Rikkailla on oikeus ottaa köyhiltä mutta köyhillä ei rikkailta?

Anonyymi

Mä varastan tavaraa monesti löytötavaralaatikoista koululla ja mielessäni perustelen sen siten että omat vanhemmat ovat työttömiä (toinen sairauden takia ja toinen monesta eri syystä mm Koronan) ja näiden tavaroiden omistajat ovat todennäköisesti varakkaampia. Koen jotenkin että kun minun perhettä on elämä koetellut vieden tulot suurilta osin niin minulla on silloin oikeus ottaa vähän niin kuin se mikä mulle oikeastaan kuuluu mutta mitä en sattuneista syistä voi saada rehellisesti. Joku merkkivaate esim pipo lähtee heti mun mukaan löytötavaroista (jos siis on sopiva ja poikamainen) koska jos jollakulla on ollut varaa ostaa sellainen ja vielä sitten olla niin huolimaton että hukkaa sen niin kyllä tällä sitten on varmasti rahaa enemmän kuin meikäläisen perheellä ja varaa ostaa merkkivaatteita enemmänkin :D Itse en ainakaan usko että näiden tavaroiden omistajat olisivat niihin pahemmin säästäneet koska ovat huolimattomasti ne hukanneet.

Eikö köyhillä ole oikeis tähän kun rikkailla on oikeus nostaa veroja, bensiinin hintaa (haittaa muuten mopoilua aika helvetisti) ja ilkkua meille?!

11

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää on sitä tasa-arvoisuutta!

    • Anonyymi

      Kyllä tuohon ajattelutapaan sortuu usein kun katsoo kuinka monet rikkaat suoraan v*ttuilee peittämällä talonsa jouluisin jouluvaloilla ylpeilläkseen ja puhumalla SUUREEN ääneen kaikesta mitä ovat rahoillaan tehneet mutta totuus on että varastaminen on väärin

    • Anonyymi

      Köyhyys ei tietenkään ole kivaa, mutta tilanteen voi muuttaa lakia rikkomatta menemällä töihin ja hankkimalla ihan itse ansaittua rahaa.
      Rahalla voi sitten ostaa mopobensaa, kaljaa tai mitä haluaa.
      Jos työnteko ei nappaa, niin se on voi-voi.
      Olet loppuelämäsi köyhä ja katkera.

      • Anonyymi

        Alkuperäisen kommentoijan viestissä paistoi läpi katkeruus, ja se, että hän haluaa "kostaa" muille sen, että hänellä menee huonommin. Tosin tuolla menolla on nopeasti poliisin kanssa tekemisissä, ja hetkessä voikin olla sakkoja ja vahingonkorvauksia maksettavana. Omaan tilanteeseen voi vaikuttaa todellakin menemällä töihin ja muistaa myös tehdä siellä niitä töitä. Moni voi puheissa olla todella kova tekijä, mutta valitettavasti teot puhuvat aivan jotain muuta. Tietty jos haluaa ikänsä rypeä itsesäälissä ja katkeruudessa, niin en voi povata kovin pitkää elämää. Tällainen ihminen vetää itsensä todennäköisesti narun jatkoksi jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäisen kommentoijan viestissä paistoi läpi katkeruus, ja se, että hän haluaa "kostaa" muille sen, että hänellä menee huonommin. Tosin tuolla menolla on nopeasti poliisin kanssa tekemisissä, ja hetkessä voikin olla sakkoja ja vahingonkorvauksia maksettavana. Omaan tilanteeseen voi vaikuttaa todellakin menemällä töihin ja muistaa myös tehdä siellä niitä töitä. Moni voi puheissa olla todella kova tekijä, mutta valitettavasti teot puhuvat aivan jotain muuta. Tietty jos haluaa ikänsä rypeä itsesäälissä ja katkeruudessa, niin en voi povata kovin pitkää elämää. Tällainen ihminen vetää itsensä todennäköisesti narun jatkoksi jossain vaiheessa.

        ai niin ku pipovarkaallekko neuvoja annoit, että pipo varkaalle tulee nopeasti poliisin kanssa tekemistä ja vielä narun jatkoksi.... okei...herätys sieltä kuplasta....

        tää kaveri vaan tekee niinkuin pitääkin...selvä tuleva robin hood !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai niin ku pipovarkaallekko neuvoja annoit, että pipo varkaalle tulee nopeasti poliisin kanssa tekemistä ja vielä narun jatkoksi.... okei...herätys sieltä kuplasta....

        tää kaveri vaan tekee niinkuin pitääkin...selvä tuleva robin hood !

        Valitettavasti näille tälläisille oman elämänsä robin hoodeille ei ole tilaa. Varastelu ei ole missään muodossa hyväksyttävää. Voisi kovemmat rangaistukset pistää miettimään asioita.


    • Anonyymi

      Geenit periytyvät.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rikkaat vaikeuttaa köyhien aikuisten elämää monella tavalla joista tässä esimerkkejä

      1. Köyhät ajaa vanhoilla autoilla ja rikkaat uusilla. Rikkaat käyttää tämän hyväkseen nostamalla perusteettomasti vanhojen autojen veroja todella korkeiksi (tai on heillä sellainen peruste että vanhat autot yksin aiheuttaa kaskivuoneilmiön) vieden monelta mahdollisuuden omistaa auto

      2. Köyhät ihmiset asuvat usein heikkokuntoisissa taloissa. Rikkaat yrittävät kaikin keinoin ajaa köyhät ihmiset yömajoihin pakkolunastamalla heikkokuntoisten talojen tontit ja purkamalla ne.

      3. Yleisestikin rikkaat nostavat kaikkia mahdollisia veroja ja vielä itse kiertävät niitä kaikin mahdollisin keinoin!

      4. Rikkailla on selvästi suunnitelma eristää alemman tuloluokan ihmisen alempiarvoisia yhteiskunnasta. Pian he rakentavat muurein ympäröityjä alueita joille köyhät joilla ei ole enää edes kotia pakotetaan ja suljetaan sinne! Ties mitä kokeita meille sitten tehdään🥶 pian yhteiskunnasssa on vain lääkäreitä, insinöörejä, arkkitehtejä ym hyväpalkkaisia vapaana ja kaikki muut ovat jossain orjatyöleireillä.

    • Anonyymi

      Rikkaiden lapset taas ovat mitä parhainta tai ennemmin pahinta koulukiusaaja-ainesta ja he saavat vähäpalkkaisempien perheiden lapset tuntemaan vihaa itseään ja perhettään kohtaan ja pahimmassa tapauksessa tekemään itselleen jotain pahaa.

      • Anonyymi

        Juu köyhäthän ei kiusaa koulussa ollenkaan vai😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe