Onko kitkoilla hyvä jarrutspito peili jäällä

Anonyymi

Kerran kirjojen kyydissä ja ojaan

Asiantuntija. Politiikka ja sähkö. Autot

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on jo sen verran sekavaa, että on tainnut lääkkeet ottamatta?

      • Anonyymi

        Joo, pääsi unohtumaan.


    • Anonyymi

      Kyllä kitkoilla pärjää peilijäälläkin. Pihatien ylämäki saattaa sujua paremmin peruuttamalla. Vaatii siis taitoa kitkoilla ajaminen.

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä kitkat vaativat taidon lisäksi huomattavan hidasta ajoa nopeissa kaarteissa. Tahtovat nopeatkin autot muuttua tien tukoiksi kun normaalisti polleasti ohittelevat bemarit ja audit muuttuvat tientukoksi nastarenkaiselle Fiat Puntollekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä kitkat vaativat taidon lisäksi huomattavan hidasta ajoa nopeissa kaarteissa. Tahtovat nopeatkin autot muuttua tien tukoiksi kun normaalisti polleasti ohittelevat bemarit ja audit muuttuvat tientukoksi nastarenkaiselle Fiat Puntollekin.

        Puntossa on kapeat pyörät ja nastarenkaat. Ralli auto.


    • Anonyymi

      mie halun samaa mitä alotaja vetänyt

    • Anonyymi

      Tumpelol on kakka pöksys heti ku vähä luistaa?⛔⛔⛔

    • Anonyymi

      Mielestäni liukkaalla tien pinnalla on helpompi ajaa kuin kunnon lumessa. Liukkaalla pärjää luistavallakin renkaalla jos osaa ajaa, mutta lumessa on liirron ja kiinnijäämisen vaara. Nastoista ei ole apua vaativimmassa talvikelissä. Vain pieni etu jäällä kiihdyttäessä ja jarruttaessa.

      • Anonyymi

        Kyllä se nastarenkaan suurin pitoetu tulee valtavasti kitkarengasta paremmasta sivuttaispidosta liukkaalla kuuraisella tai mustaa jäätä olevalla pinnalla. Kitkarengas menettää pitonsa niin totaalisesti ja vähillä varoituksilla, että syystäkin kitkarenkaiset autot matelevat esimerkiksi voimakkaasti kaartavissa moottoritien tms valtatien liittymissä.
        Onhan se toki "ajamisen osaamista", että ajaa kaarteessa 40-50 km/h vauhdilla, kun nastarenkailla mennään samassa kohdassa 60-70 km/h, osaamaton kuski ajaisi kitkarenkaallakin 65 ja tilaisi kohta hinuria itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nastarenkaan suurin pitoetu tulee valtavasti kitkarengasta paremmasta sivuttaispidosta liukkaalla kuuraisella tai mustaa jäätä olevalla pinnalla. Kitkarengas menettää pitonsa niin totaalisesti ja vähillä varoituksilla, että syystäkin kitkarenkaiset autot matelevat esimerkiksi voimakkaasti kaartavissa moottoritien tms valtatien liittymissä.
        Onhan se toki "ajamisen osaamista", että ajaa kaarteessa 40-50 km/h vauhdilla, kun nastarenkailla mennään samassa kohdassa 60-70 km/h, osaamaton kuski ajaisi kitkarenkaallakin 65 ja tilaisi kohta hinuria itselleen.

        Sitä varten autossa luistonestot yms. Pysyy tiellä kitkoillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten autossa luistonestot yms. Pysyy tiellä kitkoillakin.

        Pointti taisi olla se matelu tiukassa kaarteessa...
        Mutta jos kitkarenkaalla menee liian kovaa vauhtia (nastarengasmaista) liukkaaseen kaarteeseen, ei ajonvakautus riitä kumoamaan kitkan puutetta, ellei piennarta ole käytettävissä riittävästi.


    • Anonyymi

      Eipä näytä kesärenkaat kesälläkään asfaltilla pitävän, kun noita saksalaisia on ojassa ihan säännöllisin väliajoin. 😂

    • Anonyymi

      Paljonko nastat pitää peilijäällä enemmän? 1cm...

      • Anonyymi

        Melko paljon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe