Nyt tuli HR-V hybridin hinnat

Anonyymi

Nyt ne sitten lopulta tulivat Suomeenkin ne HR-V:n hinnat: 34 600 eur alkaen Elegance, hyvillä varusteilla jo sekin. Muualla Euroopassa sitä myydään tyypillisesti hiukan alle 31 000, mutta Suomi on Suomi.

78

2918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja nyt kun Toyota C-HR:n sitten verrataan heti, niin kalliilta tuntuu. C-HR:n hinnat 30-39t€. Samalla rahalla saisi 2.0 hybridin. Toki HR-V on täysin uusi malli ja C-HR jo vanha, eli moni asia on Hondassa paremmin sen vuoksi. Hondan hybridi järjestelmä on lisäksi nopeasti reagoiva ja hieman sivistyneempi.

      Tilankäyttö on edelleen HR-V:n vahvuus. Magic seat ja täysin tasaiseksi taittuvat takaselkänojat. Ulkonäkö on onnistunut, C-HR taas jakaa mielipiteet kovastikin.

    • Anonyymi

      Tuo Honda pesee Toyotan mennen tullen testien ja vertailujen mukaan. Ja se on helppo uskoa.

      • Anonyymi

        Onko linkkejä laittaa testituloksiin?


    • Anonyymi

      Joo, pari tonnia pitäisi hinnasta saada pois. Mutta onhan tuo tosiaan auton näköinen C-HR verrattuna, tilat hulppeat, nykyaikaisempi ja 18" pyörät vakiona.

      • Anonyymi

        Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?

        En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?

        On paljon nätimmät ja Toyotakin voisi pysyä mutkatiellä paremmin poissa ojista jos renkaat ei oli niin letkut ja halvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.

        Toyotalla taidetaan piirustuspöydän jälkeen tulla se halpuuutusryhmä, eli ne seitsemän insinööriä jotka palkattiin vain keksimään säästöjä jo muutenkin heikennettyyn autoon ja pienet vanteet ja halvat kapeat renkaat pilaa oikean suunnittelun tulokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä ajanut uutta perusautoa, joka olisi pilattu liian isoilla vanteilla. Ajomukavuus on kyllä otettu huomioon suunnittelupöydällä, kun on tiedossa mitkä ensiasennus vanteet ovat.

        Toyotalla vuosia ajaneet ovat tottuneet sellaiseen vempulaan ja huojujaan, että auto joka reagoi kuskin toimiin normaalisti on ihan liian napakka ja kova. Eli Tero on jäänyt 60-70 luvulle ajo-ominaisuuksien suhteen ja muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla vuosia ajaneet ovat tottuneet sellaiseen vempulaan ja huojujaan, että auto joka reagoi kuskin toimiin normaalisti on ihan liian napakka ja kova. Eli Tero on jäänyt 60-70 luvulle ajo-ominaisuuksien suhteen ja muutenkin.

        Käsittääkseni Toyotalla on rengaskoot aivan samat mitä Hondallakin näissä perusautoissa. Tosin HR-V vastaan C-HR, olisi oma valinta helppo, sillä ulkonäkö, sisätilat, käytettävyys menee Hondalle. Uusi on aina uusi. Toki Toyotallekin tulee uusi C-HR parin vuoden päästä.


      • Anonyymi

        Rumia molemmat, oikeastaan CHR on sympaattisemman oloinen. Makuasia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumia molemmat, oikeastaan CHR on sympaattisemman oloinen. Makuasia!

        Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.

        Miten valmistajan koko vaikuttaa ulkomuodon kopioinnissa?
        Tuo Toyota on ainakin aikamme rumimpia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten valmistajan koko vaikuttaa ulkomuodon kopioinnissa?
        Tuo Toyota on ainakin aikamme rumimpia autoja.

        Siten, että Volvo ei vaikuta juurikaan niillä markkinoilla, mille Honda 850 000 kpl HR-V:tä vuodessa myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla netissä irvaillaan, että HR-V näyttää Volvo XC40:n kopiolta. Ihmettelen, että miksi Honda kopioisi jotain Volvon kaltaiselta lilliputtivalmistajalta.

        Siinä nyt ei paljon muuta samanlaista ole kuin tuo pysty maskiosa, joka näyttää melko umpinaiselta korin värisenä. Lähempää katsoessa huomaa sen olevan irrallinen säleikkö. HR-V:hen saa muuten lisävarusteena 'tavallisia' maskeja tietyn varustepaketin mukana, ainakin muualla maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi 18" rinkulat olisi paremmat kuin 17"? Onko isommat paljonkin mukavamat?

        Ne on kallinmat ja kateus köyhille!


    • Anonyymi

      Saksassa ALV on 19% ja suomessa 24%, joten siitäkin tulee eroa.

    • Anonyymi

      Kymppitonni liikaa ja onko Japanilainen vai Mehiko kuin ennen

      • Anonyymi

        Miksi HR-V:n pitäis olla halvempi kuin C-HR:n?

        Honda, oli se sähkö tai hybridi, niin valmistusmaa on Japani Eurooppaan tulevissa autoissa.


      • Anonyymi

        Aika moni autoilija tuntuu heti tietävän auton laadun, kun vain valmistusmaa on selvillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni autoilija tuntuu heti tietävän auton laadun, kun vain valmistusmaa on selvillä...

        Moni tietää laadusta myös automerkin kuultuaan. "Tieto" on lähinnä edellisistä malleista, joilla isät/isoisät aikoinaan ajelivat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikä plug-in CR-V, jota on myyty tämä vuosi Kiinassa. Montakohan vuotta sitä odotellaan e:lle täyssähköistä kaveria täällä Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä plug-in CR-V, jota on myyty tämä vuosi Kiinassa. Montakohan vuotta sitä odotellaan e:lle täyssähköistä kaveria täällä Euroopassa.

        Benelux-maiden Honda maahantuoja paljasti, että joku toinenkin sähköauto on tulossa. Spekulaatiot käyvät siitä, olisiko se juuri 'sähkö'HR-V'. Siinä olisi 510 km range ja alle 8 sek kiihtyvyys.


    • Anonyymi

      Ensi vuonna tulee Toyotan Corolla Cross ja Toyota pyyhkii taas kerran Hondalla pöytää.
      Honda tulee pysymään 1-3% markkinaosuudessa niin kauan kunnes peli vihelletään lopullisesti poikki Suomessa Hondan osalta.

      • Anonyymi

        Eli sinusta hyvän auton kriteeri on myyntitilasto? Onko marketin paljon myyty maksalaatikkorove parempi, kuin loistava ravintola-annos? Sopulitko laadusta päättävät?


      • Anonyymi

        Joillekin taitaa olla laadun mittari se, että naapureillakin on samanlainen kulkupeli.


      • Anonyymi

        Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.

        Testit ovat vain testejä. Niissä painotetaan joskus ominaisuuksia, joita esim. yksin autolla ajava ei tarvitse, esim takajalkatiloja tai tavaratilan kokoa. Joskus heikoksi ominaisuudeksi määritellään joku manuaalinen penkinsäätö tai muu toimenpide, joka yksin ajaessa säädetään vain kohdalleen ja sillä siisti. Joitakin häiritsee muovimainen kojelauta tai irrallisen näköinen mediakeskus, joillekin sillä ei ole pätkänkään merkitystä. Joku ajaa ajokillaan mahdollisimman kauan, joku vaihtaa autoaan muutaman vuoden välein. Myös käyttöympäristö voi olla hyvinkin erilainen; maaseutua, kaupunkia, pätkäajoa, pitkää siivua...
        Itse Hondalla ajavana en voi moittia Toyotaakaan, sori siitä. Niin vankka Honda-fani en sentään ole, vaikka "väriä" tunnustankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole C-HR:stä paljoa vastusta HR-V:lle, kun ruvetaan vertailemaan. On sen verran käytännöllisempi auto. Jazz oli täysin ylivoimainen pikkuautoluokassa Yarikseen nähden. Näin tulee käymään näissä pikku SUV:ssa myös. Samat käytännöllisyydet ja erinomaiset ominaisuudet kun löytyy HR-V:kin.

        Taitavat ne testivoittaja-autolla ajelevat olla omasta mielestäänkin testivoittajia...


      • Anonyymi

        Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.

        Kuvanko perusteella jo tiedetään auton hyvyys? Eipä oikein automieheltä kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinusta hyvän auton kriteeri on myyntitilasto? Onko marketin paljon myyty maksalaatikkorove parempi, kuin loistava ravintola-annos? Sopulitko laadusta päättävät?

        Asiakas on aina oikeassa. Paras hinta/laatusuhde voittaa. Mitä tulee 2€ maksalaatikko on ja 30€ ravintolaruokaan, molemmat voi olla yhtä maittavia. Ainakin maksis täyttää paremmin ja vie nälän. Jää vielä rahaa 28€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nähnyt kuvia siitä Corolla Crossista? Voipi muuten olla ettei pyyhi.

        Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
        Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
        Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa.

        Corolla Cross taitaa tulla C-HR:n ja RAV4:n väliin. Kilpailija siis Qashqaille. mutta hinta lienee 40t€ 197hv hybridillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Kun syksyllä autot tulevat jakeluun, ei kukaan muista jonkun Hondan olemassa oloa.
        Corolla Cross saa uusimman sukupolven hybrid tekniikan. Tehoa 190 hv ja kulutus n 4 litraa.

        Itse kyllä muistan Hondan olemassaolon sillä omistan sellaisen ja käyn sillä mm. töissä. On muuten mielenkiintoinen ajatus, että joillekin on niin kovin tärkeää, että mahdollisimman monella olisi samanmerkkinen auto...! Itse kun panostan mieluimmin vaikkapa laatuun ja toimintavarmuuteen ja ostan auton itselleni. En miellyttääkseni muita.


    • Anonyymi

      Se Toyotan korkeampi Yaris peremmilla varustuksilla maksaa jopa enemmän, onko siinä mitään tolkkua. Honda on kuitenkin auto verrattuna halpuutettuun Toyotaan.

      • Anonyymi

        Molemmista automerkeistä paljonkin kokemuksia, eikä noista voi sitä parempaa oikein määritellä. Joillakin on vain mikkoalatalohonda-lasit aina silmillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmista automerkeistä paljonkin kokemuksia, eikä noista voi sitä parempaa oikein määritellä. Joillakin on vain mikkoalatalohonda-lasit aina silmillään.

        Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...

        Miten minusta tuntuu, että siellä on joku amis(mielinen) kommentoimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotamies ostaa Toyotan vaikka siinä olis dieselissä kansivikaa, hybridissä rikkoutuvat releet sekä sivuloikkaa väistökokeessa ottava alusta. Luulee vielä, että ohjelmistopäivitys auttaa...

        Siis ostaako joku vielä käytettyjä autoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ostaako joku vielä käytettyjä autoja?

        Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.

        https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mersu-ja-citroen-ovat-useimmiten-hinaukseen-paatyvat-automerkit-suomalaistutkimus-kertoo-moottorivikojen-kuningas-on-audi/

        Tässäpä eräs tuore näkökulma asiaan. "Luotettavimmiksi tutkimuksessa osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on päässyt Audin ja BMW:n kanssa samaan sarjaan, yhtenä hinatuimmista merkeistä. Nämä uudet Toyotan hybridit nimittäin jättää käynnistymättä rele vian vuoksi, sanoi ammattikoulun käynyt hinauskuski.

        Taisi olla vain 2 litraisen ongelma, tuo temppuileva rele, voin olla väärässäkin.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla vain 2 litraisen ongelma, tuo temppuileva rele, voin olla väärässäkin.🤔

        Samaa vikaa RAV4 hybridissä ja Corolla hybridissä.


    • Anonyymi

      Panttimaksu huomioon otettuna, hinta on normaalikäytännön mukainen.

    • Anonyymi

      Paskan näköinen kottero, Hondalla ollut viime ajat alamäkeä, myynti sakkaa ja tuotteet vaan huononee ja rumenee....

      • Anonyymi

        Onkos monenkin kymmenen tuhannen kilometrin ajokokemus "huonoudesta"?

        Sitähän minäkin. Tilaapas toinen kuppi kaffetta sieltä tiskiltä...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin menee, mutta menköön...
        https://www.hotcars.com/these-are-the-worlds-best-selling-vehicles/

        Eipä taida paljoa syrjäkylän kalevin mielipiteet ja moitteet haitata Hondan myyntiä. Kummallista.


    • Anonyymi

      The Motor Network on julkaissut nähtävästi Hondan tekemät videot You Tubessa HR-V e:hev toiminnasta kaupungissa, pikkuteillä ja moottoritiellä. Hitaassa kaupunkiajossa menee kuten pitäisikin pelkällä sähköllä ja tosiaan moottori on sammuksissa (minä luulin että se käynnistyy aina heti tekemään sähköä). Moottoritiellä siellä 120 vauhdissa menee polttomoottorilla ja kierrokset ovat jotakuinkin 3100 rpm mikä taitaa olla bensa-autolle ihan normaalia. Hitaammassa maantiejossa on sitten varsin sekalaista: kevyellä kaasulla kun vauhtia on alle 80 polttomoottori kiertää jotakin 1600-1700 rpm mutta välillä kun rullaa niin menee pelkällä sähkölläkin jotakin 70 kmh. Kiihdytyksissä saattaa kierrokset nousta äkkiä jonnekin 2100-2200 rpm.

    • Anonyymi

      Täysin älytöntä moderointia täällä

      • Anonyymi

        Siis otettiinko täältä pois ne postaukset siitä, mitä autotestit ovat HR-V:stä sanoneet? Eikö sellaisia saa julkaista?


    • Anonyymi

      Uusi HR-V sai vain neljä tähteä EURO NCAP -törmäystesteissä. Tämä johtui lähinnä takaturvavöistä, jotka eivät pitäneet lapsimatkustajia riittävästi paikallaan. Erityisesti '10 v' testinukelta tipahti turvavyö olkapäältä (sivutörmäys?) testissä.

      Honda Sensing -turvapakettia sen sijaan kehuttiin kovasti. Sen ainoa puute on puuttuva kuljettajan vireystilan tarkkailu ('pidä tauko').

      Sen sijaan auto on valittu RedDot 2022 muotoilupalkinnon voittajaksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=MVwJmYYBUMc
        Kohdassa 12.55, 0-60 mph -> 8,67s

        tämä on kyllä hieno auto. Miksi joku ostaa C-HR:n tämän sijasta? Tekosyitä saa kyllä keksiä. Uusinta uutta nyt tarjolla.

        Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.

        Alakanttiin = kiihtyvyysaika ilmoitetaan yläkanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=MVwJmYYBUMc
        Kohdassa 12.55, 0-60 mph -> 8,67s

        tämä on kyllä hieno auto. Miksi joku ostaa C-HR:n tämän sijasta? Tekosyitä saa kyllä keksiä. Uusinta uutta nyt tarjolla.

        Pocket Lintin testissä kulutukseksi tuli 4.7 ilman pihistely-yrityksiä. CarWow:n 4.85, ja Evo:n 4.9. kohtuullisella pätkällä moottiritieajoa. Ilmoitettu WLTP kulutus on 5.4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo hybridi? Kaveri moittii vaihdelaatikon ääntä autossa, jossa ei ole vaihdelaatikkoa? Mutta tosiaan: Miksi Honda taas ilmoittaa kiihtyvyyden tässäkin autosa sekuntikaupalla alakanttiin? Tämä on joku ihme viime vuosien trendi Hondalla.

        Tuossa järjestelmässä Atkinson-kiertoisen moottorin optimialue on suunniteltu aika korkeille kierroksille, koska sillä pitää pystyä ajamaan taloudellisesti 80-120 km/h kiinteällä välityssuhteella. Sen vuoksi se käynnistyessään käy heti aika korkeilla kierroksilla, mikä kuulostaa epäloogiselta. Varmaan moottoritien rampille kiihdyttäessä kone käy lisäksi 'mukavuusalueen ulkopuolella'. Itsellä ei nykyisin tule paljoa moottoritieajoa, joten saattaisi olla omaan käyttöön aika sopiva peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa järjestelmässä Atkinson-kiertoisen moottorin optimialue on suunniteltu aika korkeille kierroksille, koska sillä pitää pystyä ajamaan taloudellisesti 80-120 km/h kiinteällä välityssuhteella. Sen vuoksi se käynnistyessään käy heti aika korkeilla kierroksilla, mikä kuulostaa epäloogiselta. Varmaan moottoritien rampille kiihdyttäessä kone käy lisäksi 'mukavuusalueen ulkopuolella'. Itsellä ei nykyisin tule paljoa moottoritieajoa, joten saattaisi olla omaan käyttöön aika sopiva peli.

        Muun liikenteen mukana normaaliajossa ei HR-V hybridillä tarvitse motarin rampeilla ajaa kaasu pohjassa. Taitaa ne harvat tilanteet kaasupohjassa ajolle olla rekan ohituksessa maantiellä, tilanteesta riippuen, jos silloinkaan. Onneksi Honda ohjaa moottorin kierroslukua vaihteenvaihdon tapaan täyskaasukiihdytyksessä, toisin kuin Toyota joka huutaa kierrokset tapissa koko ajan.

        Hondan uusien hybridien kulutus sekä suorituskyky ilmoitukset ovat kaikissa malleissa huonommat mitä todelliset mitatut. Eikös tällä Honda ammu omaan nilkkaan varsinkin täällä, missä auton verotus määräytyy osaksi päästöjen mukaan? CR-V hybrid alitti vertailussa reilusti WLTP kulutuksen, RAV4 hybrid taas ei. Ihmiset sitten tuijottaa ilmoitettuja WLTP arvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muun liikenteen mukana normaaliajossa ei HR-V hybridillä tarvitse motarin rampeilla ajaa kaasu pohjassa. Taitaa ne harvat tilanteet kaasupohjassa ajolle olla rekan ohituksessa maantiellä, tilanteesta riippuen, jos silloinkaan. Onneksi Honda ohjaa moottorin kierroslukua vaihteenvaihdon tapaan täyskaasukiihdytyksessä, toisin kuin Toyota joka huutaa kierrokset tapissa koko ajan.

        Hondan uusien hybridien kulutus sekä suorituskyky ilmoitukset ovat kaikissa malleissa huonommat mitä todelliset mitatut. Eikös tällä Honda ammu omaan nilkkaan varsinkin täällä, missä auton verotus määräytyy osaksi päästöjen mukaan? CR-V hybrid alitti vertailussa reilusti WLTP kulutuksen, RAV4 hybrid taas ei. Ihmiset sitten tuijottaa ilmoitettuja WLTP arvoja.

        Onko siis näin, että kaasu pohjassa kiihdytettäessä polttomoottorin yhteydessä olevalta generaattorilta tuupataan mahdollisimman paljon virtaa suoraan pyöriä pyörittävälle sähkömoottorille ja sen vuoksi polttomoottorin kierrokset käyvät korkealla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis näin, että kaasu pohjassa kiihdytettäessä polttomoottorin yhteydessä olevalta generaattorilta tuupataan mahdollisimman paljon virtaa suoraan pyöriä pyörittävälle sähkömoottorille ja sen vuoksi polttomoottorin kierrokset käyvät korkealla?

        Meniskö kuitenkin akkuun se generaattorin pukkaama virta ja sieltä sähkömoottorin kautta renkaisiin. Toiminta sama olipa kaasu pohjassa tai ei.

        Huomionarvoista moottorin kierrosten käyttäytyminen täyskaasu kiihdytyksessä. Samalla lailla ne on kierrokset tapissa kaikissa polttomoottoreilla varustetuissa autoissa, oli sen sähköistysperiaate mikä hyvänsä. Plugareissakin polttomoottori hörähtää käyntiin täyskaasukiihdytyksissä ja niissä on vielä riesana vaihdelaatikkokin.

        https://www.youtube.com/watch?v=kuaoriVVldE

        https://www.youtube.com/watch?v=HsQCXX3z5_8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meniskö kuitenkin akkuun se generaattorin pukkaama virta ja sieltä sähkömoottorin kautta renkaisiin. Toiminta sama olipa kaasu pohjassa tai ei.

        Huomionarvoista moottorin kierrosten käyttäytyminen täyskaasu kiihdytyksessä. Samalla lailla ne on kierrokset tapissa kaikissa polttomoottoreilla varustetuissa autoissa, oli sen sähköistysperiaate mikä hyvänsä. Plugareissakin polttomoottori hörähtää käyntiin täyskaasukiihdytyksissä ja niissä on vielä riesana vaihdelaatikkokin.

        https://www.youtube.com/watch?v=kuaoriVVldE

        https://www.youtube.com/watch?v=HsQCXX3z5_8

        "The engine-driven electric generator creates this power and feeds it directly to the propulsion motor. This is already a significant difference to a regular range extender."
        @ 1:26 https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE

        Nähtävästi akusta ei tule tarpeeksi virtaa kovimpiin kiihdytyksiin vaan sitä saadaan lisää suoraan generaattorilta (jota siis pyörittää polttomoottori)?

        Löytyy myös muutama kiihdytysvideo YouTubesta ja tosiaan, aivan mahtava tuo vaihteiden feikkaus kiihdyttäessä. Ihan täydestä menee. Kiihtyvyydet jonnekin 9 s vaiheille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "The engine-driven electric generator creates this power and feeds it directly to the propulsion motor. This is already a significant difference to a regular range extender."
        @ 1:26 https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE

        Nähtävästi akusta ei tule tarpeeksi virtaa kovimpiin kiihdytyksiin vaan sitä saadaan lisää suoraan generaattorilta (jota siis pyörittää polttomoottori)?

        Löytyy myös muutama kiihdytysvideo YouTubesta ja tosiaan, aivan mahtava tuo vaihteiden feikkaus kiihdyttäessä. Ihan täydestä menee. Kiihtyvyydet jonnekin 9 s vaiheille.

        Tuolla ylempänä linkatulla videolla 0-100 kiihtyi 8,67s. Kulutus reilusti alle 5l/100km, testattuja arvoja.


    • Anonyymi

      Australiassa HR-V:n jonotusajat ovat jo neljä kuukautta. Autot tulevat Japanista. Mites on Suomessa tilanne?

      • Anonyymi

        Eilisen uutisen perusteella Australiassa jonotusajat pidentyneet kuudesta kymmeneen kuukauteen ja Honda on rätkäissyt autoille 2000 $ lisähintaa! (carsales.com.au). Taitaa kannattaa tehdä kaupat nyt, jos meinaa ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilisen uutisen perusteella Australiassa jonotusajat pidentyneet kuudesta kymmeneen kuukauteen ja Honda on rätkäissyt autoille 2000 $ lisähintaa! (carsales.com.au). Taitaa kannattaa tehdä kaupat nyt, jos meinaa ostaa?

        Kaksi tonnia lisähintaa? Aikamoinen peliliike, kun autoa on monessa maassa kritisoitu kalliiksi. No, mikäs siinä jos tuote myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi tonnia lisähintaa? Aikamoinen peliliike, kun autoa on monessa maassa kritisoitu kalliiksi. No, mikäs siinä jos tuote myy.

        Siitä vaan vertaamaan, minkä uutuus hybridin saa halvemmalla. Monesti hybridejä verrataan polttomoottoriautoon, jolloin hinnasta tulee jupinaa. Unohdetaan täysin tekniikan tuomat edut tai niitä vähätellään. mm. hiljainen sähköajo, kulutus, nykäyksetön voimalinja, suorituskyky mm. vääntö.

        Hybridien tilanne on vielä järkevä verrattuna sähköautoon. Käytetyistä saa nyt enempi, mitä niistä on uutena maksanut. Toimitusajat ovat ongelma, kun yhtään uutta sähköautoa et alle vuoden jonotuksella saa tehdastilauksena.


      • Anonyymi

        Nyt se näytti olevan uutisena monessakin lehdessä Australiassa. Mutta itse korotushan ei 'astu voimaan' ennen kuin ensi vuonna, koska tähän mennessä tilattuja autoja se ei koske ja niitä odotellaan vielä pitkälle 2023 puolelle asti.


      • Anonyymi

        Kumma kun Malesian Honda pystyi toimittamaan 1300 HR-V:tä ekan kuukauden aikana.


    • Anonyymi

      Tämä on kyllä tyylikäs auto.

      • Anonyymi

        Tämä ei kyllä ole tyylikäs auto


    • Anonyymi

      Autocarin 6 kk HRV testi on ohi. Katumaastureita inhonneesta toimittajasta tuli käännynnäinen. Keskikulutus 6.0 kun työmatkalla oli motaria. Toisessa testiautossa keskikulutus 5.6. Ei mitään haamulukemia mutta ihan ok isopyöräiselle katumaasturille.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe