Viemärin ilmastointi putki

Anonyymi

Kattoremontin jälkeen jäi viemärin lmastointi putki liittämättä. Mitä haittaa tästä on jos sitä ei pikimmiten liitetä?Viemäri saa kuitenkin se ilmaa välikatolta. Kattofirmalta odotan, että tuleeko niiden toimesta lvi asentaja liittämään sen .Lupasivat kyllä,mutta olen odottanut jo yli viikon! Alkaako nyt paska haista ja mikrobit kasvaa välikatolla? Kuinka kauan odotan?

29

1760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkan vielä, Mikä tarkoitus tällä viemärin ilmastointi putkella on. Imeekö se ilmaa viemäriin vai tuulettaako viemäriä?

    • Anonyymi

      Viemärin tuuletusta vartenhan tuo putki vesikatolle vedetään. Kannattaa pistää hösseliksi ennen pakkasia. Tuuletusviemäristä nouseva lämmin, paskantäyteinen, ilma tiivistyy ja jäätyy katon alapintaan ja sulaessaan valahtaa yläpohjan eristeisiin. Siinä vaiheessa tuuletusputken läpiviennille tulee hintaa.

      • Anonyymi

        Melko vähän sieltä kosteutta tulee. Jos putkeen saa käyrän, laita se ullakolle ja ämpäri alle. Asentajan tulo voi kestää..


      • Anonyymi

        No anteeksi kun olin niin hätäinen ja laitoin useamman aloituksen . Kysyn kumminkin sulta, kun tunnut tietävän. Haittaako tuo jos se viikon tai pari tuulettuu vintille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No anteeksi kun olin niin hätäinen ja laitoin useamman aloituksen . Kysyn kumminkin sulta, kun tunnut tietävän. Haittaako tuo jos se viikon tai pari tuulettuu vintille ?

        Haittaa, vintille kertyy metaania ja pienikin kipinä räjäyttää katon pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaa, vintille kertyy metaania ja pienikin kipinä räjäyttää katon pois.

        Hekoheko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hekoheko

        Eipä sitten enää naurata kun ei ole kattoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No anteeksi kun olin niin hätäinen ja laitoin useamman aloituksen . Kysyn kumminkin sulta, kun tunnut tietävän. Haittaako tuo jos se viikon tai pari tuulettuu vintille ?

        Ei haittaa. Halutessasi voit vaikka tukkia putken. Monelta se jäätyy umpeen talvella, ja on jäässä niin pitkään kuin pakkasia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaa. Halutessasi voit vaikka tukkia putken. Monelta se jäätyy umpeen talvella, ja on jäässä niin pitkään kuin pakkasia riittää.

        Thank juuuuuuu viisaita vastauksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No anteeksi kun olin niin hätäinen ja laitoin useamman aloituksen . Kysyn kumminkin sulta, kun tunnut tietävän. Haittaako tuo jos se viikon tai pari tuulettuu vintille ?

        Kyllä sieltä sangen tymäkät hajut tulee. Jos ullakolla ei käydä, eikä siellä ole mitään varastoituna, niin ei kai pari viikkoa mitään haittaa, mutta itse en jättäisi auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitten enää naurata kun ei ole kattoa.

        Mistään viemäristä ei talon tuulettuvalle vintille pääse niin paljon metaania että sinne syntyisi räjähdyskelpoinen seos. Lämmin ilma viemäristä nousee kyllä ylöspäin ja tuo vintille myös hajua ja sinne tiivistyvää kosteutta.
        Eli mahdollisimman pian putki ylös katolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään viemäristä ei talon tuulettuvalle vintille pääse niin paljon metaania että sinne syntyisi räjähdyskelpoinen seos. Lämmin ilma viemäristä nousee kyllä ylöspäin ja tuo vintille myös hajua ja sinne tiivistyvää kosteutta.
        Eli mahdollisimman pian putki ylös katolle.

        Jaahas, nyt löytyi oikea "Ainstain" palstalle, älä sitten valita kun talo räjähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No anteeksi kun olin niin hätäinen ja laitoin useamman aloituksen . Kysyn kumminkin sulta, kun tunnut tietävän. Haittaako tuo jos se viikon tai pari tuulettuu vintille ?

        no mä vastaan, vaikket multa kysynyt, ennen pakkasia siitä juuri ei ole haittaa, paitsi haju ullakolla.. viemäri on aina lämmin, ja avoin putkensuu lähellä katetta, pitää sen märkän, / kuurassa/ jäässä, lämpötilasta riippuen, asiasta henkilökohtainen kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, nyt löytyi oikea "Ainstain" palstalle, älä sitten valita kun talo räjähtää.

        No montako talon kattoräjähdystä metaanin vuoksi on viime vuosina raportoitu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pitäisi paskaa varastoida, että pääsisi samaan suuruusluokkaan.

        Metaani on metaania pienemmissäkin suuruusluokissa ja räjähtäähän se.


    • Anonyymi

      Jostain syystä tälläistä puutteellista tuuletusta on pidetty vakavana virheenä oikeudessakin.

    • Anonyymi

      Miksi ei osta takaiskuventtiiliä siihen, mulla ollut 10 vuotta ja ei mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        joo nerokas systeemi, ei ulosmeneviä putkia, kun hörppii tarvittavat ilmat sisäilmasta ja menee sen jälkeen kiinn.i ei hajuhaittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo nerokas systeemi, ei ulosmeneviä putkia, kun hörppii tarvittavat ilmat sisäilmasta ja menee sen jälkeen kiinn.i ei hajuhaittoja.

        Tässä talossa on tuo alipaineen estävä venttiili ollut jo 20 vuotta. Aiemmin kerroin että kun muovikaivoon tuli ylipainetta runkolinjasta tulevan veden takia, piti se ongelma poistaa poraamalla kaivon yläreunaan reikiä.


    • Anonyymi

      Ainoa haitta lienee, että voi höriä vessanpöntön vesilukon tyhjäksi. Kannattaa tukkia väliaikaisesti vaikka muovipussilla, niin ei haju siirry yläpohjaan.

      • Anonyymi

        Kyllä viettoviemäri hoitelee paineet muiden talojen viemärituuletuksen kautta. Ei runkoputki ole täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viettoviemäri hoitelee paineet muiden talojen viemärituuletuksen kautta. Ei runkoputki ole täynnä.

        Oletin ainakin, että kyse olisi omakotitalosta, joka ei ole kytketty yleiseen viemäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletin ainakin, että kyse olisi omakotitalosta, joka ei ole kytketty yleiseen viemäriin.

        Jos yksittäisessä viemärikaivossa on tuuletusputki katolle, menee sinne pakkasilla kaivon lämpö, ja kaivo jäätyy. Mahdolliselle kaivossa olevalle pumpulle käy huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksittäisessä viemärikaivossa on tuuletusputki katolle, menee sinne pakkasilla kaivon lämpö, ja kaivo jäätyy. Mahdolliselle kaivossa olevalle pumpulle käy huonosti.

        Mitä ihmettä sä höpötät? Melkoisen pihalla olet kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksittäisessä viemärikaivossa on tuuletusputki katolle, menee sinne pakkasilla kaivon lämpö, ja kaivo jäätyy. Mahdolliselle kaivossa olevalle pumpulle käy huonosti.

        Kaivosta ilmastointi katolle?? mitäs skeidaa tämä nyt on, mistä kaivosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viettoviemäri hoitelee paineet muiden talojen viemärituuletuksen kautta. Ei runkoputki ole täynnä.

        et ihan kauheesti viemäröinnistä sinäkään ymmärrä näemmä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksittäisessä viemärikaivossa on tuuletusputki katolle, menee sinne pakkasilla kaivon lämpö, ja kaivo jäätyy. Mahdolliselle kaivossa olevalle pumpulle käy huonosti.

        miksi vitussa viemärikaivosta, jotka yleensä ovat ulkona, menisi putki jonnekkin katolle?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe