Tulisiko täältä asiallisia vastauksia Kouvolasta asuinpaikkana?
Muutaman vuoden ulkomailla asuneena stadilaisena kiinnostaisi tietää, millaista olisi asua Kouvolan tietämillä? Olen ainakin joksikin aikaa palailemassa kotosuomeen ja erinäisistä syistä johtuen Kouvola kiinnostais kovasti.
Kiinnostukseni johtuu mm. siitä että yksi kaveri asuu jo siellä ja toinen hieman etelämmässä, Pyhtään pohjoisreunalla. Faijan mökki olis kans n. 65 km päässä Mikkelin puolella. Eikä sinne rakkaaseen Stadiinkaan olis ihan paha matka.
Kouvola asuinpaikkana
5
245
Vastaukset
- Anonyymi
Mä kyllä tykkään. Pieni ja kompakti kaupunki, jos keskustan liepeille haluaa asettua niin kaikki tarvittava on pyörämatkan päässä. Julkinen liikenne ainakin kauempana tosi huonosti toimii, että silloin kyllä auto oltava. Muuttotappiokaupunki, eli asuminen halpaa. Ja ihmiset mukavia 🙂
- Anonyymi
(Aloittaja) Minullakin on hyvä mielikuva Kouvolasta. Joukkoliikenne tuskin on ongelma, koska auto on hommattava joka tapauksessa. Vapaa-aikaa ei varmaankaan kovin paljoa ole, joten harrastuksena lienee vain kävely ja kävelyreittejä varmaankin siellä luulisi olevan. Mites noi aluekeskukset esim. Kuusankoski, Koria, Voikkaa jne. Kun ajatus olisi perustaa thai ruokakauppa, jonka ei tarvitse olla keskustassa. Toki siellä voisi tulla extempore asiakkaita, mutta ne jotka tarvitsee näitä tuotteita, tulevat matkojenkin päästä jos hinnat ja laatu ovat kohdillaan. Ainakin pikaisesti googlettamalla Kouvolasta olisi sellainen 100 km säde, jossa ei juuri kyseisenlaisia kauppoja ole. Mutta thaiemäntiä tuntuisi olevan aika paljonkin.
- Anonyymi
Laita kauppa tohon kauppakeskusten liepeille minne jengi asioi joka tapauksessa. Myös ohikulkevat pääsee silloin helposti poikkeamaan. Asiakasvirrat siiinä alueella kappaa ajatellen parhaat.
Tiloja saa aika kilpailukykyiseen hintaan ja eihän alan toiminta mitään isoa tilaa tarvitse.
Hieno homma jos olet tulossa alueelle, tervetuloa!- Anonyymi
(Aloittaja)
Siitä keskustan kauppakeskuksen kulmilta olen muutamia liiketiloja hiukan katsellut sillä silmällä. Näyttäisi olevan jopa ihmeen paljon tyhjiä tiloja alueella, miksi? Kun tuntuisi että ei ne vuokratkaan siellä ihan mahdottomia ole, niin tuntuu oudolta että niitä on niinkin paljon tyhjillään. Onko väki mennyt nykyisin pääasiassa niihin isoihin liikekeskuksiin, S-markettiin ja oliko se Veturi, se toinen? Ohitustien varrella molemmat kuitenkin. Vaikka tämän tyyppisen kaupan tarvitsijat tulevatkin vaikka matkojenkin päästä, toki aina satunnaisia poikkeajia olisi myös hyvä olla. Mutta silloin tarvittaisiinsuurta liikkuvuutta alueella. Houkuttelunahan voisi tehdä jotain thairuokaa maistiaiseksi ja sitten kertoa että tarvitsen tähän näitä ja näitä tuotteita. Possut, kanat, kalat tai muut " normijutut" käyt sitten marketista. Ja ei muuta ku kokkaamaan.
- Anonyymi
No nythän on tuuheaa huumoria täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517173Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424962HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002778- 1492085
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki281601- 191600
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3991560mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111327Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323