Näinä pimenevinä talvi viikonloppuina jotenkin tuntee tän yksinäisyyden murskaavana. Vielä kun tietää miten muilla mun tutuilla on naiset perheet joiden kanssa elää. Yhdessä olla
Hirveä läheisyyden kaipuu.
Yksinäisen miehen viikonloppu
20
876
Vastaukset
- Anonyymi
No sehän ei valittamalla muutu miksikään? Epämukavuutta ei voi välttää elämässä.
- Anonyymi
En tiedä, lohduttaako tämä ollenkaan, mutta muista, että monet, joilla on parisuhde, voivat kokea suhteessaan äärimmäistä yksinäisyyttä, jopa pahempaa, kuin yksinäiset ihmiset, sillä moni on parisuhteensa vanki lapsien, sairauksien, mielenterveyshäiriöiden, omaisuuden, tottumuksen ja/tai pelon takia. Äärimmäinen yksinäisyys ja marraskuun pimeys syövät kyllä ympäriinsä yksin ripoteltuja tämän maan miehiä ja naisia äärimmäisellä tavalla.
- Anonyymi
On se silti vähän eriasia olla ihan yksin. Ei ketään kelle sanoa hyvää huomenta. Ei ketään vastassa kotiin tullessa, ei ketään kenen kanssa edes riidellä tai olla hiljaa, jakaa pelkonsa ja selviytymisen taakan, kelle toivottaa hyvää yötä. Hiljaiset pimeät seinät vaan. Äärimmäinen yksinäisyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se silti vähän eriasia olla ihan yksin. Ei ketään kelle sanoa hyvää huomenta. Ei ketään vastassa kotiin tullessa, ei ketään kenen kanssa edes riidellä tai olla hiljaa, jakaa pelkonsa ja selviytymisen taakan, kelle toivottaa hyvää yötä. Hiljaiset pimeät seinät vaan. Äärimmäinen yksinäisyys.
Tämä juuri...
T. Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä yksi yksin elelevä vanhempi eläkeläisakka sanoo itselleen ääneen joka ilta "hyvää yötä, nuku hyvin" ja joka aamu "huomenta rakkaani, tulee kaunis päivä tänään". Joka päivä on sellainen miksi sen teen, en enää kauheasti välitä olla ihmisten kanssa tekemisissä ja harrastusten parissa aika hurahtaa mukavasti, en ole vielä kerennyt pitkästymään.
Kun yli 40vuotta oli työelämässä joka päivä paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja hälinässä eläkkäälle päästyäni en sellaista todellakaan kaipaa vaan nautin rauhallisesta olosta, lapsenlapset välillä tuo muuta elämää viikonloppuihin. - Anonyymi
Puhutaan kovasti parisuhdeyksinäisyydestä,
kuitenkin yksinäisyydessä on kyse siitä että
ollaan yksin arjessa, ei ole ketään kenen kanssa
jakaa tarinoita ja läheisyyttä. Mitä se puoliso
siinä vierellä tekee, jos ei ole puolisoa, on yksin,
on sinkku. Naiset ne valittaa parisuhdeyksi-
näisyydestä kaikista eniten kun puoliso (mies)
ei tarpeeksi huomioi heitä arjessaan, sitten
tulevat tänne taikka vauva.fi-sivulle ruikutta-
maan tunneköyhää arkeaan puolisonsa (mies)
rinnalla. Ja puhutaan että parisuhteessa kärsi-
tään eniten seksittömyydestä, kaikkein muser-
tavinta seksittömyys on kuitenkin sinkkumiehille,
joilla ei ole sitä puolisoa (nainen) saatika satun-
naista seksikumppania (nainen).
Yksipuolista keskustelua hyvin pitkälle. Sinkut
ne on jotka kärsii kaikista eniten yksinäisyydestä ja
seksittömyydestä. Lukekaa Timo Hännikäisen
kirja Ilman v:lta 2009, kustantanut Savukeidas.
Itse olen ko. kirjaa lukenut ja tiedän mistä puhun
itse seksittömänä sinkkumiehenä. "Aina mielessä,
vittu on mielessä", kuten Juha Vainio laulaa laulus-
saan Aina mielessä. Mielummin häpykarvoilla
varustettuna itselleni pimppiä jos olisi tarjolla,
sheivatut pimpit kierrän kaukaa. Retroa sen olla pitää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä yksi yksin elelevä vanhempi eläkeläisakka sanoo itselleen ääneen joka ilta "hyvää yötä, nuku hyvin" ja joka aamu "huomenta rakkaani, tulee kaunis päivä tänään". Joka päivä on sellainen miksi sen teen, en enää kauheasti välitä olla ihmisten kanssa tekemisissä ja harrastusten parissa aika hurahtaa mukavasti, en ole vielä kerennyt pitkästymään.
Kun yli 40vuotta oli työelämässä joka päivä paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja hälinässä eläkkäälle päästyäni en sellaista todellakaan kaipaa vaan nautin rauhallisesta olosta, lapsenlapset välillä tuo muuta elämää viikonloppuihin.Kehitysvammaiset, jotkut ovat todellakin
rasittavia yksilöitä, tiedän kokemuksesta,
humanistit inhoavat minua varmaan sata
lasissa, pitävät minua fasistina. Ihan sama
mikä olen joidenkin mielestä, eipä ole as-
pergerin oireyhtymän takia itselleni siu-
naantunut tasoistani aikuista seuraa vapaa-
ajan avustajani (mies) lisäksi (itsekin olen
mies) vaikka sieluni syövereissä tiedän
tasan tarkkaan millaista seuraa kaipaan,
teeskentelijä-pintaliitäjä-petturi-ilkeilijä-
pervoja vain tarjolla nykyisin (harmi juttu). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta kissa tai koira. Saat oivan ystävän.
- Anonyymi
Älä anna valtaa vuoden ajoille,pimeä aika ja yksinäisyydelle.Älä koskan vertaa itseäsi muihin. Yksi voi tehdä mitä vain,säät ei voi estää elämistä.Jokainen voi hankia säiden ja vuoden aikojen mukaiset vaateet. Kulkea yksin ulkona,siihen ei saatajaa tarvita.On urheilupuistojen kuntolaiteet,Siellä kun joka päivä käy,tutstuu kivaan tuttavaan.Ulkoilu kun ilasta! Lisäksi on asukastalot,on kerhotoimintoja. On kirpputoreja,on Vida, Kontti,Kierätystalot. Ei pakko ostaa,voi katsoa mitä siellä on ja joku muua aivan varmaan siellä puhuu sinulle.Jos olet ulkoisesti hymyilevä .Hymy palaa katsos aina takaisin.Sekä suorana pää pystyssä kävele.Äläkä niin että pää on alespäin kohti maata.
- Anonyymi
Minulle tuo vielä pahemman yksinäisyyden tunteen kun niitä ohjeita annetaan kävele käy kirjastossa mene baariin. Siis katsomaan kun muut elä minä kahvikuppi kourassa yksin nurkkapöydässä omine ahdistuksineen. Olen tätä tehnyt ei auta mitään ei yksinäisyys lähde katsomalla ja kuulemalla kun muilla elämää ja ystäviä. Kukaan ei edes huomaa tai joku kännikala käy vittuilemas mitä sä täällä tee tai pieni vittuilu ulkonäöstä ei tuollaisen kans kukaan edes naisi kun pimeässä.
- Anonyymi
Mutta onhan siinä sanomisessa se ripaus totuutta, että ei toisen puolesta voi sitä yksinäisyyttä tai sen tunnetta, tehdä pois.
Ja on olemassa paikkoja joissa on runsain mitoin elämän runtelemia ihmisiä jos sellaista kohtalotoveria kaipaa.
- Anonyymi
Naiset on pahoja. Ihan yhtä yksin tunnet olevasi niiden kanssa.
- Anonyymi
Naiset ovat rasittavia silloin kun eivät edes
yritäkään olla normaaleja tasapainoisia iloisia
huumorintajuisia vastavuoroisia ihania sexyjä luonnonkauniita seuralaisia vaan jotain ihan muuta karmeampaa, ihmisyyden irvikuvia, omaneduntavoittelevia ylpistyneitä miestenvihaajia.
Naiset ovat parhaimmillaan terveellä itsetunnolla
varustettuja ihmisiä, jotka osaavat pistää kam-
poihin suutaan soitteleville miehille, joilla paskan-
tärkeys puskee läpi, sellaisia Tony Halmeen alter
egoja ja Matti Nykäsen kaltaisia kännääviä, tyhjiä
lupailevia nyrkkipukareita naisten ei tarvitse sietää silmissään. Hölmöjä ovat naiset jos rinnalleen
ottavat huonosti käyttäytyvän miehen puolisokseen.
Mauno ja Tellervo Koivisto olivat 66 vuotta (vv. 1950-2017) yhdessä ja hyvin pyyhki heillä. Mauno oli
aito herrasmies Tellervoa kohtaan, joka niitti mainetta
pankkimiehenä, valtiovarainnministerinä, pääministerinä
ja tasavallan presidenttinä. Heidän tyttärellään
Assilla oli turvattu ja onnellinen lapsuus. Tällaisia
parisuhteita ja perheitä soisi olevan enempikin, ei olisi
lähisuhdeväkivaltaa, hyväksikäyttöä, avioeroja, avio-
erolapsia ja huostaanottoja niin rajusti taikka ei ollenkaan,
voisi tästä ilmiöstä Arkkipiispa Tapio Luoma ja Paavi Franciscus huokaista helpotuksesta kun aikuisten
oikeasti olisi rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
- Anonyymi
No ainakin täällä näyttää olevan samanlaisen tilanteen kanssa olevia. On se pimenevä aika minustakin yksinäisenä välillä karmeaa, mutta sitten keksin jotain muuta tekemistä.
- Anonyymi
Ehkä ne asiat vain ylikorostuu kun kokoajan omiin ajatuksiinsa vajoaa.Joskus toiminta on parasta ,eikä yli ajattelu. Etsii positiivisia tunteita tekemällä niitä asioita mistä nauttii. Silloin tuo yksinäisyys ei puske niin voimallisesti päälle tai muut masentavat ajatukset. Tietenkin jokaiselle toimii eri asiat . Monesti negatiivisuuden kierre vain pitää yrittää katkaista. Me itse ollaan omien tunteiden herroja. - vendela-
- Anonyymi
Yksinäisyys on raastavaa, erityisesti juhlapyhinä
- Anonyymi
Älkää tehkä juhlapyhistä ongelmaa.Pitääkö sitä miettiä mitä toiset tekee tai millaista on perheellisten elämä. Kyllä niissä lapsiperheissäkin on omat haasteensa ja kinastelunsa.Jos jouluna lapsiperheissä on rauhaisaa niin kyllä se arkena voi olla vauhdiinkaampaa.
- Anonyymi
Kun näitä kommentteja lukee, todella näkee, mitä äärimmäinen yksinäisyys ihmiselle tekee. Olen pahoillani. Silti ei kukaan voi sanoa, kellä menee paskiten ja moinen kisaaminen on joko lapsellista tai jo sairasta, joillain ehkä molempia. Lisäksi, vaikka se varmasti vaikeaa on, ei niitä haluamiaan asioita tule vihaamaan vetäytymälläkään saauttamaan. Voi olla et onni ei potki muutenkaan tai kohtalo/sattuma/mihin uskookaan, mutta hyvin harvoin vihalla mitään kellekään hyvää, tervettä ja ihanaa saa. Näitä varmaan yksinäiset tavoittelevat. Ehkä jalkautuminen uusiin harrastusryhmiin/ryhmäterapiaan/ennen näitä ja näiden kanssa limittäin keskusteluavun piiriin ovat ainoita mahdollisesti toimivia konsteja löytää uusia ihmiskontakteja, jos niitä todella haluaa, sen oi niin tyydyttävän kotona itsensä säälimisen ja toisten vihaamisen sijaan. Kannattaa muistaa, että ne viehättävät elämänilon pursuajatkin monesti näkevät vaivaa ja tekevät töitä ollakseen toisille kivoja ja hyväksyäkseen muut ihmiset kummallisuuksineen, joten he varmasti myös toivoisivat samaa toiselta, ja sitä, että toinen on tukena ja ymmärtäväinen silloinkin, kun ei ole itsellä niin aurinkoinen olo tai on vastoin kumppanin toiveita sattunut ajelemaan omaksi iloksi häpykarvansa (mikä virhe!)..
- Anonyymi
Yksinäistä erakoelämää täällä toukokuu 2010 alkaen.
- Anonyymi
Jos olet riittävän kauan ilman hellyyttä, niin ei sitä enää oikein osaa kaivatakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389