Käytetty Eemeli, 350 vai 250 CDI?

Vähän uudempaa mersua tekisi mieli ja olen tässä katsellut 350 ja 250 dieselmalleja. Suorituskyvyltään nuo ovat sen verran lähellä toisiaan, että hämmentää. 350 kuitenkin kuluttaa merkittävästi enemmän ja siten myös päästöt (ja verot) ovat korkeammat.

Jossain käytännön arvoissa tuon nyt luulisi näkyvän joka tapauksessa. 0-100 arvo riittää varmasti molemmilla, mutta onko meno erilaista moottoritiellä, ohituksissa tai venettä vetäessä? Voisi ainakin kuvitella, että noissa hommissa isommasta iskutilavuudesta olisi etua.

Vai onko tuo vain matalammin viritetty? Taitaa olla V6, jonka kestävyydestä on ollut vähän huolta yleisesti.

4

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän vuosimalleja on kiikarissa?

      W212 vanhempi malli tai facelift?

      Sedan vai farmari? Neliveto?

      • Vuosimallia mielummin puhuisin hintahaarukasta. Olen harkinnut noin 20 tonnin luokassa liikkuvaa yksilöä.

        Neliveto lisää kulutusta nähdäkseni aika paljon, eikä tarjoa minulle etua kuin parina päivänä vuodessa. Pärjännen takavedolla.

        Perheessä on jo yksi farkku ja sillä pyritään pärjäämään. Sedan siis.


    • Onhan se 250:n jo 1800 kierroksella antama 500 Nm aika hyvä luku!
      Toisaalta sekä 350 että 250 ovat jäämässä kai historiaan kun uudet aikaisempaa tehokkaammat mallit käyttävät sitä 1950 m3 lohkoa.
      Itsellä E220CDI mutta olen ollut moottorin mahdollisesta nokeentumisesta vähän
      huolissani, koska sen kierrokset käytännön ajossa harvoin nousevat edes 1800:teen. (110 / 1400 - 1450 A9)
      Olen kirjoittanut muualla, että ajoin syyskuussa kolme viikkoa Euroopassa, joten pannu sai kyllä siellä kyytiä, mutta koen että dieseliä pitäisi sitten kuormittaa ja ajaa.

      • Katsoin että samat 500 neukkaa löytyy jo 1600 kierroksella. Vähän vähemän tehoa (112 vs. 126 kaakkia), mutta aika kevyesti varmaan menee moottoritiellä, vaikka kyljessä olisi vain seitsemänpykäläinen tomaatti.

        Kyllähän tuo alkaa kuullostamaan siltä, että 250 olisi se oikea numero.

        Ostelen sitten noita uudempia, kunhan ovat vähän vanhempia. Käytän rahani muuhun kuin autoihin. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe