Kaikki uutisointi viittaa siihen että Suomessa on vain erinäisistä mielenterveyteen liittyvistä ongelmista kärsiviä ihmisiä. Mihin suomalaiset ovat menossa, kun uutisoinnin perusteella täällä on kohta vain näitä mielenterveysongelmaisia. Hei haloo...
Suomessa enää terveitä ihmisiä?
29
61
Vastaukset
- Anonyymi
Saman asian minäkin panin merkille...
Ei tarvitse avata kuin tv ja ylen uutiset, niin jo on sinne laitettu uutisia, viimeksi koululintsaamiseen liittyen. Jo sekin katsotaan mielenterveyden häiriöksi. Kohta kaikki katsotaan mielenvikaisuudeksi, tai mielenterveysongelmaksi.
Jotain rajaa, kiitos hei valtakunta, THL, terveydenhuolto, mediat ja siellä lähetettävät uutisartikkelit! Olen tiennyt tämän jo kauan. se särkee sydämeni,ja tekee mieli lähtee ulkomaille.
- Anonyymi
Kaikki pitää saada hoitoon ja lääkitykselle, koska on laskesteltu, että vaikeat tunteet ja melankolia ovat kalliita yhteiskunnalle. Erityisesti psyykenlääkkeiden käyttö ennakoi tehokkaasti tutkimusten mukaan työelämästä luopumista, ja näin saadaan taas peruste psyykenlääkkeiden käytön lisäämiselle, koska ainoa syy heikoille hoitotuloksille voi olla siinä, että hoitoa ei ole vain aloitettu riittävän varhain. Suomalaiset ovat lainkuuliaista ja tyhmää kansaa. Ne syövät jokaisen napin jonka tohtori käskee niellä ja sairastavat jokaisen taudin, jota korruptoitunut järjestelmä aivopesee sairastamaan. Kun kaikista tunteista tulee sairauksia, niin yhteiskunnan, yhteisöjen ja kulttuurin resilienssi muuttuu niin heikoksi, että kohta kaikki ovat työkyvyttömyyseläkkeellä masiksen ja paniikkihäiriön takia.
- Anonyymi
Kehystä kirjoitus ja laita se ohjenuoraksi tuleville sukupolville.
- Anonyymi
Niin. Tuo voi pälkähtää päähän vähän väliä https://youtu.be/w2ofsMBJwZs💔
- Anonyymi
Masennus on masennuslääkkeen puutetta ja psykoosi psykoosilääkkeen puutetta. Näitä pillereitä/injektiota ym. pitäisi myös käyttää pysyvästi, jotta masennus- ja psykoosijaksot eivät uusiutuisi.
Olemme vapaassa pudotuksessa ilman laskuvarjoa noin vertauskuvallisesti. Kuka ja milloin uskaltaa sen sanoa virallisesti ääneen?- Anonyymi
Monen kohdalla masennus aiheutuu elämässä olevista epätyydyttävistä olosuhteista. Myös elämässä olevista vaikeuksista, tai yhteisön yksilössä aikaansaamista surun, ahdistuksen ja pettymyksen tunteista. Olosuhteiden, psykososiaalisen tai elämäntilanteen vaikutusta ihmiseen ei pidä aliarvioida.
Mikään pilleri, tai lääkitys ei kyllä korjaa. tai paranna kenenkään olosuhteista johtuvaa masennusta.
Joka niin uskoo, on joko asioista täysin tietämätön, alalla toimiva, tai medikalisaation uhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monen kohdalla masennus aiheutuu elämässä olevista epätyydyttävistä olosuhteista. Myös elämässä olevista vaikeuksista, tai yhteisön yksilössä aikaansaamista surun, ahdistuksen ja pettymyksen tunteista. Olosuhteiden, psykososiaalisen tai elämäntilanteen vaikutusta ihmiseen ei pidä aliarvioida.
Mikään pilleri, tai lääkitys ei kyllä korjaa. tai paranna kenenkään olosuhteista johtuvaa masennusta.
Joka niin uskoo, on joko asioista täysin tietämätön, alalla toimiva, tai medikalisaation uhri.Joka niin uskoo, että lääkkeet, tai pillerit voivat parantaa masennuksen, ahdistuksen, tai psykoosit voi olla myös systeemin aivopesemä. Yleensä niitä löytyy terveydenhuoltoalalla toimivien ja liian systeemiin aivan liian sinisilmäisesti uskovien potilaiden joukosta.
- Anonyymi
Akatisia on tila, josta lääkärisi ja hoitajasi ei sinulle kerro. Tutki asiaa.
- Anonyymi
No hyvä, jos muut sairaudet poistuvat.
- Anonyymi
aaaaar
öööö
ääää
graawwrr arrr
öööö - Anonyymi
"Sairastuneet" aina naisia. Ainakin YLEn jutuissa. Ilmeisesti lähipiiriä, niin ei tarvi nähdä vaivaa. Ja mikä ilo päästä TV-ruutuun, sehän korjaa kummasti "uhrin" olotilaa. Onko tarkoitus, että verovelvolliset maksaa, kun on niin "helvetin" mälsä olo?
- Anonyymi
Onkohan lisääntyneellä kasvis syönnillä yhteyttä mielenterveys ongelmiin. Eläin rasva jää pois mitä aivot tarvitsevat toimiakseen. Sitten terveydenhuollossa ihmetellään lisääntynyttä ongelmaa. Ai niin eihän kasvissyöjillä pitänyt olla terveydellisiä ongelmia.
- Anonyymi
Mielenterveysongelmiin saattaa vaikuttaa sekin, että nykyaikana kaikilta vaaditaan ihan liikaa.
Opiskelut, työelämä, sosiaaliset suhteet, ulkonäkö, vaatetus, kaikessa pitäisi olla niin vi...n täydellinen.
Ihminen/ihmiset alkavat tuntea itsensä riittämättömiksi, ja sitä mukaa kelpaamattomiksi.
Siitä seuraa se, että aletaan miettiä " vian " olevan omassa itsessä, sitten masennutaaan ja ahdistutaan.
Nykyään on liikaa " minä itse "-ihmisiä, oma etu edellä, ja monet eivät uskalla olla sellaisia kuin pohjimmiltaan ovat, joka oikeasti vaikeuttaa elämää ja saa aikaan henkistä painetta. Halutaan, ja yritetään mahtua johonkin tiettyyn " muottiin ", jollaista ei ole edes olemassa.
Me ei kuitenkaan eletä muita, vaan itseämme varten.- Anonyymi
"Me ei kuitenkaan eletä muita, vaan itseämme varten."
Psyykenlääkeriippuvaiset ainakin joutuvat elämään psykiatrian ja lääketeollisuuden voitontavoittelua varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Me ei kuitenkaan eletä muita, vaan itseämme varten."
Psyykenlääkeriippuvaiset ainakin joutuvat elämään psykiatrian ja lääketeollisuuden voitontavoittelua varten.Tiedän paljon lääkkeisiin ja lääkityksiin liittyvää.
Itse käytin kyseisiä lääkkeitä lähes 20 vuotta, ollen jatkuvasti psyykkisesti sekaisin.
Omalla kohdallani en miettinyt, että olisin elänyt psykiatriaa tai lääketeollisuutta varten, elämä oli kuitenkin myös silloin omaani, loppujen lopuksi omaa haluani olla mahdollisimman sekaisin. Käytin monien lääkkeiden rinnalla päihteitä vuosikausia.
Lääkkeet antoivat " hyvää lisäpotkua ", että pysyin sekavassa olotilassa, ja jopa ihan laillisesti, lääkärin määrääminä.
Olihan niistä erilaisia haittoja, mutta siihen aikaan en niistä niin välittänyt, kun en välittänyt muutenkaan itsestäni.
Elämäni ja elämänlaatuni parani huomattavasti, kun viimein pääsin lääkkeistä eroon.
Toki huomasin minkälainen muutos ja positiivinen vaikutus lopettamisella oli.
Haittojakin jäi, pysyviä, etenkin fyysisiä, ja varmaan jotain psyykkistäkin, kognitiivisia vaikeuksia, aivoihin vaikuttanutta.
Minulla on sellainen ajatusmaailma ja asenne, etten alkanut katkeroitua ja jäädä vellomaan, syyttelemään kaikkea tapahtunutta, menneisyyttä.
Koin, ja koen sillä tavalla, että elämää on helpompi jatkaa tällä mitä vielä on jäljellä, kuin, että miettisin murehtien mitä on seurannut ja minkä takia.
Myönnän kyllä, että vaikeitakin hetkiä on ollut, mutta kaikenkaikkiaan asiat ovat nykyisin paremmin kuin vuosia sitten.
Pystyn tuntemaan erilaisia tunteita, pystyn tuntemaan iloa ja hyvää oloa, ei pelkästään ikävämpiä juttuja.
Ajoittain tunnen itseni jopa onnelliseksikin.
En anna menneisyyden pilata tätä hetkeä tai tulevaisuutta, vaan elän itseäni varten, en heitä varten, jotka aikoinaan lääkkeitä käskivät vuosikausia syömään.
Jos lääketeollisuus on jotakin voittoa minusta saanut, niin olkoon niin.
Loppupeleissä olen kuitenkin itse voittanut.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, olen prikulleen samaa mieltä....
ja nykyään stigma lyödään niille, joilla ei ole mielenterveysongelmaa, koska kuulemma melkein kaikilla on....
poiuuyyyy- Anonyymi
Joutuu kiusatuksi, jos sanoo että mun elämäni on henkisesti rikasta ja kiintoisaa, ei koskaan tylsää ja nautin emootioista.
ppiuuyuyu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuu kiusatuksi, jos sanoo että mun elämäni on henkisesti rikasta ja kiintoisaa, ei koskaan tylsää ja nautin emootioista.
ppiuuyuyuKriisipuhelimen vastaajakin sanoo minulle ruikuttavalla äänellä, että mistä minä oikein saan voimaa kaikkien vaikeuksieni keskellä.
Oon sitä mieltä että' henkiset voimavarat ovat ehtymätön voimavara, fyysiset hyvin rajalliset.
poiuuuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kriisipuhelimen vastaajakin sanoo minulle ruikuttavalla äänellä, että mistä minä oikein saan voimaa kaikkien vaikeuksieni keskellä.
Oon sitä mieltä että' henkiset voimavarat ovat ehtymätön voimavara, fyysiset hyvin rajalliset.
poiuuuuuNyt on jo alettu patologisoimaan älyllistä luovuuttakin, semmosta en tule hyväksymään koskaan...
ppioiuuyuyu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on jo alettu patologisoimaan älyllistä luovuuttakin, semmosta en tule hyväksymään koskaan...
ppioiuuyuyuMulle luova älyllisyys on pyhää, sitä ei paskata millään mielenterveysjutuilla. Siitä vuoretkin jo jyrähtää.
ppooiiuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle luova älyllisyys on pyhää, sitä ei paskata millään mielenterveysjutuilla. Siitä vuoretkin jo jyrähtää.
ppooiiuuuUskokaa mua , jos ette puhu enää mistään muusta kuin mielenterveydestä, tosiaan kohta kaikki ovat hulluja.
Puhukaa muuta kiinnostavaa, just vaikka taiteesta tai filosofiaa...
poiuyyyyyu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskokaa mua , jos ette puhu enää mistään muusta kuin mielenterveydestä, tosiaan kohta kaikki ovat hulluja.
Puhukaa muuta kiinnostavaa, just vaikka taiteesta tai filosofiaa...
poiuyyyyyuMun someseuraajat vaikuttavat hyväjärkisille.
yksikään tuhansista ei ole edes kirjoittanut mitään loukkavaa 7 vuoteen, vaikkei kukaan heitä vahdi. ..ja ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa.
ppiuiuuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun someseuraajat vaikuttavat hyväjärkisille.
yksikään tuhansista ei ole edes kirjoittanut mitään loukkavaa 7 vuoteen, vaikkei kukaan heitä vahdi. ..ja ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa.
ppiuiuuuuMä en hyväksy tätä enää että minua painostetaan keskusteluihin joissa puhutaan idioottimaisesti, vaikka osaan puhua arvokkaasti ja älyllisesti
poiuyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en hyväksy tätä enää että minua painostetaan keskusteluihin joissa puhutaan idioottimaisesti, vaikka osaan puhua arvokkaasti ja älyllisesti
poiuyyyJa mä en enää halua kontakteihin joissa minuunprojisoidaan muiden mielenterveysongelmia.
Anteeksi mutta haluan vältellä mielenterveysongelmaisten seuraa, koska he haluavat myös seuransa muuttuvan mielenterveysongelmaiseksi
ppouiuyyy - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mä en enää halua kontakteihin joissa minuunprojisoidaan muiden mielenterveysongelmia.
Anteeksi mutta haluan vältellä mielenterveysongelmaisten seuraa, koska he haluavat myös seuransa muuttuvan mielenterveysongelmaiseksi
ppouiuyyyMulle tunnutaan tyrkytettävän mkielenterveysongelmaa maanitellen: Ota nyt joku, kaikillahan on...
ppiiuuuuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle tunnutaan tyrkytettävän mkielenterveysongelmaa maanitellen: Ota nyt joku, kaikillahan on...
ppiiuuuuuuJos mä en nyt kuitenkaan osta siitä kaupasta mitään...
Ostan jotain muuta kiinnostavampaa...
ppoiiuuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mä en nyt kuitenkaan osta siitä kaupasta mitään...
Ostan jotain muuta kiinnostavampaa...
ppoiiuuuMun mielestä mielenterveysongelmia aiheuttavat systeemit, joiden toiminnassa ei edellytetä tieteellisiä kriteerejä täyttävää ajattelua,.
popiuuuyyu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä mielenterveysongelmia aiheuttavat systeemit, joiden toiminnassa ei edellytetä tieteellisiä kriteerejä täyttävää ajattelua,.
popiuuuyyuIiihanaa mietiskellä vaan yksinään ilman kenenkään manipulointia. Se se on elämän nautinto ja tää ihaaana herkkyys
poiuuuyuu
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun203620Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813035- 613024
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2992394- 412172
- 542131
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo71215- 421200
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui241099