Sähkökiukaan käyttöikä?

Anonyymi

Vuokra-asunnossani tehdään juuri saunaremonttia, eli paneelit ja lauteet uusitaan. Uutta kiuasta ei kuitenkaan laiteta, vuokrayhtiön edustaja ilmoitti että uusitaan sitten kun menee rikki. Tuttavani mielestä vastukset ovat vääntyneet ja siksi olisi ollut vaihdon tarpeessa. Mutta ei silti uusita.

Kiuas on Viki vuodelta 1994.

Mielenkiinnosta kysyn, kuinka pitkä voi olla kiukaan käyttöikä?

En tietenkään tiedä aiempien asukkaiden saunomistottumuksia, mutta itse asunut 10 vuotta tässä ja kerran viikkoon saunonut. Sen tiedän että aiemmat vuokralaiset pitivät saunaa varastona muutaman vuoden.

4

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos kysymyksestä ! Kiukaan käyttöikä riippuu eniten käytöstä paitsi silloin jos saunaa käytetään varastona !

• Anonyymi

Niin pitkään kun virta kulkee vastusten läpi, niin kiuas on ehjä. Kiukaan vastus on todella yksinkertainen vehje, metallikierukka joka asetetaan oikosulkuun.

• Anonyymi

Vastusten ikä riippuu miten kivet kiukaaseen on ladottu. Vastuksien liiallinen hehkuminen ja paljaana oleminen , vettä kiukaalle heitettäessä paljaalle vastukselle lyhentää vastuksen kestoa.

• Anonyymi

Yli 30 vuotta on jo käytetty, ei vielä mitään ikääntymisen merkkejä.
      Narvi vuodelta 1990.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22