Asiaton käytös kunnanvaltuutetulta Jämijärvellä

Anonyymi

En meinannut uskoa korviani , enkä näkemääni tänään koti kylällä. Kunnanvaltuutettu ripitti kovasanaisesti koulun oppilasta koulun piha-alueella ja haistatteli vitut vielä lopuksi ennen kuin kurvasi pois piha tieltä. Olen kyllä syvästi pettynyt luottamus henkilön toimintaan. Olkoon asia mikä hyvänsä, niin tuolla tavalla ei lapsille/ nuorille, puhuta/ huudeta. En voi hyväksyä tuollaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Pahoitin niin mieleni, että kävelin takaisin autolleni ja unohdin palauttaa kirjat kirjastoon.

52

5869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmettelin itse samaa kun kuulin selvästi nuoriin kohdistuvaa meuhkaamista. Olikohan ihan asiallista touhua... Tosi kamalaa kuultavaa näin sivullisena. Kaiken kukkuraksi kyseessä Kunnan oma valtuutettu, jonka tarkoituksena on edustaa Jämijärveä. Lapsellista, epäasiallista touhua sanon minä. Varmasti olisi ollut järkevämpiäkin tapoja hoitaa asia mikä taisi selvästi hiertää kun julkisella paikalle nuorille kiroilu ja meuhkaaminen..
      Terveisin, huolestunut kansalainen.

      • Anonyymi

        Sama Ihmettelijä seuraavassa kommentissa.
        Vrt 20.26 kommenttia ja tätä 20.22


    • Anonyymi

      Ihmettelin sitä huutoa ja haistattelua, kun lenkillä olin. Hirveetä käytöstä kunnanvaltuustoon kuuluvalta henkilöltä. Ei voi muuta sanoa kuin, että ei kaikki muumit ole laaksossa.

      • Anonyymi

        Sama anonyymi ihmettelijä aloittanut tämän: "Ihmettelen Jämijärven rattijuoppoja ja kortitta ajajia!Myös heitä jotka sallivat kyseisen toiminnan. Eihän heistä tietenkään oli mitään tolppa ilmoitusta tehty kuka näin toimii ja ketkä. Mutta olisi kaikkien turvallisuuden kannalta velvoite jokaisella joka näkee kyseiset ratissa niin ilmoittaa virkavallalle, että kävisivät korjaamassa...."
        Joko yleisö osaa laskea 1 1 1 1 ........ kuka on tämä kiusaaja vai onko koko perheen yhteinen harrastus.
        Eikä ole omena kauas puusta pudonnut. Sääliksi käy jälkikasvua, opettavat nekin valehtelemaan ja kiusaamaan.
        Koko kylän kiusaajaperhe on saatava tilille.
        Ja samaa asiaa käsittelevä kommenttini oli ilmiannettu asiattomana. Mahtaakihan olla itse ihmettelijä ilmiantamassa.


    • Anonyymi

      Jos näit huutajan niin yllättikö????

      • Anonyymi

        Kyllä näin ja tunnistin kyseisen ilmestyksen. Harmittaa, että nuori häpäistiin koulutovereiden edessä.


    • Anonyymi

      Minä Miia huusin oppilaalle. Yritin puhua oppilaalle ensin ja sitten suutahdin ja sanoin yhden kirosanan, myönnän. Jos haluat tietää yksityiskohtaisesti syyn voit soittaa minulle. Aikuinen ei myöskään aina jaksa olla fiksu. Numeron löydät mm. viimeisestä kuntatiedotteesta.
      Soitin myös oppilaan vanhemmalle tämän jälkeen.

      Olen valmis kertomaan jokaiselle kysyjälle syyn.

      • Anonyymi

        Katso nyt hyvä nainen peiliin. Omat käyttäytyy, kuin mitkäkin Jukolan veljekset. Ulkona ollessaan huutelevat mitä sattuu niinkuin äitinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt hyvä nainen peiliin. Omat käyttäytyy, kuin mitkäkin Jukolan veljekset. Ulkona ollessaan huutelevat mitä sattuu niinkuin äitinsä.

        Samaa mieltä. Ohi kulkee ja kuuluu loukkauksia ja mahdollisesti jopa tönäisyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt hyvä nainen peiliin. Omat käyttäytyy, kuin mitkäkin Jukolan veljekset. Ulkona ollessaan huutelevat mitä sattuu niinkuin äitinsä.

        Jos poikani käyttäytyvät sopimattomasti voit aikuisena ilmoittaa siitä minulle, kun minut tunnet. Meillä ei hyväksytä sopimatonta käytöstä lapsilta tai äidiltä. Edelleen olen valmis kertomaan sinullekin mistä koulun pihassa oli kyse, et ilmeisimmin ole tietoinen vaan huhupuheiden valossa. Samalla voit kertoa poikieni huonosta käytöksestä. Terv. Miia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos poikani käyttäytyvät sopimattomasti voit aikuisena ilmoittaa siitä minulle, kun minut tunnet. Meillä ei hyväksytä sopimatonta käytöstä lapsilta tai äidiltä. Edelleen olen valmis kertomaan sinullekin mistä koulun pihassa oli kyse, et ilmeisimmin ole tietoinen vaan huhupuheiden valossa. Samalla voit kertoa poikieni huonosta käytöksestä. Terv. Miia.

        Sun huuto kuuluu ympäri kylää... En tiiä lasketaanko se teillä hyväksi käytökseksi mutta mä lasken sen kyllä henkiseksi kaltoinkohteluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ohi kulkee ja kuuluu loukkauksia ja mahdollisesti jopa tönäisyjä.

        Otan asian puheeksi tänään ennen nukkumaanmenoa poikieni kanssa. Tietysti jos voisit kertoa hieman tilanteesta, missä tämä on tapahtunut niin olisi helpompi kysellä asiasta pojilta. - Jukka -


    • Anonyymi

      Hieno homma. Liittyisin sen tukijoukkoihin jos olisi vielä vääntänyt nenästä tai tirvassut purentaan.

    • Anonyymi

      Yllätyitkö, moni ei

    • Anonyymi

      Mielestäni järjetöntä touhua aikuiselta huutaa lapselle. Mikään ei oikeuta aikuista tuohon vaikka olisikin soittanut vanhemmalle jälkeenpäin. Kenenkään ei kuuluisi kokea henkistä väkivaltaa auktoriteetiltä...

      • Anonyymi

        Tämä on tosi. Pöyristyttävää. Saisi pyytää julkisesti anteeksi oppilaalta. Vaikka olisi asia mikä hyvänsä. Tämmöisenkö mallin annamme lapsillemme, että aikuinen voi suoltaa suustaan mitä lystää. Häpeä.


      • Anonyymi

        Olisko rikos ilmoitus mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko rikos ilmoitus mitään

        Olemme kyllä harkinneet sen tekoa, mutta odotamme nyt ensin pystyykö koulu ratkaisemaan asian. - Jukka -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme kyllä harkinneet sen tekoa, mutta odotamme nyt ensin pystyykö koulu ratkaisemaan asian. - Jukka -

        Eikai mesooja ollut koululainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai mesooja ollut koululainen?

        Käsittääkseni huutaminen ei ole rikollista, jos ketään ei uhkailla. Koulukiusaaminen sen sijaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni huutaminen ei ole rikollista, jos ketään ei uhkailla. Koulukiusaaminen sen sijaan on.

        Unohtui äskeisestä kommentista allekirjoitus. Terv. Jukka


    • Anonyymi

      Hienoa käytöstä aikuiselta. Once a bully, always a bully.

    • Anonyymi

      Mieti tilanne, jos sinun lastasi kiusataan, missä menee sinun kynnys puuttua asiaan? Missä kohtaa itse pimahdat, kun kohtaat kiusaajan? Kannattaa miettiä sitäkin, ennen kuin haukkuu tämän äidin. Oletteko lapsettomia kaikki kommentoijat?
      Kiusaamiseen pitää puuttua, en tiedä onko tuo oikea tapa, mutta täällä sen näkee, mistä lapset ottaa mallin, aikuiset ihmiset "kiusaa" somessa ja moittii heti!

      • Anonyymi

        Onko kuunneltu jotain muutakin puolia kun miian kultapoikaa? Mitä jos hän aloitti? Olisiko tilanne silloin eri?


      • Anonyymi

        Sain omalta kohdalta kiusaamisen pian loppumaan kun aloitin kamppailulajit ja vetelin jokaista kiusaajan kunnolla turpaan kun siihen kykenin.
        Kiusaamista oli ollut päiväkodista yläluokille eikä kukaan puuttunut siihen vaikka pyysin apua.
        Kun aloin seiskaluokasta ylöspäin vetelemään näitä kiusaajia yksitellen kunnolla turpaan, alkoi opettajat ja sossu kiinnostumaan. Varsinkin kun heidän lapsensa olivat olleet vuosia kovimpia kiusaajia.
        Milloinkaan kukaan ei auttanut vaikka verissä päin menin luokkaan tai lähdin koulusta kotimkotimatkalle!
        Kun näin näitä ja muita kiusaajia myöhemmin elämässä, vedin useimmiten taas kunnolla turpaan.
        Eipä ole enää tarvinnut kärsiä näiden taholta.
        Olen näin jälkeenpäin tosi iloinen ja tyytyväinen miten sain itse kiusaamisen loppumaan. Osa kiusaamista lopetti myö muiden kiusaamisen kun kerroin puolustavani myös muita kiusattuja
        Elämä opettaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain omalta kohdalta kiusaamisen pian loppumaan kun aloitin kamppailulajit ja vetelin jokaista kiusaajan kunnolla turpaan kun siihen kykenin.
        Kiusaamista oli ollut päiväkodista yläluokille eikä kukaan puuttunut siihen vaikka pyysin apua.
        Kun aloin seiskaluokasta ylöspäin vetelemään näitä kiusaajia yksitellen kunnolla turpaan, alkoi opettajat ja sossu kiinnostumaan. Varsinkin kun heidän lapsensa olivat olleet vuosia kovimpia kiusaajia.
        Milloinkaan kukaan ei auttanut vaikka verissä päin menin luokkaan tai lähdin koulusta kotimkotimatkalle!
        Kun näin näitä ja muita kiusaajia myöhemmin elämässä, vedin useimmiten taas kunnolla turpaan.
        Eipä ole enää tarvinnut kärsiä näiden taholta.
        Olen näin jälkeenpäin tosi iloinen ja tyytyväinen miten sain itse kiusaamisen loppumaan. Osa kiusaamista lopetti myö muiden kiusaamisen kun kerroin puolustavani myös muita kiusattuja
        Elämä opettaa...

        Kiusaamiseen on vaikea puuttua. Se voi olla pelkkiä katseita, ryhmän ulkopuolelle sulkemista tai vaikka sanallista kiusaamista, mitä opettajien on vaikea huomata.
        Hyvä että sait kiusaamisen loppumaan, toivottavasi turpaan vetämisestä ei ole tullut sinulle seuraamuksia. Surullisena pidän sitä, että joudut turpaan kiusaajiasi vetämään, tuskin siitä itse nautit kuitenkaan. Pitäisi muulla tavoin kiusaaminen saada loppumaan.


    • Anonyymi

      No ei se kiusaaminen ainakaan kiroamalla ja haistattelemalla lopu. Pitäisi se koulutetun ihmisen tietää.

    • Anonyymi

      Nämä asiat pitää hoitaa aikuisten kesken. Eikä edes koulun alueella t. Jämijärven nuori

      • Anonyymi

        Niin pitäisi. Ja olemme niin tehneet — puolitoista vuotta. Vanhempien, opettajien ja kouluterveyden kanssa. Kaksi instanssia on sanonut että loppuu heti ja yksi vain nauttinut tilanteesta. Olen myös jutellut pojan kanssa aikaisemmin —se, että toinen ei lopeta nälvimistä ja kehtaa vielä olla ylpeä työstänsä minulle sai minut eilen suuttumaan. Tosin en mielestäni ollut niin ”kova” kuin täällä väitetään.


    • Anonyymi

      Jos meidän, ei pelkästään Miian kultapojista joku käyttäytyy huonosti, asiasta saa ja pitää ilmoittaa minulle tai Miialle. Minun numeroni löytyy ihan numerotiedustelusta. Tilanteeseen, josta tämä kirjoittelu sai alkunsa, haluan todeta että onneksi se oli tuo Miia joka näki kyseisen pojan enkä minä, koska hän olisi varmaankin saanut ikuiset traumat kun tällainen vähemmän koulutettu olisi aukaissut sanaisen arkkunsa. Oli sen verran tunteet pinnassa eilen iltapäivällä. Jos joku haluaa kuulla koko version tapahtumista, voi soittaa ja kysyä joko minulta tai Miialta. - Jukka Sjöman - ihan omalla nimellä kirjoitettuna, eikä minkään anonyymin nimimerkin takaa. Ps. Toivon todella, että koulu tutkii asia kunnolla jotta saadaan todellisuus selville.

      • Anonyymi

        onkohan teidän "koko versio" sama mikä toisen osapuolen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkohan teidän "koko versio" sama mikä toisen osapuolen?

        Todennäköisesti ei, koska asioilla on yleensä aina vähintään kaksi näkökulmaa.
        Terv. Jukka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti ei, koska asioilla on yleensä aina vähintään kaksi näkökulmaa.
        Terv. Jukka

        Ja tämän takia on hyvä että asian selvittää loppuun koulu.
        Terv. Jukka


    • Anonyymi

      Vaikka en teitä tunne henkilökohtaisesti, haluan osoittaa myötätuntoni kiusatun pojan vanhempia kohtaan. On ymmärrettävää että palaa käpy jos omaa lasta kiusataan.

      • Anonyymi

        en ymmärrä minkä kävyn polttaminen oikeuttaa tälläiseen kohteluun.. ja vielä kertoo kuinka voi jakaa kokoasian kaikille kysyjille... yksityisyyden rikkomista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ymmärrä minkä kävyn polttaminen oikeuttaa tälläiseen kohteluun.. ja vielä kertoo kuinka voi jakaa kokoasian kaikille kysyjille... yksityisyyden rikkomista

        Se on sellainen primitiivinen reaktio mikä joskus elämän aikana tulee hyvin monelle vastaan. Kerrotko vielä mikä on asiassa yksityisyyden rikkomista? Missään vaiheessa ei ole mainittu muiden nimiä kuin minun ja Miian. Edes kommentoijat eivät ole esiintyneet nimellään, mikä olisi minun mielestä suotavaa kun esitetään suoria syytöksiä. Terv. Jukka


    • Anonyymi

      Noloa tämä on. Oikeesti asian voisi hoitaa muuten kuin huutamalla kellekkään ja se että puolustelette tällä tätä tekoa on järjetöntä. Antakaa olla, ihan niinkuin Miia olisi ne vaalit muutenkaan voittanut.

    • Anonyymi

      Ei ole, Miia ja Jukka, teidän velvollisuus selitellä näille inkvisiittoreille täällä suolikanavalla yhtään mitään. Rikosilmoitus kiusaajasta vaan kehiin. En luottaisi ollenkaan koulun kykyyn ratkaista asiaa, jos ei ole tähänkään mennessä saanut kiusaamista loppumaan. Toivottavasti se ei ollut kouluterveydenhoito, joka nauttii tilanteesta. Jos on, niin en olisi yllättynyt. Onneksi on vanhempia, jotka ovat kiinnostuneita lapsistaan ja pitävät heidän puoliaan tässä mielipuolten kylässä. Teidän perheelle tsemppiä.

    • Anonyymi

      Tsemppiä meiltä myös Miialle ja Jukkalle. Joku ilmiantaa viestiäni siksi laitan uudestaan!!!!!!
      Tänne voi anonyymisti kirjoitella vaikka yksittäinen henkilö, helposti saa näyttämään että olisi useampi teitä paheksumassa. Näyttää siltä että teidän koko perhettä täällä kiusataan! Tehkää rikosilmoitus tästäkin.
      On täysin asiatonta mustamaalata tunnettuja kyläläisiä täällä.
      Jokainen lastaan suojeleva vanhempi voi tuollaisessa tilanteessa menettää malttinsa!

    • Anonyymi

      Jep. Elikkä näiden keskustelun pohjalta: silmä silmästä ja hammas hampaasta= kun kulta pallerot perseileen, saa aikuiset käydä haukkumassa suoraan... Ja vähä uhriutumista päälle. Well done.

      • Anonyymi

        Huutista


    • Anonyymi

      Onko tämä foorumi oikea paikka asian käsittelyyn?

    • Anonyymi

      Ihan mielenkiinnolla luetaan täällä ns. Naapurikunnassa tätä. Onkohan edes totta? Teillä ei varmaan ole wilma viestintää edes käytössä? Eihän kukaan etenkään koulun henkilökunnasta voi käyttäytyä noin?

      • Anonyymi

        No ei vapaaehtoisissa seurakunnan lasten ja nuorten toimissa ainakaan.


    • Anonyymi

      Tämän päivän nuoriso on juurikin tuollaista päälle käyvää ja hyökkäävää ettei kukaan oikeen uskalla puuttua mutta hyvä kun te uskallette,, pitäs olla vanhan ajan malli käytössä että kaikki sais pajuvitsan kanssa ojentaa nuorisoa kun eivät osaa käyttäytyä. Tähän on tultu kun kaikki suvaitaan vaan kun meidän eteen tulee pikku villa pöksyt kettuileen niin annan isän kädestä enkä kysele onko oikeen lupa oppivat oleen... Puidaan sitte jälkikäteen vaan oikeudessa mutta saavat perkele opetuksen

      • Anonyymi

        Oletko tullut suoraan jostain 50-luvulta? Silloin tuo varmaan auttoi? Miten olis jos lapset puhuis ihan totta vanhemmilleen ja olis vaan järkeviä isiä hoitamassa puhumisen ja jätetään nää sekoseko äidit vaan pois aiheuttasta lisää kohua. Jukalla täysi työ pitää homma kasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tullut suoraan jostain 50-luvulta? Silloin tuo varmaan auttoi? Miten olis jos lapset puhuis ihan totta vanhemmilleen ja olis vaan järkeviä isiä hoitamassa puhumisen ja jätetään nää sekoseko äidit vaan pois aiheuttasta lisää kohua. Jukalla täysi työ pitää homma kasassa.

        Taas tätä "rikolliset on vain tavallisia ihmisiä"-ajattelua aivan kuin kaikki ihmiset olisivat syntymästään asti samanlaisia kirjoittamattomia tauluja, vaikka tiede tietää asioista toisin.


    • Anonyymi

      Nyt mennään minun mielestäni jo pikkuhiljaa asioihin, jotka ovat meidän perheen sisäisiä. Ja kiitoksia kehuista, mutta kyllä me ihan yhdessä pidämme tätä palettia kasassa. Terv. Jukka

    • Anonyymi

      Aim-ööööööö kaljaa tänne

      lisä'ä viinaa

    • Anonyymi

      Kyllä sitä huutaa saa, sentään valtuutettu, kh jäsen ja vielä maakuntahallituksessakin netin mukaan. On siinä millä huutaa.

    • Anonyymi

      Olisit puutunut asiaan ja sanonut sille tyhmälle valtuutetulle.

    • Anonyymi

      Jatkuu........

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe