Vuokra-asunnossani tehdään juuri saunaremonttia, eli paneelit ja lauteet uusitaan. Uutta kiuasta ei kuitenkaan laiteta, vuokrayhtiön edustaja ilmoitti että uusitaan sitten kun menee rikki. Tuttavani mielestä vastukset ovat vääntyneet ja siksi olisi ollut vaihdon tarpeessa. Mutta ei silti uusita.
Kiuas on Viki vuodelta 1994.
Mielenkiinnosta kysyn, kuinka pitkä voi olla kiukaan käyttöikä?
En tietenkään tiedä aiempien asukkaiden saunomistottumuksia, mutta itse asunut 10 vuotta tässä ja kerran viikkoon saunonut. Sen tiedän että aiemmat vuokralaiset pitivät saunaa varastona muutaman vuoden.
Sähkökiukaan käyttöikä?
Anonyymi
4
255
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos kysymyksestä ! Kiukaan käyttöikä riippuu eniten käytöstä paitsi silloin jos saunaa käytetään varastona !
- Anonyymi
Niin pitkään kun virta kulkee vastusten läpi, niin kiuas on ehjä. Kiukaan vastus on todella yksinkertainen vehje, metallikierukka joka asetetaan oikosulkuun.
- Anonyymi
Vastusten ikä riippuu miten kivet kiukaaseen on ladottu. Vastuksien liiallinen hehkuminen ja paljaana oleminen , vettä kiukaalle heitettäessä paljaalle vastukselle lyhentää vastuksen kestoa.
- Anonyymi
Yli 30 vuotta on jo käytetty, ei vielä mitään ikääntymisen merkkejä.
Narvi vuodelta 1990.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512