Pääkaupunkiseudulta 120-koon rullafilmiä mistä?

Herr Führer

Asun Vantaalla. Missäpäin Vantaalla tai pääkaupunkiseudulla olisi paikkaa, josta saisi 120-koon rullafilmiä?

Olen siis uusi rullafilmille. Olen ajatellut kameran hommaamista. Minkälaisia kehityspalveluita on olemassa, ja minkälaista on kuvien vedostus? Ainakin näin alussa ajattelin hoitaa itse vain kuvaamisen, sitten myöhemmin voisi alkaa miettimään myös mv-kehitystä ja vedostusta itse, mutta tällä hetkellä kiinnostaa olemassa olevat palvelut.

4

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loskoipio

Vantaasta en tiiä mitään mutta kehuja kuullut seuraavista perinteisen valolla kuvaamisen ystävän palvelijoista:

Telefoto Liisankatu 9 09-135 1899

Optotek Runeberginkatu 46 09-490 716

Toki kannattaa soitta ensin ja keskustella , jos jotain erikoisempaa materiaalia tarvitset.

• Herr Führer

Juu Vantaalla ei taida olla, mutta Hesassa on esim. lähellä asemaa fotoyks. Sieltä saa rullafilmiä, itse löysin ainakin mv Kodak T-MAX asa 100 ja 400.

Eli nyt on tiedossa paikka, josta ostaa filmiä, mutta missähän filmiä voisi sitten kehittää - ja ennen kaikkea - vedostaa? Mihin kokoon ne muuten rullafilmiltä yleensä vedostetaan?

• Alvari Raappavaara
        Herr Führer kirjoitti:

Juu Vantaalla ei taida olla, mutta Hesassa on esim. lähellä asemaa fotoyks. Sieltä saa rullafilmiä, itse löysin ainakin mv Kodak T-MAX asa 100 ja 400.

Eli nyt on tiedossa paikka, josta ostaa filmiä, mutta missähän filmiä voisi sitten kehittää - ja ennen kaikkea - vedostaa? Mihin kokoon ne muuten rullafilmiltä yleensä vedostetaan?

Kun kerran cityyn menet niin ainakin Asemantunnelissa oleva Kuvatehdas mainostaa tekevänsä myös mv-töitä ja ymmärtävänsä 120-filmiä. Olis siinä matkan varrella jos metrolla kuljet.

http://www.kuvatehdas.fi/

Hinnoista en tiiä mutta kertonevat mielellään. Vanhaan hyvään aikaan Ljubitelin 6x6-negoista tehtiin joko pinnakkaiset eli kontaktipositiivit samaan kokoon. Seuraava vaihe oli suurkopio 9x9 cm ja käsityösuurennus rajaten haluamallasi tavalla, 10 x 15, 13 x 18 tai 18 x 24 cm.

Toisaalta liki kaikilla oikeilla valokuvausliikkeillä on välityspalvelu jompaan kumpaan jäljelläolevista täyden palvelun labroista. Tämä turkulainen ainakin tekee myös mv-töitä
        http://www.colorkolmio.fi/harrastekuva.htm

Toinen on vanha kunnon Eiri, mutta nykyisen velkasaneeraustilanteen vaikutusta kuvantuotanto-ohjelmaan en tiiä. Lähin eirikuvakauppias (löytyy sivulta) kertoo hinnat ja koot, jos niitä vielä on.
        http://www.eiri.fi/

Kolmas mahdollisuus on ostaa kehityspurkki ja liemet, negakehitys on helppoa ja hauskaa. Käytettyjä suurennuskoneuta on tyrkyllä Kameralehden osto-oppaassa kasapäin ja Kameraseuran peruskurssit pyörii.
        Kolmas ja puoles mahdollisuus on ostaa scanneri ja vedostuttaa sähköisesti, kunhan sen negan saat aikaiseksi.

• Herr Führer
        Alvari Raappavaara kirjoitti:

Kun kerran cityyn menet niin ainakin Asemantunnelissa oleva Kuvatehdas mainostaa tekevänsä myös mv-töitä ja ymmärtävänsä 120-filmiä. Olis siinä matkan varrella jos metrolla kuljet.

http://www.kuvatehdas.fi/

Hinnoista en tiiä mutta kertonevat mielellään. Vanhaan hyvään aikaan Ljubitelin 6x6-negoista tehtiin joko pinnakkaiset eli kontaktipositiivit samaan kokoon. Seuraava vaihe oli suurkopio 9x9 cm ja käsityösuurennus rajaten haluamallasi tavalla, 10 x 15, 13 x 18 tai 18 x 24 cm.

Toisaalta liki kaikilla oikeilla valokuvausliikkeillä on välityspalvelu jompaan kumpaan jäljelläolevista täyden palvelun labroista. Tämä turkulainen ainakin tekee myös mv-töitä
        http://www.colorkolmio.fi/harrastekuva.htm

Toinen on vanha kunnon Eiri, mutta nykyisen velkasaneeraustilanteen vaikutusta kuvantuotanto-ohjelmaan en tiiä. Lähin eirikuvakauppias (löytyy sivulta) kertoo hinnat ja koot, jos niitä vielä on.
        http://www.eiri.fi/

Kolmas mahdollisuus on ostaa kehityspurkki ja liemet, negakehitys on helppoa ja hauskaa. Käytettyjä suurennuskoneuta on tyrkyllä Kameralehden osto-oppaassa kasapäin ja Kameraseuran peruskurssit pyörii.
        Kolmas ja puoles mahdollisuus on ostaa scanneri ja vedostuttaa sähköisesti, kunhan sen negan saat aikaiseksi.

Kiitoksia erittäin paljon! Tästä on minulle erittäin paljon apua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2126
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1248
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1162
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      60
      1129
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      854
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      739
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      26
      674
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      19
      537
    Aihe