En ole koskaan ostanut uusia nastarenkaita mutta ajanut niillä

Anonyymi

Kymmeniä vuosia tullut ajeltua talvet nastarenkailla ja paljon mutta koskaan en ole uusia nastarenkaita ostanut, auton mukana tullut hyvät ja joskus vähän käytetty sarja puoleen hintaan.

Kerran oli talvella kitkat kun tuli mukana. Huomasin liukkaampana kovalla jäällä jota kerääntyy tielle kun lunta satelee ja autot ajaa päälle. Myös mäkisellä mutkaisella, jäisellä metsäautotiellä nasta puri paremmin. Ajelen niitä sahat farmarin kontissa ja joskus kuomukärry perässä jossa halkoja.

Jos ei olisi nastoja niin kyllä kai kitkoilla pärjäisin. Joutuisi varmaan uusien ostoon

15

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosi jännittävää, toivottavasti ei tullut jännä kakka housuun.

    • Anonyymi

      Mitä voi olla noin vaikeaa kirjoittaa selkeää ja ymmärrettävää tekstiä?

      • Anonyymi

        Onneksi siinä oli vain tekstiä, tuon aloittajan puheesta tuskin saisi tolkkua edes poliisikaan muuta kuin ajan kanssa jos sittenkään.


      • Anonyymi

        Mitä yrität sanoa? "Mitä voi olla noin vaikeaa..." Onko tuo suomea?


    • Anonyymi

      Ulosannissasi on parantamisen varaa.

    • Anonyymi

      Minä en ole ostanut koskaan uusia nastoja, ainoastaan kitkoja. Pari kertaa on auton mukana tullut kuluneet nastarenkaat. Ei ne mitenkään paremmin toimi kuin kitkat. Pari kertaa jäin nastoilla ylämäessä paksuun lumeen sutimaan. Kitkoilla ei ole koskaan käynyt näin.

      • Anonyymi

        Kerrankin joku kitkapelle myöntää rehellisesti, ettei päässyt edes sinne mäen puoliväliin vaan jäi sutimaan kitkaromurenkaillaan sinne mäen alla olevan montun pohjalle. Nastarenkailla pääsit sentään sinne mäen yläosaan, kuten itse kerroit.

        Onko kitkapelle vähän tyhmä, ONKO?????

        HEH HEH

        👍👍👍👍👍👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku kitkapelle myöntää rehellisesti, ettei päässyt edes sinne mäen puoliväliin vaan jäi sutimaan kitkaromurenkaillaan sinne mäen alla olevan montun pohjalle. Nastarenkailla pääsit sentään sinne mäen yläosaan, kuten itse kerroit.

        Onko kitkapelle vähän tyhmä, ONKO?????

        HEH HEH

        👍👍👍👍👍👍👍👍

        Ovatko nastarenkaat rouskuttaneet aivosi tuohon kuntoon 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko nastarenkaat rouskuttaneet aivosi tuohon kuntoon 😅

        Yhtään tervepäistä kitkapelleä ei kukaan ole tiettävästi nähnyt, tuskin sinäkään?


        Onko kitkapelle vähän tyhmä, ONKO?????

        HEH HEH

        👍👍👍👍👍👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku kitkapelle myöntää rehellisesti, ettei päässyt edes sinne mäen puoliväliin vaan jäi sutimaan kitkaromurenkaillaan sinne mäen alla olevan montun pohjalle. Nastarenkailla pääsit sentään sinne mäen yläosaan, kuten itse kerroit.

        Onko kitkapelle vähän tyhmä, ONKO?????

        HEH HEH

        👍👍👍👍👍👍👍👍

        Ennen kitkarengas kokemustani olin varma että kitka propaganda on totta.
        Ensimmäisen kitkarengastalven jälkeen en epäillyt, kitkat on hyvät.

        Eka talvena tein testin sivutiellä kaljamalla, pysähdyin vastamakeen, ja itsellenikin yllätykseksekseni sittä lähdettiin kivuttomasti liikkeelle. Juurikin niillä kitkoilla.


    • Anonyymi

      Suomi kumi ei ole halba, uunituoreena ja varsinkin nastoilla buaaa!😃😄😆

    • Anonyymi

      Sitten esim omissa renkaissa olen käyttänyt matalahkoa painetta talvella esim 2.0bar nastapyörillä.

      Omien kokemusten mukaan pitoa paljon enemmän kun rengas mukautuu tiehen.

    • Anonyymi

      Nastoista nypityt talvirenkaat menevät hyvin kesällä ja voi ne käyttää taloudellisesti loppuun.
      Jotkut kuvittelevat, että vanha talvirengas olisi muka kova koppura, joka ei pysäytä lainkaan :D.
      Olen ajanut paljon nastoista nypityillä ja hyvin pärjää. Niissä on usein urasyvyyskin suuri, joten vesiliirtoriski on pieni.

    • Anonyymi

      Vain kahjo ostaa uudet nastarenkaat Suomessa!💸💸

      • Anonyymi

        Nastarenkaiden kumiseos kestää käyttöä paremmin kuin kitkojen. Harmittaa vain ne turhat ropistimet renkaan pinnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe