Käytetty Eemeli, 350 vai 250 CDI?

Vähän uudempaa mersua tekisi mieli ja olen tässä katsellut 350 ja 250 dieselmalleja. Suorituskyvyltään nuo ovat sen verran lähellä toisiaan, että hämmentää. 350 kuitenkin kuluttaa merkittävästi enemmän ja siten myös päästöt (ja verot) ovat korkeammat.

Jossain käytännön arvoissa tuon nyt luulisi näkyvän joka tapauksessa. 0-100 arvo riittää varmasti molemmilla, mutta onko meno erilaista moottoritiellä, ohituksissa tai venettä vetäessä? Voisi ainakin kuvitella, että noissa hommissa isommasta iskutilavuudesta olisi etua.

Vai onko tuo vain matalammin viritetty? Taitaa olla V6, jonka kestävyydestä on ollut vähän huolta yleisesti.

4

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän vuosimalleja on kiikarissa?

W212 vanhempi malli tai facelift?

Sedan vai farmari? Neliveto?

• Vuosimallia mielummin puhuisin hintahaarukasta. Olen harkinnut noin 20 tonnin luokassa liikkuvaa yksilöä.

Neliveto lisää kulutusta nähdäkseni aika paljon, eikä tarjoa minulle etua kuin parina päivänä vuodessa. Pärjännen takavedolla.

Perheessä on jo yksi farkku ja sillä pyritään pärjäämään. Sedan siis.

• Onhan se 250:n jo 1800 kierroksella antama 500 Nm aika hyvä luku!
      Toisaalta sekä 350 että 250 ovat jäämässä kai historiaan kun uudet aikaisempaa tehokkaammat mallit käyttävät sitä 1950 m3 lohkoa.
      Itsellä E220CDI mutta olen ollut moottorin mahdollisesta nokeentumisesta vähän
      huolissani, koska sen kierrokset käytännön ajossa harvoin nousevat edes 1800:teen. (110 / 1400 - 1450 A9)
      Olen kirjoittanut muualla, että ajoin syyskuussa kolme viikkoa Euroopassa, joten pannu sai kyllä siellä kyytiä, mutta koen että dieseliä pitäisi sitten kuormittaa ja ajaa.

• Katsoin että samat 500 neukkaa löytyy jo 1600 kierroksella. Vähän vähemän tehoa (112 vs. 126 kaakkia), mutta aika kevyesti varmaan menee moottoritiellä, vaikka kyljessä olisi vain seitsemänpykäläinen tomaatti.

Kyllähän tuo alkaa kuullostamaan siltä, että 250 olisi se oikea numero.

Ostelen sitten noita uudempia, kunhan ovat vähän vanhempia. Käytän rahani muuhun kuin autoihin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5467
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3653
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3235
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2544
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1600
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1335
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1253
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      147
      1180
    Aihe