Mehiläinen pyytää anteeksi_ei ollut sääntöjen mukaista.
KEHITYSVAMMAISEN SITOMINEN JA TEIPPAAMINEN VUOSIEN AJAN
144
1958
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon se anteeksipyyntö auttaakin 🙄
https://areena.yle.fi/1-50654072- Anonyymi
Kaikki on anteeksi annettu. Kiiros kun annoitte hyvää balsamia syviin rannehaavoihini, jotka tulivat liian kireästä teippauksesta. Anteeksi on annettu myös ruokien kyllästäminen rauhoittavilla ja epilepsiakohtauksia aiheuttavalla mielialalääkkeellä, jonka käyttö on ollut kiellettyä jo 70 -luvulta lähtien. Ruokaa olisitte voineet antaa edes kerran viikolla syödäkseni, ettei olisi tullut vaikeita munuaisvaivoja.
Väkivaltaa olisi voitu myös käyttää vähemmän, olinhan sidottu, eikä hoitajien olisi tarvinnut pilkata siitä että laskin housuuni, koska ette avanneet siteitäni kolmeen päivään edes vessakäyntiä varten.
- Anonyymi
Hoitolaitosten epäkohdista puhutaan aina väliajoin. Silloin hoitolaitosten osakkeita salkussaan kantava politiikko kiroaa. Mitä mä nyt teen? Raha vai inhimillisyys? Voittajan se piru aina sen toisella olkapäällä istuvan enkelin. Päivän selvä juttu. Aika parantaa painehaavatkin.
- Anonyymi
Miten näitä tulee aina vaan ilmi, asialle ei siis tehdä mitään. Myös vanhuksia kohdellaan huonosti.
- Anonyymi
Vanhuksia kohdellaan huonosti vain joittenkin narisevien omaisten mielestä ja mielikuvituksessa. Vanhukset itse eivät valita koskaan. Hoito on erittäin hyvää ja asianmukaista kaikissa hoitolaitoksissa. Terv. Yksi tyytyväinen omainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhuksia kohdellaan huonosti vain joittenkin narisevien omaisten mielestä ja mielikuvituksessa. Vanhukset itse eivät valita koskaan. Hoito on erittäin hyvää ja asianmukaista kaikissa hoitolaitoksissa. Terv. Yksi tyytyväinen omainen
Omaiset valittavat siksi kun maksut ovat aika kalliita. Ei jää perintöjä, voi voi voi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo monet vanhukset lääkitään. Terveyskeskuksen Os. Vanhukset lääkitään ja monet makaa sama vaippa päällä aamusta iltaan. Et olin siivoojana monia vuosia terkkaris ja näin paljonkin miten vanhuksia hoidettiin. Et turha puhua paskaa et hoito olis mitenkään hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä unta nää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo monet vanhukset lääkitään. Terveyskeskuksen Os. Vanhukset lääkitään ja monet makaa sama vaippa päällä aamusta iltaan. Et olin siivoojana monia vuosia terkkaris ja näin paljonkin miten vanhuksia hoidettiin. Et turha puhua paskaa et hoito olis mitenkään hyvää.
Ai että olit siivoojana? Sama vaippa vanhuksilla päällä aamusta iltaan, ei pidä paikkaansa. Saitko omia töitäsi kunnolla edes tehtyä, jos kyttäsit toisten työtä? Tuliko lattiat kunnolla luututtua ym. Tervetuloa vaan kokeilemaan hoivatyötä; kerro sitten miltä tuntuu, vaikka parhaansa yrittää.....
Yt. 40v. Ikäihmisiä hoitanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että olit siivoojana? Sama vaippa vanhuksilla päällä aamusta iltaan, ei pidä paikkaansa. Saitko omia töitäsi kunnolla edes tehtyä, jos kyttäsit toisten työtä? Tuliko lattiat kunnolla luututtua ym. Tervetuloa vaan kokeilemaan hoivatyötä; kerro sitten miltä tuntuu, vaikka parhaansa yrittää.....
Yt. 40v. Ikäihmisiä hoitanut.Kyllä työntekijöillä kyseisessä paikassa on aikaa istua, näkee jo perseen koosta
- Anonyymi
Olen odottanut Avilta vastausta kanteluuni yli 2 vuotta.. Asia koskee vanhuksen hoidon laiminlyöntiä.
Kun laitos sai tietää kantelusta vanhus siirrettiin pois ilman että keskusteltiin omaisten kanssa.
Eipä ole ollut lehdissä tästäkään minkäänlaista juttua..- Anonyymi
Ei kai ne vanhuksetkaan sentään kaikki ihan holhottavia ole? Osaavat itsekin tehdä päätöksiä, aikuiset ihmiset. Siirrettiinkö ehkä kalliimpaan laitokseen ja siksi omainen jatkaa valitusrumbaansa. Typerää!!!
Tyhjästä eivät lehdetkään voi kehitellä juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne vanhuksetkaan sentään kaikki ihan holhottavia ole? Osaavat itsekin tehdä päätöksiä, aikuiset ihmiset. Siirrettiinkö ehkä kalliimpaan laitokseen ja siksi omainen jatkaa valitusrumbaansa. Typerää!!!
Tyhjästä eivät lehdetkään voi kehitellä juttuja.Hoitolaitoksissa hoidetaan nykyisin vain sellaisia vanhuksia jotka eivät ole enää oikeustoimikykyisiä. Kuinka pihalla olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitolaitoksissa hoidetaan nykyisin vain sellaisia vanhuksia jotka eivät ole enää oikeustoimikykyisiä. Kuinka pihalla olet?
Voi olla muutama älyvpaa, mutta suurimmalla osalla on vielä järki päässä. Terv. ent. hoitaja, joka kyllästyi omaisten valituksiin ja törkeään käytökseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla muutama älyvpaa, mutta suurimmalla osalla on vielä järki päässä. Terv. ent. hoitaja, joka kyllästyi omaisten valituksiin ja törkeään käytökseen
Hyvä että lähdit.. Olit niitä paskimpia hoitajia..varmaan joku ykkösen papereiden lähihoitaja
- Anonyymi
Kai se kehitysvammainen on pakko sitoa, jos riehuu ja häiritsee kaikkia muita. Ei kai sen vieressä koko aikaa voi olla useita hoitajia rauhoittelemassa ja lässyttämässä - niin kuin vanhemmat toivovat. Kysyn vaan, miksei pystytty hoitamaan kotona. Ei mitään anteeksipyydettävää laitoksella!
- Anonyymi
Kyllä kehitysvammaiset osaavat olla hankalia, siksihän usein siirretään laitokseen, kun ei kotona enää pärjätä sen kanssa.
- Anonyymi
Olisiko ollut sitten parempi, että pojan olisi annettu jatkuvasti satuttaa itseään? Ilman sitomista kiinnipitämisessä olisi koko ajan tarvittu kaksi henkilöä. Turhaa valitusta taas tästäkin asiasta ja sensaationhakua.
- Anonyymi
Miten se nyt hoidetaan kun viimeksi on sidottu 2019. vai onko poika kuollut? Ihminen se keharikin on, vaikka voi käydä hermoille kun sätkii ja potkii. Kahvituntikin jää hoitajilta välistä.
- Anonyymi
Tuotantoeläimiäkään ei saa sitoa tänä päivänä. Kuinka sitten ihmisiä?
- Anonyymi
Vanhus ja vammainen on tuotantoeläin nykypäivän Suomessa.
- Anonyymi
Pahoinpitelijä mies tuomiolle!
- Anonyymi
Katsokaa kello 20:00 tv 1. Miten Hämeenlinnassa esim: vammaisia kohdellaan
- Anonyymi
Poliisi ei tutki pahoinpitelyjä. Onko se yllättävää kun kyseessä on heikoimmassa asemassa olevia.
- Anonyymi
Nää saatanan mamut niitä hyysätään ja vanhukset jotka osa ollu sodassa puolustamassa tätä maata kohdellaan huonosti 😡 niille löytyy rahat asunnot ym kaikki heti mu oman maan kansalaiset heitä kohdellaan huonosti. Kyllä ihmiset toiset on pahoja ei ole inhimillisyyttä eikä välitetä vanhuksista jotka on meille tämän maan eteen tehneet paljon. Raha on vaan tärkeetä et vanhusten pienet eläkkeet viedään mutta hoito ala-arvoista monissa paikoissa. Vanhuksille pitäs olla lääkkeet ja kuljetukset ilmaisia jotka vielä itse hoitaa kauppa ym asiat. Itse olen toiminut Äitini omaishoitajana jo 6v. Käyn töissä mutta kerkiän huolehtia äidistäni. Äitini huolehti minusta nyt on minun vuoroni auttaa äitiäni joka tarvii apua määrätyssä asioissa. Pitääkää huoli äideistä ja iseistä kellä ne vielä on. Itse en äitiäni laitokseen laittaisi.
- Anonyymi
Rispekt 👍
- Anonyymi
EI OLLUT LAIN MUKAISTA.
Onko nämä tämän Niemisen aikana tapahtunut?- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
Järkyttävää! Lähihoitajan ja sairaanhoitajan oikeudet pois.
- Anonyymi
Tällä Niemisellä on lääkevastaisuutta ja ehkä pakkomiellekin pyrkiä hoitamaan ilman lääkitystä ja siksi osallistunut pimittämään pojan tilannetta, jottei oma uskomus lääkkeettömään hoitoon kärsi. Isopomo Jokinen sitten taputellut olkapäätä. Koko hoitoketju tuomiolle ja syyniin.
- Anonyymi
Esimieheltä oikeus työskennellä hoitajana pois ja vankeustuomio. Hän on kaiken mahdollistanut.
- Anonyymi
Niin kuin lapsi tarvitsee kaitsijaa, tarvitsee ihminen valvontaa.
Hml kaupunki tehnyt tarkastuskäyntejä 😣- Anonyymi
Täällä jo väläytettiinkin, mutta tuon asian uudelleen esiin. Ei vaarallisia villieläimiäkään tarvitse sitoa vuoteeseen kiinni. Ne saavat vapaasti elää omassa häkissään, eikä niitäkään kukaan piikittele eikä pakkolääkitse.
Miksi ihmistä pitää?
- Anonyymi
No ei ihme muuten että nämä yksityiset valittavat työvoimanpuutteesta ja matuja olisi saatava lisää. Eihän tuollainen matu tee ilmoituksia laitoksen väärinkäytöksistä kuten suomalainen tekee. MAtu pelkää kuollakseen että se lähetetään takaisin kotimaahansa. Nämäkin hoitajat eivät halunneet tulla kasvoillaan tuossa ohjelmassa esiin vaan pelkäsivät seuraamuksia työelämässä.
- Anonyymi
Olin siis oikeassa mehiläisen suhteen. Varmaan kannattaisi tarkastaa se toinenkin nummella. Vanhukset....... hoitajat.... pomo.... Ihme kun eivät saa hlökuntaa??? Pitäiskö johdon kattoa peiliin millasia ihmisiä palkkaa!
- Anonyymi
Mitäpä, jos vanhemmat pitäisivät kehitysvammaiset ihan kotonaan eivätkä sysäisi niitä aina yhteiskunnan harteille. Kulutkin joutuvat maksamaan aina muut.
- Anonyymi
Tosi tyhmä kommentti.
Olen niin vanha, että olin vähän aikaa töissä Ronnin keskuslaitoksessa. Silloin vielä oli etsintä päällä eli etsittiin navetan nurkkiin sidottuja ja muualle piilotettuja kehitysvammaisia huhujen perusteella ja vielä löydettiin. Tai löydettiin aikuisia , jotka olivat jääneet yksin äidin kuoltua tai jonkun nääntyneen mummon huonotasoisesta huollosta.
Keskuslaitoksiin hoidon pariin kerääminen oli eka vaihe kehitysvammaisten pelastamisesta. Paljon tapahtunut ja nyt taas heistä heikoimmilla tehdään rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi tyhmä kommentti.
Olen niin vanha, että olin vähän aikaa töissä Ronnin keskuslaitoksessa. Silloin vielä oli etsintä päällä eli etsittiin navetan nurkkiin sidottuja ja muualle piilotettuja kehitysvammaisia huhujen perusteella ja vielä löydettiin. Tai löydettiin aikuisia , jotka olivat jääneet yksin äidin kuoltua tai jonkun nääntyneen mummon huonotasoisesta huollosta.
Keskuslaitoksiin hoidon pariin kerääminen oli eka vaihe kehitysvammaisten pelastamisesta. Paljon tapahtunut ja nyt taas heistä heikoimmilla tehdään rahaa.Nyt oli vähän epäselvä sepustus. Olit töissä laitoksessa? Sidoitko siis sinä heitä sinne nurkkiin? Ja sitten sinne tultiin etsimään ja löydettiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli vähän epäselvä sepustus. Olit töissä laitoksessa? Sidoitko siis sinä heitä sinne nurkkiin? Ja sitten sinne tultiin etsimään ja löydettiinkin.
Ei yhtään epäselvä normaaliälyiselle.
Navetan nurkkiin piilotettuja, koko ikänsä äidin hoivissa olleita
ja sitten hoidotta jääneitä jne ei etsitty keskuslaitoksesta,
Olin sellainen korkeammin koulutettu "toimistotyöläinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi tyhmä kommentti.
Keskuslaitoksiin hoidon pariin kerääminen oli eka vaihe kehitysvammaisten pelastamisesta. Paljon tapahtunut ja nyt taas heistä heikoimmilla tehdään rahaa.Bisnes se on joka kannattaa. Oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bisnes se on joka kannattaa. Oikein.
lisää historiaa:
Sitten keskuslaitoksia ruvettiin pitämään epäinhimillisinä paikkoina.
Siirryttiin vähitellen pienempiin yksiköihin. Hoitoloihin, hoitokoteihin, asuntoloihin, tuettuun asumiseen omassa yksiössä, jne. Saivat soittaa, laulaa. esiintyä ja töihinkin pääsivät.
Sitten ruvettiin kilpailuttamaan, myös mt- ja vanhuspuolella, Isommat söivät pienemmät. Sen jälkeen terveysjätit ostivat itselleen nämä isommat. - Ja tässä ollaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisää historiaa:
Sitten keskuslaitoksia ruvettiin pitämään epäinhimillisinä paikkoina.
Siirryttiin vähitellen pienempiin yksiköihin. Hoitoloihin, hoitokoteihin, asuntoloihin, tuettuun asumiseen omassa yksiössä, jne. Saivat soittaa, laulaa. esiintyä ja töihinkin pääsivät.
Sitten ruvettiin kilpailuttamaan, myös mt- ja vanhuspuolella, Isommat söivät pienemmät. Sen jälkeen terveysjätit ostivat itselleen nämä isommat. - Ja tässä ollaan.Bisnes se on joka kannattaa. Oikein.
- Anonyymi
Saksassa osattiin kehareita kohdella oikein 40-luvulla.
- Anonyymi
Taas Hämeenlinna negatiivisessä asiassa lehtien sivuilla. On tämä erinomainen kaupunki. Turha luulo että muuttovoitto tulee plussalle tämmöisillä touhuilla.
- Anonyymi
HML on MOT ohjelman kanta-asiakas. Kannattaa katsoa uusinkin jakso. Varoitus vaan, sisältää erittäin rankkaa materiaalia. Kuin aikoinaan ne kohudokumentit Romanialaisesta lastenkodista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HML on MOT ohjelman kanta-asiakas. Kannattaa katsoa uusinkin jakso. Varoitus vaan, sisältää erittäin rankkaa materiaalia. Kuin aikoinaan ne kohudokumentit Romanialaisesta lastenkodista.
Tiedättekö käytetäänkö romanialaisten lastenkotien lapsia lääketeollisuuden kokeisiin, kun vaikuttaa vähän siltä, että tällaisia kauhun paikkoja yhä on ja pidetään julkisuudelta salassa.
- Anonyymi
Anteeksipyyntö hyväksytty🤝
- Anonyymi
Kiitos. Mennään eteenpäin. 🤝
- Anonyymi
Unisefin kannattaisi hieman tarkistella kelle jakaa kunniakirjojaan!
- Anonyymi
Pliis ei tälläistä! Puhukaa hyvää Hämeenlinnasta!
- Anonyymi
Onnikodit syyniin
- Anonyymi
Kaikki hämeenlinnan mainiokodit myös syyniin. Pomot ja hoitajat ammattitaidottomia
- Anonyymi
No miks ton pojan vanhemmat salli sen kun varmaan tiesivät miten monia erikoislapsia laitoksissa hoidetaan. Että eikö ollut halua hoitaa omaa lasta. Jos pojan vanhemmat ei oman lapsensa kanssa pärjänneet niin olisivat hoitaneet pojalle edes oikean paikan. En hyväksy että lapsia kohdellaan noin mutta en ymmärrä että oma lapsi laitetaan paikkaan jossa hän ei ole kuin yksi maksavista onnettomista erikoislapsista.
- Anonyymi
Vanhemmille kyllä tulee torut täältäkin. Aika vastuuttomia! En tajua, miksi valitetaan, kun ei itse haluta hoitaa itse siitettyä ja synnytettyä keharia. Menkööt itteensä ja peilin eteen nää valittajavanhemmat. Kyllä se on helppo olla nyyh nyyh nyyh ja esittää surkeeta kuvaruudussa, kun itse ei panna tikkua ristiin vaan moititaan ja syytetään ihan viattomia ulkopuolisia, jotka ei tuota oliota aikaansaaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmille kyllä tulee torut täältäkin. Aika vastuuttomia! En tajua, miksi valitetaan, kun ei itse haluta hoitaa itse siitettyä ja synnytettyä keharia. Menkööt itteensä ja peilin eteen nää valittajavanhemmat. Kyllä se on helppo olla nyyh nyyh nyyh ja esittää surkeeta kuvaruudussa, kun itse ei panna tikkua ristiin vaan moititaan ja syytetään ihan viattomia ulkopuolisia, jotka ei tuota oliota aikaansaaneet.
Toivomme että et toimi asiakaspalvelutehtävissä.
- Anonyymi
Sikiöseulonta voisi olla tiukempaa, niin loppuisi tällainenkin turha kohu.
- Anonyymi
Missähän se pahasti häiriintynyt nyt mahtaa olla? Tuskin vanhemmat ottivat hoitoonsa.
- Anonyymi
Sehän on sitä kokoomuslaisten poliittisesti ajamaa pörriäishoitoa joka paikkaan Suomessa!!!
On se todellakin kummallista, että ahneet ja vastuuttomat yrittäjät eivät pysty hoitamaan minkäänlaista hoitoa vastuullisesti ilman, että sitä valvotaan jatkuvasti.- Anonyymi
Eli LISÄÄ VALVONTAA resurssoitava verorahoistamme, että yrittäjät saadaan tekemään työnsä lain mukaisesti ---
- Anonyymi
Tähän SoTe-uudistuksella pyritään, sosiaali- ja terveyssektorin uusjakoon.
- Anonyymi
Hämeen aluehallintoviraston alueella on 103 kantelutapausta.. Montakohan niistä on Hämeenlinnan alueella?
Mikä kumma täällä Hml:ssa mättää?- Anonyymi
Montakohan jää tekemättä kun kyseessä on riippuvuussuhde.
- Anonyymi
Huono johto, siksi työntekijöistä pula
- Anonyymi
Palkatakko hoitaja vai ostaako jeesusteippiä? Mikä on yrittäjän valinta?
- Anonyymi
Naulan kantaan.
- Anonyymi
Rahanhimoisten pörriäisyrittäjien onnea. Ja näiden jättimäisiä voittoja ajaa ennen kaikkea äärimmäisen oikeistolainen Kokoomus ja valitettavasti järkyttävän usein hoivattavien kaltoinkohtelun ja kärsimysten kustannuksella.
Häpeällistä politiikkaa puolustuskyvyttömien ihmisten kustannuksella. Sen hirveät seuraukset on nähty mm. vanhusten hoidossa ja lastensuojelussa.
AHNEUS kaiken voittaa!!
Tammikuun aluevaaleissa on kaikkien kansalaisten äänestettävä sosiaali- ja terveydenhoitomme sekä pelastustoimen oikeudenmukaisista ja yhdenvertaisista palveluista koko Suomessa, sillä juuri nuo aluevaaleissa valittavat ihmiset tuleva jakamaan verorahoistamme miljardeja sotepalveluiden järjestämiseen.
Jokaisen kannattaa antaa äänensä aluevaaleissa, ei ainoastaan kokoomuslaisten, jotka äänestävät kaikissa vaaleissa ja saavat niin ollen edustajansa määräämään verorahojemme jakamisesta. - Anonyymi
Eikö normaalijärkiset suomalaiset todellakaan ymmärrä oikeistolaiset puolueet pyrkivät ohjaamaan verovaramme rikkaimpien ja hyvin toimeentulevien ihmisten hyväksi, mukaan lukien suurvoittoja takovat yritykset.
- Anonyymi
Oikeistolaiset voimat pyrkivät myös aktiiviseen yhteiskuntarakenteeseen joka saavutetaan passiivisella suhtautumisella heikompiosaisiin.
- Anonyymi
Normaalijärkisiä ovat vain kokoomuslaiset ja fiksuina ihmisinä käyvät äänestämässä kaikissa vaaleissa. Ottakaa opiksenne persut ja vassarit.
- Anonyymi
Voiko olla häpeällisempää kuin puolustuskyvyttömien ihmisten kaltoinkohtelu, paitsi se että se tapahtuu kaiken lisäksi jättiläismäisten voittojen saalistamisen takia.
- Anonyymi
Etsä diggaa rahasta? Jos sä saat hyggee jostain niin onks vitunväliivoivoi.
- Anonyymi
Voiko olla häpeällisempää kuin pistää oma lapsensa laitokseen? Ei voi! Vanhemmat ovat julmaakin julmempia.
- Anonyymi
Eikös joku ottanut tuosta laitoksesta kesällä hatkat? Olisko sillä ollut kanssa jotain negaa kohtelusta?
- Anonyymi
Ei muuta kun tuomiolle tuollainen porukka.
- Anonyymi
Kyllä syytän vanhempiakin. Miksi tehdä lapsia jos ei itse kyetä sitä hoitamaan. Että Suomessa on hyvä sairaanhoito ja varmaan tienneet jo kun aikanaan ultrassa kävi että lapsi on erilainen. Että kyllä on äidin rakkaus ollu vähäistä jos kykenee pistään lapsen laitokseen missä laps ei edes saanut edes mitään rakkautta. Et kehitysvsmmasetkin on tuntevia vaikka monet luulee et niin ei ole. Että nuokin lapset osaa tuntea tunteita ikävä, suru ym. Ja monen tila voi pahentua kun vanhemmat luovuttaa. Oli se lapsi terve tai vammainen niin äiti joka lastaan rakastaa ei hylkää tai sulje laitokseen.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä 9.11. klo 15:50 kirjoittaneen kanssa. Vanhemmat voisivat valittamisen sijasta syyttää itseään. Häpeisivät!
- Anonyymi
Toivotaan että asia menee syyttäjälle asti, muttei paikkakunnan, kun tuntuu kestävän nämä toisetkin kaupungin virkamiesten syyttämiset tai syyttämättä jättämiset.
- Anonyymi
Kerrotko toki lisää tästäkin salaliitosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ylläkirjoittanut vaivautuisi vaikka itse lukemaan parikin viestiketjua Rimpelään liittyen niin se voisi kirkastaa salaliittoon viittaavaa alustusta joita tuossa esitettiin aiemmin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂😂
- Anonyymi
Mitä ihmeen syyttämistä tässä tapauksessa on? Kunnioitetaan hoitajien itsesuojeluvaistoa. Ei hoitajienkaan tarvitse sietää kaiken maailman päätään hakkaavia. Menkööt ns. tarkastajat itse muutamaksi päiväksi hoitamaan näitä järkeä vailla olevia aivottomia vihanneksia! Ja menkööt sitten sen jälkeen esittämään syytöksiään, jos kehtaavat.
- Anonyymi
Gulak !, muuta ei voi tuosta Mehiläisen toiminnasta sanoa.
- Anonyymi
Mehiläisen kaikista maan Onnikodeista vastaava herrahenkilö on ammatiltaan diplomi-insinööri!
- Anonyymi
Miksi lepoliiviä tuolissa ja 5-piste magneettivyötä sängyssä ei ole voitu käyttää?.
- Anonyymi
Koska ne ei ole tätä päivää.
- Anonyymi
Psykiatriassa on käytetty ja käytetään edelleen pakkolääkitystä ja sidontaa (lepositeet).
- Anonyymi
Niin. ENtä sitten. Psykoosissa oleva vihreä on pakkolääkittävä. Muuten se saattaa päästää jopa vieraan valtion hybridejä tänne koska aitaan on jätettävä kuulemma aukko :(
- Anonyymi
Teipataan vanhainkodeissakin asiakas pyörätuoliin. Mitä sitte?
- Anonyymi
Miks tehdä lapsia jos ne heitetään toisten hoidettavaksi
- Anonyymi
Se seksivietti pakottaa panemaan. Joskus ehkäisy unohtuu. Suuri osa on vahinkolapsia.
- Anonyymi
Itse olen tullut Suomeen 15v sitten. Ihmettelen suomi naisia he avaa haaransa jokaiselle. Meidän kulttuurissa sellainen nainen on huora. Ja kaikkien meidän maahanmuuttaja miesten silmissä suomi naiset vain likainen H. He ovat vain monien elättäjiä ei me miehet muuta heistä haluta. He pukeutuu kuin H ja jopa teini tytöt Suomessa juo ja menee mies. Että sairas kulttuuri mutta naiset tyhmiä olentoja me hyödymme niistä.
- Anonyymi
Samaa mieltä. T suomipoika.
- Anonyymi
Tarvitaan agentteja soluttautumaan virallisiin instituutioihin ja julkisoikeudellisiin yksiköihin.
Tälläinen agenttivirasto perustetaan SoTe-virastoihin.- Anonyymi
Sähkö-, putki-, tai siivous-henkilö saattaakin olla SoTe-agentti.
- Anonyymi
Onnikodit tarkastukseen.
- Anonyymi
Olen tehnyt tästä paikasta valituksen viranomaisille 10v sitten mitään ei tapahtunut!!! Olisi aika puhua mitä kaikkea siellä tapahtui!!!!
- Anonyymi
Pyysivät jo anteeksi. Eikö teille mikään riitä?
- Anonyymi
No se on hienoa, olen kiitollinen. Äänestän taas demareita.
Mummo vaan
- Anonyymi
Mikähän homma Hämeenlinnassa menisi putkeen. Aina tulee jotakin sössimistä jostakin päin.
- Anonyymi
Kehareitten vanhemmat voisivat lopettaa sössimisen.
- Anonyymi
Asiatonta vanhempia syyllistää.
- Anonyymi
Tässä ketjussa ei ole juuri mitään asiallista.
Vammaisten hoitopaikkoja on perustettu , koska on käynyt ilmi, etteivät vanhemmat pysty hoitamaan heitä, monista syistä.
Hoitopaikoissa on omat kriteerit sille, miten hoitoa toteutetaan. Jos niitä ei jossakin paikassa noudateta, on toimittu väärin.
NÄIN YKSINKERTAISTA TÄMÄ ON. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole juuri mitään asiallista.
Vammaisten hoitopaikkoja on perustettu , koska on käynyt ilmi, etteivät vanhemmat pysty hoitamaan heitä, monista syistä.
Hoitopaikoissa on omat kriteerit sille, miten hoitoa toteutetaan. Jos niitä ei jossakin paikassa noudateta, on toimittu väärin.
NÄIN YKSINKERTAISTA TÄMÄ ON.Ei ole. Työvoima ainakin kunnollinen on sikamaisen kallista ja jos perustat isolla velalla laitoksen niin millä sä maksat sen? Hei haloo!! Luvattu varmat tulot vaikka valtio maksaa asukkaiden puolesta monta tonnia kuussa. Eläkkeelle pitäisi päästä jo kahdessa vuodessa kun pitää hengissä muutaman aivokuolleen sen aikaa. Kulut ja menot ei täsmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Työvoima ainakin kunnollinen on sikamaisen kallista ja jos perustat isolla velalla laitoksen niin millä sä maksat sen? Hei haloo!! Luvattu varmat tulot vaikka valtio maksaa asukkaiden puolesta monta tonnia kuussa. Eläkkeelle pitäisi päästä jo kahdessa vuodessa kun pitää hengissä muutaman aivokuolleen sen aikaa. Kulut ja menot ei täsmää.
Miksi tällaisia hoitopaikkoja ylipäänsä on olemassa? Kyllä kaikki kehitysvammaiset pitäisi abortoida, ja jos vanhemmat eivät siihen suostu, olisivat velvolliset hoitamaan omalla kustannuksellaan nämä vammaiset jälkeläisensä. Veronmaksajana en hyväksy tällaista yhteiskunnan häikäilemätöntä hyväksikäyttöä ja verovarojen tuhlausta!
- Anonyymi
Ei ole asiatonta syyllistää vanhempia. Kai heillä oli vara valita synnyttääkä keharin vai abortoiko sen. Jos sen päätti antaa syntyä, olisi myös siitä itse huolehdittava. Eli vanhemmat ovat itse syyllisiä tilanteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole asiatonta syyllistää vanhempia. Kai heillä oli vara valita synnyttääkä keharin vai abortoiko sen. Jos sen päätti antaa syntyä, olisi myös siitä itse huolehdittava. Eli vanhemmat ovat itse syyllisiä tilanteeseen.
Vammautuminen mahdollista syntymän jälkeenkin.
- Anonyymi
Kyllä minäkin olisin hakannut päätäni seinään, jos vanhempani olisivat hylänneet minut johonkin ihme hoitolaitokseen. Eihän se olisi ihmisarvoista elämää. Mikä sellainen syy voi olla, ettei pysty itse omaa lastaan hoitamaan? Kertokaa minulle sydämettömät vanhemmat. Syyksi ei kelpaa se, että molempien vanhempien on käytävä töissä (on hyvin palkatut työt, nääs, eikä aikaa hoitaa lasta). Hyi hitto, mitä vanhempia.
- Anonyymi
Hyvä Tv-näytetään totuutta!Tv-mot ohjelman tekiöiden pitäisi myös mennä Suursuon sairaala Helsinki. Ylätyksenä katsomaan ennen vierailuajan loppumista,pästäkseen sisään: Palativiselle osastolle. Mitä siellä tapahtuu muistisairaille alzmer potilaille.Kun omaiset ei vältä,tai ei enää käy katsomassa ALZMER potilasta joka matkalla kuolemaan.Onko oikein sidotaan yöksi vuode?Päiväksi pyörätuoli?Kun potilas haluu Wc- saotaan pissaa vaipaan siksi sinulla ne on .Näin tapahtunnut 2017/2018 Tapahtuuko edeleen?Vaikka on alzmer tauti ,jos viellä osaa pytää pästä wc siitä sitestä pyörätuolissa: On muistissa ÄIDIN OPIT HOUSUN EI PISSATA EI KAKATA. Alistetan avuton ihminen pissaa housuihin.Työtömät sit vaan työ kokeiluun sinne.Jokainen osaa ilman koulutus vaipat vaihtaa,tai autaa wc pissalle.
- Anonyymi
Oletko kehari vai mamu (vai molempia), kun et osaa kirjoittaa suomen kieltä?
- Anonyymi
Hyi hitto, mikä kirjoitus. Sata virhettä. Mitä oikein tarkoitat? Suomenna!!!
- Anonyymi
Minäkin tunnen yhden hyvin toimeentulevan perheen (molemmat vanhemmat varakkaita lääkäreitä), jonka kehitysvammainen lapsi pistettiin hoitolaitokseen, kun vanhemmille oma ura ja vapaa-ajanvietto, matkustelu ym. oli tärkeämpää kuin oman lapsen hoitaminen. Luulisi, että vähän koskettaa omaatuntoa julmuus ja itsekkyys. Mutta ei, lapsiparka viruu kylmien ulkopuolisten hoitajien käsissä lopun elämänsä.
- Anonyymi
Voisiko haaravyötä tai lepoliiviä käyttää henkilön tuoliin sitomisessa apuna ja 5-piste magneettivyötä sänkyynsitomisessa?.
- Anonyymi
Ei voi, kun nuo kehvanatyöläiset on yleensä niin päteviä ettei mitään sellaisia tarvita. Jesari riittää ihan hyvin, magneettivyö on aivan liian tyly kehvanapiireissä.
- Anonyymi
Ei voi. Menee liian vaikeaksi. Onneksi teippi ja nippusiteet on keksitty.
- Anonyymi
Paikka missä asukkaille syötettiin pähkinöitä, uskomuksena että asukas rauhoittuu niillä.
Lääkkeiden käyttö ollut hiljaa kielletty toimintatapa. Kylmäävää "osaamista".- Anonyymi
Tälläinen lääkkeiden käyttö ei perustu lääketieteeseen, vaan on kemiallinen rajoitustoimenpide.
- Anonyymi
Hoitajathan ne asukkaiden lääkkeet yleensä syökin.
- Anonyymi
Kaupunki ei tee yllätystarkistuksia koska "täytyyhän meidän luottaa sopimuksiin." Jep. Sama varmaan noissa rakennusurakoissakin kun aina saa vaan sutta ja secundaa. No kiusallisia varmaan nämä keissit kun on toimijat ja ostajat vähän niinkun naimisissa keskenään, on omistajuuksia, on yhteistä poliittista historiaa on vanhoja bisneskavereita ja on ties mitä markkua ties monellako pallilla.
- Anonyymi
Yhtään kohtuuhintaista vuokra-asuntoa ei ole rakennettu noin 15 vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään kohtuuhintaista vuokra-asuntoa ei ole rakennettu noin 15 vuoteen.
Kohtuuhintaisissa vuokra-asunnoissa ei ole kysy hyväntekeväisyydestä, vuokra-asunnoissa asukas maksaa vuokralla rakentamis- ja ylläpitokustannukset. Kohtuuhintaisissa vuokra-asunnoissa kuitenkaan ei voida tehdä voittoa omistajalle, siksikö, ahneuden nimessä, rakennetaan vain kovan rahan asuntoja? Ja samalla aiheutetaan jatkuvasti kasvavaa asunnottomuutta, ahneuden ansiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtuuhintaisissa vuokra-asunnoissa ei ole kysy hyväntekeväisyydestä, vuokra-asunnoissa asukas maksaa vuokralla rakentamis- ja ylläpitokustannukset. Kohtuuhintaisissa vuokra-asunnoissa kuitenkaan ei voida tehdä voittoa omistajalle, siksikö, ahneuden nimessä, rakennetaan vain kovan rahan asuntoja? Ja samalla aiheutetaan jatkuvasti kasvavaa asunnottomuutta, ahneuden ansiosta.
Juu siksi. Tajusit. Ennen vaaleja sulle leperrellään että autetaan köyhiä mutta autetaankin itseä köyhien avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu siksi. Tajusit. Ennen vaaleja sulle leperrellään että autetaan köyhiä mutta autetaankin itseä köyhien avulla.
En ainakaan ite jaksais olla köyhä. Kaikki kaivertaa peppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahneus on tämän päivän ja muutaman eilisenkin päivän länsimaiden ongelmallisuuden johtava teema. Ahneuden ansiosta sodan jälkeiset oikeudenmukaisen yhteiskunnan eteen tehdyt ponnistelut lähtien yhteisestä peruskoulusta, sosiaalisesen desegreregaation kautta perusturvaan ja hoivaan, ne, ne on vesitetty ja kaiken johtavaksi teemaksi on tullut röyhkeys, kyynärpää ja taklaus. Miksi?, miten?, kysyt sinä epäuskoinen lukija. Koska ilman tuskaa ei ole tahtoa, ja tahdoton ihminen, hän, hän ei nää napaansa pidemmälle. Aamen.
- Anonyymi
En luota mihinkään kauniisiin sanoihin siitä miten hoidot on hyviä ja halutaan hyvää. Ihmiset ylirasittuneita, vajavaisia, lääkärit tekee hoitovirheitä, jokaisella pimeät puolensa. Poliitikot kirjoittaa hienoja lauseita kanssaihmisyydestä ja lähimmäisyydestä mutta naapurinsa saisi rauhassa mennä vaikka hirteen eikä liikauta tippaakaan. Räikeä kuilu sanojen ja konkreettisen olemisen välillä. On järkyttävää nähdä totuudet.
- Anonyymi
Ihmisen moraalisen heikkouden tai sen puutteen vuoksi Ihmisellä ei pidä olla valtaa toisiinsa nähden.
- Anonyymi
Kauniit sanat ovat suunnitelmallinen keino vallan ja arvotuksen saavuttamiseksi. Ne ovat tarkoitusperien kulissi, illuusio yleisölle ja satu lapsille, reaalitodellisuuden savuverho, itsepetoksen ja -suggestion kaksoisviestinnän takinkäännön tarpeen mukaan todeksi tuleva harha. Tarkoituksen pyhittäessä keinot, ja tarkoituksen ollessa oma napa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauniit sanat ovat suunnitelmallinen keino vallan ja arvotuksen saavuttamiseksi. Ne ovat tarkoitusperien kulissi, illuusio yleisölle ja satu lapsille, reaalitodellisuuden savuverho, itsepetoksen ja -suggestion kaksoisviestinnän takinkäännön tarpeen mukaan todeksi tuleva harha. Tarkoituksen pyhittäessä keinot, ja tarkoituksen ollessa oma napa.
Suomenn sanottavasi klo 2:10, vai olitko liian tokkurassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenn sanottavasi klo 2:10, vai olitko liian tokkurassa!
Sen on kirjoittanut joku psyk-koulutuksen saanut. Ei ollut tokkurassa, vaan turhankin taitava sanoja.
voisi suomentaa eli vääntää rautalankamallia kohdasta "takinkäännön tarpeen mukaan ( jaa, sen vielä ymmärrän) "todeksi tuleva harha", mitäs tämä sitten on selkosuomeksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen on kirjoittanut joku psyk-koulutuksen saanut. Ei ollut tokkurassa, vaan turhankin taitava sanoja.
voisi suomentaa eli vääntää rautalankamallia kohdasta "takinkäännön tarpeen mukaan ( jaa, sen vielä ymmärrän) "todeksi tuleva harha", mitäs tämä sitten on selkosuomeksikäydään läpi
"Kauniit sanat ovat suunnitelmallinen keino vallan ja arvostuksen saamiseksi". (Vertaa vaikka ehdokkaiden vaalilupauksia. Ei aikomustakaan toteuttaa.)
"Ne ovat tarkoitusperien kulissi. " (silkkaa vedätystä hämäämällä.)
"illuusio yleisölle" (kauniilla sanoilla saadaan uskomaan johonkin hyvään, jota ei ole edes olemassa tai mahdotonta toteuttaa, eoikä edes aikomusta yrittääkään."
lapsillehan illuusio on satua
"reaalitodellisuuden savuverho" (kun hymistellään kaikesta hyvästä ja kauniista ja jätetään huomiotta oikea todellisuus, se on joillekin positiivista ajattelua.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käydään läpi
"Kauniit sanat ovat suunnitelmallinen keino vallan ja arvostuksen saamiseksi". (Vertaa vaikka ehdokkaiden vaalilupauksia. Ei aikomustakaan toteuttaa.)
"Ne ovat tarkoitusperien kulissi. " (silkkaa vedätystä hämäämällä.)
"illuusio yleisölle" (kauniilla sanoilla saadaan uskomaan johonkin hyvään, jota ei ole edes olemassa tai mahdotonta toteuttaa, eoikä edes aikomusta yrittääkään."
lapsillehan illuusio on satua
"reaalitodellisuuden savuverho" (kun hymistellään kaikesta hyvästä ja kauniista ja jätetään huomiotta oikea todellisuus, se on joillekin positiivista ajattelua.)" itsepetos" lienee taviksellekin selvä. Uskotellaan itselle jotakin erilaista kuin oikeasti tiedetään asian olevan
"itsesuggestio" eli houkutellaan uskomaan, tekemään, jne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" itsepetos" lienee taviksellekin selvä. Uskotellaan itselle jotakin erilaista kuin oikeasti tiedetään asian olevan
"itsesuggestio" eli houkutellaan uskomaan, tekemään, jnekaksoisviestintä
tarkistin oikein määritelmän, selvin on KAKSOISMERKITYS, KAKSOISSELITYS
(täytyy pitää erillään kaksoissidoksesta, joka on vakavampi asia)
meinaa kyllä punainenlanka hukkua termien paljouteen.
Olisko, että kauniit sanat ovat vedätystä, jolla peitetään oma itsekäs tarkoitusperä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" itsepetos" lienee taviksellekin selvä. Uskotellaan itselle jotakin erilaista kuin oikeasti tiedetään asian olevan
"itsesuggestio" eli houkutellaan uskomaan, tekemään, jneitsesuggestio = aletaan uskomaan omia satuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännä tuo vielä persuksi! Että kaikki ymmärtävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännä tuo vielä persuksi! Että kaikki ymmärtävät.
Ok. Vasara kielletty!!
- Anonyymi
Voihan olla että ainakin osa hoitajista ja sosiaalialan ihmisistä haluaisi tehdä mitä voi mutta jokainen on rajallinen ja omissa ongelmissaan. Ei jaksa olla edes ystävällinen vaikkei se maksa mitään.
- Anonyymi
Se on nyt sitten hoitajien vika, valokuvanneet ja laittaneet piirongin laatikkoon...
Onnikodit! - Anonyymi
onni yksillä, mitäs niillä toisilla taas olikaan???
- Anonyymi
kesä kaikilla ohoh . on niin pitkä aika kesästä
- Anonyymi
Tapauksen tutkinta lopetetaan. Rikos vanhentunut, eikä asianomistaja vaadi mitään. Oikeusvaltioko? Nämä Onnikodin puoskarit pääsevät kuin koiraveräjästä.
https://yle.fi/uutiset/3-12196145- Anonyymi
Asiasta esitettyä on vaikea tarkastella, kun asiasta esitetty on Hämeen sanomien maksumuurin takana.
Kovin on yksioikoista poliisin tulkinta rikoslaista ja sen ulottuvuuksista.
Kun laintulkinta on oikeudellekkin usein ylivoimaista, kuinka sitä voi tehdä AMK-tutkinnolla? - Anonyymi
https://yle.fi/uutiset/3-12175567
"MOT:n tietojen mukaan eriasteista lainvastaista sitomista on jatkunut noin viisi vuotta. Sitominen on päättynyt vuonna 2019."
"Lainvastaisesta sitomisesta valvojat puolestaan ovat saaneet tietoa jo vuonna 2017."
https://yle.fi/uutiset/3-12196145
"Syyteoikeus vanhenee siten viidessä vuodessa. Mahdollinen rikos on tältä osin vanhentunut, eikä asiassa tulla käynnistämään esitutkintaa."
Poliisille ei tosiseikoilla ole ennenkään ollut merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-12175567
"MOT:n tietojen mukaan eriasteista lainvastaista sitomista on jatkunut noin viisi vuotta. Sitominen on päättynyt vuonna 2019."
"Lainvastaisesta sitomisesta valvojat puolestaan ovat saaneet tietoa jo vuonna 2017."
https://yle.fi/uutiset/3-12196145
"Syyteoikeus vanhenee siten viidessä vuodessa. Mahdollinen rikos on tältä osin vanhentunut, eikä asiassa tulla käynnistämään esitutkintaa."
Poliisille ei tosiseikoilla ole ennenkään ollut merkitystä.Miksi asiasta on valitettu vasta nyt? Eikös tuollainen sitominen ollut joka puolella laitoksissa tapana entisaikaan? Kukahan nyt on kaivellut esille vanhentuneen "rikoksen", joka ei edes ollut mikään rikos vaan maantapa. Turha syytellä ketään muita kuin vanhempia, jotka sysäsivät mukulansa laitokseen. Alkoiko omatunto kolkuttaa? Liian myöhään vaan. Mukula ei taida olla enää hengissäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi asiasta on valitettu vasta nyt? Eikös tuollainen sitominen ollut joka puolella laitoksissa tapana entisaikaan? Kukahan nyt on kaivellut esille vanhentuneen "rikoksen", joka ei edes ollut mikään rikos vaan maantapa. Turha syytellä ketään muita kuin vanhempia, jotka sysäsivät mukulansa laitokseen. Alkoiko omatunto kolkuttaa? Liian myöhään vaan. Mukula ei taida olla enää hengissäkään.
Olen jostakin virallisesta mediasta lukenut, että kyseessä oli vaikeasti autistinen poika.
Tällä logiikalla voidaan päivähoito lopettaa. Hoitakoot vanhemmat itse mukulansa, kun ovat ne tehneetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jostakin virallisesta mediasta lukenut, että kyseessä oli vaikeasti autistinen poika.
Tällä logiikalla voidaan päivähoito lopettaa. Hoitakoot vanhemmat itse mukulansa, kun ovat ne tehneetkin.Lapset kannattaa nykyisin aina hoitaa kotona jos haluaa olla varma ettei heitä kohdella huonosti.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi892132En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222121- 431799
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131452Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361349- 301296
- 951131
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201006Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23867