan juontavat alkunsa? Naapurillako komea laatuauto pihassa?


      • Mersu nro1

        Kuten olen jo aiemmin maininnut niin auton käyttäjiä on moni.Eli jos sulla on suorituskyvyt joka hetki äärirajoilla niin onhan se selvää ettei se kestä.Mutta onko uusi mersu sitten pikkupenskojen leikkikalu?Ei ainakaan suomen autoveroilla.


      • von virtanen

        vaikutat hyvin paljon autoista tietävältä ammattimieheltä. olisiko mahdollisuus saada joitakin hyviä vaihtoehtoja paska-laatuisen A-sarjalaisen tilalle? rahasta ei ole pulaa joten hinnalla ei niinkään väliä, mutta mielellään saman kokoluokan auto mutta laadukas. kiitos jo etukäteen!


    • A-Ykkönen
    • A-sarja

      " vaan pienelle perheelle luotettava perheauto kaupunkipyörittelyyn."

      Mikäli näin niin älä hyvämies osta mersua, jos luotettavuus on peruste niin silloin kannattaa kokeilla niitä luotettavia autoja ei mersua!

      Ihan ystävällinen neuvo. Itsellä A-sarja työsuhde-autona(onneksi) ihan kiva auto, mutta turhan paljon piikuvikoja mitä EI saisi olla tuon hintaisessa autossa!

      • vanha pappa

        Minulla on nyt reilu kolme kuukautta ollut tuo uusi A 170 eikä ole vaatinut muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa hoitoa, siksi kiinnostaisi tietää mitä ne sinun autossasi olleet viat ovat. Tuntuu siltä, että suurin osa mollaajista ei omista kyseistä autoa, vaan esittävät omia oletuksia totena.
        Vastaus alkuperäiselle kysyjälle: Pienen perheen kaupunkipyörittelyyn aivan hyvä peli, mutta ei pitkälle matkalle jos matkatavaroita on paljon. Tavaratila riittää 2-3n hengen matkatavaroille.


      • A-sarja
        vanha pappa kirjoitti:

        Minulla on nyt reilu kolme kuukautta ollut tuo uusi A 170 eikä ole vaatinut muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa hoitoa, siksi kiinnostaisi tietää mitä ne sinun autossasi olleet viat ovat. Tuntuu siltä, että suurin osa mollaajista ei omista kyseistä autoa, vaan esittävät omia oletuksia totena.
        Vastaus alkuperäiselle kysyjälle: Pienen perheen kaupunkipyörittelyyn aivan hyvä peli, mutta ei pitkälle matkalle jos matkatavaroita on paljon. Tavaratila riittää 2-3n hengen matkatavaroille.

        "siksi kiinnostaisi tietää mitä ne sinun autossasi olleet viat ovat."

        En ole autoihminen, joten en ole kauhean kiinnostunut siitä mikä on ollut...vaan lasken ainoastaa sen, että kuinka kauan se on pois liikenteestä poislaskettuna tietenkin normaalit huollot. Ainoa mitä minulle on sanottu pitskun-veholla kun olen aukaissut suuni niin : sähkövika.

        " Tuntuu siltä, että suurin osa mollaajista ei omista kyseistä autoa, vaan esittävät omia oletuksia totena."

        Mikäli toi oli minulle niin en käsittääkseni mollannut autoa vai missä mollasin? Kritisoin autoa, koska sen kestävyys ei minun kohdallani vastannut mielikuvaa(1 mb) työsuhde-autoiluun suhtautuu vähän eri kantilta kuin, jos auto olisi oma.....

        ps. Yleensä tuntuu olevan outoa, että ainoa kommentti, jotakin kritisoivalle on, että et omista autoa, joka tässä tapauksessa on tottakin(leasing)niin et voi kritisoida. Asian voisi kääntää toisinpäin - eikö niin - mikäli omistat auton niin kokemuksiisi ei voi luottaa kun sinun puolueettomuus vaaraantuu - oman edeun takia.

        Mutta hyvää kevättä autoileville omilla ja leasing


      • vanha pappa
        A-sarja kirjoitti:

        "siksi kiinnostaisi tietää mitä ne sinun autossasi olleet viat ovat."

        En ole autoihminen, joten en ole kauhean kiinnostunut siitä mikä on ollut...vaan lasken ainoastaa sen, että kuinka kauan se on pois liikenteestä poislaskettuna tietenkin normaalit huollot. Ainoa mitä minulle on sanottu pitskun-veholla kun olen aukaissut suuni niin : sähkövika.

        " Tuntuu siltä, että suurin osa mollaajista ei omista kyseistä autoa, vaan esittävät omia oletuksia totena."

        Mikäli toi oli minulle niin en käsittääkseni mollannut autoa vai missä mollasin? Kritisoin autoa, koska sen kestävyys ei minun kohdallani vastannut mielikuvaa(1 mb) työsuhde-autoiluun suhtautuu vähän eri kantilta kuin, jos auto olisi oma.....

        ps. Yleensä tuntuu olevan outoa, että ainoa kommentti, jotakin kritisoivalle on, että et omista autoa, joka tässä tapauksessa on tottakin(leasing)niin et voi kritisoida. Asian voisi kääntää toisinpäin - eikö niin - mikäli omistat auton niin kokemuksiisi ei voi luottaa kun sinun puolueettomuus vaaraantuu - oman edeun takia.

        Mutta hyvää kevättä autoileville omilla ja leasing

        Minusta on aivan sama onko auto oma vai leasing, mutta täällä on kirjoittajia jotka vain haukkuvat merkin kuin merkin. Siksi minä utelen niitä vikoja kun minulla ei ole ollut mitään vaikka olen pilkkireissuilla ajellut jos missä korvessa ja hyvin on toiminut huonoissakin olosuhteissa.


      • A200CDI
        vanha pappa kirjoitti:

        Minusta on aivan sama onko auto oma vai leasing, mutta täällä on kirjoittajia jotka vain haukkuvat merkin kuin merkin. Siksi minä utelen niitä vikoja kun minulla ei ole ollut mitään vaikka olen pilkkireissuilla ajellut jos missä korvessa ja hyvin on toiminut huonoissakin olosuhteissa.

        Tervehdys!
        Omistan 1.12.2004 rekisteröidyn A200CDI:n. Aiemmat kokemukseni mersuista ammattikäytössä saivat minut joskus vaihtamaan Bemariin, johon olinkin hyvin tyytyväinen. Nyt siviiliautoa vaihtaessani 1-sarjan Bemari tuntui pieneltä ja Golf tavanomaiselta, joten päädyin ennakkoluulottomasti (huolimatta aiemmista negatiivisista kokemuksistani) Mersuun.
        Auto onkin vanhaan A-malliin verrattuna erinomainen ajaa ja tuntuu paljon laadukkaammalta. Mutta sitten niistä vioista, joita ei kylläkään ole ollut mahdottomasti mutta ovat olleet harmittavia. 200km:a ajettuna ja 20 tuntia minulla olleena autosta laukesi jokin takaisinkierrätyksen moottori, sitä korjattiin (odotettiin osia) viikon ajan, ei silti Veho hoiti asian hyvin ja antoi käyttööni vara-auton. Toinen harmittava vika, joka kylläkin on ominaisuus, on etupään kolina. Sille ei siis voida mitään.
        Kaikkein harmittavin ongelma on auton tajuton nykiminen tasakaasulla 2000kierr/min ajettaessa. Ongelmasta ei ole jäänyt vikamuistiin mitään, joten ongelma on ollut siten hieman hankala korjatakin (eli yrityksestä huolimatta nykii edelleen), seuraava remonttipäivä on 9.5. toivon että silloin jokin ratkaisu löytyy, ottaa nimittäin jo sen verran pattiin, 7500km:a nykimistä.


    • babybenz

      Reilun kolmen kuukauden ajon aikana,kovankaan,
      ei varmaan missään merkissä vielä ilmene vikoja.
      Ja kyseessähän on uusi A-sarja,ei vanha malli.

    • Anonyymi

      Hyvä auto ollut jo kaksi A180 man. ja A200 aut. Molemmat aitoja suomi autoja. Kummassakan ei mitään ongelmaa tosin niillä ajettiin vain 30 t. km. Ja kuka ei nyt suosisi lähiruokaa. Sataa aina omaan laariin kun kotimaisella ajaa. Omille pojille ja tytöille töitä jeeeee.

      • Anonyymi

        Ja ihan 2005 ketjuun vastailet, hienoa setä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe