Nurmeksen yh-äidit

Anonyymi

Mistä johtuu että nurmeksessa on suunnattoman paljon yh-äitejä?🤔

40

843

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos noin on, niin varmaan siellä on ollut jotain vapaata sosialistista seksologiaa jota nyt sitten potevat? Sosialismin jäljiltä kaikki asiat ovat väärin ja huonosti.

• Anonyymi

Eikö miehet huolehdi nurmeksessa lapsistaa?🙄

• Anonyymi

Eikö naiset huolehdi nurmeksessa lapsistaan?🙄

• Anonyymi

Naiset huume viinapäissään tavaraa jakaa pitkin kyliä ja baareja niin silleen syntyy yh-äitejä ja tietenkin rahan toivossa saavat lapsilisät sun muut tuet ja bileet jatkuu

• Anonyymi

Kun katsoo Nurmeksen yh-äitejä ei voi kuin nauraa säälittäviä viinaan meneviä koko sakki

• Anonyymi

Pitää paikkansa

• Anonyymi
        UUSI

Sepäse heille tyypillistä

• Anonyymi

YH-äiti pääsee hyville liksoille kun pyöräyttää muutaman muksun, ostaa niille halvinta pakasteruokaa ja ryyppää itse loput.

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Syynä on keinosimentäjä Jårma!

• Anonyymi

Sekin

• Anonyymi

sillä yh. äidillä on vielä vähän järkeä tallella ettei jää keinosiementäjän hellan ja nyrkin väliin jos ei omaa parasta kännipäissään osaa ajatella niin edes lastaan ajattelee.

• Anonyymi

Nyt voit sitten laittaa jotain tilastoa, linkkiä, faktaa sinun väitteelle. Ai niin tämä olikin sinun oma päätelmä ilman mitään totuuspohjaa.

• Anonyymi

Miksi ei lastenvalvoja ei puutu näiden yh äitien piletykseen..Lapset siellä seurassa kärsii.

• Anonyymi

Missähänpäin nurmesta voi pilettää? Penan pupissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Penan pub on paras siellä on aivan maailmanlopun meininki.

• Anonyymi

Lastenvalvojat ovat itse samanlaisia siinä syy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka puolella

• Anonyymi

Surkeita miehiä kun eivät huolehdi lapsistaan. Pitäs hirttää munista sellaiset miehet.

• Anonyymi

Surkeita naisia kun eivät huolehdi lapsistaan. Pitäisi hirttää kaulasta sellaiset naiset

• Anonyymi

Onko miesten laatu heikko, jos jokaisella naisella ei löydy omaa prinssiä?.

• Anonyymi

Onko naisten laatu heikko,jos jokaiselle miehelle ei löydy omaa prinsessaa

• Anonyymi

Hän yrittää muistella, minkä tv-sarjan mahtoi katsoa ja milloin mennä nukkumaan.

62-vuotias, hyvässä asemassa työelämässä oleva Leena on alkoholisti. Valkoviiniä menee 1-1,5 litraa lähes joka ilta. Hän juo nimenomaan kotona.

Terveydenhuoltoalalla ollaan erityisen huolestuneita eläkeläisten juomatavoista. Leena on matkalle kohti noita vuosia. Ehkä juuri siksi hän haluaa kertoa tarinansa.

Tapaan Leenan pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Miten pitkä viikonloppu meni?

– Tein joka päivä kaksi pitkää kävelylenkkiä.

Pitkäksi viikonlopuksi Leena oli miehensä kanssa varannut kahden litran punaviinitonkan ja kaksi kolmen litran tonkkaa valkoviiniä.

Vuosien aikana Leenan kestokyky on kasvanut. Joskus tuntuu siltä, ettei hän tule litrasta edes humalaan.

– Saatan toimia ihan järkevästi, mutta aamulla en muista illasta yhtään mitään.

Työpäivän jälkeen
      Leena kertoo olevansa arki-iltaisin aivan poikki.

– Työpäivän jälkeen en jaksa muuta kuin avata Yle Areenan ja viinipullon. Tai oikeastaan tonkan.

Väsymisestä juominen alkoikin. Hänen esikoisensa sairasteli paljon jo ensimmäisen elinvuotensa aikana. Milloin hoidettiin vatsaongelmia, milloin korvakierrettä. Se oli yksinhuoltajalle raskasta aikaa.

– Ajattelin, että minun pitää vain jaksaa. Mutta jaksamiseen tarvittiin vastapainoa. Aloin palkita itseäni ostamalla kauppareissulla pari siideriä.

Jonkin ajan kuluttua Leena löysi kumppanin. He menivät yhteen ja saivat lapsen.

– Jo naimisiin mennessäni tiesin, että tämä on vain Oy Avioliitto Ab. Meillä ei ollut mitään yhteistä.

Rakkaudeton avioliitto vaati veronsa. Kun lapset kasvoivat, Leena alkoi tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Hän pakeni kodin tunnelmaa luontoon.

Tosin kotoakin löytyi pakopaikka.

– Liiton loppuaikoina olin koko ajan kodinhoitohuoneessa muka silittämässä. Tai kyllä mä silitinkin, mutta myös join.

Tuossa vaiheessa kaksi siideriä päivässä ei enää riittänyt. Nyt kauppareissulta lähti mukaan kuusi puolen litran tölkkiä. Avioliitto kylmeni entisestään.

Jos puolisoni ei ollut kotona, olin, että ihanaa! Toivottavasti hän pysyisi harrastuksissaan mahdollisimman pitkään.

Juominen jäi päälle
      Työnsä Leena hoiti ja hoitaa edelleenkin kunnianhimoisesti. Oikeastaan kyse on täydellisyyden tavoittelusta.

– Isäni oli samanlainen kuin minä. Työt hoidettiin kunnolla, mutta viikonloput juotiin. Isän veli taas joi aikanaan kotitalonsa.

Vaikka suvussa on selvästi alkoholismia, isä ei juonut silloin, kun Leena oli ihan pieni.

– Isä ratkesi ryyppäämään, kun hänen ystävänsä kuoli tapaturmassa. Silloin näin ensimmäisen kerran isän humalassa.

Lopulta Leena lähti nuutuneesta parisuhteesta.

– Vaikka pääsin ahdistavasta tilanteesta, jatkoin juomista. Se vain jäi jotenkin päälle.

Noin 20 vuotta sitten hän päätti hakea apua. Lääkärireissu jäi lyhyeksi.

– Lääkäri totesi, että minua on mahdotonta luokitella alkoholistiksi.

Kuuden siiderin päivävauhtia juovan "diagnoosiksi" tuo kuulostaa erikoiselta. Mutta asiassa on myös toinen puoli.

– Olin hyvässä ja vastuullisessa asemassa. Kykenin hoitamaan työni. Minulle ei tullut enää edes krapulaa. Kädet joskus tärisivät, mutta senkin osaan peittää.
      Tuolloin Leena ei ollut itselleen täysin rehellinen. Miten hän siis olisi osannut olla sitä muillekaan?

– Olen aivan liian hyvä selittämään. Psykologikaan ei saanut minusta mitään irti.

Nyt Leena miettii, oliko psykologi liian korrekti?

– Odotin, että hän olisi kaivanut jotain esiin. Mutta kaikki kysymykset olivat sellaisia, että ohhoijaa. Niihin sai vastattua juuri itselleen sopivasti.

Leena ei ole hakenut apua Nimettömistä alkoholisteista eli AA:sta. Hänestä tuntuu, että hän sielläkin selittäisi asiat parhain päin.

”Join entistä enemmän”
      Vaikka lääkäri ei pitänyt Leenaa alkoholistina, hän ehdotti tälle lääkkeitä, joiden pitäisi vähentää juomisen aiheuttamaa mielihyvää. Leena päätti kokeilla. Mutta hänen tapansa oli lievästi sanoen erikoinen.

– Minun täytyy jostain syystä testata kaikkea. Kokeilin, voiko lääkkeiden kanssa juoda. Kyllä voi. Join entistä enemmän.

Samalla tavalla hän testasi nikotiinilaastaria. Sama oli tuloskin. Mutta miksi ihmeessä Leena tekee näitä kokeiluja? Vastukseksi hän koputtaa otsaansa.

• Anonyymi

– Jossain tuolla on tietämys siitä, että juominen ja tupakoiminen pitäisi lopettaa. Mutta täydellisyydentavoittelija minussa ei hyväksy sitä, että minussa on "virhe".

Noin 10 vuotta sitten Leena jätti siiderit, oluet ja terävät. Hän siirtyi viiniin ja siinäkin "vain" valkoiseen. Määrät eivät kuitenkaan vähentyneet.

Juominen on jättänyt monenlaisia jälkiä. Suhde lapsiin on kuin äärimmilleen kiristetty lanka. Se voi katketa koska tahansa.

– Lapset sanovat, etteivät tykkää, kun olen humalassa.

Osansa saa myös nykyinen puoliso. Siitäkin huolimatta, ettei tässä parisuhteessa ole mitään, mitä Leenan tarvitsisi paeta.

– Kun oma itse alkaa ottaa päähän, haukun puolisoni. Hän kuitenkin tietää, ettei ole oikeasti syytösteni kohde. Käytökseni kumpuaa jostain menneisyyden syövereistä.

– Toisaalta, kenelle muulle höyrynsä purkaa kuin sille kaikkein turvallisimmalle ihmiselle?

Toisenlaiset juomisen jäljet hän näkee peilistä.

– Olen 10 vuoden aikana rupsahtanut todella nopeasti.

Ihon vanhenemiseen on vaikuttanut myös tupakka. Leena aloitti polttamisen 14-vuotiaana. Hänen keuhkonsa eivät enää toimi täysillä, mutta se onkin ainoa vakavampi terveysongelma.

– Maksa-arvonikin ovat vain hieman koholla.

Leenan nimi on muutettu läheisten suojelemiseksi.

• Anonyymi

Sitä se alkoholi huumeet lääkkeet tupakka tekee rupsahtaa kauttaaltaan joka puolelta

• Anonyymi

Nurmeksessa alkoholi menee lasten edelle.kyl lastenvalvoja pitäs enempi tarkkailla yh vanhempia.

• Anonyymi

Nurmeksen kuumilta yh- äiteiltä saa kunnon panot😉 helppoa kun voi paneskella niitä ilman mitään velvoitteita. Voi vaan lähteä mökkiin kun hommat hoideltu parisssa tunnissa☝

• Anonyymi

Tosimies hoitaa homman 10 minuutissa.... ei siihen tunteja mene!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosimies hoitaa homman 10 minuutissa.... ei siihen tunteja mene!

Olet kerennyt tekemään nurmekseen monta yh-äitiä jos 10min menee panossa?🤓

• Anonyymi

Voi ei

• Anonyymi

Kohta lähen taas porokylään…

• Anonyymi

SONNI

• Anonyymi

Kyydit oli hyvät…

• Anonyymi

Tulos näkyy 9 kk päästä🤭

• Anonyymi

Voisivat enempi pitää huolta hygieniasta ja puhtaudesta kaikella tavalla kokovaltaisesti

• Anonyymi

Varmaan joo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan joo

Juu

• Anonyymi
        UUSI

Tämä kyllä niin totta

• Anonyymi

Ne on vaa nii huolimattomia alapäästään.

• Anonyymi

Onneksi yh- äidit tulevat teslani kyytiin😘 teslani on niin älykäs 😇

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "MUKANA KU PERÄPUKAMA!!" Janni Hussi paljastaa uudet kuviot pörrökaverin kanssa somessa!

Oho! Janni Hussi paljastaa into piukena somessa uudesta aluevaltauksestaan. Postauksessa ei sanoja säästellä: https://www.suomi24.fi/viihde/mukana-ku-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      5206
    2. Älkää hyvät ihmiset ottako kolmatta piikkiä

se ei auta helvetti pääsee vaan irti järkyttäviä tutkimuksia haitoista on jo liikaa olemassa tähän viestiin laitan toiset tunnisteet🤢🤕🤮🤒🚑
      Maailman menoa
      418
      4613
    3. Sofia Belorfin kauhunhetket

Sofia koki viime viikolla kauhunhetkiä. Lukuisat silminnäkijät sekä lähipiiri vahvistavat Seiskalle, että kohulokki joutui pakenemaan keskellä päivää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      3483
    4. Suomi24 kirjoitukset poliisitutkinnassa

Taitaa olla aika kertoa, missä olemme menossa. Täällä suomi24-palstalla olen saanut vuosikausia kokea valtavaa törkykirjoittelua kohdalleni. Nimimerkk
      Haapavesi
      126
      2513
    5. Terrorismia?

Mikähän juttu tämä on? Ja missä Kankaanpään seudulla? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008450787.html
      Kankaanpää
      39
      2257
    6. Taas ne kiduttavat joulujollotukset on alkaneet kaupoissa ja radiossa

Pitäisikö tämän jonkun mielestä olla hauskaa? Lähinnä tekisi mieli potkaista jakkara alta kun näitä joutuu väkisin kuuntelemaan.
      Maailman menoa
      72
      2065
    7. Sofia joutunut itkuisena pois kotoa

Sofia joutunyt taas itkuisena etsimään yöpaikkaa muualta, tietää seven kertoa. Eilen kuitenkin oltiin taas family dinner 🤔. Totta vai tarua 🤷‍♀️
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1449
    8. No niin.. tisseistä

tässä ihmettelen yhtä asiaa. Tästä tulee tissikeskustelu, mutta toivoisin oikeasti rakentavaa palautetta. Eli.. minä olen suhteellisen pienirintainen
      Sinkut
      144
      1261
    9. Missä on rehellisyys Sofia B,valheilla on lyhyet jäljet.

En ymmärrä, miksi pitää suojella ja valehdella, jos suhteessa on vaikka alkoholi ongelma ja hyväksyy kaiken tuskan mitä se voi tuottaa juuri itselleen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1238
    10. Minkälainen on ihastuksesi whatsappkuva?

Miehellä harmaa pipo päässä ja hymyilee kameraan päin 🤭
      Ikävä
      23
      1214
    Aihe