Ikävä, onkohan koskaan

Anonyymi

Tutkittu, paljonko henkinen stressi lyhentää elinikää? Öitä

21

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen takia tämä palsta pitäisi kieltää lailla.

• Anonyymi

Samaa mieltä pitää lopettaa täällä käyminen

• Anonyymi

Veikkaan että jopa 10 vuodella

• Anonyymi

On varmasti tutkittu. Stressi on syy moniin sairauksiin. Jatkuva stressi aiheuttaa tulehdusta sisäelimiin, ylipainoa, aineenvaihdunnan ongelmia, syöpiä, sydän sairauksia, aivoinfarkteja, masennusta, pahempia sairauksia mielelle. Stressi ei oikeasti ole mikään leikin asia, koska se tappaa. Hyvää yötä.

• Anonyymi

Unettomuuskin on yks oire lisää tuohon luetteloon. Stressaantunut ei pysty nukkumaan tai rauhoittumaan kunnolla, kroppa käy ylikierroksilla. Se lisää myös herkkyyttä sairasteluun, vastustuskyky alentuu, sairastaa flunssia useammin kuin stressitön henkilö. Monivuotisen stressin seurauksena saattaa tulla pysyviäkin muistioireita, tuostakin on tutkittua tietoa.

• Anonyymi

Minäkin kömmin nukkumaan. Hyviä öitä. <3

• Anonyymi

Minusta on kiva kun sattuu asiat ja ymmärtää oman kuolevaisuutensa. Ärsyttää joka hetki jonka elän turhissa luuloissa ja kuvitelmissa. Kaipauksenikin on tätä nykyä realististä. Haluan rakastaa enemmän kun ymmärrän miten vähän aikaa on. Haluan vaan lisää totuutta itseeni.

• Anonyymi

Tavarahenkisyys on varmaan rankkaakin kaupan päälle.

• Anonyymi

Mitä tällä tarkoitetaan?

• Anonyymi

Kyllä se varmasti lyhentää, sitä olen itsekin miettinyt. Minulla stressi ei liity ihmissuhteisiin, vaan siihen että perusturvallisuudentunne on puuttunut yli seitsemän vuoden ajan. Kun on ollut "pakotettu" kokemaan kauan jotain sellaista mitä ei olisi koskaan halunnut kokea. On tavallaan viety yksityisyys elämästä. Kuka tahansa on kelpuutettu ""kertomaan" jotain ja se jos mikä on tuntunut todella vastenmieliseltä toiminnalta. Aika paljon siitä mennyt ohi korvien, ymmärrys erilainen erityispiirteisyyden takia. Kiusaamiselta se on tuntunut. Mitä olen tehnyt ansaitakseni sen kaiken elämää suuresti haitanneen toiminnan?

• Anonyymi

Pari tappajaa perässä pitää vetreänä

• Anonyymi

Todellakin. Näitä tilanteita onnin tullut reenattua.

• Anonyymi

Onko noin paha tilanne. Mitä oikein ootte tehnyt.

• Anonyymi

Mä vanhenin fyysisesti vuosia pitkäkestoisen stressin seurauksena, näytän kuulema tosi tosi vanhalta erään tuttavan sanojen mukaan, tuon sanoi mun läheisen kuoleman jälkeen eli surukin vanhentaa ihmistä ja surua mulla on riittänyt.

• Anonyymi

Tästä on kokemusta. Kesti jonkin aikaa kun aloin näyttämään normaalilta. Paino putosi yli 15 kg.

• Anonyymi

Kyllä se vähentää ainakin väliaikaisesti. Lisäksi voit sairastua helpommin esim.flunssaan, puhumattakaan vakavimpiin sairauksiin.

• Anonyymi

Tutustu Tolleen

Kaikki hyvin

Vaikka ois miten

• Anonyymi

Minä ainakin olen tämän puolen vuoden aikana (sen ja vähän enemmänkin tämä ikävän tuska on kestänyt) vanhentunut ihan silmissä😞.
      Enkä voi palstaa syyttää, kun vasta tämän löysin..

• Anonyymi

Pura stressisi jonnekkin muualle kuin että voihkisit epätietoisuutta.

• Anonyymi

Varmasti on tutkittu

• Anonyymi

Ehkä se voi lyhentää, mutta toisaalta stressiä elämässä on aina. Ehkä tietyt tuntemukset ovat signaaleja, joilla ihmistä yritetään ohjata tekemään jotakin, ottamaan yhteyttä jne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "MUKANA KU PERÄPUKAMA!!" Janni Hussi paljastaa uudet kuviot pörrökaverin kanssa somessa!

Oho! Janni Hussi paljastaa into piukena somessa uudesta aluevaltauksestaan. Postauksessa ei sanoja säästellä: https://www.suomi24.fi/viihde/mukana-ku-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      5206
    2. Älkää hyvät ihmiset ottako kolmatta piikkiä

se ei auta helvetti pääsee vaan irti järkyttäviä tutkimuksia haitoista on jo liikaa olemassa tähän viestiin laitan toiset tunnisteet🤢🤕🤮🤒🚑
      Maailman menoa
      418
      4613
    3. Sofia Belorfin kauhunhetket

Sofia koki viime viikolla kauhunhetkiä. Lukuisat silminnäkijät sekä lähipiiri vahvistavat Seiskalle, että kohulokki joutui pakenemaan keskellä päivää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      3483
    4. Suomi24 kirjoitukset poliisitutkinnassa

Taitaa olla aika kertoa, missä olemme menossa. Täällä suomi24-palstalla olen saanut vuosikausia kokea valtavaa törkykirjoittelua kohdalleni. Nimimerkk
      Haapavesi
      126
      2513
    5. Terrorismia?

Mikähän juttu tämä on? Ja missä Kankaanpään seudulla? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008450787.html
      Kankaanpää
      39
      2257
    6. Taas ne kiduttavat joulujollotukset on alkaneet kaupoissa ja radiossa

Pitäisikö tämän jonkun mielestä olla hauskaa? Lähinnä tekisi mieli potkaista jakkara alta kun näitä joutuu väkisin kuuntelemaan.
      Maailman menoa
      72
      2065
    7. Sofia joutunut itkuisena pois kotoa

Sofia joutunyt taas itkuisena etsimään yöpaikkaa muualta, tietää seven kertoa. Eilen kuitenkin oltiin taas family dinner 🤔. Totta vai tarua 🤷‍♀️
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1449
    8. No niin.. tisseistä

tässä ihmettelen yhtä asiaa. Tästä tulee tissikeskustelu, mutta toivoisin oikeasti rakentavaa palautetta. Eli.. minä olen suhteellisen pienirintainen
      Sinkut
      144
      1261
    9. Missä on rehellisyys Sofia B,valheilla on lyhyet jäljet.

En ymmärrä, miksi pitää suojella ja valehdella, jos suhteessa on vaikka alkoholi ongelma ja hyväksyy kaiken tuskan mitä se voi tuottaa juuri itselleen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1238
    10. Minkälainen on ihastuksesi whatsappkuva?

Miehellä harmaa pipo päässä ja hymyilee kameraan päin 🤭
      Ikävä
      23
      1214
    Aihe