Miksi en minä

En ole missään nimessä huomionkipeä, päinvastoin.
Ihmettelen sitä kun en saa juuri koskaan vastauksia kommentteihini.
Enkö ole ajan hermolla? Vai olenko muuten niin tylsä?
Vastaukseni riippuvat paljon siitä millä tuulella satun olemaan.
Tykkään teistä kaikista puoluekannasta välittämättä.
En käy täällä päivittäin, mutta aika usein.
Ei nytkään haittaa vaikka ei tulisi yhtään kommenttia. Käyn täällä silti yhtä usein kun ennenkin.

95

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin, kun itse täällä olen, niinkuin nyt talven aikaan usein olenkin, luen aina Sinun kommenttisi, jos eteen tulee.
      Sinulla elämänasenteessani on niin paljon samaa, kun omassani.
      Kissakin on kaverinasi niinkuin minullakin.
      Pidän asiallisesta suorasta kommentointityylistäsi.

      • Kissa on mustasukkainen minun käsitöilleni. Kun kudon tai virkkaan niin yrittää väkisin tulla syliin tai sotkee lankakerän.
        Olen joutunut elämässäni olemaan niin monena että mikään ei oikein säikytä. Jos joku oikein moittii niin alkaa naurattamaan.


    • Anonyymi

      No tästä se alkaa, ilimoja pitelee ,tytär viestitti olleensa firman pikkujoulussa että joulua kohti mennään, vuoden vaihteen jälkeen kohti kesää ja kesän jälkeen syksy niin vuosi tullu täyteen, on pikkujoulu kausi ...ja...

      • Niinpä, kudon tyttärelleni nilkkureita. Hän halusi sellaiset, en oikein tiennyt millaisia ne ovat, piti ensin googlettaa. Nyt alkavat olla valmiit.


    • Anonyymi

      Olet kai "rekisteröinyt" mielessäsi, että niitä, joiden kanssa ollaan eri mieltä kommentoidaan eniten ?

      • liekko

        Valitettavasti en ole. Kun kuitenkin palsta jää välillä vähälle huomiolle.


    • Anonyymi

      kehitysvaiheet

      Liekko luulisitko siis että olet palstan musta aukko johon tieto kyllä uppoaa mutta ei tule takaisin tai tulee jotain infrapunaa, lämmintä hyväksyvää, Hawkingin säteilyä

      Ploma on on tähti se kai on väriä vaihtava tähti ... ja kaikille
      selvä, vai?

      Korppis on valkoinen aukko, maailman (kaikkeuden) alku, mitään ei uppoa sinne
      ja suoraan tulee kaikkea oikeaa suoraa kunnolla niin että loikaa

      • Anonyymi

        "Ploma on on tähti se kai on väriä vaihtava tähti ... ja kaikille
        selvä, vai?"
        LUULEE olevansa.


      • Näin se on, saatan olla se huomaamaton. Minä olen ollut lapsesta asti sellainen sivusta seuraaja. Joskus jopa koulukiusattu. Joita Hunksz muistelee vieläkin kaiholla.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Näin se on, saatan olla se huomaamaton. Minä olen ollut lapsesta asti sellainen sivusta seuraaja. Joskus jopa koulukiusattu. Joita Hunksz muistelee vieläkin kaiholla.

        Et sinä ole huomaamaton ! Itsekin luen aina kommenttisi. Olen vain passiivinen yleensäkin vastailemaan, ujo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole huomaamaton ! Itsekin luen aina kommenttisi. Olen vain passiivinen yleensäkin vastailemaan, ujo.

        Kiitos <3


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus "liekko" ! Ei moni muukaan saa kommentteja ja ajattelisin sen johtuvan siitä, että ei osata keskustella. Kirjoitetaan vaan mielipiteitä ja asioita,
      ja luetaan niitä, mutta ei keskustella, vaikka tämän on keskustelupalsta.

      Fiksut ja "ärsyttämättömät" eivät saa usein vastauksia :) ?
      Jos on samaa mieltä, tuntuu tyhmältä kommentoida "Olen samaa mieltä",
      jos ei ole kykyjä parempaan niinkuin minulla. Tämäkin on kömpelö kommentti,
      mutta ystävälliseksi tarkoitettu kömpelyydessään.

      • Ajattelin juuri kuten sinäkin.


    • Anonyymi

      Kieliasua aihetta korjata jos semmoisilla hermoilla pyrkii jonnekin. Tai villegalle.

      • Voisi olla aihetta korjata kieliasua. En kuitenkaan osaa kuin kertoa mielipiteeni. Ehkä kuitenkin pysyn joten kuten ajan hermolla 70 palstalla, tai sitten en.
        Arvaa miksi kirjoittelen tavallista enemmän. Olen ollut erakkona toista kuukautta mökillä ja viihtynyt hyvin. Ny alkoi tuntua että kaipaan vaihtelua.
        Olen vain kutonut ja virkannut kissan kanssa, kaveri on onneksi käynyt kuten ennenkin, muuten muristaisiin tien poskessa kissan kansa jos joku uskaltaa tunkea reviirillemme.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Voisi olla aihetta korjata kieliasua. En kuitenkaan osaa kuin kertoa mielipiteeni. Ehkä kuitenkin pysyn joten kuten ajan hermolla 70 palstalla, tai sitten en.
        Arvaa miksi kirjoittelen tavallista enemmän. Olen ollut erakkona toista kuukautta mökillä ja viihtynyt hyvin. Ny alkoi tuntua että kaipaan vaihtelua.
        Olen vain kutonut ja virkannut kissan kanssa, kaveri on onneksi käynyt kuten ennenkin, muuten muristaisiin tien poskessa kissan kansa jos joku uskaltaa tunkea reviirillemme.

        Onko sinun kissasi jalorotuinen, vai kotimainen maatiaiskisu?


      • liekko kirjoitti:

        Voisi olla aihetta korjata kieliasua. En kuitenkaan osaa kuin kertoa mielipiteeni. Ehkä kuitenkin pysyn joten kuten ajan hermolla 70 palstalla, tai sitten en.
        Arvaa miksi kirjoittelen tavallista enemmän. Olen ollut erakkona toista kuukautta mökillä ja viihtynyt hyvin. Ny alkoi tuntua että kaipaan vaihtelua.
        Olen vain kutonut ja virkannut kissan kanssa, kaveri on onneksi käynyt kuten ennenkin, muuten muristaisiin tien poskessa kissan kansa jos joku uskaltaa tunkea reviirillemme.

        Viime kesänä oli mökkimaisemissa hieman hiljaisempaa, kuin edelliskesänä. Nuoret kun rupesivat lapsia tekemään, eivät ehtineet/jaksaneet niin kovin mökkeillä.
        Pojalla on 2 viikon välein pitkävapaa, niin muutamia kertoja olin noita kaksiviikkoisia kissan kanssa kahden.
        Viihdyimme vallan mainiosti. Kissa seuraa aina mökiltä toiselle ja rantaan. Istuu laiturilla tai rannalla odottamassa useimmiten, kun olen järvellä.
        Ihana rauha, omaan tahtiinsa saa touhuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun kissasi jalorotuinen, vai kotimainen maatiaiskisu?

        On kulkuri.
        Mökimme pihapiirissä kuljekeli kesän. Ei antautunut kiinni. Kaveri siitä puhui mutta ajattelen sen olevan jonkun naapurin kissa.
        Marrasakuussa satoi räntää ja näin sen menevän mokillä saunan alle. Houkuttelin ruualla, vähitellen alkoi luottamaan, Sisälle tuli nälissään kun oven jätti auki että pääsee pakoon.
        Sitten kerran söi mahansa täyteen ja hyppäsi uunin päälle. Huomasi että tässä onkin kissalle hyvä paikka, on vieläkin sen mielipaikka viiden vuoden jälkeen.
        Nyt on niin kiintynyt minuun että en ole moista nähnyt muilta kissoilta.
        Vein eläinlääkäriin kun jäi luokseni, rokotukset pantiin kuntoon ja steriloitiin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Voisi olla aihetta korjata kieliasua. En kuitenkaan osaa kuin kertoa mielipiteeni. Ehkä kuitenkin pysyn joten kuten ajan hermolla 70 palstalla, tai sitten en.
        Arvaa miksi kirjoittelen tavallista enemmän. Olen ollut erakkona toista kuukautta mökillä ja viihtynyt hyvin. Ny alkoi tuntua että kaipaan vaihtelua.
        Olen vain kutonut ja virkannut kissan kanssa, kaveri on onneksi käynyt kuten ennenkin, muuten muristaisiin tien poskessa kissan kansa jos joku uskaltaa tunkea reviirillemme.

        Sinun kieliasussasi ei ole mitään vikaa ja sinä kirjoittelet ihan mukavia !
        Pysy sellaisena mukavana kuin olet 🌺 !


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        On kulkuri.
        Mökimme pihapiirissä kuljekeli kesän. Ei antautunut kiinni. Kaveri siitä puhui mutta ajattelen sen olevan jonkun naapurin kissa.
        Marrasakuussa satoi räntää ja näin sen menevän mokillä saunan alle. Houkuttelin ruualla, vähitellen alkoi luottamaan, Sisälle tuli nälissään kun oven jätti auki että pääsee pakoon.
        Sitten kerran söi mahansa täyteen ja hyppäsi uunin päälle. Huomasi että tässä onkin kissalle hyvä paikka, on vieläkin sen mielipaikka viiden vuoden jälkeen.
        Nyt on niin kiintynyt minuun että en ole moista nähnyt muilta kissoilta.
        Vein eläinlääkäriin kun jäi luokseni, rokotukset pantiin kuntoon ja steriloitiin.

        Joku ihminen oli siis kohdellut kisua huonosti, kun kesti ennenkuin se alkoi luottaa ihmiseen uudelleen ? Ihanaa, että jaksoit sitä houkutella ja että se sai uuden kodin !


    • Tein eilen aloituksen naapuripalstalla, aiheesta jonka koin mielenkiintoiseksi ja ei välttämättä provoisovaksi, mutta josta voi ajatella eri tavalla ja olen saanut siihen n. 200 vastausta kahden vuorokauden sisällä. Osa erinomaisia, eri näkantoja esittäviä vastauksia, osa samanmielisä ja laajentavia, mutta ainakin puolet olisin mieluummin jättänyt lukematta, (Keksustelua pilkkaavaan sävyyn minusta henkilönä, perheenjäsenistäni, miehestäni, kirjoittamisharrastuksestani, perinteinen Suomi-Ruotsi maaottelukin käyty jne .
      Ei se vastausten määrä vaan laatu joka on tärkeää.
      Tämä 70 palsta ei ole oikein suosiollinen sävyisälle, diplomaattiselle, rauhaa rakastavalle kirjoittelulle.

    • Minua on syytetty siitä haen konflikteja kirjoituksillani, mutta se ei ole totta.
      Mutta mitä keskustelua pystyisi yleensäkään syntymään jos kaikki olismme samaa mieltä ja kirjoittaisimme vain asioista joista ei voi olla eri mieltä.
      Sinun aloituksiisi on vaikea kommentoida juuri siitä syystä, että on helppo olla kanssasi samaa mieltä,
      kuittaa Paloma

      • Minä tykkään melkein aina mielipiteistäsi. Ja siitä olet niiden takana rohkeasti.
        Ei aina tarvise olla samaa mieltä, voi silti tykätä ihmisestä.
        Mikähän siinä on, siviilissä minua pidetään aika usein itsepäisenä. Paitsi tyttäreni suhteen.
        Ehkä tämä verbaalinen kommunikointi ei oikein ole alaani.


      • Anonyymi

        Oletko ajatellut, mikä saa yli 80- vuotiaat , moiseen ikävään palautteeseen sinua kohtaan?


      • liekko kirjoitti:

        Minä tykkään melkein aina mielipiteistäsi. Ja siitä olet niiden takana rohkeasti.
        Ei aina tarvise olla samaa mieltä, voi silti tykätä ihmisestä.
        Mikähän siinä on, siviilissä minua pidetään aika usein itsepäisenä. Paitsi tyttäreni suhteen.
        Ehkä tämä verbaalinen kommunikointi ei oikein ole alaani.

        Ensin kommentti Palomalle. Käytän tässä viestissä sanaa tarina, joka avasi silmiäni ymmärtämään omaa tarinaani.

        Siis, minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa.

        En osaa keskustella sivistyssanoilla koska en ymmärrä niitä.

        Keskustellessani käytän käytännön esimerkkejä, kokemusten kautta omaksuttua tietoa.

        Kokemustietoon on helppo liimautua kiinni, helppo vastata, helppo kritisoida eihän se ole faktatietoa, se on "fragmentti". Mitähän tuolin mahtaa tarkoittaa ; )) 

        Joku kirjoitti Korppis on valkoinen aukko, mikään ei uppoa sinne. No, se lie kirjoitusteni mukainen arvio minusta.

        Ei uppoa ja tarvittaessa takaisin tulee täyslaidallinen ; ) Mielistelyt,
        Itsensä vähättelyt, ei jaksa, ei.

        Plus 70-palstalla otin osaa erääseen keskusteluun. Käytin esimerkkinä suorittamaani kasvatustieteen appron kirjatenttiä. Kokemusperäiset tarinani kuitataan usein halveksien, repäisten irti aiheesta. Kuten tuokin arvosanalla. "Jollekin appro riittää". Niin, minulle se riitti kasvatustieteistä.

        Tyylini, tuon liikaa itseäni esille, ehkäpä juuri näiden omakohtaisten kokemusperäisten kommenttieni vuoksi.

        Usein opetustehtävissä käytin kokemusperäistä tarinaa selventäessäni asiaa oppilaille.
        Se oli erään aikaisemman opettajani opetus minulle, jota toteutin ja vieläkin toteutan, kerron aina uuden tarinan.

        Ei kissan ulkoilutus ja kaverin viikonloppuvierailut vuodesta toiseen kerrottuna, herätä keskustelua.

        Repäise vetävä tarina.

        Kaikella rakkaudella Korppis.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ensin kommentti Palomalle. Käytän tässä viestissä sanaa tarina, joka avasi silmiäni ymmärtämään omaa tarinaani.

        Siis, minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa.

        En osaa keskustella sivistyssanoilla koska en ymmärrä niitä.

        Keskustellessani käytän käytännön esimerkkejä, kokemusten kautta omaksuttua tietoa.

        Kokemustietoon on helppo liimautua kiinni, helppo vastata, helppo kritisoida eihän se ole faktatietoa, se on "fragmentti". Mitähän tuolin mahtaa tarkoittaa ; )) 

        Joku kirjoitti Korppis on valkoinen aukko, mikään ei uppoa sinne. No, se lie kirjoitusteni mukainen arvio minusta.

        Ei uppoa ja tarvittaessa takaisin tulee täyslaidallinen ; ) Mielistelyt,
        Itsensä vähättelyt, ei jaksa, ei.

        Plus 70-palstalla otin osaa erääseen keskusteluun. Käytin esimerkkinä suorittamaani kasvatustieteen appron kirjatenttiä. Kokemusperäiset tarinani kuitataan usein halveksien, repäisten irti aiheesta. Kuten tuokin arvosanalla. "Jollekin appro riittää". Niin, minulle se riitti kasvatustieteistä.

        Tyylini, tuon liikaa itseäni esille, ehkäpä juuri näiden omakohtaisten kokemusperäisten kommenttieni vuoksi.

        Usein opetustehtävissä käytin kokemusperäistä tarinaa selventäessäni asiaa oppilaille.
        Se oli erään aikaisemman opettajani opetus minulle, jota toteutin ja vieläkin toteutan, kerron aina uuden tarinan.

        Ei kissan ulkoilutus ja kaverin viikonloppuvierailut vuodesta toiseen kerrottuna, herätä keskustelua.

        Repäise vetävä tarina.

        Kaikella rakkaudella Korppis.

        "minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa."
        Et sinä ole tarinankertoja. Samoja minä-minä-minä-juttuja jauhat.
        Liekon kommentit ovat sympaattisia, niitä lukee mielihyvällä.


      • korppis kirjoitti:

        Ensin kommentti Palomalle. Käytän tässä viestissä sanaa tarina, joka avasi silmiäni ymmärtämään omaa tarinaani.

        Siis, minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa.

        En osaa keskustella sivistyssanoilla koska en ymmärrä niitä.

        Keskustellessani käytän käytännön esimerkkejä, kokemusten kautta omaksuttua tietoa.

        Kokemustietoon on helppo liimautua kiinni, helppo vastata, helppo kritisoida eihän se ole faktatietoa, se on "fragmentti". Mitähän tuolin mahtaa tarkoittaa ; )) 

        Joku kirjoitti Korppis on valkoinen aukko, mikään ei uppoa sinne. No, se lie kirjoitusteni mukainen arvio minusta.

        Ei uppoa ja tarvittaessa takaisin tulee täyslaidallinen ; ) Mielistelyt,
        Itsensä vähättelyt, ei jaksa, ei.

        Plus 70-palstalla otin osaa erääseen keskusteluun. Käytin esimerkkinä suorittamaani kasvatustieteen appron kirjatenttiä. Kokemusperäiset tarinani kuitataan usein halveksien, repäisten irti aiheesta. Kuten tuokin arvosanalla. "Jollekin appro riittää". Niin, minulle se riitti kasvatustieteistä.

        Tyylini, tuon liikaa itseäni esille, ehkäpä juuri näiden omakohtaisten kokemusperäisten kommenttieni vuoksi.

        Usein opetustehtävissä käytin kokemusperäistä tarinaa selventäessäni asiaa oppilaille.
        Se oli erään aikaisemman opettajani opetus minulle, jota toteutin ja vieläkin toteutan, kerron aina uuden tarinan.

        Ei kissan ulkoilutus ja kaverin viikonloppuvierailut vuodesta toiseen kerrottuna, herätä keskustelua.

        Repäise vetävä tarina.

        Kaikella rakkaudella Korppis.

        Mutta kun minulle ei tapahdu mitään :(
        Ihan oikeasti, elän tapahtumaköyhää elämää, silti olen tyytyväinen.
        Alan kai tulla vanhaksi, en olisi viihtynyt ihan näin nuorempana.
        Muistan kun naisystäväni aina sanoi että pittää olla "äksonia", siis jotain repäisevää, nuorempanakaan en pysynyt kärryllä vaikka yritin. Aina halusin omaan rauhaani.
        Katti on minulle tärkeä ja minä sille :)


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Mutta kun minulle ei tapahdu mitään :(
        Ihan oikeasti, elän tapahtumaköyhää elämää, silti olen tyytyväinen.
        Alan kai tulla vanhaksi, en olisi viihtynyt ihan näin nuorempana.
        Muistan kun naisystäväni aina sanoi että pittää olla "äksonia", siis jotain repäisevää, nuorempanakaan en pysynyt kärryllä vaikka yritin. Aina halusin omaan rauhaani.
        Katti on minulle tärkeä ja minä sille :)

        On fiksua olla kertomatta itsestään paljon "koko maailmalle".
        Keskusteluihin voi osallistua ottamalla kantaa aloituksiin, jotka kiinnostavat.
        Meillä ja maailmalla tapahtuu koko ajan, asioita ja ilmiöitä, pieniä ja suuria.

        Olen käsityksessä, ettei ihmisiä paljon kiinnostakaan kenenkään yksityiset useimiten varsin arkiset tekemiset, varsinkaan kun ne näyttävät toistuvan samanlaisina joka viikonpäivä vuodesta toiseen. Rehellisesti kysyen, kuka voi pitää itseään ja arkitekemisiään niin kiinnostavina ?

        Kissatkin ovat paljon kiinnostavampi aihe kuin jokapäiväiset toistot "Minä kerron taas mitä minä söin aamulla ja mitä minä söin illalla ja mitä minä siinä välillä tein".

        Kissat on ihania ! Luin tänään Hesarista hylätyistä ja talteenotetuista kissoista,
        pari kuvaakin oli.
        Mikä voi olla suloisempi, liikuttavampi ja vastustamattomampi kuin kissanpentu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On fiksua olla kertomatta itsestään paljon "koko maailmalle".
        Keskusteluihin voi osallistua ottamalla kantaa aloituksiin, jotka kiinnostavat.
        Meillä ja maailmalla tapahtuu koko ajan, asioita ja ilmiöitä, pieniä ja suuria.

        Olen käsityksessä, ettei ihmisiä paljon kiinnostakaan kenenkään yksityiset useimiten varsin arkiset tekemiset, varsinkaan kun ne näyttävät toistuvan samanlaisina joka viikonpäivä vuodesta toiseen. Rehellisesti kysyen, kuka voi pitää itseään ja arkitekemisiään niin kiinnostavina ?

        Kissatkin ovat paljon kiinnostavampi aihe kuin jokapäiväiset toistot "Minä kerron taas mitä minä söin aamulla ja mitä minä söin illalla ja mitä minä siinä välillä tein".

        Kissat on ihania ! Luin tänään Hesarista hylätyistä ja talteenotetuista kissoista,
        pari kuvaakin oli.
        Mikä voi olla suloisempi, liikuttavampi ja vastustamattomampi kuin kissanpentu ?

        Ainakin yksi henkilö harrastaa tätä:
        " Jokapäiväisiä toistoja "Minä kerron taas mitä minä söin aamulla ja mitä minä söin illalla ja mitä minä siinä välillä tein".
        ja luulee olevansa repäisevä ja kiinnostava !!!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ensin kommentti Palomalle. Käytän tässä viestissä sanaa tarina, joka avasi silmiäni ymmärtämään omaa tarinaani.

        Siis, minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa.

        En osaa keskustella sivistyssanoilla koska en ymmärrä niitä.

        Keskustellessani käytän käytännön esimerkkejä, kokemusten kautta omaksuttua tietoa.

        Kokemustietoon on helppo liimautua kiinni, helppo vastata, helppo kritisoida eihän se ole faktatietoa, se on "fragmentti". Mitähän tuolin mahtaa tarkoittaa ; )) 

        Joku kirjoitti Korppis on valkoinen aukko, mikään ei uppoa sinne. No, se lie kirjoitusteni mukainen arvio minusta.

        Ei uppoa ja tarvittaessa takaisin tulee täyslaidallinen ; ) Mielistelyt,
        Itsensä vähättelyt, ei jaksa, ei.

        Plus 70-palstalla otin osaa erääseen keskusteluun. Käytin esimerkkinä suorittamaani kasvatustieteen appron kirjatenttiä. Kokemusperäiset tarinani kuitataan usein halveksien, repäisten irti aiheesta. Kuten tuokin arvosanalla. "Jollekin appro riittää". Niin, minulle se riitti kasvatustieteistä.

        Tyylini, tuon liikaa itseäni esille, ehkäpä juuri näiden omakohtaisten kokemusperäisten kommenttieni vuoksi.

        Usein opetustehtävissä käytin kokemusperäistä tarinaa selventäessäni asiaa oppilaille.
        Se oli erään aikaisemman opettajani opetus minulle, jota toteutin ja vieläkin toteutan, kerron aina uuden tarinan.

        Ei kissan ulkoilutus ja kaverin viikonloppuvierailut vuodesta toiseen kerrottuna, herätä keskustelua.

        Repäise vetävä tarina.

        Kaikella rakkaudella Korppis.

        Sinä taidat olla väärä ihminen opettamaan miten mielenkiintoisesti keskustellaan ?
        Sinähän et keskustele. Sinä vain kehut itseäsi ja haet riitaa eikä mitään uutta ajatusta ole ollut itsekeskeisissä aloituksissasi sitten ensimmäisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "minulle alkaa seestymään oma "tarinankertoja" asemani täällä keskusteluissa."
        Et sinä ole tarinankertoja. Samoja minä-minä-minä-juttuja jauhat.
        Liekon kommentit ovat sympaattisia, niitä lukee mielihyvällä.

        HÄH!

        Eikö sinua kiinnosta kivenpyöritykset, jätelavarakennelmat, huussin tyhjennys, kiljun pullotukset, koirankuppien vääntäminen savesta ja kristallipallon antama seesteisyys.
        Nöyrän, toisia kunnioittavan, itseänsä mitenkään kehumattoman, lempeästi haistattelevan alamittaisen puutarhatontun ja Duracell-pupun risteytyksen päiväpuuhat täytyy kiinnostaa kaikkia!


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Mutta kun minulle ei tapahdu mitään :(
        Ihan oikeasti, elän tapahtumaköyhää elämää, silti olen tyytyväinen.
        Alan kai tulla vanhaksi, en olisi viihtynyt ihan näin nuorempana.
        Muistan kun naisystäväni aina sanoi että pittää olla "äksonia", siis jotain repäisevää, nuorempanakaan en pysynyt kärryllä vaikka yritin. Aina halusin omaan rauhaani.
        Katti on minulle tärkeä ja minä sille :)

        Ei se, että "tapahtuu" koko ajan ole mikään tavoiteltava "taso", eikä takaa,
        että sellaisen ihmisen elämä olisi jotain "erikoista huippua".

        Elämä voi ajatustasolla olla hyvinkin köyhää niillä, joitten on "pakko" olla menossa
        ja touhottamassa koko ajan jotain, koska he eivät pysty olemaan itsensä kanssa muuten.

        Elämässä voi olla jotain sietämätöntä, että pitää touhuta jatkuvasti, ettei joutuisi
        ajattelemaan miten asiat oikeasti ovat.

        Ihminen, joka viihtyy kaikessa rauhassa itsensäkin kanssa on todennäköisemmin
        tasapainoisempi ja onnellisempi. Sellaisen ihmisen "henkinen maailma",
        ajatusmaailma on yleensä rikas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÄH!

        Eikö sinua kiinnosta kivenpyöritykset, jätelavarakennelmat, huussin tyhjennys, kiljun pullotukset, koirankuppien vääntäminen savesta ja kristallipallon antama seesteisyys.
        Nöyrän, toisia kunnioittavan, itseänsä mitenkään kehumattoman, lempeästi haistattelevan alamittaisen puutarhatontun ja Duracell-pupun risteytyksen päiväpuuhat täytyy kiinnostaa kaikkia!

        Täytyis, täytyis, h ä n e n mielestään, mutta ei intreseeraa vähääkään
        ja palstagallup on kertonut, ettei intreseeraa montaa muutakaan.
        Fragmentinomaisesti vain todetakseni.


      • liekko kirjoitti:

        Mutta kun minulle ei tapahdu mitään :(
        Ihan oikeasti, elän tapahtumaköyhää elämää, silti olen tyytyväinen.
        Alan kai tulla vanhaksi, en olisi viihtynyt ihan näin nuorempana.
        Muistan kun naisystäväni aina sanoi että pittää olla "äksonia", siis jotain repäisevää, nuorempanakaan en pysynyt kärryllä vaikka yritin. Aina halusin omaan rauhaani.
        Katti on minulle tärkeä ja minä sille :)

        Anteeksi näiden anojen puolesta, he eivät ymmärrä, mikä on aloituksesi tarkoitus.

        Tarina sanaa käytän tavastani ottaa kantaa kokemusperäisesti, en kirjanoppineesti.

        "Tarina" sanaa käytti uutistenlukija myös Irvinistä kertovista kirjoituksista. Monipuolista kuvausta laulajasta, musiikintekijästä, miehestä, juoposta jne.

        Aloitin viime viikolla avantouinnin, tänään eka kertaa avantouimareiden jäsenenä menin sisään omilla avaimilla, pulahtelin useamman kerran joessa ja löylyttelin saunassa. Kaikkea pitää kokeilla, tämä harrastus siksi kun lääkäri ei luvannut kuin buranaa ja panadolia selkävaivoihini. Hyvältä tuntuu, jospa auttaisi.

        Tämänpäivän tosi tarina, jossa ajatuksen tynkääkin, vaihtoehtoiset hoitomuodot ; ))


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Anteeksi näiden anojen puolesta, he eivät ymmärrä, mikä on aloituksesi tarkoitus.

        Tarina sanaa käytän tavastani ottaa kantaa kokemusperäisesti, en kirjanoppineesti.

        "Tarina" sanaa käytti uutistenlukija myös Irvinistä kertovista kirjoituksista. Monipuolista kuvausta laulajasta, musiikintekijästä, miehestä, juoposta jne.

        Aloitin viime viikolla avantouinnin, tänään eka kertaa avantouimareiden jäsenenä menin sisään omilla avaimilla, pulahtelin useamman kerran joessa ja löylyttelin saunassa. Kaikkea pitää kokeilla, tämä harrastus siksi kun lääkäri ei luvannut kuin buranaa ja panadolia selkävaivoihini. Hyvältä tuntuu, jospa auttaisi.

        Tämänpäivän tosi tarina, jossa ajatuksen tynkääkin, vaihtoehtoiset hoitomuodot ; ))

        Sinulla ei taida olla Irwinin kanssa muuta yhteistä kuin juoppous.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, mikä saa yli 80- vuotiaat , moiseen ikävään palautteeseen sinua kohtaan?

        Ei siellä ole montaa plus 80-vuotiasta kirjoittajaa. Samat perässähiihtäjämme sinä ja tuolla alempana kaverisi ; )

        Toistoa, toistoa, teillä ei mitään omia persoonallisia tarinoita.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei siellä ole montaa plus 80-vuotiasta kirjoittajaa. Samat perässähiihtäjämme sinä ja tuolla alempana kaverisi ; )

        Toistoa, toistoa, teillä ei mitään omia persoonallisia tarinoita.

        Pidätkö kk omia tarinailtoja korvessa, kuten kepulaiset tupailtoja, jossa juttua pulppuaa kuin runonlaulajilta?

        Joessa pulahdit oikein uimasille, onko oikein virtaava vesi? Hitsi, holodna.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Anteeksi näiden anojen puolesta, he eivät ymmärrä, mikä on aloituksesi tarkoitus.

        Tarina sanaa käytän tavastani ottaa kantaa kokemusperäisesti, en kirjanoppineesti.

        "Tarina" sanaa käytti uutistenlukija myös Irvinistä kertovista kirjoituksista. Monipuolista kuvausta laulajasta, musiikintekijästä, miehestä, juoposta jne.

        Aloitin viime viikolla avantouinnin, tänään eka kertaa avantouimareiden jäsenenä menin sisään omilla avaimilla, pulahtelin useamman kerran joessa ja löylyttelin saunassa. Kaikkea pitää kokeilla, tämä harrastus siksi kun lääkäri ei luvannut kuin buranaa ja panadolia selkävaivoihini. Hyvältä tuntuu, jospa auttaisi.

        Tämänpäivän tosi tarina, jossa ajatuksen tynkääkin, vaihtoehtoiset hoitomuodot ; ))

        Korppis. Ei tässä ole sinusta kyse ! Miksi tunget tähänkin ketjuun "minä, minä, minä"-juttuineisi ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei siellä ole montaa plus 80-vuotiasta kirjoittajaa. Samat perässähiihtäjämme sinä ja tuolla alempana kaverisi ; )

        Toistoa, toistoa, teillä ei mitään omia persoonallisia tarinoita.

        Sanoo henkilö korrpis, joka on 15 vuotta toistanut itseään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Anteeksi näiden anojen puolesta, he eivät ymmärrä, mikä on aloituksesi tarkoitus.

        Tarina sanaa käytän tavastani ottaa kantaa kokemusperäisesti, en kirjanoppineesti.

        "Tarina" sanaa käytti uutistenlukija myös Irvinistä kertovista kirjoituksista. Monipuolista kuvausta laulajasta, musiikintekijästä, miehestä, juoposta jne.

        Aloitin viime viikolla avantouinnin, tänään eka kertaa avantouimareiden jäsenenä menin sisään omilla avaimilla, pulahtelin useamman kerran joessa ja löylyttelin saunassa. Kaikkea pitää kokeilla, tämä harrastus siksi kun lääkäri ei luvannut kuin buranaa ja panadolia selkävaivoihini. Hyvältä tuntuu, jospa auttaisi.

        Tämänpäivän tosi tarina, jossa ajatuksen tynkääkin, vaihtoehtoiset hoitomuodot ; ))

        Mene kertomaan omia "tarinoitasi" omaan ketjuusi mieluiten 100 palstalle.
        Ei me olla sinusta kiinnostuneita vaan liekosta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei siellä ole montaa plus 80-vuotiasta kirjoittajaa. Samat perässähiihtäjämme sinä ja tuolla alempana kaverisi ; )

        Toistoa, toistoa, teillä ei mitään omia persoonallisia tarinoita.

        Olet osallistunut innolla moniin meidän muiden aloituksiin. Me emme kirjoita itsestämme.
        Me emme ole itsekeskeisiä, itserakkaita huomionhakijoita, meitä kiinnostavat asia-aiheet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet osallistunut innolla moniin meidän muiden aloituksiin. Me emme kirjoita itsestämme.
        Me emme ole itsekeskeisiä, itserakkaita huomionhakijoita, meitä kiinnostavat asia-aiheet.

        Joo, olen huomannut, asiaahan sinä ; D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet osallistunut innolla moniin meidän muiden aloituksiin. Me emme kirjoita itsestämme.
        Me emme ole itsekeskeisiä, itserakkaita huomionhakijoita, meitä kiinnostavat asia-aiheet.

        Olen eri mieltä.
        Olen lukenut monia anonyymien aloituksia, joissa on otettu esille tärkeitä ja ajankohtaisia asioita ja teemoja, mutta niistä usein puuttuu ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat.
        Edelleenkään, se ei ole itsensä korostamista tai itsekeskeisyyttä: tulkinta on täysin erheellinen. Kysymys on vain tavasta tuoda ASIA esille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen eri mieltä.
        Olen lukenut monia anonyymien aloituksia, joissa on otettu esille tärkeitä ja ajankohtaisia asioita ja teemoja, mutta niistä usein puuttuu ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat.
        Edelleenkään, se ei ole itsensä korostamista tai itsekeskeisyyttä: tulkinta on täysin erheellinen. Kysymys on vain tavasta tuoda ASIA esille.

        Josko nyt ankkuroisit jo lopultakin itsesi fiksuimmille palstoille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen eri mieltä.
        Olen lukenut monia anonyymien aloituksia, joissa on otettu esille tärkeitä ja ajankohtaisia asioita ja teemoja, mutta niistä usein puuttuu ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat.
        Edelleenkään, se ei ole itsensä korostamista tai itsekeskeisyyttä: tulkinta on täysin erheellinen. Kysymys on vain tavasta tuoda ASIA esille.

        Sinä se ankkuroit hääpäiväsikin suomi24:lle. Tämä edustaa sinulke sitä syvyyttä. Syältä pers... on useimmat juttusi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen eri mieltä.
        Olen lukenut monia anonyymien aloituksia, joissa on otettu esille tärkeitä ja ajankohtaisia asioita ja teemoja, mutta niistä usein puuttuu ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat.
        Edelleenkään, se ei ole itsensä korostamista tai itsekeskeisyyttä: tulkinta on täysin erheellinen. Kysymys on vain tavasta tuoda ASIA esille.

        Tuo anonyymin kommentti kyllä näkyy olevan osoitettuna korppikselle eikä siinä sinusta ollut mitään.
        Mutta kuten aina, niin otit sen taas itsellesi ja aloit tavanomaisen puolustuspuheesi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen eri mieltä.
        Olen lukenut monia anonyymien aloituksia, joissa on otettu esille tärkeitä ja ajankohtaisia asioita ja teemoja, mutta niistä usein puuttuu ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat.
        Edelleenkään, se ei ole itsensä korostamista tai itsekeskeisyyttä: tulkinta on täysin erheellinen. Kysymys on vain tavasta tuoda ASIA esille.

        "ankkurointi ja syvyys minkä omakohtaiset kokemukset antavat."
        Siis puuttuu jonninjoutava löpinä eli itsensä kehuminen puuttuu.
        Saa jäädä puuttumaankin niin mielellään, kiitos !


    • Anonyymi

      Parahin liekko, oletpa rohkea, kun asetit itsesi aloitukseen arvosteltavaksi. Oikeammin siis palstakirjoituksesi arvosteltavaksi.
      Minusta sinä olet rehellisesti kirjoittanut mielipiteesi ja monesti olisin peukuttanut, jos olisin rekattu.
      Sen minkä olet itsestäsi, elämän kuvioista kertonut elät varsin seesteistä ja harmoonista elämää. Olet sinut itsesi kanssa. Se tasapaino näkyy kommenteissasi ja olet ajasda mukana.
      "Äksöniä" ja "älämölöö" näytti tulleen tähän sinun ketjuusi, kun pari kirjoittajaa alkoi kertoa itsestään.
      Olisin suonut tämän ketjun pysyvän aloituksen aiheessa, koska näin rohkeaa ja henkilökohtaista aloitusta en ole nähnyt.
      "Iso käsi", kuten nuoriso sanoo.

      • Anonyymi

        "olet ajassa mukana"

        Sori.


      • Anonyymi

        Tarkennan vain, jos nyt edellinen ano tarkoitti minua toisella "näistä kahdesta" että kommenttini oli täysin aloituksen aiheeseen kohdennettu. Minun näkemykseni siitä miksi jotkut aloitukset saavat paljon vastauksia, jotkut eivät lähde rullaamaan.
        (Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan vain, jos nyt edellinen ano tarkoitti minua toisella "näistä kahdesta" että kommenttini oli täysin aloituksen aiheeseen kohdennettu. Minun näkemykseni siitä miksi jotkut aloitukset saavat paljon vastauksia, jotkut eivät lähde rullaamaan.
        (Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi".

        kuittaa Paloma, ei rek. tällä selaimella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan vain, jos nyt edellinen ano tarkoitti minua toisella "näistä kahdesta" että kommenttini oli täysin aloituksen aiheeseen kohdennettu. Minun näkemykseni siitä miksi jotkut aloitukset saavat paljon vastauksia, jotkut eivät lähde rullaamaan.
        (Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi".

        " omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella"
        Missä välissä sinä käväisit lukion aineopettajien opintopäivillä? Kerroit menneesi halloweenjuhliin ja nuorimman lapsenlapsesi syntymäpäiville ja sitten toit terveisiä opettajien opintopäiviltä missä mollattiin lapsia henkisesti köyhiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan vain, jos nyt edellinen ano tarkoitti minua toisella "näistä kahdesta" että kommenttini oli täysin aloituksen aiheeseen kohdennettu. Minun näkemykseni siitä miksi jotkut aloitukset saavat paljon vastauksia, jotkut eivät lähde rullaamaan.
        (Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi".

        "Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi"."
        Miksi te kaksi tähänkin ketjuun tulitte itseänne täynnä ?
        Ette TE ole tämän ketjun aihe.


      • Kiitos :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella"
        Missä välissä sinä käväisit lukion aineopettajien opintopäivillä? Kerroit menneesi halloweenjuhliin ja nuorimman lapsenlapsesi syntymäpäiville ja sitten toit terveisiä opettajien opintopäiviltä missä mollattiin lapsia henkisesti köyhiksi.

        P kehui jo etukäteen, miten aikoo viettää laatuaikaa lähipiirin kanssa. Ei tainnut perhe mummon seurasta välittää, kun mummon piti jo aamiaisella roikkua palstalla. Niinhän se teki omissa häissäänkin🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P kehui jo etukäteen, miten aikoo viettää laatuaikaa lähipiirin kanssa. Ei tainnut perhe mummon seurasta välittää, kun mummon piti jo aamiaisella roikkua palstalla. Niinhän se teki omissa häissäänkin🤣🤣🤣

        Olisi edes kertonut hääyöstään "oman käden kokemuksella"!


      • Jälkeenpäin kauhistutti että mitä oikein kirjoitin.
        Ainakaan huomionhakuisuutta ei mielestäni ollut, yleensä vaivaudun jos saan paljon huomiota. Tunsin vain että mökillä on liian hiljaista ja pimeää. Nytkin piti polttaa valoja koko päivä, vettä sataa tihuuttaa myös.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Jälkeenpäin kauhistutti että mitä oikein kirjoitin.
        Ainakaan huomionhakuisuutta ei mielestäni ollut, yleensä vaivaudun jos saan paljon huomiota. Tunsin vain että mökillä on liian hiljaista ja pimeää. Nytkin piti polttaa valoja koko päivä, vettä sataa tihuuttaa myös.

        Ymmärrän, että kauhistuit spontaanista kirjoituksestasi. Ihan suotta. Ainakin minulle antoi ajattelemisen aihetta. Lukiessani muiden tekstejä otan itselleni jotain. Vaivautuessani vastaamaan annan jotain muillekin. Ehkä ;)


    • Anonyymi

      Kirjoitatko vain tänne 70 . Noteeraan kirjoituksesi: ahaa Liekko on mukana.
      Voi olla, että aina ei tule kommentoitua, vaan miettii kirjoitettua.
      Ei kannata ottaa mitenkään itseensä, jos aina ei reagoida.
      En osallistu kaikkiin ketjuihin, mutta vuorovaikutusta missä tahansa ihmisten välillä pidän tärkeänä. Voi olla, että siinä klaaraa omiakin asenteita ja mietteitä.
      Beng
      Liekko, ei kannata pyydellä anteeksi. Kuten huomaat, luetaan.
      Hyvää keskiviikkoaamua ☕

    • Anonyymi

      "Nyt, korppiksen kanssa meillä on yhteistä se että alustamme, tai ainakin minä teen niin, asialoitukseni omasta elämästä haetulla ensikäden kokemuksella. Sitä ne jotka eivät ymmärrä metodia nimittävät "itsensä esiin tuomiseksi".

      Kyllä me ymmärrämme ihan oikein ! "Metodinne" ON itsensä esiin tuomista aina.
      Te i t s e ette ymmärrä/näe/tajua sitä.

    • Anonyymi

      Kaksikko on taas suuna päänä.

      • Anonyymi

        Niin - huokaus - joka paikkaan niitten huomionkipeitten pitää iskeä ylikorostuneen itsetuntonsa kanssa pilaamaan ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin - huokaus - joka paikkaan niitten huomionkipeitten pitää iskeä ylikorostuneen itsetuntonsa kanssa pilaamaan ketju.

        Nyt olisi aloittajan paikka näyttää, että hänellekin alettaisiin vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olisi aloittajan paikka näyttää, että hänellekin alettaisiin vastaamaan.

        Äläpäs ala määrillä muita korppis.
        Mitähän jos yrittäisit saavuttaa omat tavoitteesi ?
        Saada 15 vuoden yrittämisellä edes yhden ihmisen kiinnostumaan kirjoituksistasi
        ploman lisäksi.
        Sinähän saat ansaitusti vain negatiivista palautetta.
        Onneksi kaikki eivät tunge itseään joka paikassa esille suuruudenhulluna,
        itsekritiikkinsä ja harkintakykynsä menettäneenä niinkuin sinä.


      • Anonyymi

        Toinen saa 200 vastausta aloitukseensa on ylpeä. Haloo ! Missä ymmärrys ?
        Negatiivisia lähes kaikki kommentit ketjussa, paitsi ne, joissa hän kehuu itseään.
        Harvoin kukaan saa niin paljon ikävää palautetta, mutta hönähtäneelle laadulla ei ole merkitystä, määrä korvaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olisi aloittajan paikka näyttää, että hänellekin alettaisiin vastaamaan.

        Liekko on sinua paaaaljon suositumpi korppis, ähäkutti. Liekko saa ystävällistä palautetta.
        Sinä et. Mistäköhän johtuu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekko on sinua paaaaljon suositumpi korppis, ähäkutti. Liekko saa ystävällistä palautetta.
        Sinä et. Mistäköhän johtuu ?

        Kaikki on suositumpia kuin ylimielinen riitelijä-kaksikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on suositumpia kuin ylimielinen riitelijä-kaksikko.

        Pieni-itsetuntoisille ihmisille palsta on kilpailu suosituimmuudesta,
        mitä pitempi ketju sen "hienompaa", vaikka palaute olisi musertavaa.
        Muut kirjoittelevat, vastaavat ja lukevat ratokseen ja ajankulukseen ja
        joskus vaihtaakseen ajatuksia asioista, jotka kiinnostavat jollakin tasolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs ala määrillä muita korppis.
        Mitähän jos yrittäisit saavuttaa omat tavoitteesi ?
        Saada 15 vuoden yrittämisellä edes yhden ihmisen kiinnostumaan kirjoituksistasi
        ploman lisäksi.
        Sinähän saat ansaitusti vain negatiivista palautetta.
        Onneksi kaikki eivät tunge itseään joka paikassa esille suuruudenhulluna,
        itsekritiikkinsä ja harkintakykynsä menettäneenä niinkuin sinä.

        Huomenta@

        En minä suosion määrillä muita saavuta. Enkä ole asettanut sen suhteen itselleni tavotteita.

        Näin on hyvä, vedän riittävästi huomiota ja ekös niinkin sanota, että kun kunnia menee niin maine ei kun kasvaa ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen saa 200 vastausta aloitukseensa on ylpeä. Haloo ! Missä ymmärrys ?
        Negatiivisia lähes kaikki kommentit ketjussa, paitsi ne, joissa hän kehuu itseään.
        Harvoin kukaan saa niin paljon ikävää palautetta, mutta hönähtäneelle laadulla ei ole merkitystä, määrä korvaa sen.

        Hönölle velatkin on saatavia, puhuu vuokraisännän omaisuudestakin kuin omastaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        En minä suosion määrillä muita saavuta. Enkä ole asettanut sen suhteen itselleni tavotteita.

        Näin on hyvä, vedän riittävästi huomiota ja ekös niinkin sanota, että kun kunnia menee niin maine ei kun kasvaa ; )

        Sinulta on mennyt mainekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta on mennyt mainekin.

        En ole huomannutkaan sillä kovasti nikkiäni mainitaan, sinäkin, kiitos ; )) Mainitse lisää vain, en pistä pahakseni.

        korppis


    • Tylsä olen, sen tiedän, vähän kirjoitan ja vähän vastataan.
      Yks päivä joku vastasi, sen jälkeen on ollutkin hiljaisempaa.
      Mutta jokainen tavallaan, olet sopuisa ja ystävällinen palstalainen liekko.

    • Liekko, Aina luen kirjoituksesi, ei ne ohi livahda,
      sinulla on inhimillinen asento tekstissäsi.
      Tykkään miten kuvailet arkeasi.
      Mukavaa samaistumistakin löydän,
      samat lankojen ympärillä pyörivät puuhastelut,
      kotieläiminä tosin vain rivi vanhoja poikia ja villakoirat soffan alla.
      Olen huono kommentoimaan ja useinkin luen vain aloituksen
      jos se sattuu, niin vastaan. Jotenkin tuntuu,
      että aloitukset harvoin osuvat ja uppoavat.
      Jatka vain, täällä on yksi uskollinen lukijasi.

    • Kiitos kun vastasitte <3
      Eilen tuntui vähän yksinäiseltä joten toivoin saavani palstalta piristystä päivääni.
      Tuli tilanne että haluan nähdä ihmisiä ympärilläni. Varmaan tämä pimeyskin vaikuttaa. En kuitenkaan viitsinyt lähteä ajelemaan keskustaan.
      Tällaiset palstat ovat monelle hyvä henkireikä. Varsinkin koronan aikaan kun piti olla paljon kotona.
      Moni kirjoittaja on tullut tutuksi palstan kautta. Ikätovereista ja heidän elämästään voi lukea täältä.
      Jos joku haluaa loukata niin sen voi suoda hänelle, palsta on opettanut sietokykyä.

      • Muistan aikoinaan, kun tulin palstalle, tunsin olevani, kuin joku outolintu.
        En ollut ollenkaan tottunut moiseen ´´nokitteluun´´ joka täällä näyttää olevan arkipäivää.
        Mutta tottavie Liekko, tuo sietokyky on kyllä mullakin kasvanut ison harppauksen.
        Näin taviksen kielellä sanottuna , nahka paksuuntunut.


      • Anonyymi

        Tuo on niin totta, että korona erotti entisestään ja nyt aikainen pimeys saa nurkat tuntumaan kolkoilta. Onneksi sinulla on kissa, kun siellä mökillä olet ja linnut. Tunnet itsesi tarpeelliseksi elollisille olennoille. Minulla tuppaa olemaan päiviä jolloin höpäjän itsekseni. Onneksi harrastuksiin nyt syksyllä alkoi päästä, vähän ihmisten ilmoille.
        Usko pois, vastaisuudessa saat enempi kommentteja. Ei vain ole tullut ajatelleeksi, että sen peukutuksen puutteessa voisi muutaman sanan kirjoittaakin :)


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Muistan aikoinaan, kun tulin palstalle, tunsin olevani, kuin joku outolintu.
        En ollut ollenkaan tottunut moiseen ´´nokitteluun´´ joka täällä näyttää olevan arkipäivää.
        Mutta tottavie Liekko, tuo sietokyky on kyllä mullakin kasvanut ison harppauksen.
        Näin taviksen kielellä sanottuna , nahka paksuuntunut.

        Joo, se on iskettävä, kun on iskun paikka.



        Kaikilla ei perspuoli kestä merivettä yhtä hyvin kuin toisilla, mutta aikansa kun liottaa, niin parkkiintuu.
        Sen tietää korppis, valmentautuu jokiuinneilla.


    • Minä olin jo pienenä kaunis Poika-Lapsi.
      Kasvaessani Koulu-Ikään alkoivat opettajatkin häärätä lähelläni.
      Vaikka tiesivät ihan hyvin minun oppivan kaiken ihan hetkessä.
      Yhtenä aamuna, pestessäni Hanpaitani vilkaisin peiliin.
      Minähän olen uskomattoman komea nuori mies.
      Teini-iästäni tulikin harvinaisen vilkasta aikaa.
      Vaihtaessaan huoneessani sänkyni Lakanoita, vilkaisi äitini aina minua omi-tuisesti.
      Pahasti näytti siltä että hän virnuili minulle.
      Valitsin tulevan työ-urani, urani joka vaati suunnattomasti osaamista ja luovuutta.
      Palkka oli loistavan kasvava ja kannustava.
      Siksi on minun mukavaa elellä näin eläkkeelläkin.
      Vieläkin naiset vilkuilevat minua.
      Etenkin nuoremmat.
      Kivaa kun on saanut, ja saa edelleenkin paljon huomiota.

      H.

      • Anonyymi

        Että palstasuosio riippuu ulkonäöstä.


      • Anonyymi

        Et kai kirjoittanut tosissasi,tuommoiseen ajatteluun sopinee sanonta,että tyhmä ei tiedä olevansa tyhmä,eikä viisas olevansa viisas.Tarve tulla ihailluksi milloin milläkin alueella(ulkonäkö,asema,varallisuus) pilaa ihmisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että palstasuosio riippuu ulkonäöstä.

        "Anonyymi"

        Enhän minä niin kirjoittanut. :)

        H.


      • Niinpä.
        Minua suututtaa kun aina vain enemmän peiliin katsoessa siellä näkyy äitini.
        Ei äidissä mitään vikaa ollut, oli vain 22-vuotta minua vanhempi. Yli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.
        Totta puhuen hän oli paremmin säilynyt tämän ikäisenä kun minä nyt olen.
        Nuorempana sitä ostelin ryppyvoiteita ja koetin olla nuoremman näköinen vaikka nyt ajateltuna oli ihan turhaa rahan haaskausta. Hyvä kosteusvoide riittää hyvin.
        Hunzilla on elämä mennyt loistavasti, varsinkin kun on itse tyytyväinen.
        Minä olen sitä mieltä että komistumaan päin ei kukaan tämän ikäinen enää ole. Eikä tarvitse.
        Nuorekas on ihan hyvä sanonta, mutta se suomennettuna saattaa tarkoittaa että oikeasti olet vanha mutta esität nuorempaa?


      • liekko kirjoitti:

        Niinpä.
        Minua suututtaa kun aina vain enemmän peiliin katsoessa siellä näkyy äitini.
        Ei äidissä mitään vikaa ollut, oli vain 22-vuotta minua vanhempi. Yli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.
        Totta puhuen hän oli paremmin säilynyt tämän ikäisenä kun minä nyt olen.
        Nuorempana sitä ostelin ryppyvoiteita ja koetin olla nuoremman näköinen vaikka nyt ajateltuna oli ihan turhaa rahan haaskausta. Hyvä kosteusvoide riittää hyvin.
        Hunzilla on elämä mennyt loistavasti, varsinkin kun on itse tyytyväinen.
        Minä olen sitä mieltä että komistumaan päin ei kukaan tämän ikäinen enää ole. Eikä tarvitse.
        Nuorekas on ihan hyvä sanonta, mutta se suomennettuna saattaa tarkoittaa että oikeasti olet vanha mutta esität nuorempaa?

        Kirj. virhe. Äitini eli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Niinpä.
        Minua suututtaa kun aina vain enemmän peiliin katsoessa siellä näkyy äitini.
        Ei äidissä mitään vikaa ollut, oli vain 22-vuotta minua vanhempi. Yli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.
        Totta puhuen hän oli paremmin säilynyt tämän ikäisenä kun minä nyt olen.
        Nuorempana sitä ostelin ryppyvoiteita ja koetin olla nuoremman näköinen vaikka nyt ajateltuna oli ihan turhaa rahan haaskausta. Hyvä kosteusvoide riittää hyvin.
        Hunzilla on elämä mennyt loistavasti, varsinkin kun on itse tyytyväinen.
        Minä olen sitä mieltä että komistumaan päin ei kukaan tämän ikäinen enää ole. Eikä tarvitse.
        Nuorekas on ihan hyvä sanonta, mutta se suomennettuna saattaa tarkoittaa että oikeasti olet vanha mutta esität nuorempaa?

        liekko
        Luen usein kirjoituksesi ja peukutan, mutta tunnen itseni niin tyhmäksi, että en osaa mitään kommentoida siihen, sillä olet mielestäni ihanan sopusointuinen henkilö mielipiteinesi.

        Minunkin peilistä kurkistaa äitini kuva nykyisin ja ei ole ihme, kun lapseni kävi jotain teatterimaskeeraus kurssia, niin hän meikkasi minut vanhukseksi ja siskonsa Greta Garboksi.

        Veimme sitten kuvani äidilleni "työnäytteenä", niin hän totesi heti, että onko hän jo noin vanhan näköinen, siis tunnisti sentään oman kuvajaisensa siitä kuvasta.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Niinpä.
        Minua suututtaa kun aina vain enemmän peiliin katsoessa siellä näkyy äitini.
        Ei äidissä mitään vikaa ollut, oli vain 22-vuotta minua vanhempi. Yli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.
        Totta puhuen hän oli paremmin säilynyt tämän ikäisenä kun minä nyt olen.
        Nuorempana sitä ostelin ryppyvoiteita ja koetin olla nuoremman näköinen vaikka nyt ajateltuna oli ihan turhaa rahan haaskausta. Hyvä kosteusvoide riittää hyvin.
        Hunzilla on elämä mennyt loistavasti, varsinkin kun on itse tyytyväinen.
        Minä olen sitä mieltä että komistumaan päin ei kukaan tämän ikäinen enää ole. Eikä tarvitse.
        Nuorekas on ihan hyvä sanonta, mutta se suomennettuna saattaa tarkoittaa että oikeasti olet vanha mutta esität nuorempaa?

        Äitini kurkistaa minunkin peilistä ja joskus tätini, varsinkin valokuvissa. Tyttäreni löytää koko ajan enemmän asioita joista huomaa että hänestä on tulossa äitinsä nuorempi kopio, ei tosin fyysisesti, mutta tavoiltaan ja tottumuksiltaan. Molemmat olemme pienimuotoisia kontrollifriikkejä huushollissamme: on vain meidän tapamme tehdä asioita, esim. lastata tiskikone, ja se on se ainoa oikea. Suunnittelemme seuraavan päivän työjärjestystä jo unissamme edellisenä yönä. Kauppalistoja, ruokalistoja, aikatauluja... sisarellani joka on minusta seuraava on myös tällaisia taipumuksia.


      • liekko kirjoitti:

        Niinpä.
        Minua suututtaa kun aina vain enemmän peiliin katsoessa siellä näkyy äitini.
        Ei äidissä mitään vikaa ollut, oli vain 22-vuotta minua vanhempi. Yli hyvän matkaa yli yhdeksänkymppiseksi.
        Totta puhuen hän oli paremmin säilynyt tämän ikäisenä kun minä nyt olen.
        Nuorempana sitä ostelin ryppyvoiteita ja koetin olla nuoremman näköinen vaikka nyt ajateltuna oli ihan turhaa rahan haaskausta. Hyvä kosteusvoide riittää hyvin.
        Hunzilla on elämä mennyt loistavasti, varsinkin kun on itse tyytyväinen.
        Minä olen sitä mieltä että komistumaan päin ei kukaan tämän ikäinen enää ole. Eikä tarvitse.
        Nuorekas on ihan hyvä sanonta, mutta se suomennettuna saattaa tarkoittaa että oikeasti olet vanha mutta esität nuorempaa?

        Minunkin äitini oli nuokekkaan oloinen ja näköinen.
        Kerran hän oli menossa junalla ja kysyi konduktöörilta, että auttaisiko hän laukun nostamisessa.
        Konduktööri vastasi, että kyllähän minä, mutta, kun pitää noita vanhenpia ihmisiä auttaa ensin.
        Siihen äiti, että eikö 80-vuotta siihen riitä. (äitini oli silloin80v)
        Konduktööri ihmetteli, äitee tietysti nauratti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liekko
        Luen usein kirjoituksesi ja peukutan, mutta tunnen itseni niin tyhmäksi, että en osaa mitään kommentoida siihen, sillä olet mielestäni ihanan sopusointuinen henkilö mielipiteinesi.

        Minunkin peilistä kurkistaa äitini kuva nykyisin ja ei ole ihme, kun lapseni kävi jotain teatterimaskeeraus kurssia, niin hän meikkasi minut vanhukseksi ja siskonsa Greta Garboksi.

        Veimme sitten kuvani äidilleni "työnäytteenä", niin hän totesi heti, että onko hän jo noin vanhan näköinen, siis tunnisti sentään oman kuvajaisensa siitä kuvasta.

        Pitäisikö minun olla huolissaan sillä olen ulkonäöltäni aika paljon isän näköinen. Tosin tänään, kun kampaajalta tulin, niin isän äidin, mummoni, piirteet erottuivat selvästi.
        Mietin sitä etten lapsuudessani koskaan kuullut puhuttavan nuorekkuudesta. Ehkä sanakin tuli vasta ulkonäkökeskesyyden myötä. Naisellisia ja miehekkäitä olivat kyllä.
        Pimeetä on nyt, ei kukaan näe miltä näyttää.
        Unohdin mitä olin ajatellut kirjoittaa.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Enhän minä niin kirjoittanut. :)

        H.

        Et, mutta annoit ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et, mutta annoit ymmärtää.

        "Anonyymi"

        Noooh...tuota... :)

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitini kurkistaa minunkin peilistä ja joskus tätini, varsinkin valokuvissa. Tyttäreni löytää koko ajan enemmän asioita joista huomaa että hänestä on tulossa äitinsä nuorempi kopio, ei tosin fyysisesti, mutta tavoiltaan ja tottumuksiltaan. Molemmat olemme pienimuotoisia kontrollifriikkejä huushollissamme: on vain meidän tapamme tehdä asioita, esim. lastata tiskikone, ja se on se ainoa oikea. Suunnittelemme seuraavan päivän työjärjestystä jo unissamme edellisenä yönä. Kauppalistoja, ruokalistoja, aikatauluja... sisarellani joka on minusta seuraava on myös tällaisia taipumuksia.

        Kuittaa Paloma


    • Anonyymi

      Pitääkö olla rekisteröitynyt kirjoittaja, että voi peukuttaa ?

      (En ole missään rekisterissä, en facebookissakaan, koska en halua kuormittaa
      aivojani turhalla. Elän vanhanaikasta oikeaa elämää, luomuelämää,
      lukuunottamatta nettiä, jolla voi palvella itseään
      pankissa jne. En ole myöskään rikosrekisterissä :)

    • Anonyymi

      Minullekaan ei tapahdu mitään huomion arvoista, ei ole edes kissaakaan...
      ja siksi harvoin kommentoin enää kenenkään ketjuissa ja myös ainainen muutaman kirjoittajan nälviminen tympäisee.

      Tänään olen neulonut, sukkaa vain, jos tyttärelleni ne antaisin, ei kuulemma osaa kantapäätä neuloa, sekin jäi minulta opettamatta.

      Sitten sain viestejä pojan tyttäreltä, joka uurastaa lukion viimeistä vuotta. Hän on ollut kesän ja jonkin aikaa syyslukukaudesta sikäläisen kaupan kassalla töissä, mutta nyt kuulemma on liikaa lukemista, ettei enää jaksa olla työssä; kertoi että kirjoitti jo syksyllä biologian ja jonkun muun aineen, liekö menneet hyvin , en tullut kysyneeksi.

      Kuuntelen tässä musiikkia toisella korvalla, ja varvas vipattaa.. :)

      Voin sanoa että olen nainen jolle ei tapahdu mitään..:/

      • Anonyymi

        Pirre kuittaa,,,
        ai niin kävin minä eilen kirjastossa ja kannoin neljä opusta taas tsekattavaksi olisiko niistä luettavaa..
        P.s. olet asiallinen vastauksissasi, joten ei kai niinollen niihin ole paljoa lisättävää...:


    • Anonyymi

      Huomatkaa, että jos yksikin piste on teidän kirjoitukseen, niin ainakin yksi "rekattu" on lukenut ja ollut samaa mieltä, vaikka ei ole lisättävää mielipiteeseesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      64
      2957
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2218
    3. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      53
      2132
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1854
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      272
      1612
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      81
      1314
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1264
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1180
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1042
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      852
    Aihe