Syksy 2021 valintakoe
Miten meni syksyn 2021 valintakoe teillä?
4
974
Vastaukset
- Anonyymi
Surkee koe oli. Ei mitenkään mittaa esim sh/th osaamista. Suurin osa kysymyksistä kompat
- Anonyymi
Miten ylioppilaalla voisi olla sh/th-osaamista? Ei mitenkään, sillä ammattitaito ja pätevyys saadaan vasta koulutuksessa. Siksi sitä ei kysytä eikä mitata etukäteen.
Pääsykokeessa on kyse koulutettavuudesta. Eli että osaa lukea, laskea ja kirjoittaa tyydyttävästi jo koulutukseen tullessa.
- Anonyymi
Eka tulos ulos ja en voi, kuin ihmetellä. En ole koskaan saanut niin huonoja pisteitä (YAMK) siis mistään missä olen ikinä opiskellut tai hakenut opiskelemaan. Olen töissä ammattikorkeakoulussa ja satuin kuulemaan juuri (neukkarin seinän takaa), että arvioinnissa huonoimmat pisteet sai vanhat hakijat "ikäloput". Yksi osuus oli CV ja suoraan sanottuna, sen arvostelu oli *aista*aska tasoa, oli annettu piste, että se nyt on tehty. Työni puolesta, käytin nuo tekemäni hakudokumentit parilla lehtorilla ja ne olivat hyvät ja sain kovasti kannustusta. Parasta on, että teen työtä käytännössä samalta alalla, jonne hain nyt suorittamaan ylempää tutkintoa (toiveena päästä parempaan palkkaluokkaan ja saada laajempi osaaminen kansainvälisten hankkeiden parissa). Arvioinnin perusteella, olen siis täysin pätemätön työhöni :D Siis oikeesti, arviointi oli täyttä kuraa. Se on se, kun ei ole selkeää koetta, vaan arvioidaan jonkin mielipiteeseen perustuen. Mielipide ja pisteytys, kun ei ole julkinen.
- Anonyymi
No mutta! Pärstäkerroin ratkaisee elämässä joka tapauksessa aina. Siinä on kyse mielipiteistä. Miten sinun sopivuutta koulutukseen voisi mitata objektiivisesti ilman mielipiteitä?
Voit olla vaikka kuinka hyvä työssäsi, omasta mielestäsi ja muidenkin. Mutta koulutukseen oli vielä parempia tai sopivampia hakijoita riittävästi. Pääsykoe, oli se sitten millainen hyvänsä, järjestää hakijat paremmusjärjestykseen jonkin ominaisuuden suhteen. Et pärjännyt tällä kertaa, vaikka olisit ennen ollut voittaja joka kisassa. Jatka töitäsi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817