Google kaksivaiheinen vahvistus - tietoa

Anonyymi

Kaksivaiheinen vahvistus - Ominaisuudet
https://www.google.com/intl/fi/landing/2step/features.html

Ohje
https://www.google.com/intl/fi/landing/2step/help.html

Lisäksi löytyy lisää ohjeita/tietoa:

Kaksivaiheisen vahvistuksen Google-ohje
https://support.google.com/accounts/topic/2954345?hl=fi&ref_topic=7667090

Kirjautuminen kaksivaiheisella vahvistuksella
https://support.google.com/accounts/topic/7189145?hl=fi&ref_topic=7189195

- kooysi -

15

955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kiinnosta antaa kaikkia tietoja ja koneen hallintaa Googlelle. Kuka hullu edes käyttää googlen palveluita. Kierrän kaukaa sellaiset.

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitään hallintaa annetta. Kannattaa perehtyä mikä kaksivaiheinen vahvistus oikeasti on, ennen kuin avautuu asiasta.


      • Anonyymi

        Sitten voi käyttää jotakin muuta 2FA sovellusta, jos on noin paniikissa Googlea kohtaan. Löytyy esim. Twilio Authy.

        P.S. Palstan nimi on muuten apua aloittelijalle, ei päänaukomispalsta.


    • Anonyymi

      "Monivaiheinen todennus on sähköinen todennusmenetelmä, jossa käyttäjä saa pääsyn verkkosivustoon tai sovellukseen vasta sen jälkeen, kun hän on esittänyt onnistuneesti kaksi tai useampia todisteita todennusmekanismille."

      Kaksivaiheisessa tunnistautumisessa käytetään siis kahta vahietta (aika usein salasana koodi).

      Kaksivaiheinen tunnistautuminen
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksivaiheinen_tunnistautuminen

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulta Google pyysi joko luottokortin tietoja tai henkkareiden kopiota, tämä siksi että voivat vahvistaa minun olevan yli 18 vuotias. En TODELLAKAAN anna kumpaakaan koska en luota Googleen pätkän vertaa!

      • Anonyymi

        Taitaa olla jotakin höpöä. Ei ole koskaan pyytänyt minulta mitään tuollaista ja olen tehnyt usean eri Google tilin.

        Valheiden ja dis-informaation tahallinen levittäminen pitää saada kriminalisoitua ja heti parin tonnin sakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jotakin höpöä. Ei ole koskaan pyytänyt minulta mitään tuollaista ja olen tehnyt usean eri Google tilin.

        Valheiden ja dis-informaation tahallinen levittäminen pitää saada kriminalisoitua ja heti parin tonnin sakko.

        Kyllä pyytävät Youtuben tapauksessa jotta ikä saadaan todistettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jotakin höpöä. Ei ole koskaan pyytänyt minulta mitään tuollaista ja olen tehnyt usean eri Google tilin.

        Valheiden ja dis-informaation tahallinen levittäminen pitää saada kriminalisoitua ja heti parin tonnin sakko.

        Ei ole mitään höpöä, valhetta ja disinformaatiota vaan totisinta totta!


    • Anonyymi

      HANKALA JA EI OLE PAKKO OTTAA MOISTA KÄYTTÖÖN!

      • Anonyymi

        Mitä hankalaa tuossa muka on. Moni sivusto käyttää jo kyseistä kaksivaiheisuutta. Minulle lähetetään tekstiviesti, jos haluan kirjautua tietyille sivustoille. Voi valita, että tekstiviestin sijaan käytetäänkin jotakin toista tapaa. En koe asiaa vaikeaksi mitenkään. On vain yksi ylimääräinen vaihe, jossa pitää syöttää koodi lisäkenttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hankalaa tuossa muka on. Moni sivusto käyttää jo kyseistä kaksivaiheisuutta. Minulle lähetetään tekstiviesti, jos haluan kirjautua tietyille sivustoille. Voi valita, että tekstiviestin sijaan käytetäänkin jotakin toista tapaa. En koe asiaa vaikeaksi mitenkään. On vain yksi ylimääräinen vaihe, jossa pitää syöttää koodi lisäkenttään.

        Ja se tuo turvallisuutta koska varas ei pääse enää tilille pelkällä käyttäjätunnuksella ja salasanalla.


    • Anonyymi

      Mitä teen kun goolelta ei tule tekstarina kaksivaiheisen tunnistuksen koodia enkä näin pääse eteenpäin?

    • Anonyymi

      Tässä hieman tietoa kaksivaiheisen autentikoinnin tämän hetken tilasta - ja miksi sitä ei pidä käyttää!
      https://www.youtube.com/watch?v=ChKpf5HjcSY
      Antamalla kaksivaiheiselle tunnistautumiselle tietosi itse asiassa annat Android-puhelimellasi yksikäsitteisen ID:n käytettäväksi esim. mainostajille, joilla kaikki tähän asti tilastollisesti yhdistellyt tiedot jotka voivat olla sinulta, saadaan nyt yhdistettyä täsmällisesti!
      Tästä syystä seuraavia tietoja ei pidä antaa:
      -oma nimi
      -puhelinnumero
      -osoitetiedot
      Osoitetiedoista vielä sen verran, ettei puhelimen sovelluksille myöskään pidä sallia paikannus-palveluita, koska se auttaa tietojen yhdistelyssä.
      Todellinen 2-vaiheinen autentikointi ei pakottaisi käyttäjää paljastamaan identiteettiään palvelulle, nyt se pakotetaan tekemään joten kyse on myös jostakin muusta käytöstä tiedolle.

      • Anonyymi

        Ei kannata kirjautua mihinkään kuukkelin palvelimiin eikä käyttää gmailia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe