Teho-omavaraisuuden parantaminen omakotitalossa : aurinkopaneelin ja akuston avulla

Anonyymi

https://www.theseus.fi/handle/10024/506670 "Työn yhtenä tuloksena saatiin, että 10 kW:n aurinkosähköjärjestelmä 100 kWh:n akustolla riittää takaamaan tarkastelun kohteena olevan omakotitalon teho-omavaraisuuden vaihtelevissa sääolosuhteissa toukokuusta elokuuhun."

11

1946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten kotikapasitori mitoitetaan tälläiseen järjestelmään?

• Anonyymi

100kWh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

100kWh

100 kWh = 12 V kertaa 8300 ampeerituntia = 42 kpl 200 Ah 12V vapaa-ajan akkua.

Olisko tuollaisesta akustosta jo iloa pörssisähkön käyttäjälle ilman paneeleitakin kun nykyään hinta vaihtelee niin rajusti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

100 kWh = 12 V kertaa 8300 ampeerituntia = 42 kpl 200 Ah 12V vapaa-ajan akkua.

Olisko tuollaisesta akustosta jo iloa pörssisähkön käyttäjälle ilman paneeleitakin kun nykyään hinta vaihtelee niin rajusti?

Tai yksi trukki akku 3600€

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai yksi trukki akku 3600€

100kwh akusto ei trukkiakkuna onnistu 3600£

• Anonyymi

Vähällä sitä nykyisin saa inssin paperit. Voi jumalauta

• Anonyymi

17 kpl massikan akkua sarjaan saadaan 17 x 14V ? n 238 V

helppo ladata suoraan agrin ulostulolla tasurin jälkeen.

noita sarjapaketteja rinnan sitten haluttu määrä, kaksikin jo aika hyvä omakotiasukkaan käyttöön.

2 kpl paketteja eli 34 kpl x n 120 € tekee n 4000 € eli hintaa tulee varauspaketille.

paneelit sitten rinnalle myös, agri vain hätäkäyttöön. ei ole halpaa energiaa ellet rakenna puukaasulla käyvää agritusta.

• Anonyymi

Muuten ihan jees, mutta kodin sähkölaitteet eivät pääsääntöisesti toimi tasavirralla, jota akustostasi saataisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten ihan jees, mutta kodin sähkölaitteet eivät pääsääntöisesti toimi tasavirralla, jota akustostasi saataisiin.

Niin ja jos tasasuuntaat agrin vaihtojännitteen, pitää jännite kertoa 1,4, jolloin saat tasasuunnatun sähkön huippuarvon eli yli 300 volttia.

• Anonyymi

Häkäpönttögeneraattori briggstratton moottorilla kestäs ainakin 2000 tuntia käyttöä. Pari tuntia latausta joka päivä. Kestäis kolme vuotta. Parilla sadalla sitten uusi moottori kolmen vuoden välein,

• Anonyymi

Paljonko maksaa vuokapasitori?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe