Jaa-a, ja ensi keväänä vanha pesonen täyttää jo 15 vuotta. Onhan tuo ehtinyt kyllä jo rullaamaankin, 440.000 km kellahti juuri mittariin. Mutta, kun nöyrästi joka aamu lähtee ja edelleen tuntuu hyvältä, niin mikäs, annetaan toisen rullata.
Nimimerkillä 407.
Taas meni katsastuksesta heittämällä läpi
25
148
Vastaukset
- Anonyymi
Ilta-Sanomien laaturaportin mukaan tuollaiset kilometrilukemat pösöllä eivät voi olla mahdollista. Miettikäähän mistä se kertoo?
Minäkin ajelin yhtä 406 pösöä yli 500.000 km ilman moottorin avausta. Kattauksessa loppuun asti alkuperäinen kytkin ja turbo. Ei muuten moni Ilta-Sanomien laatumerkki moiseen pysty.- Anonyymi
Laatumerkki koostuu yleensä seuraavista aineksista:
- Löysä markkinointibudjetti
- "Urheilulliset" ajo-ominaisuudet
- Trendikäs maine
Laatumerkki sen sijaan ei kerro:
- Hyvästä laadusta
- Kestävyydestä
- Luotettavyydesta
Voiko sata kärpästä olla siis väärässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatumerkki koostuu yleensä seuraavista aineksista:
- Löysä markkinointibudjetti
- "Urheilulliset" ajo-ominaisuudet
- Trendikäs maine
Laatumerkki sen sijaan ei kerro:
- Hyvästä laadusta
- Kestävyydestä
- Luotettavyydesta
Voiko sata kärpästä olla siis väärässä?Audi on laatumerkki, jota todellakin saa korjata isolla rahalla. Isäukko osti jossain vaiheessa Audin A kutosen kolmelitraisella dieselillä ja juuri kun takuu oli päättynyt moottori meni rikki ja remontti teki lähes kaksikymppiä. Seuraavat pari vuotta ukko tappeli sähkövikojen kanssa kunnes kyllästyi saksalaisen laatuun. Bemari on toinen saksalaismerkki, joka nauttii täysin ansiottomasti laatuauton leimasta, on nimittäin omaa kokemusta ennen Peugeottiin siirtymistä. Peugeot antaa huokeasta hinnastaan huolimatta erittäin fiksun ja mukavan tunnelman kabiinissaan ja tuntuu luotettavalta.
- Anonyymi
Onhan se pösö ollut ihan kärki merkki laatututkimuksissa muissa maissa paitsi suomessa. Täällä pitää ostaa romu vag tai melu toyota.
- Anonyymi
Ei pidä ostaa vaggia tai tojoa. Ostaa vaan sen.mikä miellyttää. Pösöillä 15 vuotta.
- Anonyymi
Mikäs siinä jos on tyytyväinen 15 vuotta vanhaan paskaan. Hienoa!
- Anonyymi
Edelliselle kirjoittajalle joka puhui vanhasta paskasta. Tätä tämä nyky-yhteiskunta on on pakko vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein ja ainoastaan autoliike voittaa ja todella isolla katteella. Kyllä 2000 -luvun alusta asti on tehty todella mukavia autoja ja jos kaikki huollot tehdään asiallisesti pilkun päälle niin auto kuin auto toimii moitteettomasti aivan varmasti. On täysin järjetöntä vaihtaa autoa kuin paitaa. Nykyiset autot on tehty kestämään yli 250 000 km . Jostain käsittämättömästä syystä iso joukko ihmisiä unohtaa huollot takuuajan jälkeen tai teettää pelkkää öljynvaihtoa kyläpajassa. Eli kun muistaa huollot ajallaan niin ei tarvitse tehdä korjauksia. Ihan sama asia kuin ihmisen kohdalla kun seurataan terveyttä lääkärin tarkastuksissa niin ei tarvitse hoitaa sairauksia.
- Anonyymi
Uudempi ei tee autoista parempia, enemmän kovaa muovia, kovempaa meteliä alustan kautta. Alusta voi vakiona selvästi kovempi jne.
Vikoja enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudempi ei tee autoista parempia, enemmän kovaa muovia, kovempaa meteliä alustan kautta. Alusta voi vakiona selvästi kovempi jne.
Vikoja enemmän.407 Pösö kestävyydeltään melko susi vehje, alusta heikko aina jostain väljä. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudempi ei tee autoista parempia, enemmän kovaa muovia, kovempaa meteliä alustan kautta. Alusta voi vakiona selvästi kovempi jne.
Vikoja enemmän.Ei tietenkään tee parempaa.. Kyllä 15 vuotias on paras eikä ”vikoja” ole! Just joo.!
- Anonyymi
On se vaan semmoinen paska, että vielä viime keväänä pesun jälkeen eräs tuttu ihmetteli olenko ostanut uuden auton! Pösö näyttää poikkeavan varsinkin Mersuista ja Toyotista siinä, että siinä maali ja lakkapinta on tehty kestämään. Kun sisustakin on vielä ehjä ja puhdas ja tekniikka kunnossa, tarjoaa pösö hiljaiset kyydit tarvittaessa jopa 210km/h, ja 4,5l/100km maantiekulutuksella. Niin, että mikähän nyt olisi se syy vaihtaa hyvä auto? Rahan poltto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
407 Pösö kestävyydeltään melko susi vehje, alusta heikko aina jostain väljä. Ei jatkoon.
Joo, 407 ei todellakaan sovi teinien ralliharjoitteluun ihan johtuen alustan mukavuuspainotteisesta rakenteesta. Mutta ei todellakaan ole susi vehje, vaan yksi parhaista maantiekulkineista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään tee parempaa.. Kyllä 15 vuotias on paras eikä ”vikoja” ole! Just joo.!
Teille nuoremmille autopojille ihan vinkkinä vaan, että autolla on yleensä ns. teknillinen käyttöikä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että autosta kannattaa luopua viimeistään siinä vaiheessa, kun isoa remonttia alkaa pukkaamaan. Väänsin tuon avaukseni, kun minusta 407 on osoittautunut tässä mielessä erittäin kestäväksi ja päteväksi kulkineeksi. Aiemmat autoni tojotat, mersu ja mitsubishi ovat antautuneet jo yleensä 200.000km kahta puolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
407 Pösö kestävyydeltään melko susi vehje, alusta heikko aina jostain väljä. Ei jatkoon.
Ei pidä paikkaansa. Ajoin omalla 220000 .Vain etupyörien kääntölaakerit kerran vaihdoin. Maksoi alle 100 € pari.
- Anonyymi
Minulla on uusi 2008. Ajettu 5 tkm. Hyvä auto, kaikki toimii. Ensikatsastus kolmen ja puolen vuoden päästä.
- Anonyymi
Taitaa olla se surullisen kuuluisa Peugeotin laatu pelkkää paskapuhetta?
Omat kokemukseni ovat myös sen suuntaisia, että Peugeotissa saa eniten autoa rahalleen. - Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä. Jopa uudessa 208 mallissa hinta laatu ja ominaisuudet hyviä suhteessa hintaan. Jopa halpa.
- Anonyymi
MInne ihmeeseen tojoterot hävisi?
- Anonyymi
Toyo teroilla meni jauhot suuhun kun ruvettiin puhumaan laatuautosta 😀
- Anonyymi
Toyotissa on omat haavoittuvuutensa. Seurannut erästä Avensista 200.000km mittarissaan. Onhan sekin laatuauton makuinen, mutta turbon outo ujellus noussut viimeaikoina kuuluviin ja moottorin käyntiäänessä enteellistä räminää. Tästä aidan takaa arveltuna Toyotan laatu ei ole enää sitä, mitä se oli parhaimmillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotissa on omat haavoittuvuutensa. Seurannut erästä Avensista 200.000km mittarissaan. Onhan sekin laatuauton makuinen, mutta turbon outo ujellus noussut viimeaikoina kuuluviin ja moottorin käyntiäänessä enteellistä räminää. Tästä aidan takaa arveltuna Toyotan laatu ei ole enää sitä, mitä se oli parhaimmillaan.
Melu on Tojoissa voimaa, niin vielä hybrideissäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melu on Tojoissa voimaa, niin vielä hybrideissäkin.
Minä näen kuitenkin Toyotat yleisesti ottaen niin järkevinä autoina, että mikäli joskus ostaisin bensa-auton, se saattaisi hyvinkin olla Toyota. Dieselit luonnollisesti ja ilman muuta Peugeoteja tai kukaties Citikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä näen kuitenkin Toyotat yleisesti ottaen niin järkevinä autoina, että mikäli joskus ostaisin bensa-auton, se saattaisi hyvinkin olla Toyota. Dieselit luonnollisesti ja ilman muuta Peugeoteja tai kukaties Citikoita.
Dieseleissä oli pitkään myös mersu ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta kun menivät senkin pilaamaan eksoottisilla jakopääongelmilla ja vuotavilla suuttimilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseleissä oli pitkään myös mersu ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta kun menivät senkin pilaamaan eksoottisilla jakopääongelmilla ja vuotavilla suuttimilla.
Mersun ongelma on sen hintataso. Loppuuajetuista lotjista maksetaan järjettömiä hintoja. Ilmeisesti naapurille pitää näyttää. Itse ajelin pari vuotta käytttyä C180 mersua. Ajettavuudeltaan aivan hyvä, kuitenkin meluisampi, kuin olisi odottanut. Mutta sitten 150.000km mittarissaan moottori alkoi vetää viimeisiään ja öljyä sai tankata moottoriin useita kertoja öljynvaihtovälillä. Jouduin myymään kalliin auton konevikaisena.
Mersulla lienee samaa ongelmaa, kuin Volkswagenilla ja BMW:llä. Kalliita ostaa ja helvetin kalliita pitää (=korjata).
- Anonyymi
Autoissa on nykyisin varsin paljon "laatuongelmia" merkkiin katsomatta.
Esimerkiksi Toyota, jota on pidetty kaikkein vähävikaisimpana merkkinä on Eurooppaan siirretyn tuotannon myötä muuttunut yhtä vika-alttiiksi, kuin saksalaiset "premiumit". Esimerkiksi oma -12 mallinen Avensis alkoi jo alta sadasta tuhannesta kilometristä temppuilemaan ensin sähköjen osalta ja kun moottorin öljynkulutuskin alkoi vaatimaan toimenpiteitä, niin autohan vaihtui uuteen 3008 pösöön, joka on toistaiseksi hoitanut tehtäväänsä kaikin tavoin kiitettävästi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283068Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782881Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321580
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61320- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1951224Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321045