Elikkä olen hankkimassa ensimmäistä asettani, ja ajattelin pienoiskiväärin ostaa. Tässä juuri täyttelen lupahakemusta. Minulla ei ole metsästyskorttia. Elikkä riittääkö tuohon perusteluun että tarkka-ammunta ammuntaradalla? Kyseessähän on kuitenkin vain pienoiskivääri, ei mikään rannikkotykki. Rikollista taustaa en myöskään omista..
Aseen hankintalupa
6
964
Vastaukset
- Soldier-of-fortune
hieman poliisipäälliköstä saatko luvan tuolla perusteella.Jos seuraan ei kuulu,paikka ainakin pitäisi olla,missä aikoo harjoitella(soramonttu ei kelpaa)ja radan käyttöoikeutta ei taas välttämättä saa jos ei ole seuran jäsen..Mutta eihän sitä tiedä jos ei kokeile.
- gherhtdrhtd
mitä teet aseella jos et metsästä.
- juke
No siis kun en vielä metsästyskorttia omista, niin enhän voi laittaa siihen syyksi metsästystä. Käsittääkseni en saa ampua mitään eläintä sillä ellen omista metsästyskorttia?
Aion kyllä hommata metsästyskortin.. vaikkakin käytännössä varmasti tulisi ammuttua rätkiä sun muita sitä ennen, mutta voihan sillä piekulla harrastaa tarkkuusammuntaakin. - juke
juke kirjoitti:
No siis kun en vielä metsästyskorttia omista, niin enhän voi laittaa siihen syyksi metsästystä. Käsittääkseni en saa ampua mitään eläintä sillä ellen omista metsästyskorttia?
Aion kyllä hommata metsästyskortin.. vaikkakin käytännössä varmasti tulisi ammuttua rätkiä sun muita sitä ennen, mutta voihan sillä piekulla harrastaa tarkkuusammuntaakin.Tuossa vähän matkan päässä on ampumarata, jossa saa ampua ilman mitään ampumaseurojen jäsenyyttä.
- ymmärtäminen
Lue se anomus huolella ja vastaa siihen totuudenmukaisesti. Varmasti vallesmanni kyselee missä harjotat tarkkuusammuntaa, selvitä se kirjallisesti, kun et voi rastita kohtaa metsästys. Tiedoksi vaan: 22 ei toki ole rannikkotykki, mutta esim. lapualaisten patruunarasissa oli/on varoitus vaara-alueesta, joka muistini mukaan oli 1 mile, eli 1609 metriä. Esim. jos luodin lähtönopeus on 300 metriä, niin se on 1,6 kilometri päässä alta 6:n sekunnin ja voi edelleen tappaa. Toki ampumakulma,tuuli ym. olosuhteet vaikuttavat luodin käyttäytymiseen, mutta siinä sinulle aluksi suuntaa-antavaa faktaa.
Ja vielä elävästä elämästä: emäntä huomasi hirviä n.200 metrin päässä oraspellossa syömässä, ammuskeli 22 "siihen suuntaan", yks,kaks yksi hirvi kumoon ja hengettömäksi; poliisia paikalle, ja löytyihän hirven päästä ja oikeasta kohtaa 22:n reikä ja emäntä oli sohotellut sinnepäin vaan, tarkoittamatta kellistää hirveä.- Arkalainenko
Aseen kanssa ei ole koskaan liian varovainen - se on totta.
Joskus lupavaatimukset saattavat tuntua kohtuuttoman ankarilta mutta sitä ne eivät ole. Ankaruudella pyritään seulomaan aseen muutenvaan-ostajat joita kuitenkin silloin tällöin mukaan tulee. Tokkkiisa joskus ankaruudesta joutuu kärsimään ihan asiallisenkin perustelun omaava,
- sellaista se elämä on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514