Nyt ne sitten lopulta tulivat Suomeenkin ne HR-V:n hinnat: 34 600 eur alkaen Elegance, hyvillä varusteilla jo sekin. Muualla Euroopassa sitä myydään tyypillisesti hiukan alle 31 000, mutta Suomi on Suomi.
Nyt tuli HR-V hybridin hinnat
78
3013
Vastaukset
- Anonyymi
Ja nyt kun Toyota C-HR:n sitten verrataan heti, niin kalliilta tuntuu. C-HR:n hinnat 30-39t€. Samalla rahalla saisi 2.0 hybridin. Toki HR-V on täysin uusi malli ja C-HR jo vanha, eli moni asia on Hondassa paremmin sen vuoksi. Hondan hybridi järjestelmä on lisäksi nopeasti reagoiva ja hieman sivistyneempi.
Tilankäyttö on edelleen HR-V:n vahvuus. Magic seat ja täysin tasaiseksi taittuvat takaselkänojat. Ulkonäkö on onnistunut, C-HR taas jakaa mielipiteet kovastikin. - Anonyymi
Tuo Honda pesee Toyotan mennen tullen testien ja vertailujen mukaan. Ja se on helppo uskoa.
- Anonyymi
Onko linkkejä laittaa testituloksiin?
- Anonyymi
Joo, pari tonnia pitäisi hinnasta saada pois. Mutta onhan tuo tosiaan auton näköinen C-HR verrattuna, tilat hulppeat, nykyaikaisempi ja 18" pyörät vakiona.
- Anonyymi
Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?
En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?
On paljon nätimmät ja Toyotakin voisi pysyä mutkatiellä paremmin poissa ojista jos renkaat ei oli niin letkut ja halvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.
Toyotalla taidetaan piirustuspöydän jälkeen tulla se halpuuutusryhmä, eli ne seitsemän insinööriä jotka palkattiin vain keksimään säästöjä jo muutenkin heikennettyyn autoon ja pienet vanteet ja halvat kapeat renkaat pilaa oikean suunnittelun tulokset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.
Toyotalla vuosia ajaneet ovat tottuneet sellaiseen vempulaan ja huojujaan, että auto joka reagoi kuskin toimiin normaalisti on ihan liian napakka ja kova. Eli Tero on jäänyt 60-70 luvulle ajo-ominaisuuksien suhteen ja muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla vuosia ajaneet ovat tottuneet sellaiseen vempulaan ja huojujaan, että auto joka reagoi kuskin toimiin normaalisti on ihan liian napakka ja kova. Eli Tero on jäänyt 60-70 luvulle ajo-ominaisuuksien suhteen ja muutenkin.
Käsittääkseni Toyotalla on rengaskoot aivan samat mitä Hondallakin näissä perusautoissa. Tosin HR-V vastaan C-HR, olisi oma valinta helppo, sillä ulkonäkö, sisätilat, käytettävyys menee Hondalle. Uusi on aina uusi. Toki Toyotallekin tulee uusi C-HR parin vuoden päästä.
- Anonyymi
Rumia molemmat, oikeastaan CHR on sympaattisemman oloinen. Makuasia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumia molemmat, oikeastaan CHR on sympaattisemman oloinen. Makuasia!
Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.
Miten valmistajan koko vaikuttaa ulkomuodon kopioinnissa?
Tuo Toyota on ainakin aikamme rumimpia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten valmistajan koko vaikuttaa ulkomuodon kopioinnissa?
Tuo Toyota on ainakin aikamme rumimpia autoja.Siten, että Volvo ei vaikuta juurikaan niillä markkinoilla, mille Honda 850 000 kpl HR-V:tä vuodessa myy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.
Siinä nyt ei paljon muuta samanlaista ole kuin tuo pysty maskiosa, joka näyttää melko umpinaiselta korin värisenä. Lähempää katsoessa huomaa sen olevan irrallinen säleikkö. HR-V:hen saa muuten lisävarusteena 'tavallisia' maskeja tietyn varustepaketin mukana, ainakin muualla maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?
Ne on kallinmat ja kateus köyhille!
- Anonyymi
Saksassa ALV on 19% ja suomessa 24%, joten siitäkin tulee eroa.
- Anonyymi
Kymppitonni liikaa ja onko Japanilainen vai Mehiko kuin ennen
- Anonyymi
Miksi HR-V:n pitäis olla halvempi kuin C-HR:n?
Honda, oli se sähkö tai hybridi, niin valmistusmaa on Japani Eurooppaan tulevissa autoissa. - Anonyymi
Aika moni autoilija tuntuu heti tietävän auton laadun, kun vain valmistusmaa on selvillä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni autoilija tuntuu heti tietävän auton laadun, kun vain valmistusmaa on selvillä...
Moni tietää laadusta myös automerkin kuultuaan. "Tieto" on lähinnä edellisistä malleista, joilla isät/isoisät aikoinaan ajelivat.
- Anonyymi
Sähköiset HR-V:t on esitelty Kiinassa, eivät tule Eurooppaan: https://insideevs.com/news/540622/electric-honda-hrv-china-debut/
- Anonyymi
Eikä plug-in CR-V, jota on myyty tämä vuosi Kiinassa. Montakohan vuotta sitä odotellaan e:lle täyssähköistä kaveria täällä Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä plug-in CR-V, jota on myyty tämä vuosi Kiinassa. Montakohan vuotta sitä odotellaan e:lle täyssähköistä kaveria täällä Euroopassa.
Benelux-maiden Honda maahantuoja paljasti, että joku toinenkin sähköauto on tulossa. Spekulaatiot käyvät siitä, olisiko se juuri 'sähkö'HR-V'. Siinä olisi 510 km range ja alle 8 sek kiihtyvyys.
- Anonyymi
Ensi vuonna tulee Toyotan Corolla Cross ja Toyota pyyhkii taas kerran Hondalla pöytää.
Honda tulee pysymään 1-3% markkinaosuudessa niin kauan kunnes peli vihelletään lopullisesti poikki Suomessa Hondan osalta.- Anonyymi
Eli sinusta hyvän auton kriteeri on myyntitilasto? Onko marketin paljon myyty maksalaatikkorove parempi, kuin loistava ravintola-annos? Sopulitko laadusta päättävät?
- Anonyymi
Joillekin taitaa olla laadun mittari se, että naapureillakin on samanlainen kulkupeli.
- Anonyymi
Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.
Testit ovat vain testejä. Niissä painotetaan joskus ominaisuuksia, joita esim. yksin autolla ajava ei tarvitse, esim takajalkatiloja tai tavaratilan kokoa. Joskus heikoksi ominaisuudeksi määritellään joku manuaalinen penkinsäätö tai muu toimenpide, joka yksin ajaessa säädetään vain kohdalleen ja sillä siisti. Joitakin häiritsee muovimainen kojelauta tai irrallisen näköinen mediakeskus, joillekin sillä ei ole pätkänkään merkitystä. Joku ajaa ajokillaan mahdollisimman kauan, joku vaihtaa autoaan muutaman vuoden välein. Myös käyttöympäristö voi olla hyvinkin erilainen; maaseutua, kaupunkia, pätkäajoa, pitkää siivua...
Itse Hondalla ajavana en voi moittia Toyotaakaan, sori siitä. Niin vankka Honda-fani en sentään ole, vaikka "väriä" tunnustankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.
Taitavat ne testivoittaja-autolla ajelevat olla omasta mielestäänkin testivoittajia...
- Anonyymi
Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.
Kuvanko perusteella jo tiedetään auton hyvyys? Eipä oikein automieheltä kuulosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta hyvän auton kriteeri on myyntitilasto? Onko marketin paljon myyty maksalaatikkorove parempi, kuin loistava ravintola-annos? Sopulitko laadusta päättävät?
Asiakas on aina oikeassa. Paras hinta/laatusuhde voittaa. Mitä tulee 2€ maksalaatikko on ja 30€ ravintolaruokaan, molemmat voi olla yhtä maittavia. Ainakin maksis täyttää paremmin ja vie nälän. Jää vielä rahaa 28€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.
Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa.Corolla Cross taitaa tulla C-HR:n ja RAV4:n väliin. Kilpailija siis Qashqaille. mutta hinta lienee 40t€ 197hv hybridillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa.Itse kyllä muistan Hondan olemassaolon sillä omistan sellaisen ja käyn sillä mm. töissä. On muuten mielenkiintoinen ajatus, että joillekin on niin kovin tärkeää, että mahdollisimman monella olisi samanmerkkinen auto...! Itse kun panostan mieluimmin vaikkapa laatuun ja toimintavarmuuteen ja ostan auton itselleni. En miellyttääkseni muita.
- Anonyymi
Se Toyotan korkeampi Yaris peremmilla varustuksilla maksaa jopa enemmän, onko siinä mitään tolkkua. Honda on kuitenkin auto verrattuna halpuutettuun Toyotaan.
- Anonyymi
Molemmista automerkeistä paljonkin kokemuksia, eikä noista voi sitä parempaa oikein määritellä. Joillakin on vain mikkoalatalohonda-lasit aina silmillään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmista automerkeistä paljonkin kokemuksia, eikä noista voi sitä parempaa oikein määritellä. Joillakin on vain mikkoalatalohonda-lasit aina silmillään.
Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...
Miten minusta tuntuu, että siellä on joku amis(mielinen) kommentoimassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...
Siis ostaako joku vielä käytettyjä autoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ostaako joku vielä käytettyjä autoja?
Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mersu-ja-citroen-ovat-useimmiten-hinaukseen-paatyvat-automerkit-suomalaistutkimus-kertoo-moottorivikojen-kuningas-on-audi/
Tässäpä eräs tuore näkökulma asiaan. "Luotettavimmiksi tutkimuksessa osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.
Taisi olla vain 2 litraisen ongelma, tuo temppuileva rele, voin olla väärässäkin.🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla vain 2 litraisen ongelma, tuo temppuileva rele, voin olla väärässäkin.🤔
Samaa vikaa RAV4 hybridissä ja Corolla hybridissä.
- Anonyymi
Panttimaksu huomioon otettuna, hinta on normaalikäytännön mukainen.
- Anonyymi
Rahalle saa vastinetta:
https://www.youtube.com/watch?v=sPB04jdaZQ8
https://www.youtube.com/watch?v=qHhu5FT6lT8
- Anonyymi
Paskan näköinen kottero, Hondalla ollut viime ajat alamäkeä, myynti sakkaa ja tuotteet vaan huononee ja rumenee....
- Anonyymi
Onkos monenkin kymmenen tuhannen kilometrin ajokokemus "huonoudesta"?
Sitähän minäkin. Tilaapas toinen kuppi kaffetta sieltä tiskiltä... - Anonyymi
Hyvin menee, mutta menköön...
https://www.hotcars.com/these-are-the-worlds-best-selling-vehicles/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin menee, mutta menköön...
https://www.hotcars.com/these-are-the-worlds-best-selling-vehicles/Eipä taida paljoa syrjäkylän kalevin mielipiteet ja moitteet haitata Hondan myyntiä. Kummallista.
- Anonyymi
The Motor Network on julkaissut nähtävästi Hondan tekemät videot You Tubessa HR-V e:hev toiminnasta kaupungissa, pikkuteillä ja moottoritiellä. Hitaassa kaupunkiajossa menee kuten pitäisikin pelkällä sähköllä ja tosiaan moottori on sammuksissa (minä luulin että se käynnistyy aina heti tekemään sähköä). Moottoritiellä siellä 120 vauhdissa menee polttomoottorilla ja kierrokset ovat jotakuinkin 3100 rpm mikä taitaa olla bensa-autolle ihan normaalia. Hitaammassa maantiejossa on sitten varsin sekalaista: kevyellä kaasulla kun vauhtia on alle 80 polttomoottori kiertää jotakin 1600-1700 rpm mutta välillä kun rullaa niin menee pelkällä sähkölläkin jotakin 70 kmh. Kiihdytyksissä saattaa kierrokset nousta äkkiä jonnekin 2100-2200 rpm.
- Anonyymi
Täysin älytöntä moderointia täällä
- Anonyymi
Siis otettiinko täältä pois ne postaukset siitä, mitä autotestit ovat HR-V:stä sanoneet? Eikö sellaisia saa julkaista?
- Anonyymi
Uusi HR-V sai vain neljä tähteä EURO NCAP -törmäystesteissä. Tämä johtui lähinnä takaturvavöistä, jotka eivät pitäneet lapsimatkustajia riittävästi paikallaan. Erityisesti '10 v' testinukelta tipahti turvavyö olkapäältä (sivutörmäys?) testissä.
Honda Sensing -turvapakettia sen sijaan kehuttiin kovasti. Sen ainoa puute on puuttuva kuljettajan vireystilan tarkkailu ('pidä tauko').
Sen sijaan auto on valittu RedDot 2022 muotoilupalkinnon voittajaksi.- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=MVwJmYYBUMc
Kohdassa 12.55, 0-60 mph -> 8,67s
tämä on kyllä hieno auto. Miksi joku ostaa C-HR:n tämän sijasta? Tekosyitä saa kyllä keksiä. Uusinta uutta nyt tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=MVwJmYYBUMc
Kohdassa 12.55, 0-60 mph -> 8,67s
tämä on kyllä hieno auto. Miksi joku ostaa C-HR:n tämän sijasta? Tekosyitä saa kyllä keksiä. Uusinta uutta nyt tarjolla.Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.
Alakanttiin = kiihtyvyysaika ilmoitetaan yläkanttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=MVwJmYYBUMc
Kohdassa 12.55, 0-60 mph -> 8,67s
tämä on kyllä hieno auto. Miksi joku ostaa C-HR:n tämän sijasta? Tekosyitä saa kyllä keksiä. Uusinta uutta nyt tarjolla.Pocket Lintin testissä kulutukseksi tuli 4.7 ilman pihistely-yrityksiä. CarWow:n 4.85, ja Evo:n 4.9. kohtuullisella pätkällä moottiritieajoa. Ilmoitettu WLTP kulutus on 5.4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.
Tuossa järjestelmässä Atkinson-kiertoisen moottorin optimialue on suunniteltu aika korkeille kierroksille, koska sillä pitää pystyä ajamaan taloudellisesti 80-120 km/h kiinteällä välityssuhteella. Sen vuoksi se käynnistyessään käy heti aika korkeilla kierroksilla, mikä kuulostaa epäloogiselta. Varmaan moottoritien rampille kiihdyttäessä kone käy lisäksi 'mukavuusalueen ulkopuolella'. Itsellä ei nykyisin tule paljoa moottoritieajoa, joten saattaisi olla omaan käyttöön aika sopiva peli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa järjestelmässä Atkinson-kiertoisen moottorin optimialue on suunniteltu aika korkeille kierroksille, koska sillä pitää pystyä ajamaan taloudellisesti 80-120 km/h kiinteällä välityssuhteella. Sen vuoksi se käynnistyessään käy heti aika korkeilla kierroksilla, mikä kuulostaa epäloogiselta. Varmaan moottoritien rampille kiihdyttäessä kone käy lisäksi 'mukavuusalueen ulkopuolella'. Itsellä ei nykyisin tule paljoa moottoritieajoa, joten saattaisi olla omaan käyttöön aika sopiva peli.
Muun liikenteen mukana normaaliajossa ei HR-V hybridillä tarvitse motarin rampeilla ajaa kaasu pohjassa. Taitaa ne harvat tilanteet kaasupohjassa ajolle olla rekan ohituksessa maantiellä, tilanteesta riippuen, jos silloinkaan. Onneksi Honda ohjaa moottorin kierroslukua vaihteenvaihdon tapaan täyskaasukiihdytyksessä, toisin kuin Toyota joka huutaa kierrokset tapissa koko ajan.
Hondan uusien hybridien kulutus sekä suorituskyky ilmoitukset ovat kaikissa malleissa huonommat mitä todelliset mitatut. Eikös tällä Honda ammu omaan nilkkaan varsinkin täällä, missä auton verotus määräytyy osaksi päästöjen mukaan? CR-V hybrid alitti vertailussa reilusti WLTP kulutuksen, RAV4 hybrid taas ei. Ihmiset sitten tuijottaa ilmoitettuja WLTP arvoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muun liikenteen mukana normaaliajossa ei HR-V hybridillä tarvitse motarin rampeilla ajaa kaasu pohjassa. Taitaa ne harvat tilanteet kaasupohjassa ajolle olla rekan ohituksessa maantiellä, tilanteesta riippuen, jos silloinkaan. Onneksi Honda ohjaa moottorin kierroslukua vaihteenvaihdon tapaan täyskaasukiihdytyksessä, toisin kuin Toyota joka huutaa kierrokset tapissa koko ajan.
Hondan uusien hybridien kulutus sekä suorituskyky ilmoitukset ovat kaikissa malleissa huonommat mitä todelliset mitatut. Eikös tällä Honda ammu omaan nilkkaan varsinkin täällä, missä auton verotus määräytyy osaksi päästöjen mukaan? CR-V hybrid alitti vertailussa reilusti WLTP kulutuksen, RAV4 hybrid taas ei. Ihmiset sitten tuijottaa ilmoitettuja WLTP arvoja.Onko siis näin, että kaasu pohjassa kiihdytettäessä polttomoottorin yhteydessä olevalta generaattorilta tuupataan mahdollisimman paljon virtaa suoraan pyöriä pyörittävälle sähkömoottorille ja sen vuoksi polttomoottorin kierrokset käyvät korkealla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siis näin, että kaasu pohjassa kiihdytettäessä polttomoottorin yhteydessä olevalta generaattorilta tuupataan mahdollisimman paljon virtaa suoraan pyöriä pyörittävälle sähkömoottorille ja sen vuoksi polttomoottorin kierrokset käyvät korkealla?
Meniskö kuitenkin akkuun se generaattorin pukkaama virta ja sieltä sähkömoottorin kautta renkaisiin. Toiminta sama olipa kaasu pohjassa tai ei.
Huomionarvoista moottorin kierrosten käyttäytyminen täyskaasu kiihdytyksessä. Samalla lailla ne on kierrokset tapissa kaikissa polttomoottoreilla varustetuissa autoissa, oli sen sähköistysperiaate mikä hyvänsä. Plugareissakin polttomoottori hörähtää käyntiin täyskaasukiihdytyksissä ja niissä on vielä riesana vaihdelaatikkokin.
https://www.youtube.com/watch?v=kuaoriVVldE
https://www.youtube.com/watch?v=HsQCXX3z5_8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meniskö kuitenkin akkuun se generaattorin pukkaama virta ja sieltä sähkömoottorin kautta renkaisiin. Toiminta sama olipa kaasu pohjassa tai ei.
Huomionarvoista moottorin kierrosten käyttäytyminen täyskaasu kiihdytyksessä. Samalla lailla ne on kierrokset tapissa kaikissa polttomoottoreilla varustetuissa autoissa, oli sen sähköistysperiaate mikä hyvänsä. Plugareissakin polttomoottori hörähtää käyntiin täyskaasukiihdytyksissä ja niissä on vielä riesana vaihdelaatikkokin.
https://www.youtube.com/watch?v=kuaoriVVldE
https://www.youtube.com/watch?v=HsQCXX3z5_8"The engine-driven electric generator creates this power and feeds it directly to the propulsion motor. This is already a significant difference to a regular range extender."
@ 1:26 https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE
Nähtävästi akusta ei tule tarpeeksi virtaa kovimpiin kiihdytyksiin vaan sitä saadaan lisää suoraan generaattorilta (jota siis pyörittää polttomoottori)?
Löytyy myös muutama kiihdytysvideo YouTubesta ja tosiaan, aivan mahtava tuo vaihteiden feikkaus kiihdyttäessä. Ihan täydestä menee. Kiihtyvyydet jonnekin 9 s vaiheille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"The engine-driven electric generator creates this power and feeds it directly to the propulsion motor. This is already a significant difference to a regular range extender."
@ 1:26 https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE
Nähtävästi akusta ei tule tarpeeksi virtaa kovimpiin kiihdytyksiin vaan sitä saadaan lisää suoraan generaattorilta (jota siis pyörittää polttomoottori)?
Löytyy myös muutama kiihdytysvideo YouTubesta ja tosiaan, aivan mahtava tuo vaihteiden feikkaus kiihdyttäessä. Ihan täydestä menee. Kiihtyvyydet jonnekin 9 s vaiheille.Tuolla ylempänä linkatulla videolla 0-100 kiihtyi 8,67s. Kulutus reilusti alle 5l/100km, testattuja arvoja.
- Anonyymi
Australiassa HR-V:n jonotusajat ovat jo neljä kuukautta. Autot tulevat Japanista. Mites on Suomessa tilanne?
- Anonyymi
Eilisen uutisen perusteella Australiassa jonotusajat pidentyneet kuudesta kymmeneen kuukauteen ja Honda on rätkäissyt autoille 2000 $ lisähintaa! (carsales.com.au). Taitaa kannattaa tehdä kaupat nyt, jos meinaa ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilisen uutisen perusteella Australiassa jonotusajat pidentyneet kuudesta kymmeneen kuukauteen ja Honda on rätkäissyt autoille 2000 $ lisähintaa! (carsales.com.au). Taitaa kannattaa tehdä kaupat nyt, jos meinaa ostaa?
Kaksi tonnia lisähintaa? Aikamoinen peliliike, kun autoa on monessa maassa kritisoitu kalliiksi. No, mikäs siinä jos tuote myy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi tonnia lisähintaa? Aikamoinen peliliike, kun autoa on monessa maassa kritisoitu kalliiksi. No, mikäs siinä jos tuote myy.
Siitä vaan vertaamaan, minkä uutuus hybridin saa halvemmalla. Monesti hybridejä verrataan polttomoottoriautoon, jolloin hinnasta tulee jupinaa. Unohdetaan täysin tekniikan tuomat edut tai niitä vähätellään. mm. hiljainen sähköajo, kulutus, nykäyksetön voimalinja, suorituskyky mm. vääntö.
Hybridien tilanne on vielä järkevä verrattuna sähköautoon. Käytetyistä saa nyt enempi, mitä niistä on uutena maksanut. Toimitusajat ovat ongelma, kun yhtään uutta sähköautoa et alle vuoden jonotuksella saa tehdastilauksena. - Anonyymi
Nyt se näytti olevan uutisena monessakin lehdessä Australiassa. Mutta itse korotushan ei 'astu voimaan' ennen kuin ensi vuonna, koska tähän mennessä tilattuja autoja se ei koske ja niitä odotellaan vielä pitkälle 2023 puolelle asti.
- Anonyymi
Kumma kun Malesian Honda pystyi toimittamaan 1300 HR-V:tä ekan kuukauden aikana.
- Anonyymi
Tämä on kyllä tyylikäs auto.
- Anonyymi
Tämä ei kyllä ole tyylikäs auto
- Anonyymi
Autocarin 6 kk HRV testi on ohi. Katumaastureita inhonneesta toimittajasta tuli käännynnäinen. Keskikulutus 6.0 kun työmatkalla oli motaria. Toisessa testiautossa keskikulutus 5.6. Ei mitään haamulukemia mutta ihan ok isopyöräiselle katumaasturille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875